مبلغی انتخاب کنید :




×
شارژ ابتدایی 12 ساعته برای حتی باطری های اندروید غلط است
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: شارژ ابتدایی 12 ساعته برای حتی باطری های اندروید غلط است

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    November 2013
    عنوان کاربر
    عضو انجمن
    شماره عضويت
    12822
    نوشته ها
    2
    می پسندم
    0
    سپاس از شما
    9 بار در 2 پست
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    0

    شارژ ابتدایی 12 ساعته برای حتی باطری های اندروید غلط است




    ارم نیوز : یک سنتی نادرست در بین مردم ما شایع است و آن اینکه نه یاد می گیرم و نه به روز می شویم. مدتی پیش برای خرید یک دستگاه اپل آیپد به بازار مراجعه کرده بودم و با یک تصور غلط مواجه شدم که مرا بر آن داشت در این مورد توضیحاتی بدهم.


    به گزارش وب شهر موقع خرید این تبلت پیشرفته که همه فناوریهای روز در آن خلاصه شده است فروشنده تاکید کرد که حتما” 12 ساعت شارژ اولیه را رعایت کنید! باور کنید داشتم شاخ و دم در می آوردم. شما هم اگر ادامه مطلب را بخوانید متوجه می شوید چقدر افکارمان به دلیل به روز نبودن کهنه شده است.

    در دنیای باطریها چندین فناوری وجود داشته که هر یک جای خود را به تکنولوژیهای جدید داده اند و منسوخ شده اند. مهمترین نسلهایی که در دنیای وسایل الکترونیکی شایع بوده اند به این شرح است.

    الف-باطریهای نیکل کادمیوم
    اینها در واقع اولین نسل تجاری باطریهای با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه آنها این است که روی باطری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل-کادمیوم قید شده است. در دفترچه مشخصات هم عینا” نوع و توان باطری قید میشود. این نوع باطریها اکنون منسوخ شده اند.

    در واقع این باطریها بودند که اولا” شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز داشتند و ثانیا” هر بار باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلولها نشود.

    تقریبا” 5 سالی میشود که دیگر این نوع باطریها به دلایل مختلفی کنار رفته اند و در محصولات جدید به هیچ وجه کاربردی ندارند.

    ب-باطریهای یون لیتیومی
    اینها نسل دوم تجاری باطریها در دستگاه های الکترونیکی بودند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-On روی بدنه باطری و دفترچه مشخصات محصول است. این باطریها کماکان در موبایل و نوت بوک کاربرد دارند اما آنها هم با نسل جدیدتر در حال تعویض هستند.
    کارکرد صحیح این باطریها موجب شده که نیازی به شارژ ابتدایی 12 ساعته ندارند و همچنین کاملا” برعکس باطریهای نسل قبلی به هیچ وجه نباید تا سر حد تخلیه شدن کار کنند. باید در حد 10 درصد شارژ باقیمانده مجدد شارژ شوند و سپس تا 100 درصد مجددا” شارژ گردند.

    ج-باطریهای لیتیوم پلیمری
    اینها نسل روز باطریها هستند که علاوه بر محدودیتهای کمتری که دارند ایمنتر و سبکتر هستند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-Po یا Li-on-Po است. در دفترچه مشخصات محصول هم عینا” نوع باطری با عبارت لیتیوم پلیمری یا کاملتر آن یون لیتیوم پلیمر قید میگردد.
    این نوع باطریها نه تنها شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز ندارند بلکه هیچ محدودیتی در کاربرد هم ندارند. مهمترین علامت مشخصه اینکه دستگاه شما دارای این نوع باطری است آن است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شود.
    چون این باطریها نیازی نیست هر بار تا 100 درصد شارژ شوند سازندگان امکان شارژ با USB را در آنها قرار داده اند تا عمر باطری بهتری داشته باشند.

    خوب در حال حاضر هر دستگاه الکترونیکی که بخرید به احتمال 99.9 درصد فاقد باطری نوع اول است که باطری نیکل کادمیومی بود. پس عملا” شارژ 12 ساعته کاملا” منسوخ و یک سنت پارینه سنگی است که کماکان در دهان افراد در حال گردش است


    موضوعات مشابه:

    8 کاربر پست sabaaa عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

  3. Top | #2


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    شماره عضويت
    6
    محل سکونت
    بوشهر
    نوشته ها
    2,374
    می پسندم
    1,573
    سپاس از شما
    8,720 بار در 2,214 پست
    اپراتور
    Iran
    مدال ها

    مدال اول مدال دوم مدال سوم مدال چهارم مدال پنجم
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    364
    مرسی بابت شفاف سازی؛؛ اخه یه مورد دیگه هم هست،، تو تمام دستگاههای امروزی معمولا شارژ که به صد در صد برسه، کرنل ولتاژ ورودی رو قطع میکنه و مانع از این میشه که باتری بیش از این مقدار انرژی دریافت کنه.

    یعنی به محض اینکه دستگاه شارژ کامل شد، دیگه کافی هست.

    حالا اگه همچین موردی هم باشه، معمولا خود شرکت سازنده به مشتری گوشزد میکنه،، مخصوصا دستگاهههایی که از شدت جریان پایین برای شارژ کردن باتری استفاده میکنند، چون معولا زیاد طول میکشه تا باتری کاملا شارژ بشه.



    تشکر بابت مطلب خوبتون.


    کاربران عزیز، لطفا سئوالات را در تاپیک مربوط به خودشون بپرسید ، از طریق پیام خصوصی هیچ گونه جوابی داده نخواهد شد.

    با حمایت مالی از انجمن ، شما هم با ما در بهبود و پیشرفت سایت سهیم باشید.


    لظفا برای فرستادن فایل های متنی از قبیل log و پیغام های خطای طولانی ،از HasteBin یا PasteBin استفاده کنید.

    5 کاربر پست M_Javad_Nazari عزیز را پسندیده اند .



  4. Top | #3


    تاریخ عضویت
    December 2013
    عنوان کاربر
    عضو انجمن
    شماره عضويت
    14282
    محل سکونت
    فومن
    نوشته ها
    243
    می پسندم
    481
    سپاس از شما
    485 بار در 204 پست
    كشور
    Iran
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    2,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    2000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    143
    این موضوع رو 5 سال پیش میدونستم

    باطری های لپ تاپ و موبایل اکثرا از تکنولوژی لیتیوم یون ساخته شده

    خوبیش اینه که هروقت دلت بخواد شارژش کن و تا هر درصدی که دلوت بخواد شارژ کن مثلا تا 60% شارژ کن بعد خالی کن ...

    بدیش اینه که اگه یه مدت شارژ نکنی یا بیش از یک هفته بدون استفاده بمونه باطری به شدت آسیب میبینه

    من باطری لپ تاپم رو به مدت 2 سال حداکثر هر یک هفته 1 بار دشارژ میکرم دوباره شارژ میکردم بعد 2 سال باطری سالم سالم بود بعد دیگه حوصله نکردم یکسره از برق شهر استفاده میکردم بعد 2 ماه یکی از سل های باطری سوخت الان یه س 3 سالی میگذره آخرین باری که تست گرفتم 2 تا از سل های باطری از کار افتاده بود الان باطری زیر 30 مین نگه میداره روز اول 7~8 ساعت نگه میداشت

    حواستون باشه باطری های لیتیوم یون زود به زود باید شارژ و دشارژ بشن مهم نیست چند دقیقه یا چند ساعت شارژ-دشارژ بشن فقط باید استفاده بشن
    این باطری ها هیچوقت نباید ولتاژ باطری زیر 2.5 ولت پایین بیاد
    برای لپ تاپ ولتاژ متفاوته نباید کمتر از 3% بشه
    بشه شدیدا آسیب میبینه

    تکنولوژی های جدید تحت آزمیش هستن مثل آندهای لیتیومی که باطری تماما لیتیومی خوهد بود البته به کمک کربن

    مطلب زیر رو هم میتونید بخونید:

    محققان دانشگاه استنفورد روشی جدید برای افزایش طول عمر باتری ها پیدا کردند:
    محققان دانشگاه استنفورد توانستند با کشف آندهای لیتیومی پایدار در فرآیند تولید باتری ها تحولی بزرگ ایجاد کنند. در حالی که تکنولوژی موجود در گوشی های هوشمند با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است، فناوری ساخت باتری ها به سالها پیش بر می گردد. اما انتشار نتایج این پژوهش جدید محققان دانشگاه استنفورد امید جدیدی را برای تبدیل باتری های سنتی لیتیوم-یون به باتری های تمام لیتیومی به وجود آورده است.



    باتری ها از 3 قسمت اصلی ساحته می شوند: الکترولیت، آند و کاتد. باتری ها ساختار پیچیده ای دارند ولی اگر بخواهیم این ساختار را به صورت ساده بیان کنیم باید بگوییم که الکترولیت حاوی یون های مثبتی است که به سمت آند حرکت می کنند. آند این یون ها را به درون مصرف کننده هدایت می کند و وظیفه کاتد هم بازگرداندن این یون های مثبت به درون باتری برای تکرار این مدار است. گوشی های جدید از باتری های لیتیوم-یون استفاده می کنند. بدین معنی که در این باتری ها لیتیوم نقش الکترولیت را ایفا می کند. اما اگر از آندهای لیتیومی هم استفاده شود آنگاه بازده و کارایی این باتری ها به شدت افزایش پیدا می کند. استفاده از این آندها در ظاهر آسان به نظر می رسید اما به دلیل ناپایدار بودن آنها این کار عملاً ناممکن بود. طی آزمایش های انجام شده مشخص شد که در هنگام شارژ این باتری ها، تعداد یون های لیتیوم در کنار آند به شدت افزایش پیدا می کند که این به مرور زمان باعث آسیب به مدار موجود در باتری می شود. علاوه بر این آندهای لیتیومی می توانند به سرعت با الکترولیت واکنش دهند و موجب خالی شدن انرژی موجود در باتری شوند. اما تیمی از محققان دانشگاه استنفورد به سرپرستی استاد خود آقای Yi Cui برای حل این مشکل دست به کار شدند. پس از انجام تحقیقات لازم محققان این تیم متوجه شدند با استفاده از مقداری کربن برای پوشاندن آندها این مشکلات از بین می رود. کربن نه تنها به شدت پایدار است بلکه انعطاف پذیر هم هست که این سبب می شود از ایجاد واکنش بین آند و الکترولیت جلوگیری کند. Yi Cui در مورد این آندهای لیتیومی می گوید:

    از بین همه موادی که ممکن است به عنوان آند استفاده شود، لیتیوم بیشترین قدرت را دارد. عده ای آن را مقدس می دانند. لیتیوم بسیار سبک است و بیشترین چگالی انرژی را دارد. توسط آن می توان به بیشترین انرژی در واحد حجم و جرم رسید و علاوه بر آن باتری های سبک تر و کوچک تر هم تولید کرد.
    قبل از اینکه این تکنولوژی جدید به صورت رسمی وارد بازار شود باید پایداری و قابل اطمینان بودن آنها آزمایش و ثابت شود. این باتری های جدید دارای بازدهی 99.9% هستند که در آزمایش های انجام شده در حدود 200 چرخه شارژ و تخلیه این مقدار ثابت باقی ماند. اما باتری های سنتی لیتیوم-یون در بهترین حالت به 96% بازده رسیدند که این مقدار پس از 100 چرخه به میزان زیادی کاهش می یابد. مشخص است که این تکنولوژی همچنان به تحقیق و پژوهش برای ارتقاء کیفیت و پایداری نیاز دارد. اما اگر این چشم انداز حاصل شود و این باتری ها برای استفاده های تجاری آماده شوند آنگاه می توان طول عمر 3 برابر در مقایسه با باتری های امروزی برای آنها انتظار داشت. این تکنولوژی علاوه بر این می تواند راه حلی برای جلوگیری از بزرگ تر شدن باتری ها و در نتیجه بزرگ تر شدن گوشی های هوشمند نیز باشد. پس با انتشار این نتایج باید به آینده تکنولوژی موجود در باتری ها امیدوار باشیم.


    My Phone Information
    Model: Samsung Galaxy S4 Mini DS
    ROM: SmartKat™ ROM v3.0 made by me
    KERNEL: Silviu Kernel made by Silviu from XDA



کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •