مبلغی انتخاب کنید :




×
6 درسی که iOS می تواند از OS X بیاموزد
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: 6 درسی که iOS می تواند از OS X بیاموزد

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    6 درسی که iOS می تواند از OS X بیاموزد

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    در زمان عرضه دو نسخه اخیر OS X تمرکز اپل بر این بوده که با جای دادن ویژگی های iOS در درون آن، تجربه کاربری را بهبود ببخشد -که تاکنون بسیار خوب جواب داده. با این حال، جنبه های خاصی، مثل ارتباط ضعیف اپلیکیشن ها با هم، را می توان در iOS یافت که باعث شده این پلتفرم کمی تاریخ گذشته به نظر برسد.

    اپل می تواند با آوردن چند ویژگی از OS X به iOS کاری کند که این بار برادر بزرگتر، به غنای برادر کوچکتر کمک کند و یکپارچگی عملکرد درون پلتفرم، به سطح مطلوبی برسد.

    در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به 6 چیزی که iOS می تواند از OS X بیاموزد، بپردازیم.





    1. Services

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    یکی از تفاوت های بزرگ OS X و iOS در نحوه ارتباطات درون برنامه ای است. در OS X یک ویژگی کمتر شناخته شده به نام Services داریم که راهی است برای برنامه ها تا داده ها را بین خود منتقل کنند، مثلا انتقال متن انتخاب شده در یک برنامه، به برنامه دیگر.

    به عنوان مثال، فرض کنید که در حال تایپ یک متن هستید و می خواهید در وب یکی از کلمات مورد استفاده تان را جستجو کنید. خیلی راحت می توانید آن کلمه را هایلایت کرده و با استفاده از سرویس "با گوگل جستجو کن" کارتان را انجام دهید. بلافاصله سافاری یک پنجره کوچک در بر دارنده نتایج را باز می کند و بعد، تمام.

    برنامه های غیر بومی که توسط توسعه دهندگان ساخته شده اند نیز می توانند از Services استفاده کنند، و کاربران هم می توانند با برنامه [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] ترتیبات خاص خودشان را ساماندهی نمایند. این انعطاف و قابلیت شخصی سازی، Services را به یکی از ویژگی های قوی OS X بدل کرده.

    برگردیم به iOS که در آن اپلیکیشن ها به دلایل امنیتی، به صورت [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] یا جدا از هم نگه داشته می شوند و نمی توانند فایل ها را به اشتراک بگذارند، به عنوان مثال تنها راه انتقال متن بین آنها، copy و paste است. اپلیکیشن های ساخت توسعه دهندگان هم نمی توانند عملیات ها را بدون پیروی از دستور العمل های مربوط به [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] بین هم منتقل کنند که تمهید مناسبی نیست.

    البته قرار دادن چیزی به پیچیدگی Services در درون رابط کاربری ساده iOS به این آسانی هم نیست. تاکنون اپل این رویکرد را داشته که فقط مفیدترین سرویس های OS X را به اپلیکیشن های خود بیاورد. برای مثال در iBooks، می توان یک کلمه را انتخاب، معنی، و یا ایمیل کرد، یا وب را برای یافتن موارد مرتبط با آن جستجو نمود. یعنی همه کارهای اولیه ای که در OS X هم می شود انجام داد.

    نمونه بالا، نشانه ای است از اینکه اپل حداقل دارد به موضوع می اندیشد ولی اینکه آیا در iOS 7 راهکاری ارائه خواهد کرد یا نه، معلوم نیست.

    چندین حساب کاربری

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    قابلیت داشتن چند حساب کاربری بر روی یک دستگاه، با OS 9 پا به خانواده مک گذاشت و از آن زمان توسعه خوبی هم یافته. امروزه هر کاربر، تنظیمات، فایل ها و آیکلود مختص خود را با ورود به حساب کاربری اش در اختیار دارد. اگر روی اسم کاربر فعلی کلیک کنید، یک منوی کوچک به پایین باز می شود و فهرستی از سایر کاربران را می بینید. یکی را که انتخاب کنید، دسکتاپ می چرخد و از نمایشگر محو می شود تا دسکتاپ کاربر جدید نمایان گردد.

    درست است که الآن هم می توانید با استفاده از اپل آی دی های مختلف وارد iOS شوید، ولی این فقط به شما امکان دانلود محتواهای یک کاربر دیگر از آیتونز را می دهد، نه چیز بیشتر. داده های آیکلود و یا تنظیمات اختصاصی آن فرد را نخواهید داشت و هر تغییری که خارج از آیتونز انجام دهید، در حساب دیگر می ماند و منتقل نمی شود.

    به طور مشخص، این ویژگی می تواند مورد توجه خانواده هایی قرار بگیرد که از یک آیپد یا آیپاد به طور جمعی استفاده می کنند. آخرین نسخه اندروید، جیلی بیلی، هم شامل ویژگی چند حساب کاربری است.

    تصاویر پس زمینه با قابلیت تعویض خودکار

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    تصاویر پس زمینه با قابلیت نمایش خودکار هم در OS X نسخه Panther رونمایی شد. در iOS 4 هم امکان تنظیم کاغذ دیواری برای صفحه خانگی به آیفون آمد، ولی مشکل این است که هر بار فقط می شود یک تصویر را تنظیم کرد؛ و تا امروز نیز همین طور باقی مانده.

    با در نظر داشتن اینکه هم اکنون می شود یک اسلاید شو را بر روی صفحه قفل آیپد اجرا کرد، تقاضا برای داشتن امکانی مشابه در صفحه خانگی هم نباید چیز بزرگی باشد. هست؟

    Mission Control

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Mission Control در OS X نسخه Lion رونمایی شد و سه ویژگی [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] ، Spaces و Dashboard را در یک رابط کاربری، تجمیع کرد.

    در iOS نیازی به Dashboard یا چیزی شبیه Spaces نیست بنابراین به Exposé [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] می پردازیم. Exposé یک ابزار مدیریت پنجره های برنامه ها است. این ویژگی داخلی OS X که امکان دسترسی سریع به هر پنجره بازی را می دهد، یا می توان آنها را موقتا مخفی کرد، یا همه را کوچک کرد تا امکان مشاهده دسته جمعی شان وجود داشته باشد.

    پس Exposé یک ویژگی است که به شما امکان مشاهده کلی، ترتیب دهی و ... را بر روی برنامه های مختلف می دهد. وقتی همه برنامه ها را کنار هم ببینید، با کلیک بر روی پنجره یکی، آن برنامه به محیط کار شما تبدیل می شود.

    اما در iOS، سوییچ بین اپلیکیشن ها منوت به انجام یک سری مراحل است. باید دکمه Home را دو بار پشت سر هم فشار دهید تا منوی چندوظیفگی باز شود و جدیدترین اپلیکیشن های استفاده شده را به شما نشان دهد. اما بر خلاف Exposé، این منوی چند وظیفگی فقط آیکون برنامه ها نشان می دهد و نه خود اپلیکیشن ها را.

    گفته می شود که اپل در iOS 4 چیزی شبیه Exposé را تست کرده بود و برخی از حقه های جیل بریک هم امکان تغییر ظاهر در این راستا را فراهم می کنند. اندروید و ویندوز فون هم در اصل، پیش نمایشی از اپلیکیشن ها را ارائه می کنند، نه فقط نمای آیکون ها را. با توجه به اینکه منوی چند وظیفگی iOS الآن 3 سال است که همین طور مانده، احتمال یک تغییر کلی وجود دارد.

    Gatekeeper

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Gatekeeper به طور پیش فرض دروازه های مک شما را می بندد تا فقط امکان نصب برنامه ها از طریق Mac App Store و سایت توسعه دهندگان تایید شده توسط اپل میسر باشد. البته می توانید Gatekeeper را در OS X غیر فعال کنید تا امکان نصب هر برنامه ای از هر منبعی میسر شود. اما در iOS، چنین انتخابی وجود ندارد: شما فقط می توانید برنامه های دانلود شده از App Store را نصب کنید و لا غیر.

    به خاطر این مورد، و سیاست اپل مبنی بر بررسی هر اپلیکیشن قبل از تایید آن، چند اتفاق ناخوشایند طی این سال ها رخ داده، از جمله مسدود کردن Google Voice که وجهه و احترام اپل را نزد برخی توسعه دهنده ها خدشه دار کرد. اما با استفاده از سیستمی شبیه Gatekeeper، اپل می تواند راحت تر از پس انتقادات در این زمینه بر آید. همزمان توسعه دهندگان هم می توانند برنامه های خود را از طریق اینترنت بفروشند. به روز رسانی برنامه ها هم می تواند بدون دغدغه رد آنها توسط اپل صورت بگیرد.

    البته این رویکرد می تواند اشکالاتی هم داشته باشد. اپل مجبور خواهد شد امکان دانلود برنامه ها از طریق سافاری را فراهم کند که به معنای نیاز به ساخت یک رابط کاربری برای مدیریت آنها است. برنامه های دزدیده شده که هم اکنون هم بر روی دستگاه های جیل بریک شده نصب می شوند، مشکل دیگری است که در چنین سیستمی افزایش خواهد یافت مگر اینکه اپل از [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] استفاده کند. بد افزارها هم یک سر دیگر قضیه هستند.

    شاید همین اشکالاتی که ذکر شد، باعث شود که لااقل تا چند سال دیگر، این پیشنهاد به حقیقت نپیوندد.

    Versions

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Versions در OS X نسخه Lion رونمایی شد و اینترفیسی شبیه ماشین زمان را به نمایش گذاشت که با استفاده از آن می توان نسخه های قبلی یک سند متنی را مشاهده کرد. وقتی شما ماشه Versions را بکشید، نسخه های قبلی پشت سر هم در کنار نسخه فعلی آن سند به نمایش در خواهند آمد. مرور نسخه های قبلی از طریق یک تایم لاین میسر است و نیز می توان نسخه حال حاضر را در همان محیط، ویرایش یا عناصری را از نسخه های قبلی، به آن منتقل کرد.

    در iOS اثری از Versions نیست و این با توجه به اندازه نمایشگر دستگاه های مبتنی بر iOS قابل درک است. چطور می شود چیزی شبیه Versions را در نمایشگرهای کوچک آیفون و آیپد جا داد؟ در OS X پنجره هر برنامه می تواند تغییر اندازه یابد تا مناسب محیط Versions شود ولی در iOS خیر. بنابراین برای چنین انتقالی، باید کل برنامه از صفر بازسازی شود، ولی شاید روز معرفی iOS 7، برای چنین تغییری خیلی زود باشد.

    در مجموع، بسیاری از ویژگی های خوب OS X، راه سختی برای آمدن به iOS خواهند داشت ولی بعد از رفتن اسکات فورستال، حالا کریگ فدریگی مسئول همزمان هر دو پلتفرم نرم افزاری اپل است. بنابراین می توان امید داشت که او تمام احتمالات خوب را در نظر بگیرد.



    منبع : Gigaom - Narenji



    ویرایش توسط Corleone : Friday 10 May 13 در ساعت 11:04

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •