مبلغی انتخاب کنید :




×
Aviate: یک صفحه خانگی جذاب، هوشمند و همیشه در حال تغییر برای اندروید
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: Aviate: یک صفحه خانگی جذاب، هوشمند و همیشه در حال تغییر برای اندروید

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    508

    Aviate: یک صفحه خانگی جذاب، هوشمند و همیشه در حال تغییر برای اندروید


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    ماموریت تعریف شده برای Aviate این است: «وصل کردن مردم به اطلاعات شخصی سازی شده در لحظه ای که می توانند مفید واقع شوند.» این لانچر جایگزین از امروز برای اندروید عرضه شده و البته فعلا در وضعیت بتای خصوصی است، یعنی تنها با دعوتنامه می توانید عضو سرویس شوید. ولی ایده آن بسیار جالب به نظر می رسد.

    برای اینکه با ایوییت بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    هدف تعریف شده برای Aviate خیلی جالب است، مگر نه؟ یک جورهایی انگار دقیقا وارد رقابت با Google Now شده. البته این اتفاقی نیست زیرا سازندگان اصلی آن، پاول مونتوی-ویلسون و ویلیام چوی قبلا در گوگل کار می کرده اند. اولی در گوگل پلی و دومی در بخش جستجو. از این رو فکر می کنند که بتوانند هدف تعریف شده را بهتر از Google Now برآورده کنند.



    «وصل کردن مردم به اطلاعات شخصی سازی شده در لحظه ای که می توانند مفید واقع شوند.»


    این دو موسس ایوییت می گویند شما حتی نباید نیاز به باز کردن Google Now داشته باشید، بلکه اطلاعات و اپلیکیشن ها باید دقیقا در لحظه ای که نیازشان دارید در صفحه خانگی جلوی چشم تان بنشینند. مونتوی-ولیسون می گوید:


    «می پرسید محصول مناسب برای ارائه اطلاعات ترکیبی به کاربران مان چیست؟ ما معتقدیم که یک اپلیکیشن با اعلان های ظاهر شونده نیست. بلکه باید چیزی زنده و در حال تنفس از محتواهای درون تلفن تان باشد -یعنی درست در دل تجربه کاربری، جایی که به محتواها دسترسی می یابید.»
    ایوییت از عناصر مختلفی مانند ساعت و مکان شما برای تخمین اینکه مشغول چه کاری هستید استفاده می کند تا اپلیکیشن ها، دکمه ها و لینک های مناسب برای آن لحظه را به شما بدهد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    برای مثال، وقتی بیدار شده و قفل دستگاه را باز می کنید، ایوییت ویجتی شامل چند قرار ملاقات بعدی، وضع آب و هوا، و حتی یک آیکون برای توییتر را نشان می دهد، چون می داند شما دوست دارید سرخط اخبار را اول صبح مرور کنید.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    در سر راه به محل کار، ایوییت اپلیکیشن هایی نظیر Waze، یا Pandora و Gas Buddy را باز می کند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    وقتی می خواهید ناهار میل کنید، ایوییت صفحه خانگی خودش را با رستورانی که در‌ آن هستید وفق می دهد، و عکس ها و پیشنهادهایی از Foursquare را به نمایش در می آورد، و البته یک گزینه برای اعلام حضور در محل (Check in) نیز دارید.


    بعد از اتمام کار، عصر که به سراغ خودروی تان می روید، ایوییت لینک های دسترسی سریع به وضع ترافیک و مسیرهای مناسب برای رسیدن به خانه را باز می کند. وقتی هدفون تان را برای پیاده روی شبانگاهی به تلفن وصل می کنید، اپلیکیشن های موسیقی تان رخ نمایی می کنند. و دست آخر موقع شب که به تخت می خزید، صفحه خانگی یک دکمه تنظیم آلارم ساعت را نمایش می دهد و البته لینکی به اپلیکیشن کیندل برای مطالعه کتاب.


    در حالی که Google Now اطلاعات خامی را که ممکن است در هر لحظه به آنها نیاز داشته باشید به نمایش در می آورد، ایوییت می خواهد اپلیکیشن ها را هم در این زمره قرار دهد. شاید گوگل آینده ای را در نظر دارد که دنیا داخل اپلیکیشن های کروم -یعنی مرورگر شما- اداره می شود، ولی فعلا که اپلیکیشن ها ابزارهای انجام کارهای روزمره با تلفن ها هستند و نگران نباشید، شما می توانید با ایوییت تا ۱۰ اپلیکیشن را برای قرار دادن در پایین صفحه خانی انتخاب کنید. سازندگان ایوییت انتظار دارند این عدد برای همه مناسب باشد.


    در حالی که هر لانچر دیگری دنبال خدمت رساندن به کاربران قدرتی است، ایوییت می خواهد برای عموم کاربران قابل استفاده باشد. مونتوی-ویلسون می گوید:


    «امروزه با نگاه به صفحه خانگی همه مردم، یک تم عمومی قابل مشاهده است: در هم ریختگی! چه در آیفون و چه در اندروید. همه افراد چندین صفحه اپلیکیشن دارند و شخصی سازی و نظم دادن به دستگاه بر عهده خود مردم گذاشته شده؛ بنابراین اولین چیزی که ما در نظر داریم، ساده سازی تجربه کار با دستگاه است.»
    اولین بار که ایوییت را سر و سامان می دهید، این اپ بررسی می کند که کدام اپلیکیشن ها را بیشتر استفاده کرده اید و آنها را در صفحه خانگی قرار می دهد. سپس به طور خودکار و بر اساس سناریوهای مختلف نظیر خانه و محیط کار -که در این اپل به آنها Space گفته می شود- آنها را طبقه بندی می نماید.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    یک نوار جدید در بالای صفحه خانگی قرار می گیرد و حدس می زند که در کدام Space قرار دارید، از جمله این فضاها کافه ها و رستوران ها هستند. شما با سوایپ به پایین از روی آن می توانید به فضای مورد نظر وارد شوید و با سوایپ به چپ، می توانید کلکسیون اپلیکیشن ها را که خودکار سامان یافته اند، مثلا اخبار، آب و هوا، و کار را مشاهده کنید. یک سوایپ دیگر به جلو، پنجره ای از فهرست اپلیکیشن ها را باز می کند. هیچ نوار جستجویی وجود ندارد -باید اسکرول به پایین کرده و سپس از نوار A تا Z سمت راست یک حرف را انتخاب کنید. خوشبختانه ایوییت از نظر پشتیبانی از اکثر اپلیکیشن ها خوب عمل می کند.


    ایوییت حتی از ویجت های انتخابی شما بهره می گیرد تا ببیند چطور می شود فضاهای مختلف را برای کاربران جدید بهینه کند. مارک دایس که از موسسان ایوییت است می گوید:


    «چرا همه از اپلیکیشن موسیقی در فضای "بزن برویم یک سمتی" استفاده نکنند؟ ما در نسخه بتا، فضاهای اصلی زندگی را تدارک دیدده ایم ولی می خواهیم به آنها بیفزاییم.»
    ایوییت اخیرا فضای ورزش را اضافه کرده که به عنوان مثال اپلیکیشن های ورزشی را باز می کند.


    بر خلاف لانچر هوم که فیسبوک عرضه کرد، در لانچر ایوییت افراد در مرکزیت قرار ندارند -لاقل نه فعلا. زیرا هدف این است که کاربر در زمان مناسب به چیزهایی دسترسی داشته باشد که به آنها نیاز دارد. شاید در نسخه های بعدی یک دکمه ارسال پیام کوتاه برای نامزدتان هم قرار بگیرد، ولی در نسخه ۱.۰ خیر.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    بزرگترین چالش برای ایوییت این است که بتواند با عادات کاربرانش هماهنگ شود. دایس می گوید:

    «این واقعا توازن سختی است -صفحه خانگی با محتوای داینامیک. شما روزی ۵۰ تا ۱۰۰ بار صفحه خانگی تان را لمس می کنید. چه خودتان بدانید یا نه، عادات زیادی در یک صفحه خانگی نهفته اند. برای همین است که امکان قرار دادن ۱۰ اپلیکیشن به طور ثابت را داده ایم.، چون برخی اپلیکیشن ها مثل اینستاگرام هستند که ممکن است در طول روز و همه فضاها استفاده کنید.»
    لانچر برای این اپلیکیشن واژه ای غیرصمیمی است، ایوییت برای موفقیت باید بتواند خودش را به عنوان یک تجربه معرفی کند و نه فقط یک اپلیکیشن؛ سازندگانش نیز آن را رقیب چیزی مثل سیانوژن مود نمی دانند.


    در حالی که نسخه اول ایوییت از امروز وارد حال بتای خصوصی شده ولی موسسین آن دارند ایده یک کامپیوتر موبایل را از ریشه مورد بازنگری قرار می دهند و فعلا، اندروید تنها پلتفرمی است که به آنها امکان فعالیت می دهد.



    آقای دایس می گوید تا ۱۰ سال دیگر مشخص نیست که تلفن ها چگونه خواهند بود. شاید هیچ دکمه ای نداشته باشند و نیازی به سوایپ نباشد. در این صورت تنها نیاز کاربر این است که دستگاه (در هر قالبی که هست) بتواند اطلاعات مناسب را در زمان درست به او منتقل کند. شاید ایوییت از پس این کار بر آید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    Loading the player ...



    منبع : Theverge - Narenji








    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط Corleone : Wednesday 16 October 13 در ساعت 12:21

    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    2 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •