مبلغی انتخاب کنید :




×
چرا آی او اس 7 باید برجسته ترین به روز رسانی اپل باشد؟
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: چرا آی او اس 7 باید برجسته ترین به روز رسانی اپل باشد؟

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    508

    چرا آی او اس 7 باید برجسته ترین به روز رسانی اپل باشد؟

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    6 سال از آغاز گذشته و اینک جلال و جبروت پادشاه روز های نه چندان دور، در حال از دست رفتن است. بعد از یک معرفی تاریخی و سال ها بهبود چشم گیر در زمینه سخت افزار و نرم افزار، آیفون اینک از هر زمانی آسیب پذیرتر شده. برای احیای آن زرق و برق قدیمی، اپل نیاز دارد که iOS 7 را به برجسته ترین به روز رسانی این سیستم عامل تا کنون تبدیل کند.

    برای علاقمندان iOS سخت است ولی باید اعتراف کرد که اندروید با سرعت بیشتری در حال رشد است. امری که برای چند سال، به نظر غیرممکن می رسید. نمونه های اولیه تلفن های اندرویدی تقلیدهای ناشیانه ای از روی دست اپل بودند و حتی اپلیکیشن های آنها نیز محدود بود. با هر نسخه از اندروید، صاحبان آیفون خنده سر می دادند چرا که اندروید توان رقابت با iOS در زمینه تجربه کاربری را نداشت. ولی آرام آرام، ورق برگشت.

    امروزه اندروید 75% بازار تلفن های هوشمند را در دست دارد و هر چند بسیاری از این تلفن ها رده پایین هستند ولی ربات سبز در بالای ابرها هم سوار بر پرچمداران بلندپرواز، در حال مانور دادن است و عده ای از عشاق آیفون، در حال ترک معبد آرام و ذن وار اپل اند.

    تلفن های اندرویدی بهتر و بهتر می شوند. ام جی سیگلر که از اپل دوستان رسوای هر دو عالم است در بررسی اخیر خود می نویسد: «گوگل در قالب یک راه و روش منظم و با ثبات دارد اندروید را بهبود می بخشد، موردی که مرا یاد اپل می اندازد. در دنیایی بدون آیفون، من قطعاً می توانستم کاربر نکسوس 4 باشم. واقعاً دستگاه خوبی است. محصولی که گوگل باید به آن افتخار کند.»

    اینها جملاتی قوی و واضح از سوی کسی هستند که مدافع سرسخت دژ کوپرتینو است. وفاداری سیگلر به آیفون تقریباً نماینده تصمیمی مشابه از سوی میلیون ها کاربر است که در امپراتوری اپل، از اپلیکیشن و محتوا برای خودشان خانه های دنجی ساخته اند. ولی با رشد روز افزون اندروید، تعداد رو به افزایشی از این افراد به فکر تجدید نظر خواهند افتاد، مگر آنکه اپل دستی بجنباند.

    اپل هنوز برلیانی را دارد که خیلی از افراد تاثیرگذار بر مصرف کنندگان، آن را بهترین تلفن هوشمند بازار می دانند ولی گوگل هم دارد به آن نزدیک می شود. دیگر اندروید تعقیب کننده نیست و این پیشتازی، فرصتی است برای انجام سایر کارهای عقب افتاده. شاید سیگلر جایی نرود، ولی یار قدیمی استیو جابز، گای کاواساکی اکنون در اردوگاه دیگر است و این را باید یک هشدار دانست.

    آیفون تشنه یک به روز رسانی در حد و اندازه های iOS 5 است. آخرین به روز رسانی اصلی، که با یکپارچه سازی سیستم عامل با فیسبوک، بهبودهای سیری و معرفی Passbook همراه بود، درخور نام اپل نبود. بهبودهای حداقلی به جای خود خوب هستند، ولی هزار هزار از آنها هم نمی تواند جای یک ویژگی برجسته را بگیرد. بدتر آنکه افتضاح نقشه اپل هم رخ داده و اسکات فورستال رفته و الباقی قصه را هم که حتما می دانید.

    اما دو سال قبل، وقتی iOS 5 معرفی شد، همه حس یک آپدیت انقلابی را داشتند. Notification Center و iMessage ،iCloud و یکپارچگی با توییتر همه موارد بزرگی بودند و البته بعد از آنها، آیفون 4S دست در دست سیری به روی صحنه آمد. بعدها دیگر این حس با معرفی iOS 6 شکل نگرفت و شاید بسیاری از افراد باشند که حتی رغبتی به جایگزین کردن iOS 5 با آن نکرده باشند.

    در مقابل، اندروید راه درازی را آمده. ربات سبز دیگر یک غریبه تنها در میان نام های پر آوازه نیست. بسیار پیشرفت کرده. شاید حتی خود اپل هم قبول داشته باشد که Google Now باعث شده سیری شبیه یک عروسک کوکی به نظر برسد. طراحی های نرم افزاری گوگل هم با روی کار آمدن لری پیج دچار تحولی زیبا شدند که دامنه شان به طراحی سخت افزار نیز کشیده شده -یا خواهد شد.

    iOS 7 نیازمند چهره ای نو است. خب، بعد از حرف های بالا این پرسش به وجود می آید که اپل برای رقم زدن لحظه خاصی که مشتریان بگویند "این خودش ست" باید چه تغییراتی به وجود بیاورد؟ قطعاً به روز رسانی سخت افزاری آیفون، که با نام آیفون 5S در تابستان یا پاییز از راه خواهد رسید، یک پیشرفت حداقلی خواهد بود. می دانیم که طراحی آن فرق چندانی با آیفون 5 نخواهد داشت و بهبودهای دوربین و پردازنده هم که قابل پیش بینی هستند. از حالا باید امیدوار بود که مدل بعد از آن، آغاز گر یک جاه طلبی دوباره باشد.

    ولی در این فاصله که تیم طراحی اپل فشار کمتری را از ناحیه طراحی صنعتی حس خواهد کرد، فرصتی عالی دست داده تا شرکت به نرم افزار بپردازد. زمان بندی تیم کوک عالی بوده. اسکات فورستال از اپل رفته و جانی آیو عهده دار کل امور مربوط به طراحی (سخت افزار و نرم افزار با هم) است. قطعاً جانی آیو طرح های متفاوتی در سر دارد ولی اجرای آنها کار یک ماه و دو ماه نیست؛ البته هیچ بعید هم نیست که تیم کوک از مدت ها قبل به او دستور انجام کارهای زیر بنایی را داده باشد (ما می دانیم که مدیران اپل گاه پوشیده از تمام کارمندان، طرح های ویژه ای را اجرا می کنند). به هر صورت باید امیدوار بود او بتواند تجربه کاربری دستگاه را به صورت ریشه ای بهبود ببخشد؛ البته نه به شکلی که مایکروسافت با ویندوز 8 انجام داد!

    یکی دیگر از کارهای جانبی ولی مؤثر که اپل می تواند انجام دهد، بازگرداندن توسعه دهندگانی است که اپلیکیشن های آنها به خاطر سرسختی کمپانی تایید نشده و حالا بدون مجوز اپل، بر روی دستگاه های جیل بریک شده نصب می شوند. کارهایی مثل copy و paste و Multitasking چرا نباید با وجود خواست کاربران، جزئی بدیهی از یک سیستم عامل باشند؟ هر چند اپل خیلی از ویژگی های مطرود را سر انجام به iOS آورده ولی هنوز هستند مواردی که بدون جیل بریک امکان بهرمندی از آنها نیست. ویژگی هایی که در اندروید به صورت پیش فرض وجود دارند؛ آیا این وضع مایه خوشحالی کاربران iOS است؟

    اپل باید تجربه کاربری را به شکلی محسوس بهبود ببخشد و نه اینکه از بیخ و بن بر کند و نهالی تازه بکارد؛ و همزمان باید به کاربران امکان شخصی سازی بیشتری در iOS داده شود. نظر شما در این باره چیست؟

    منبع : Readwrite - Narenji



    ویرایش توسط Corleone : Wednesday 13 March 13 در ساعت 21:40

    4 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •