مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي بررسي تخصصي گوشي نوكيا Lumia 925
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: بررسي تخصصي گوشي نوكيا Lumia 925

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    سوپر مدير انجمن
    شماره عضويت
    19
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,132
    می پسندم
    10,822
    سپاس از شما
    12,897 بار در 5,946 پست
    كشور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    18,100 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    12500 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    625

    بررسي تخصصي گوشي نوكيا Lumia 925

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    نوكیا Lumia 925 یك به روز رسانی ظریف و با معنا برای مدلی است كه تا چندین روز قبل نیز برترین گوشی هوشمند نوكیا محسوب میشد. در حالی كه طراحان و مهندسان مشغول برطرف كردن اشكالات Lumia 920 بودند گروهی نیز مدل Lumia 1020 را طراحی كردند. با اینحال نوكیا Lumia 920 از بسیاری جهات پرچمدار است و بهترین تلاش های كمپانی در جهت پیشرفت را نشان می دهد. مدل Lumia 925 دارای تغییرات ظاهری مثبت و یك فریم آلومینیومی سبك تر و باریك تر در عوض ساختار پلی كربنات مدل قبلی است.


    • پشتیبانی چهار باند GSM/GPRS/EDGE
    • پشتیبانی چهار باند نسل سوم با 42Mbps HSDPA و 5.7Mbps HSUPA
    • صفحه نمایش لمسی خازنی 4.5 اینچ PureMotiom+ AMOLED با وضوح 1280x768 پیكسل و 16 میلیون رنگ
    • دوربین 8 مگاپیكسل با كانون اتوماتیك ، فلاش LED و فیلمبرداری 1080P در 30fps
    • تثبیت كننده تصویر اپتیكال با تكنولوژی لنز شناور
    • دوربین ثانویه 1.3 مگاپیكسل
    • سیستم عامل ویندوزفون8
    • پردازنده دو هسته ای 1.5GHZ Krait ، پردازنده گرافیك Adreno 225 ، تراشه Qualcomm MSM8960 و 1GB RAM
    • پشتیبانی دو باند Wi-Fi 802.11 a/b/g/n
    • گیرنده GPS با A-GPS و پشتیبانی GLONASS
    • مسیریابی با راهنمای صوتی رایگان
    • 32GB حافظه داخلی
    • فریم آلومینیومی شیك با پروفایل باریك تر و سبك تر از Lumia 920
    • برطرف كردن نویز با میكروفن اختصاصی
    • شارژ بی سیم با لوازم جانبی انتخابی
    • شتاب سنج داخلی ، ژیروسكوپ و حسگر Proximity
    • سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلیمتری
    • پورت microUSB
    • بلوتوث 3.0 با A2DP و انتقال فایل
    • ادغام SNS
    • ادغام Xbox Live و مدیریت Xbox
    • پشتیبانی NFC
    • قطب نمای دیجیتال
    • سرویس Nokia Music
    • رادیو FM



    معایب

    • كارت حافظه microSD ندارد
    • مدیریت فایل در سطح سیستم ندارد
    • میانبرهای صفحه قفل ندارد
    • صدای مونو برای فیلمبرداری است



    شبکه ، ارتباطات و اینترنت

    نوكیا Lumia 925 از چهار باند GSM/GPRS/EDGE، چهار باند نسل سوم با HSPA و 4G LTE پشتیبانی می كند. دو نسخه از این گوشی با سری متفاوت از باندهای LTE وجود دارد. اگر در محدوده یك شبكه LTE باشید این گوشی از حداكثر سرعت دانلود 100Mbps و سرعت آپلود 50Mbps پشتیبانی می كند. اگرچه HSDPA نیز دارای سرعت دانلود 42Mbps و سرعت آپلود 5.76Mbps است. گزینه های ارتباط محلی آن شامل Wi-Fi a/b/g/n با Hotspot ، Wi-Fi Direct ، DLNA و بلوتوث استریو 3.0 است. اکنون از انتقال فایل پشتیبانی می شود.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    حالت Mass Storage برای حافظه داخلی گوشی وجود دارد و می توانید فایل ها را در آن آپلود کنید. شرایط خاصی برای محل قرار دادن فایل وجود ندارد. در صورتی که گوشی دارای یک نرم افزار مناسب برای کارکردن با فایل باشد می توانید به آن دسترسی داشته باشید. از آنجایی که مدیر فایل ویندوزفون وجود ندارد ، فایل هایی که قابل تشخیص نیستند فقط روی کامپیوتر قابل دسترسی می باشند. این سیستم عامل، موزیک و ویدئو و تصاویر و مستندات را شناسایی می کند اما در صورت داشتن یک فایل ZIP یا RAR نمی توانید آن را در ایمیل ها پیوست کنید. علاوه بر حافظه گوشی شما حداقل 7GB حافظه SkyDrive Cloud در اختیار خواهید داشت.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    نوكیا Lumia 925 دارای ارتباط NFC نیز می باشد كه در نرم افزار "كیف پول" مورد استفاده قرار می گیرد. NFC برای به اشتراك گذاشتن فایل نیز سودمند است و در سایر پلت فرم هایی كه دارای پشتیبانی NFC می باشند نیز كار می كند. برای مثال، ارسال یك عكس با سامسونگ Galaxy Nexus مشكلی ایجاد نمی كند و در مورد صفحات وب نیز همینطور است. NFC با برخی لوازم جانبی مانند بلندگوی JBL Powerup سازگار است كه بطور اتوماتیك با قرار دادن گوشی روی آن، پخش را آغاز می كند و بطور همزمان گوشی را شارژ می نماید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    مرورگر اینترنتی در Lumia مرورگر كلاسیك ویندوز است كه با به روز رسانی این سیستم عامل، تغییرات جزئی داشته است. Lumia 925 دارای یك صفحه نمایش بزرگ برای مرور راحت است و تراكم پیكسل 322ppi حتی در میزان پایین زوم نیز موجب می شود متن واضح باشد. نوار URL همواره قابل مشاهده است (نوار وضعیت در بالای صفحه بطوراتوماتیك مخفی می شود و می توان بهتر از فضای صفحه استفاده كرد) و دكمه Refresh نیز نزدیك آن قرار دارد. با استفاده از تنظیمات گسترده به گزینه های بیشتری دسترسی پیدا می كنید. نوار URL بعنوان نوار جستجو نیز بكار می رود كه یك میانبر برای جستجوی موارد موردنظر است. طبق پیش فرض، موارد تایپ شده ای كه به URL مربوط نیست به نرم افزار Bing ارسال می شود. شما همچنین می توانید گوگل را بعنوان یك اپراتور جستجو انتخاب كنید كه صفحه نتایج جستجوی گوگل را در مرورگر باز می كند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    منوی مرورگر ساختار ساده ای دارد ، فقط نوار URL در پایین صفحه مشاهده می شود كه آیكن بارگذاری مجدد ، در طرف چپ آن قرار دارد. با كشیدن انگشت روی این نوار بطرف بالا ، میانبرهایی برای Tabs، موارد جدید، علاقمندی ها، اضافه كردن به علاقمندی ها، اشتراك صفحه، الصاق برای اجرا و تنظیمات ارائه می شود. منوی تنظیمات دارای گزینه هایی مانند محل ، كوكی ها و حذف تاریخچه مرور است و علاوه براین ، گزینه ای برای انتخاب نسخه های Desktop یا سایت موبایل نیز ارائه می دهد. كنترل ها در صفحه وب درست مانند كنترل ها در نرم افزارهای اصلی است. شما می توانید بطور همزمان بیش از شش tab را نیز باز كنید. هشت یا ده tab نیز بطور همزمان بخوبی كار می كنند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    گزینه اشتراک گذاری بسیار جالب است زیرا علاوه براینکه می توانید آدرس های صفحه را در یک پیام ارسال کنید بلکه می توانید آن را با Xbox خود نیز به اشتراک بگذارید. بدین ترتیب به راحتی می توانید یک صفحه را از گوشی به تلویزیون خود انتقال دهید و مرور را ادامه بدهید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    ویندوزفون 8 دارای ابزار داخلی مدیریت داده موبایل است كه Data Sense نام دارد. این برنامه می تواند مشخص كند كه هر نرم افزار چقدر داده استفاده می كند و علاوه براین به شما كمك می كند تا با فشرده كردن صفحات وب و تصاویر پیش از ارسال آنها به مرورگر در داده صرفه جویی كنید. Data Sense براساس پشتیبانی اپراتور ارائه می شود.


    طراحی و امکانات ظاهری

    نوكیا Lumia 925 داخل یك جعبه استاندارد قرار دارد كه اندازه آن متوسط است. از لوازم موجود در جعبه می توان به یك كابل USB، آداپتور A/C و یك هدست با كیفیت بالا اشاره كرد. محتویات جعبه این گوشی در مقایسه با مدل های رقیب، رضایت بخش می باشد. علاوه بر این یك سری مدارك كاغذی و ابزار خارج كردن سیمكارت نیز در جعبه وجود دارد. این وسیله را می توان به جا كلیدی وصل كرد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    نوكیا Lumia 925 با ابعاد 129x70.6x8.5 میلیمتر باریك تر از Lumia 920 است و پروفایل باریك آن موجب میشود در دست گرفتن گوشی و حمل آن راحت تر شود. Lumia 920 نیز از نظر وزن و سهولت استفاده باید اینگونه میشد. نوكیا از ساختار یكپارچه پلی كربنات برای گوشی های رده بالای خود استفاده می كند و جدیدترین گوشی آن یعنی Lumia 1020 نیز دارای این ساختار است. Lumia 925 در این میان، متفاوت است و در واقع نخستین گوشی نوكیا می باشد كه بخش هایی از آن آلومینیومی است. تركیب آلومینیوم و صفحه نمایش جدید AMOLED موجب شده است گوشی وزن پایین و قطر كمتری داشته باشد. این گوشی فقط 139 گرم وزن دارد در حالی كه وزن Lumia 920 به 185 گرم می رسد. پس از یك مكالمه طولانی با Lumia 925 در دست خود احساس خستگی نمی كنید.

    بطور كلی می توان گفت كه این گوشی از نظر ظاهری بیشتر به Lumia 720 نزدیك است تا Lumia 920 .Lumia 925 دارای طراحی مستطیل شكل با لبه های گرد است و انحنای موجود در قاب پشت آن بخشی از ضخامت گوشی را مخفی می كند. كناره های گوشی آلومینیومی است در حالی كه قاب پشت آن دارای ساختار پلی كربنات می باشد و جلای لاستیكی دارد. این ساختار موجب می شود بطور مطمئن گوشی را در دست بگیرید و احتمال لیز خوردن آن وجود ندارد. در دنیای آندروید تركیب زیادی از فلز و پلاستیك وجود دارد اگرچه Lumia 925 جایی بین آنها قرار می گیرد. نوكیا از ساختار پلی كربنات در مدل های رده بالای خود استفاده می كند و آلومینیوم نیز استحكام بیشتری به آن می دهد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    آلومینیوم همچنین عملكرد دیگری نیز دارد و بعنوان آنتن بكار می رود. آنتن در طراحی گوشی ها با iPhone4 غیر متداول شد زیرا این گوشی دارای مشكل معروف به "death grip" بود كه با لمس بخشی از قاب پشت، آنتن ضعیف میشد. نوكیا قول داد كه Lumia 925 چنین مشكلی نخواهد داشت و در كار با آن عدم آنتن دهی را تجربه نمی كنید. پلی كربنات در قاب پشت دارای سطح نرم می باشد و در سه رنگ سفید، طوسی و مشكی موجود می باشد. تمایل به مونو كروم بودن مشخصه سری Lumia نیست زیرا این مدل ها اغلب به رنگ هایی مانند قرمز، زرد یا آبی گرایش دارند. ساختار پلی كربنات، مقاوم است و مستعد خراش نیست. بنابراین برای محافظت از گوشی نیاز نیست آن را داخل جلدهای زشت قرار بدهید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Lumia 925 پهن تر از اكثر گوشی هایی است كه صفحه نمایش 4.5 اینچ یا كمی كوچك تر دارند. حاشیه اطراف صفحه نمایش نسبتا پهن است و نسبت صفحه نمایش 15:9 می باشد. صفحه نمایش همچنین طول بیشتری دارد اما فضای كافی در اطراف كلیدهای لمسی باقی می گذارد تا مانع لمس تصادفی آنها شود. این مورد در سامسونگ Galaxy S4 و سایر مدل ها متداول نیست اگرچه بر در دست گرفتن گوشی تاثیر می گذارد و هر چه گوشی پهنای كمتری داشته باشد نگه داشتن آن در دست راحت تر است. از طرفی قرار دادن گوشی در جیب به موجب ضخامت كمتر و وزن پایین، آسان است. 185 گرم وزن فبلت است در حالی كه وزن 139 گرم مانند وزن iPhone 4S است كه بسیاری از افراد بدون شكایت آن را در جیب خود حمل می كنند. لازم به ذكر است كه بخشی از كاهش وزن گوشی به موجب عدم پشتیبانی آن از شارژ بی سیم است. شما می توانید یك قاب پشت باریك را به آن وصل كنید كه در واقع به سه پین موجود در بالای بلندگو وصل می شود. نوكیا ضخامت یا مجموع وزن گوشی و جلد را اعلام نكرده است.

    مایكروسافت اجازه نمی دهد كه ترتیب كنترل ها در گوشی های ویندوزفون خیلی متفاوت باشد. نوكیا Lumia 925 نیز در این مورد استثنا نیست و دارای سه كلید لمسی خازنی زیر صفحه نمایش است كه عبارتند از Home ، Back و Search. حفره میكروفن در پایین شیشه ای كه صفحه نمایش را می پوشاند قرار گرفته است. دوربین ثانویه 1.9MP، حسگر Proximity و نور محیط و خروجی صدای گوشی بالای صفحه نمایش مشاهده می شود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    كلید ولوم ، كلید پاور /قفل و كلید دو مرحله ای دیافراگم دوربین در طرف راست وجود دارند كه این كلیدها تماما آلومینیومی می باشند و پهنای یكسانی دارند. این كلیدها با اینكه باریك هستند اما برآمدگی كافی دارند كه با لمس به راحتی می توان آنها را تشخیص داد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    از كلید پاور /قفل برای فعال كردن صفحه نمایش نیز استفاده می شود اگرچه مانند نوكیا N9 با دو بار ضربه زدن نیز می توان صفحه نمایش را فعال نمود. روش دیگر برای بازكردن قفل گوشی، فشار دادن طولانی كلید دیافراگم است. گزینه ای برای اجرای نرم افزار دوربین ویندوزفون یا دوربین اختصاصی Smart نوكیا فراهم شده است.
    محفظه میكروسیمكارت، پورت microUSB، سوكت صوتی 3.5 میلیمتری و میكروفن ثانویه در بالای گوشی وجود دارد. میكروسیمكارت داخل محفظه ای قرار دارد كه برای باز كردن آن به یك ایزاز خاص نیاز است. در این گوشی محل كارت حافظه microSD وجود ندارد و Lumia 925 به میكروفن سوم مجهز نیست. در طرف چپ و پایین گوشی هیچ پورت یا كلیدی مشاهده نمی شود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    در ساختار پلی كربنات قاب پشت، اطراف لنز دارای برآمدگی است كه نوكیا به موجب تنظیمات پیچیده عكسبرداری ناگزیر از این طراحی بود. Lumia 925 دارای یك لنز Carl Zeiss با منفذ F/2.0 شش element، مكانیزم تثبیت كننده تصویر اپتیكال و یك حسگر تصویر 8.7MP است. دو فلاش LED بالای لنز دوربین قرار دارند كه از آنها بعنوان نور كمكی كانون اتوماتیك و نور ویدئو نیز استفاده می شود. محل قرار گرفتن دوربین موجب شده است در دست گرفتن گوشی در زمان عكسبرداری آسان تر شود. در گوشی هایی كه دوربین خیلی نزدیك به لبه فوقانی قرار دارد همواره این احتمال وجود دارد كه انگشت كاربر روی آن قرار بگیرد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    بلندگو در پایین قاب پشت با یك برآمدگی كوچك وجود دارد كه در زمان قرار دادن گوشی روی یك سطح هموار مانند میز مانع از خفه شدن صدای آن می شود. همچنین در اطراف آن سه پین مشاهده می شود كه در زمان وصل كردن جلد شارژ بی سیم ، برق را به گوشی می رساند یا برای وصل كردن پایه های مخصوص اتومبیل یا سایر لوازم جانبی مورد استفاده قرار می گیرد. این گوشی دارای یك باطری 2000mAh Li- Ion است كه به موجب غیر قابل تعویض بودن قاب پشت امكان دسترسی به باطری یا تعویض آن وجود ندارد. توان باطری درست مانند باطری Lumia 920 است. باطری در یك شبكه 3G در مكالمه مداوم حداكثر 10 ساعت و در حالت آماده به كار تا 400 ساعت دوام می آورد.

    علیرغم اینكه نوكیا Lumia 925 خیلی ظریف نیست اما در دست گرفتن آن و كار كردن با آن بسیار راحت است. فریم آلومینیومی در این گوشی موجب می شود مقاومتر به نظر برسد. از آنجایی كه وزن كمی دارد به راحتی با یك دست نیز می توان با آن كار كرد. انحنای موجود در كناره های گوشی نیز به سهولت كار با آن می افزاید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    صفحه نمایش

    از آنجایی كه مدل های نوكیا Lumia 925 ؛ 928 و 1020 جدیدترین نسل ویندوزفون می باشند كمپانی نوكیا AMOLED را بر LCD ترجیح داد. AMOLED دارای یك سری مزایا بر كریستال های مایع است. رنگ مشكی در آنها عمیق تر است و كنتراست بهتری دارند و علاوه بر این در برخی موارد نیروی كمتری مصرف می كنند (بخصوص در ویندوزفون كه در اكثر مواقع زمینه به رنگ مشكی است). این صفحه نمایش ها از زوایای دید خوبی برخوردار می باشند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    صفحه نمایش در نوكیا Lumia 925 یك صفحه نمایش 4.5 اینچ AMOLED با وضوح 768x1280) WXGA پیکسل) است كه این حداكثر میزان پشتیبانی شده توسط این سیستم عامل تا به امروز می باشد. صفحه نمایش دارای تراكم پیكسل 332ppi و ماتریس Pentile است. در این تراكم پیكسل تشخیص تفاوت كار ساده ای نیست اما در صورت قرار دادن Lumia 925 در كنار یك گوشی رده بالای آندروید با وضوح 1080p قرار بدهید تفاوت آنها كمی واضح تر است. پوشش Gorilla Glass 2 در لبه ها كمی انحنا دارد كه موجب می شود با فریم آلومینیومی اطراف آن تناسب بیشتری داشته باشد و از طرفی كشیدن انگشت از كنار صفحه كه در ویندوزفون متداول است بسیار آسان تر می شود.

    میزان خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید بسیار خوب است. مشكل دیگر در رابطه با صفحه نمایش های AMOLED این است كه به نظر برخی افراد رنگ ها در آن بیش از حد اشباع می باشند. Lumia 925 تنظیمات دیگری نیز دارد كه به كاربر امكان می دهد یكی از یازده درجه اشباع رنگ را انتخاب كند. گزینه دمای رنگ نیز بسیار عالی عمل می كند و دارای یازده درجه است كه از سرد به طبیعی و گرم می رسد. در گوشی هایی كه LCD دارند باید یك صفحه نمایش سرد یا گرم را انتخاب كنید. صفحه نمایش AMOLED در Lumia 925 دارای ساختار ورقه ای با Gorilla Glass 2 است كه از انعكاس صفحه نمایش كم می كند و بخشی نیز به موجب شكاف هوا بین شیشه و صفحه نمایش است. تكنولوژی اختصاصی ClearBlack نوكیا نیز تا حد زیادی انعكاس را كاهش می دهد و Lumia925 دارای یكی از بهترین صفحه نمایش ها از نظر میزان خوانایی زیر نور خورشید است.

    صفحه نمایش در این گوشی از تكنولوژی لمسی حساسیت بالا (Super Sensitive) استفاده می كند كه در Lumia 920 نیز وجود داشت و به موجب آن به ناخن یا كلید نیز واكنش می دهد و در صورت پوشیدن دستكش نیز لمس را تشخیص می دهد. شما می توانید میزان حساسیت را برای نرمال یا بالا تنظیم كنید. در درجه نرمال نیز می توانید با یك دستكش نازك كار كنید و حتی به ناخن نیز عكس العمل نشان می دهد. نوكیا ویژگی جدیدی با عنوان Glance قرار داده است كه یك ساعت را در صورت خاموش بودن صفحه قفل روی آن نشان می دهد. به موجب ماهیت AMOLED انرژی زیادی مصرف نمی كند و طبق پیش فرض می توان آن را تنظیم كرد تا بعد از 15 دقیقه صفحه نمایش بطور كامل خاموش شود. ویژگی Glance نوكیا چك كردن زمان را آسان تر می كند. گزینه ای برای همواره روشن بودن یا خاموش كردن آن و یا كم كردن روشنایی ساعت در وقفه های زمانی خاص فراهم شده است كه نگاه كردن به آن در تاریكی را راحت تر می كند.


    تماس و دفترچه تلفن

    People Hub بهترین دفترچه تلفن/دفترچه اجتماعی تا به امروز می باشد. نخستین صفحه از بخش People لیستی از تمامی مخاطبین (مخاطبین گوشی ، دوستان شبکه اجتماعی ، دوستان ایمیل و ... ) را با میانبر جستجو و یک دکمه برای اضافه کردن مخاطب نشان می دهد. مخاطبین را می توان براساس الفبا مرتب کرد و آنها را با مربع های رنگی با یک حرف ارجاع داد. کاربر می تواند روی هریک از این باکس های حروف ضربه بزند و صفحه کل حروف مارکدار الفبا را که درحال استفاده می باشند نشان می دهد. برای مرور در یک بخش از لیست می توانید روی حروف مربوطه ضربه بزنید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    مخاطبین براساس اسم کوچک یا اسم فامیل تفکیک می شوند و می توان آنها را بصورت "First Last" یا "Last First" نشان داد (این دو تنظیمات جداگانه ای دارند). کاربر همچنین می تواند دوستان فیس بوک را بحساب آورد یا آنها را از لیست خارج کند، فقط دوستانی را که دارای شماره تلفن هستند وارد کند و چندین حساب را برای همگام سازی با آن اضافه نماید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    با کشیدن انگشت به کنار صفحه فقط رویدادهای جدید از تمامی مخاطبین شبکه های اجتماعی نشان داده می شوند. اگر بار دیگر انگشت خود را در کنار صفحه بکشید مخاطبینی را که اخیرا با آنها تماس گرفته اید قابل مشاهد می باشند. در عوض Favorites می توانید یک مخاطب را روی صفحه اصلی قرار دهید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Tabs بعدی Rooms و Groups است. Groups یك روش آسان برای مرتب كردن مخاطبین می باشد. ویژگی های "پیام برای همه" و "ایمیل برای همه" نیز وجود دارد. به روزرسانی وضعیت از مخاطبین گروه بندی شده از شبكه های اجتماعی مختلف جمع آوری می شود و شما به آلبوم های عكس آن لاین آنها نیز دسترسی پیدا می كنید. گروه ها را می توان برای دسترسی آسان تر روی صفحه اصلی الصاق كرد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    ویژگی Rooms یك شبكه اجتماعی خصوصی از انواع گوناگون است كه امكان چت گروهی را فراهم می كند اما همچنین یك تقویم خصوصی، یادداشت ها(شامل لیست های to-do)، عكس ها و ویدئوها را به اشتراك می گذارد. Room پیش فرض، Family room است كه در آن به آسانی می توانید بستگان خود را دعوت كنید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    Me Card ،پروفایل خود كاربر است كه از آنجا می توان به روزرسانی وضعیت را ارسال نمود ، به روزرسانی چت را تنظیم كرد ، محل ها را علامتگذاری نمود. علاوه براین می توانید عكس پروفایل خود را تغییر دهید. Tab دیگر در Me Card امكان مشاهده هشدارها را فراهم می كند و What's new به شما امكان می دهد به روزرسانی وضعیت خود را مشاهده نمایید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    با مشاهده پروفایل یک مخاطب می توان عکس آن را مشاهده کرد که زیر آن ویژگی هایی مانند " تماس با موبایل" ، "پیام متنی به موبایل" ، "نوشتن روی Wall" ، "مشاهده وب سایت" و ... وجود دارد. زیر هر ویژگی نیز هدف آن در فونت کوچکتر (شماره تلفن ، ایمیل ، URL سایت) و اینکه آن اطلاعات از کجا آمده اند (گوگل ، فیس بوک و ...) قابل مشاهده است.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    SoftKeys امکان قراردادن یک مخاطب، لینک دو یا چند مخاطب از سرویس های مختلف و ویرایش را فراهم می کنند. با کشیدن انگشت به کنار صفحه "پنل موارد جدید" ایجاد می شود که جدیدترین به روزرسانی ها و رویدادها از آن مخاطب را نشان می دهد. در زمان ویرایش یک مخاطب می توان چندین شماره تلفن و آدرس ایمیل از انواع مختلف (منزل، محل کار و ...) ، زنگ شخصی، یادداشت یا زمینه های متفاوت (تاریخ تولد، وب سایت، محل دفتر و ...) را اضافه کرد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    نرم افزار گوشی، تاریخچه تماس، میانبر به پست صوتی، شماره گیر و دفترچه تلفن را نشان می دهد. Tile زنده گوشی تعداد تماس های ناموفق و صفحه قفل را نشان می دهد. شماره گیر بسیار ساده است و بصورت صفحه کلید گوشی با دکمه Call و Save می باشد. شماره گیری هوشمند وجود ندارد اگرچه بخش People بخوبی مخاطبین را پیدا می کند. در عوض می توان از شماره گیری صوتی استفاده کرد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    درصورت دریافت تماس ، عکس مخاطب به صورت تمام صفحه ظاهر می شود و برای ظاهر شدن دکمه های پاسخ و رد تماس می توانید آن را بطور کشویی بطرف بالا ببرید. بدین ترتیب تماس ها بطور تصادفی پاسخ داده نشده و رد نمی شوند. شاخص های وضعیت طبق پیش فرض پنهان هستند (بجز ساعت) اگرچه با ضربه زدن سریع در بالای صفحه می توان آنها را ظاهر کرد.



    پیام رسانی

    بخش پیام رسانی در ویندوزفون از کارایی عالی برخوردار است. زنجیرها درواقع بنیان تمامی پیام های غیر ایمیل می باشند. اگرچه نوعی از حالت مشاهده، مكالمه، پیام های SMS، فیس بوك و Windows Live را با هم نشان می دهد. بخش پیام رسانی در ویندوزفون، شكاف بین پیام های متنی، چت و پیام های اجتماعی را ازبین می برد. بخش های دیگر نیز همین كار را برای ویژگی های مربوطه انجام می دهند و همه موارد را ساده می كنند. بطوركلی پیام رسانی دارای دو Tab است كه شامل زنجیره ها و آن لاین می باشد. Online Tab نشان می دهد كه چه كسانی آن لاین هستند و بدین ترتیب پیدا كردن افراد موردنظر بسیار آسان می شود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    در حالت زنجیره ها، یك زنجیره جدید برای هر شخصی كه چت را با آن آغاز می كنید ایجاد می شود. پیام ها بصورت كادرهای گفتار نشان داده می شوند و یك برچسب در طرف چپ، نوع پیام را نشان می دهد كه می تواند پیام متنی، فیس بوك یا Live Messenger باشد. برچسب ها فقط زمانی كه مكالمه به یك پلت فرم متفاوت انتقال می یابد، قرار داده می شوند. كاربر می تواند انتخاب كند كه كدام پلت فرم برای ارسال پاسخ مورد استفاده قرار گیرد و كادر متن یادآوری می كند كه چه چیزی را مورد استفاده قرار می دهید مانند "چت در فیسبوك".
    پیام های جداگانه را می توان كپی و حذف كرد یا به دیگری ارسال نمود. امكان حذف كل زنجیره نیز وجود دارد، امكان كپی بخشی از پیام وجود ندارد. كاربر نمی تواند چیزی ا به پیام های فیسبوك پیوست نماید و برای این كار باید از MMS استفاده كنید. ویژگی صندوق پست صوتی نیز بخشی از این سیستم عامل جدید است كه امكان خواندن پیام های پست صوتی را درعوض گوش كردن به آنها فراهم می كند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    یكی از ویژگی های موردنیاز برای ایمیل، صندوق پستی یكپارچه بود كه ویندوزفون 7.5 آن را ارائه می دهد. اكنون می توان چندین صندوق پستی را لینك داد و بنابراین یك محل برای چك كردن پیام های جدید وجود دارد. با لینك دادن چندین صندوق پستی بطور اتوماتیك Tiles زنده آنها نیز ادغام می شود. برای هر حساب می توان در پوشه های جداگانه مرور كرد كه امكان مشاهده پیام ها را فقط از یك حساب ایمیل فراهم می كند حتی اگر آن لینك شده باشد.
    در حالت مشاهده مكالمه، ایمیل های مبادله شده بین كاربر و مخاطب براساس ترتیب زمانی نشان داده می شوند و براساس موضوع ، گروهبندی خواهند شد. این درواقع سبك نمایش Gmail است و بهترین روش برای دنبال كردن یك مكالمه در ایمیل می باشد. هر مكالمه ایمیل با یك موضوع ارائه می شود و تعداد پیام ها و تعداد پیام های جدید نشان داده می شود. با ضربه زدن روی یك مكالمه می توان اندازه آن را بزرگتر كرد تا پیام ها و یك خط از هر پیام نشان داده شود.


    برای خواندن یك پیام می توانید روی آن ضربه بزنید، با این روش می توان برای مرور در مكالمه به پیام قبلی/ بعدی نیز رفت. كاربر می تواند ایمیل های جداگانه را علامتگذاری كند، آنها را بصورت خوانده شده/ خوانده نشده مشخص نماید، پیام Flag را تعیین و یا حذف نماید. امكان جستجوی كل Mail برای ایمیل های جداگانه وجود دارد. این ویژگی بخصوص برای كاربرانی كه صندوق پستی های بزرگ دارند، سودمند است.

    برای وارد كردن متن در این گوشی از یك صفحه كلید پیش فرض QWERTY استفاده می شود كه دارای حالت افقی و عمودی است. این سبك در تمامی گوشی های ویندوزفون یكسان است و فقط می توان زبان صفحه كلید را تغییر داد و فرهنگ لغتی را كه لغات را نشان می دهد دوباره تنطیم نمود. كار با این صفحه كلید بسیار راحت است و دارای واكنش صوتی می باشد. صفحه كلید واكنش ویبره ندارد و نمی توان آن را فعال كرد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    انتخاب متن بسیار آسان است اما كمی طول میكشد تا به آن عادت كنید. فقط كافی است انگشت خود را به مدت یك یا دو ثانیه روی متن نگه دارید و سپس رها كنید. در این صورت متن ماركدار می شود و سپس می توانید مكان نمای ابتدا و انتها را حركت دهید تا میزان متن انتخابی تنظیم شود. یك آیكن كوچك برای كپی ظاهر می شود و متن انتخابی را می توان در هر جا Paste كرد.





    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط Corleone : Wednesday 24 July 13 در ساعت 12:49





    www.PDA-Planet.com


    خاک ایرونی زبون پارسی داره ، مام پاس میداریم ، توام با مایی ؟


    رفیق مثل کفش میمونه ، رفاقت مثل جاده !

    خیلی سخته وسط جاده بفهمی پا برهنه ای...


    پروردگارا !

    كدامين ميوه ممنوعه را بچينم كه از زمين برانی ام؟!

    کاربر مقابل پست Corleone عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

  3. Top | #2


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    سوپر مدير انجمن
    شماره عضويت
    19
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,132
    می پسندم
    10,822
    سپاس از شما
    12,897 بار در 5,946 پست
    كشور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    18,100 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    12500 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    625
    نرم افزار و سرگرمی

    ویندوزفون 8 تنها سیستم عامل نوكیا برای گوشی های هوشمند است و كمپانی فنلاندی نوكیا در نظر دارد تا حد امكان ویژگی هایی را به سری Lumia اضافه كند. از آنجایی كه مایكروسافت امكان شخصی كردن منو را فراهم نمی كند بالابردن ارزش به معنی فراهم نمودن سرویس ها و نرم افزارهای اختصاصی است. در نوکیا Lumia 925 به روزرسانی جدید Amber به صورت از پیش نصب شده وجود دارد اما بطور شگفت آوری تجربه کاربر را تغییر نمی دهد و ویژگی هایی مانند صفحه نمایش Glance ، پشتیبانی رادیو FM و یک لنز جدید دوربین را به آن اضافه می کند اما سایر ویژگی های آن تفاوت زیادی با مدل های قبلی WP8 ندارد.

    صفحه Glance نوکیا یکی از جالب ترین ویژگی هایی است که به روزرسانی Amber به همراه دارد و می توان گفت که مروری بر صفحه قفل MeeGo است که در آن بطور مداوم یک ساعت و نمادهایی برای رویدادهای ناموفق را روی صفحه مشکی آماده به کار مشاهده می کنید. صفحه Glance درست مانند نوکیا N9 به شما امکان می دهد با دوبار ضربه زدن گوشی را فعال کنید. این ویژگی در صفحه نمایش AMOLED تنظیم شده است تا به کارایی بسیار خوبی برسد زیرا فقط پیکسل های موردنیاز برای نشان دادن ساعت و هشدارها روشن هستند. چندین گزینه برای ویژگی صفحه Glance وجود دارد که می تواند به صورت زمانبندی شده(بعد از یک دوره زمانی از پیش تنظیم شده می تواند صفحه نمایش را بطور کامل خاموش کند تا در باطری صرفه جویی نماید) و همیشه روشن (در صورت تمایل می توانید همیشه آن را مشاهده کنید) باشد. Lumia 925 دارای گزینه چهارم با عنوان Peek نیست. این گزینه به شما امکان می دهد تا مانند Quick Glance سامسونگ برای نشان دادن ساعت و هشدارها دست خود را روی صفحه گوشی تکان بدهید.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    باید دکمه بازکردن قفل را فشار دهید تا صفحه قفل ظاهر شود. این صفحه، زمان فعلی و تاریخ را علاوه بر رویدادهای تقویم، ایمیل ها و تماس های ناموفق نشان می دهد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    میزان انعطاف پذیری و کارایی صفحه قفل درحد مطلوب است. سرویس Live Apps به نرم افزارها امکان می دهد هشدارها و تصاویر را نشان بدهند. شما می توانید یک نرم افزار را تعیین کنید تا هشدارهای بزرگ را نشان بدهد(جزئیات بیشتر) و حداکثر پنج نرم افزار دیگر نیز می توان انتخاب کرد که اینها اطلاعات کمتری را نشان می دهند. پیش زمینه صفحه قفل را نیز می توان از طریق نرم افزارها کنترل کرد. با نرم افزار پخش موسیقی می توان تصویر صفحه قفل را به جلد آلبوم تراک درحال پخش تغییر داد یا این امکان را فراهم کرد که یکی از نرم افزارهای نصب شده، تصویر را انتخاب کنند(برای مثال، تصاویر زیبای زمینه Bing یا عکس هایی از حساب فیسبوک شما). منوی Modern یک ماتریس عمودی از موزائیک های زنده است و به دلخواه می توان آنها را مرتب کرد. با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی یک نرم افزار و انتخاب pin برای اجرای گزینه می توان هر آیتم را در ماتریس قرار داد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    ویندورفون 8 موزائیک های زنده با قابلیت تنظیم اندازه را معرفی می کند. با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی یک مورائیک ، گزینه تنظیم اندازه همراه با unpin ظاهر می شود. شما می توانید بین اندازه یک چهارم ، نرمال و دو برابر ، یکی را انتخاب کنید. براساس اندازه انتخابی شما اطلاعات مختلفی در موزائیک نشان داده می شود. اگر کوچک ترین موزائیک را انتخاب کنید فقط یک آیکن ثابت نشان داده می شود در حالی که دو اندازه بزگتر ، اطلاعات بیشتری را ارائه می دهند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    هر یک از موزائیک های زنده ، اطلاعات مربوطه مانند تاریخ فعلی را همراه با رویدادهای تقویم ، تماس های ناموفق، ایمیل های خوانده نشده و ... را نشان می دهد. برای مثال ، مورائیک های Marketplace تعداد به روزرسانی موجود را نشان می دهد درحالی که موزائیک Pictures درواقع یک نمایش اسلاید از عکس های شماست. داشتن تمامی این اطلاعات با هم ، بسیار خوب است. شما می توانید آنها را نوعی از Widgets صفحه اصلی در نظر بگیرید. WP8 از امکان اجرای همزمان چند برنامه نیز برخوردار است و در اکثر موارد این ویژگی به روش iOS انجام می شود. نرم افزارهایی که در پیش زمینه نیستند بصورت معلق می باشند اگرچه OS روش هایی برای آن دارد. اما درست مانند iOS درصورت نیاز ، یک نرم افزار می تواند در زمینه اجرا شود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    برای سوئیچ بین نرم افزارها باید کلید Back را فشار داده و نگه دارید. نمونه های کوچک از تصاویر نرم افزارها ظاهر می شود و براساس زمان از چپ به راست مرتب می شوند. با کشیدن انگشت بطور افقی در لیست می توانید یک نرم افزار را انتخاب کنید و با ضربه زدن روی آن می توانید به نرم افزار در حال اجرا یا معلق برگردید. برای خروج از یک نرم افزار باید آن را به جلو بیاورید و از کلید Back برای بستن آن استفاده کنید. با باز کردن منوی تنظیمات دو سری گزینه نشان داده می شود ، درست مانند صفحه آغازین می توانید با کشیدن انگشت روی صفحه بین سیستم و نرم افزارها سوئیچ کنید. سیستم تمامی تنظیمات را پوشش می دهد که شامل صداها، رنگ، تم ، Wi-Fi، بلوتوث، حساب ها و ... است. تنظیمات نرم افزار به شما امکان می دهد تا تمامی نرم افزارهای موجود در گوشی را تنظیم کنید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    ویندوزفون 8 می توانست سوئیچ های سریع فراهم کند تا نیاز نباشد برای فعال کردن Wi-Fi ، بلوتوث ،GPS و مواردی مانند آن به منوی تنظیمات بروید. ویژگی دیگری که به نظر می رسد در این گوشی وجود ندارد محلی است که در آن می توانید تمامی هشدارها از نرم افزارهای مختلف را مشاهده کنید. موزائیک های زنده، هشدارهایی از هر نرم افزار را تا حدودی نشان می دهند اما در واقع برای مواردی مانند موضوع ایمیل و... فضای کافی ندارند در حالی که بخش هشدارها در آندروید و ios اینطور نیست. مایکروسافت تایید کرد که درحال کارکردن روی این ویژگی است و اینکه آن را در به روز رسانی بعدی به WP8 مشاهده می کنیم.

    نوکیا Lumia 925 بعنوان یک گوشی ویندوزفون8 از فرمان های صوتی نیز پشتیبانی می کند. شما می توانید متن را دیکته کنید یا اینکه گوشی آن را با صدای بلند بخواند، همچنین می توانید جستجوی خود را با فرمان صوتی اجرا کنید و... . اگرچه دستیار ویندوز در زمینه سرعت تشخیص و دقت خیلی از رقابت عقب است. نرم افزار Data Sense نیز در این گوشی وجود دارد که میزان داده مصرفی شما را نشان می دهد. داده سلولی و ترافیک Wi-Fi برای آن محاسبه می شود. انواع مختلف از حدود داده وجود دارد که شامل یک بار، بطور ماهیانه و نامحدود است. دو مورد نخست ميزان قابل تنظيم حدود پهنای باند را می پذیرد در حالی كه آخرین مورد در صورت داشتن یك برنامه داده نامحدود، قابل استفاده است و با اینحال كاركرد شما را دنبال می كند.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Data Sense علاوه بر این در صورت نزدیك شدن به حد داده ای كه از قبل مشخص كرده اید، می تواند مصرف داده زمینه برای تمامی نرم افزارها را محدود كند. اگرچه استفاده از این ویژگی مانع از آن می شود كه بعضی نرم افزارها بدرستی كار كنند.


    یکی از ویژگی های جدید نوكیا Lumia 925 "حیطه کودکان" نام دارد. شما می توانید نرم افزارها و انواع محتوا را انتخاب کنید و برای آنها رمز تعیین نمایید و بدین ترتیب با خیال راحت می توانید گوشی خود را در اختیار فرزندتان قرار دهید بدون اینکه نگران برهم خوردن تنظیمات یا دسترسی کودک به محتوای نامناسب باشید. ویژگی "حیطه کودکان" پس از فعال شدن با کشیدن انگشت بطرف چپ روی صفحه قفل قابل دسترسی است. بدون رمز امکان برگشت به صفحه اصلی یا صفحه استاندارد قفل وجود ندارد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    نوكیا Lumia 925 از تراشه Qualcomm MSM8960 استفاده می كند(پردازنده 1GB RAM ، 1.5GHZ و Adreno 225). این امكانات برای گوشی های ویندوزفون8 در این رده بسیار مناسب است. مرور در پلت فرم ویندوزفون8 سرعت مطلوبی دارد و انیمیشن ها بخوبی اجرا می شوند اگرچه بارگذاری نرم افزارهای سنگین تر كمی از گوشی های رده بالا طولانی تر است.



    موسیقی و رادیو

    نوكیا سرویس موسیقی خود با عنوان Mix Radio را در نرم افزار پیش فرض موسیقی + ویدئو قرار داده است كه پخش موسیقی را بصورت رایگان ارائه می دهد و دارای یك فهرست گسترده از تراك ها است. این برنامه درحالی كه بر مبنای پخش درحال دانلود است شما می توانید تراك ها را بصورت Offline موجود نمایید (اگرچه به صورت موقت روی گوشی باقی می مانند).


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Mix Radio با سرویس هایی مانند Pandora نیز رقابت می كند و شما می توانید لیستی از خوانندگان موردنظر را به آن بدهید تا بطور اتوماتیك یك لیست بدلخواه شما ایجاد نماید. برخلاف سرویس های رقیب می توانید در آهنگ های یك خواننده خاص مرور كنید و حتی بعضی از آهنگ ها را خریداری نمایید. نمودارهای بسیاری وجود دارد (مانند پرفروش ترین ها ، بهترین های 2013 و ...). حتی یک تنظیم اکولایزر سفارشی وجود دارد.

    نرم افزار نوكیا مزایای دیگری نیز دارد و به چندین گزینه برای پیش تنظیمات اكولایزر مجهز است كه شامل ارتقای هدفون های دالبی می باشد. درصورت تمایل به یك خواننده ، نرم افزار به شما كمك می كند تا آهنگ هایی نزدیك به آن را پیدا كنید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Media Player پیش فرض ویندوزفون 8 در بخش موسیقی و ویدئو وجود دارد. نرم افزار پخش ویدئو در بخش Video + Music ادغام شده است که دارای لوگوی Xbox است. با اجرای آن ، تاریخچه نشان داده می شود که دسترسی سریع کاربر به دو مورد اخیری را که پخش شده اند فراهم می کند. همچنین می توانید به منوی کامل بروید و نرم افزار پخش موسیقی یا ویدئو را اجرا کنید. Podcast صوتی و تصویری را مشاهده کنید یا به آن گوش دهید یا به MarketPlace بروید.

    بخش موسیقی از آلبوم ها ، آهنگ ها ، فهرست پخش ، انواع و خوانندگان تشكیل شده است. ویدئوها شامل همه ، تلویزیون ، موزیك ویدئو ، فیلم ها و موارد شخصی است و می توان از این گروهها برای تفكیك ویدئوها در زمان همگامسازی با Zune استفاده كرد. سومین بخش ، Podcasts است كه در آن می توان كل Podcasts صوتی و تصویری دانلود شده را ذخیره كرد.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    نرم افزار پخش موسیقی ساده است و منوهای مناسبی دارد. اگرچه پیش تنظیمات اکولایزر و امکان مرور در یک آهنگ با کشیدن انگشت روی صفحه وجود ندارد. کاربر باید دکمه های rewind/FF را فشار داده و نگه دارد تا سریع در آهنگ ها جلو و عقب برود. دكمه های Favorite ، تكرار و انتخاب تصادفی اكنون بطور افقی در كنار جلد آلبوم قرار دارند و پشت آن مخفی نشده اند.

    این نرم افزار برای پخش موسیقی نسبتاً استاندارد است. تراک ها براساس خواننده ، آلبوم و لیست پخش تفکیک می شوند و علاوه براین می توانید تمامی آهنگ ها را مشاهده کنید. منوی برنامه شباهت زیادی به نرم افزار قدیمی پخش موسیقی دارد اما زیر جلد آلبوم ، سه آهنگ بعدی را که پخش می شوند بصورت لیست نشان می دهد. این ویژگی در صورت استفاده از انتخاب تصادفی ، بسیار سودمند است. روشی برای مرتب کردن مجدد و دستی آهنگ ها وجود ندارد اگرچه می توانید آنها را دوباره بطور تصادفی انتخاب کنید.

    پخش ویدئو دارای منوی بسیار ساده ای است. كنترل سریع جلو بردن و به عقب برگرداندن ، نوار پیشروی برحسب زمان و دكمه اندازه ویدئو كه به حالت تمام صفحه سوئیچ می كند ، وجود دارد. نرم افزار پخش ویدئو در ویندوزفون 8 در مقایسه با ویندوزفون 7.5 از فرمت های بیشتری پشتیبانی می کند و اکنون با فایل های Xvid ، Divx و ویدئوهای MP4 تا حداکثر وضوح 1080p کار می کند. با اینحال از زیرنویس پشتیبانی نمی کند. از آنجایی که ویندوزفون 8 مستقل از Zune است به راحتی می توانید ویدئوها را از کامپیوتر خود در حالت USB Mass Storage آپلود نمایید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    از آنجایی كه ویندوزفون 8 دیگر مبتنی بر Zune نیست به راحتی می توانید ویدئوها را از كامپیوتر خود از طریق حالت USB Mass Storage آپلود كنید. آیتم های جداگانه مانند یك آهنگ یا ویدئو را می توان به صفحه اصلی الصاق كرد. نوكیا Lumia 925 دارای یك رادیو FM نیز می باشد كه این ویژگی از مزایای آن در مقایسه با Lumia 920 محسوب می شود.


    دوربین

    نوكیا Lumia 925 دارای یك دوربین 8.7MP است كه در حالت 4:3 در وضوح 3264x24488 ) 8MP پیكسل) و در حالت 16:9 در وضوح 3552x2000) 7MP پیكسل) عكس می گیرد. نوكیا از مدل N9 تا كنون از این طراحی حسگر مخصوص استفاده می كند كه در زمان سوئیچ از حالت 4:3 به 16:9 فقط یازده درصد وضوح را از دست می دهد در حالی كه در حسگرهای دیگر 25 درصد است. در هر حال مزیت اصلی آن بر حسگرهای رقیب ، تثبیت كننده تصویر اپتیكال می باشد كه كارایی دوربین را در صورت كم بودن نور محیط ارتقا می دهد، میزان نوردهی را طولانی تر می كند و لرزش دست را از ویدئوها حذف می نماید.

    لنز دوربین در این گوشی دارای 6 جزء است در حالی كه در مدل قبلی 4 جزء وجود داشت. این مورد در تئوری به معنای تصاویر شفاف تر با جزئیات بیشتر است. منوی دوربین ساده است. نمایاب و تعدادی از كنترل ها در طرف راست وجود دارند. این كنترل ها از بالا به پایین شامل سوئیچ دوربین عكاسی / فیلمبرداری ، سوئیچ دوربین جلو / عقب ،تنظیم حالت فلاش و دكمه لنز می باشند. یك فلش در طرف چپ وجود دارد كه شما را به تصاویر گرفته شده با دوربین می رساند. با كشیدن انگشت روی صفحه نیز می توان این كار را انجام داد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    نرم افزار دوربین در ویندوزفون تنظیمات گسترده ای دارد كه شامل صحنه ها و جلوه ای ویژه ، تعادل رنگ سفید ،كنتراست ، اشباع رنگ ، شفافیت و ISO است. حالت اختصاصی كانون ماكرو وجود دارد اما تشخیص چهره فراهم نشده است. فلاش را می توان برای حالت اتوماتیك، خاموش یا روشن، تنظیم كرد. به موجب تنظیمات جداگانه ای می توان از LED بعنوان نور كمكی AF استفاده كرد.

    نوكیا در جدیدترین نرم افزار دوربین حداكثر تنظیم ISO را از 800 به 3200 افزایش داد و پردازش تصویر در شرایط كم بودن نور محیط را تغییر داد. SkyDrive برای آپلود اتوماتیك عكس وجود دارد كه طبق پیش فرض ، غیر فعال است اما برای كار با آن می توانید نرم افزارهای Third – Party را نصب كنید.


    Lenses یك ویژگی جالب است كه كارایی دوربین را افزایش می دهد و سایر نرم افزارها در منوی آن تداخل ایجاد نمی كنند. مستقیما از نرم افزار اصلی دوربین می توان به این ویژگی دسترسی پیدا كرد (آنها بصورت لیستی از نرم افزارهای نصب شده نشان داده می شوند و این درصورتی است كه بخواهید یك Lens را روی صفحه Start الصاق نمایید).

    با فشار دادن كلید دیافراگم و اجرای نرم افزار دوربین می توان گوشی را از حالت قفل خارج كرد. شما می توانید در عوض ، Smart Camera اختصاصی نوكیا را برای اجرا تنظیم كنید. Smart Camera در واقع نسل بعدی Smart Shoot است و مبتنی بر تكنولوژی ایجاد شده توسط Scalado می باشد كه نوكیا اخیرا این كمپانی را خریداری كرده است. این ویژگی بطور متوالی 10 عكس با وضوح 5MP می گیرد و به شما امكان می دهد آنها را ویرایش كنید. در زمان ویرایش یك عكس Smart Camera با كشیدن انگشت روی صفحه بین كارت های مربوطه كه هر یك برچسب سودمندی دارند، می توانید یكی از چندین حالت را انتخاب كنید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    ویژگی اصلی در اینجا ، بهترین تصویر است كه بطور اتوماتیك بهترین عكس را از میان 10 عكس انتخاب می كند. همچنین می توانید بهترین حالت را برای هر چهره در عكس انتخاب كنید. برای حذف اجسام در حال حركت می توان از چندین عكس استفاده كرد.

    عكس Action نیز وجود دارد كه در واقع یك شیء متحرك است كه چندین بار روی عكس منطبق می شود تا حسی از حركت را ایجاد نماید. شما می توانید انتخاب كنید كه كدام یك از 10 عكس برای ایجاد عكس Action استفاده شود و چندین كپی نیز می تواند به صورت مات یا نیمه شفاف باشد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    حالت دیگری كه حركت را ارتقا می دهد ، كانون Motion است و شیء متحرك را همانطور كه هست باقی می گذارد اما زمینه اطراف آن را مات می كند. تصویر برداری موجب می شود دوربین یك شی ء را كه به سرعت در حال حركت است دنبال كند. این جلوه ویژه ای است كه كانون Motion ایجاد می نماید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    در حالت پانوراما، كلید دیافراگم را فشار می دهید و سپس دوربین را مطابق دستورلعمل ارائه شده تنظیم می كنید. در این حالت همیشه از راست به چپ عكس می گیرید و امكان تغییر دادن جهت وجود ندارد. عكس گرفتن در حالت عمودی نیز امكانپذیر نیست.

    سینماگراف عكس هایی ایجاد می كند كه عمدتا ثابت هستند اما بخشی از آنها نیز انیمیشن می باشند. در زمان گرفتن عكس باید گوشی را محكم نگه دارید. در اینحالت یك سه پایه به شما كمك می كند. در حالت سینماگراف، لنز دو ناحیه را ارائه می دهد كه می توانند به صورت انیمیشن باشند و زمانی كه یك ناحیه را انتخاب می كنید می توانید انیمیشن را فعال كنید و طرح Loop را تنظیم نمایید. علاوه بر این می توانید به تصویر برگردید و آن را اصلاح نمایید.

    منوی دوربین فیلمبرداری مانند دوربین عكاسی است. شما می توانید تعادل رنگ سفید، شفافیت و وضوح ویدئو را در میان سایر موارد تنظیم نمایید. از فلاش LED می توان بعنوان نور ویدئو نیز استفاده كرد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    نوكیا Lumia 925 در وضوح 1080p و 720p فیلمبرداری می كند كه 720p حالت پیش فرض است. در اینجا اگر گوشی را در دست نگه دارید OIS فعال می شود. ویدئوهای این گوشی از كیفیت عالی برخوردارند و رنگ ها را بخوبی نشان می دهند. سرعت فریم و محدوده دینامیك نیز رضایت بخش است. OIS به كیفیت كلی كمك بسیاری می كند و لرزش ناخواسته دست را كاهش می دهد. كانون اتوماتیك مداوم نیز از كارایی لازم برخوردار است.

    Lumia 925 دارای یك Setup میكروفن محدوده دینامیك بالا است (یعنی می تواند صداهای بلند را بدون انحراف ضبط كند) اما حتی این صداها نیز فقط در حالت مونو ضبط می شود. در ویدئوهای 720p سرعت بیت به حدود 16Mbps كاهش می یابد در حالی كه سرعت فریم همان 30 فریم در هر ثانیه است. صدا باز هم به صورت مونو می باشد.






    www.PDA-Planet.com


    خاک ایرونی زبون پارسی داره ، مام پاس میداریم ، توام با مایی ؟


    رفیق مثل کفش میمونه ، رفاقت مثل جاده !

    خیلی سخته وسط جاده بفهمی پا برهنه ای...


    پروردگارا !

    كدامين ميوه ممنوعه را بچينم كه از زمين برانی ام؟!

    کاربر مقابل پست Corleone عزیز را پسندیده است:



  4. Top | #3


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    سوپر مدير انجمن
    شماره عضويت
    19
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,132
    می پسندم
    10,822
    سپاس از شما
    12,897 بار در 5,946 پست
    كشور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    18,100 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    12500 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    625
    سایر امکانات

    Photos Hub تا حد زیادی مانند ويندوزفون 7.5 است. كاربر می تواند یك عكس را بعنوان زمینه برای Hub تنظیم كند یا آن را طوری تنظیم نماید كه عكس های مختلف را بطور تصادفی انتخاب كند. قابلیت جدید به نرم افزارها امكان می دهد تا در Photos Hub ادغام شوند. برای مثال، نرم افزار جلوه های ویژه یك عكس می تواند گزینه های خود را درست در Hub ارائه دهد. صفحه اصلی Photos Hub دارای چهار گزینه است كه شامل نوار دوربین، آلبوم ها، تاریخ و People است. با كشیدن انگشت بطرف چپ، موارد جدید نشان داده می شود كه گالری های جدید عكس صفحات Like شده و دوستان فیس بوك را نشان می دهد. با كشیدن دوباره انگشت روی صفحه می توانید عكس های دلخواه خود را همراه با نرم افزارهایی كه مجهز شده اند، مشاهده كنید.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    گزینه آلبوم ها دارای نوار دوربین است كه عكس های سیستم و تمامی آلبوم های فیس بوك بصورت از پیش بارگذاری شده در آن وجود دارند. با كشیدن انگشت بطرف چپ تمامی عكس های بصورت تفكیك شده براساس تاریخ نشان داده می شوند. نمی توان عكس های جداگانه نوار دوربین را برای آلبوم ها تعیین كرد. بخش People به كاربر امكان می دهد تا دوستان خود را انتخاب كند و بدین ترتیب گالری عكس آنها در فیس بوك در Pictures Hub نشان داده می شود. این ویژگی برای كاربران شبكه اجتماعی بسیار سودمند است.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    نوار دوربین كل مجموعه عكس ها و ویدئوهای گوشی را بصورت یك ماتریس 4x5 ادغام می كند. امكان تغییر دادن تصویر نوار دوربین وجود ندارد. یك عكس را می توان در حالت عمودی یا افقی مشاهده كرد. با دوبار ضربه زدن روی یك عكس یا نیشگون گرفتن صفحه می توان روی عكس زوم كرد. نوار دوربین اندازه عكس ها را كوچك نمی كند و می توانید آنها را در وضوح كامل مشاهده كنید. گزینه های اشتراك شامل پیام رسانی، ایمیل، فیس بوك یا SkyDrive مبتنی بر Cloud است. در زمان آپلود كردن عكس ها به فیس بوك یا Windows Live، این سیستم عامل، چهره های tag نشده را پیدا می كند و امكان برچسب گذاری آنها را پیش از آپلود فراهم می نماید. نوار دوربین دارای تنظیم اختصاصی برای برطرف كردن اتوماتیك اشكالات است كه تلاش می كند كیفیت عكس را بطور اتوماتیك افزایش بدهد. این ویژگی جالب در اكثر موارد نتایج خوبی به همراه دارد.


    دكمه شیشه مانند در نوكیا Lumai 925 شما را به نرم افزار جدید جستجوی Bing می رساند. زمانی كه روی Bing جستجو می كنید یكی از مواردی كه ممكن است بصورت نتیجه مربوطه ارائه شود ، یك نرم افزار از MarketPlace است. این ویژگی App Connect نام دارد. برای مثال ، جستجو برای "سفر" یك نرم افزار برای ابزار سفر ارائه می دهد.

    از صفحه پیش فرض Bing به دو ویژگی جستجو دسترسی پیدا می كنید كه نخستین آنها اسكنر دوربین است كه می تواند از متن عكس بگیرد ، OCR را اجرا نماید و آن را به زبان دیگر ترجمه كند. این به لنز دوربین Bing Vision معروف است. دومین گزینه ، ویژگی تشخیص آهنگ است كه نام تراك و خواننده را به شما می دهد و شما را به فروشگاه موسیقی می برد تا تراك موردنظر را خریداری كنید. Bing همچنین تلاش می كند تا به بخشی از صفحه اصلی تبدیل شود، برای مرور در ویدئوهای برتر ، فیلم هایی كه بطور محلی پخش می شوند و عناوین برتر می توانید انگشت خود را روی صفحه به طرف چپ بكشید.

    Marketplace ویندوزفون که اکنون Store نام دارد هنوز به پای فروشگاه نرم افزاری اپل و Play Store گوگل نمی رسد. تعداد نرم افزارهای موجود آن بیشتر از 165000 نرم افزار است و این نرم افزارها که بطور خاص برای ویندوزفون 8 نوشته شده اند روی نسخه های قدیمی تر کار نمی کنند اما تمامی نرم افزارهای قدیمی با WP8 سازگار می باشند. این Store به سه بخش اصلی شامل نرم افزارها، بازی ها و موسیقی تفکیک می شود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    بخش چهارم آن که "به روز رسانی" نام دارد نشان می دهد که چه زمانی یکی از نرم افزارهای نصب شده ، به روزرسانی را دریافت کرده است. دکمه "به روزرسانی همه" نیز وجود دارد که به موجب آن مجبور نیستید هر نرم افزار را بطور جداگانه به روزرسانی کنید. هر نرم افزار با یک توضیح کوتاه ، رده بندی ، نظرات کاربر و چندین عکس از برنامه همراه است. اگر نرم افزار موارد حریم خصوصی را نقض کند MarketPlace به کاربر اطلاع می دهد. MarketPlace مانند بازار آندروید کامل نیست و موارد مهم را دربر می گیرد. برای دانلود های بیشتر از 40MB به ارتباط Wi-Fi نیاز است و استفاده از نرم افزار Desktop Zune می توان آن موارد را دانلود کرد.

    بخش نرم افزارها با یک نرم افزار پیشرفته آغاز می شود و شامل نرم افزارهای رایگان و همه موارد است که پس از آن نرم افزارهای برتر قرار می گیرند و لیستی از نرم افزارهای جدید و یک لیست طولانی تر از نرم افزارهای پیشرفته می باشد.

    بخش موسیقی Xbox نام دارد که پیش از این Zune نامیده میشد که ساختار آن مانند بخش نرم افزار می باشد. ابتدا خواننده مطرح هفته ، سه خواننده برتر و سپس لیستی از اجراهای جدید ، آلبوم های برتر و انواع تراک قرار می گیرد. خود نوع نیز دارای بخش های اجرای جدید و خواننده / آلبوم / آهنگ ها / لیست آهنگ برتر است. کاربر 30 ثانیه نخست از هر آهنگ را می شنود. اگر دارای رمز Zune هستید می توانید کل آهنگ ها را درست مانند Zune Player پخش کنید.

    بخش بازی ها به Xbox Live ، برتر ، جدید ، رایگان و گروه هایی که بازی ها برحسب نوع تفکیک می کنند ، تقسیم شده است.

    Xbox Live در راس بازی ها قرار دارد و بسیاری از ویژگی های Xbox را ارائه می دهد. ویژگی Spotlight و requests نیز موجود است که دعوت بازی دوستان را نشان می دهد. Spotlight اطلاعات مربوط به موارد جدید را در اختیار کاربر قرار می دهد. بازی ها در مجموعه (Collection) قرار می گیرند. بازی های نصب شده در یک ماتریس مربع مرتب می شوند و میانبری برای دسترسی به بازی های بیشتر فراهم شده است که MarketPlace را اجرا می کند. نرم افزارهایی از Xbox Live پشتیبانی می کنند در بخش مربوطه در MarketPlace قرار دارند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    از آنجایی كه Lumia 925 یك گوشی هوشمند رده بالا است به صورت رایگان به مجموعه مسیریابی +Drive مجهز می باشد. بر خلاف Drive موجود در مدل های رده پایین تر Drive+ ، Lumia دارای پوشش جهانی است یعنی به راحتی در هر جای دنیا قابل استفاده می باشد و از آنجایی كه به صورت Offline موجود است نیازی نیست نگران هزینه های داده رومینگ باشید. +Nokia Drive یك نرم افزار سودمند است كه مسیریابی با راهنمای صوتی رایگان را در سراسر دنیا ارائه می دهد. فقط كافیست یك صدا را به زبان خود دانلود كنید و پیش بروید. برای استفاده از مهمترین ویژگی آن كه مسیریابی درحالت Offline است می توانید نقشه كشور موردنظر خود را دانلود نمایید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    با این نرم افزار به راحتی می توان مسیرها را برنامه ریزی كرد و برای هر مسیر تنظیمات جداگانه ای را مشخص نمود و كوتاهترین و سریعترین مسیر را انتخاب كرد. همچنین می توانید مسیر را طوری تعیین كنید تا از جاده های دارای عوارضی و تونل ها عبور نكنید. آیكن هایی برای یادآوری تنظیمات انتخابی وجود دارند. Drive از دستورالعمل های واضح روی صفحه استفاده می كند كه در طول رانندگی بسیار سودمند است. می توان بین حالت مشاهده دوبعدی و سه بعدی سوئیچ كرد و نمودار رنگ را برای (روز ، شب و اتوماتیك) تنظیم نمود. هشدارهای سرعت و اطلاعات بی وقفه ترافیك نیز وجود دارد.

    شما می توانید نقطه آغاز حركت را تنظیم كنید و نقشه ها را برای كل قاره دانلود نمایید. نوكیا نقشه های با كیفیت و مسیریابی در حالت Offline با راهنمای صوتی ارائه می دهد كه بهتر از سایر تولیدكنندگان ویندوزفون و حتی سایر پلت فرم ها است.

    Nokia Maps را می توان جایگزین نقشه های كاغذی دانست كه در پیدا كردن مكان های جدید، خواندن توضیحات سریع ، مشاهده عكس ها و چك كردن دستورالعمل هایی مانند Insight Guides ، Lonely Planet و Qype سودمند است.

    Nokia Maps مسیریابی درطول پیاده روی ، رانندگی و حمل و نقل عمومی را نیز ارائه می دهد اما فقط لیستی از راهنمایی ها را نشان می دهد و داده را با Drive به اشتراك می گذارد بنابراین مجبور نیستید همین نقشه ها را دو بار دانلود كنید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    این نرم افزار با ویژگی جدیدی تحت عنوان Local Scout نقاط موردنظر را مشخص می كند و حتی نقشه های داخلی مراكز خرید و تفریحگاهها را نشان می دهد. Local Scout دارای منویی با ساختار Tab است كه محل های موردنظر را تفكیك می كند. می توانید آیتم ها را از لیست "I Care about" انتخاب كنید تا فقط گزینه های مربوطه ارائه شود. با نرم افزار Local Scout می توانید مكان ها را روی صفحه اصلی الصاق كنید و هر زمان آن را بررسی نمایید ، نظرات را بخوانید و مكانی را رزرو كنید. نوكیا یك نرم افزار اختصاصی را برای پیدا كردن موارد نزدیك قرار داده است كه City Lens نام دارد و درواقع دوربین را فعال می كند و آیكن های مختلف را كه نشان دهنده POI نزدیك می باشند منطبق می نماید و با حركت دادن دوربین جابجا می شود. شما می توانید به حالت مشاهده لیست نیز سوئیچ كنید. فقط كافیست گوشی را بطرف بالا نگه دارید تا بطور اتوماتیك سوئیچ كند. شتاب سنج به فعال شدن آن كمك می كند. اگر گوشی را بطرف زمین نگه دارید به حالت مشاهده نقشه سوئیچ می كند. با ضربه زدن روی یك مكان ، Nokia Maps فعال می شود و می توانید از اطلاعات گسترده آن بهره مند شوید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Office یكی از مزایای ویندوزفون محسوب می شود. امكان مشاهده و ویرایش مستندات بصورت رایگان فراهم شده است و در این سیستم عامل ادغام شده است. ادغام Skydrive ارتقاء یافته است و اكنون مستندات بطور اتوماتیك از طریق Skydrive بین گوشی و كامپیوتر همگامسازی می شوند. سرویس غیر رایگان Office 365 شامل نرم افزارهای وب Office است. Office Hub به سه بخش مستندات ، محل ها و یادداشت ها تقسیم می شود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    نرم افزارهای Word و Excel دارای پنل مشترك مستندات می باشند كه تمامی مستندات موجود از انواع مربوطه را بصورت لیست نشان می دهد. از مشاهده و ویرایش فایل ها پشتیبانی می شود.

    كاربر می تواند با ضربه زدن روی صفحه و drag كردن چندین خانه از جدول را انتخاب كند. ویرایش كردن بسیار آسان است. متن را تایپ می كنید و با استفاده از كلید Format می توانید فرمت متن انتخابی را تغییر دهید. امكان اضافه كردن نظرات نیز وجود دارد.

    گزینه های فرمت شامل پر رنگ كردن ، مورب كردن ، زیر خط دار و اندازه متن ، مارك دار و رنگ فونت است. برای مارك دار كردن و رنگ های فونت می توان از میان سه رنگ یكی را انتخاب كرد. فایل های Powerpoint در بخش مستندات نیز وجود دارند اگرچه فقط برای مشاهده می باشند و نمی توان آنها را ویرایش كرد یا فایل های جدید اضافه نمود.

    همكاری برای فایل های Word و Excel با Sharepoint امكانپذیر شده است كه امكان همگامسازی ، به اشتراك گذاشتن و انتشار روی وب را فراهم می كند اما باید از یك سرور مناسب Sharepoint استفاده كنید. كاربر می تواند فایل ها را به ایمیل ها پیوست نماید اگرچه از Office Hub نیز می توان این كار را انجام داد. برای این كار نمی توانید از ویرایشگر ایمیل استفاده كنید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    OneNote ابزار یادداشت كردن مایكروسافت است كه از لیست های چند سطحی پشتیبانی می كند. كاربر می تواند عكس و یادداشت های صوتی را اضافه كند و یادداشت ها را از طریق ایمیل ارسال نماید. OneNotes را می توان با Skydrive یا حساب Windows Live همگامسازی كرد كه در اینصورت از هر جایی قابل دسترسی می باشند. امكان الصاق روی صفحه اصلی نیز وجود دارد و ویژگی To-Do آن را به یك آیتم To-Do تبدیل می كند كه می توان آن را √ زد. این نرم افزارها از زوم با نیشگون گرفتن صفحه پشتیبانی می كنند و در مشاهده مستندات پیچیده نیز از كارایی لازم برخوردارند.

    تقویم می تواند تقویم های فرعی برای هر حساب كاربر را نشان دهد و می توان به هر یك از آنها یك رنگ متفاوت داد تا تفكیك آنها آسان تر شود. همچنین می توان تقویم های فرعی را غیرفعال كرد.

    امكان ایجاد To-Do نیز وجود دارد كه فقط با حساب های Live همگامسازی می شوند. هر آیتم To-Do می تواند دارای یادآوری الویت ، زمان اجرا و یادداشت باشد. این آیتم ها را می توان براساس الویت ، تفكیك كرد.

    ماشین حساب دارای حالت مشاهده عمودی است كه با چرخاندن آن به حالت افقی یك حالت علمی پیچیده تر ظاهر می شود.

    كار با نرم افزار آلارم آسان است و منوی آن متناسب با iOS می باشد. زمان آلارم با یك سوئیچ On/Off در طرف راست وجود دارد. هر آلارم دارای یك نام ، زمان تكرار و زنگ است.



    پايان







    www.PDA-Planet.com


    خاک ایرونی زبون پارسی داره ، مام پاس میداریم ، توام با مایی ؟


    رفیق مثل کفش میمونه ، رفاقت مثل جاده !

    خیلی سخته وسط جاده بفهمی پا برهنه ای...


    پروردگارا !

    كدامين ميوه ممنوعه را بچينم كه از زمين برانی ام؟!

    2 کاربر پست Corleone عزیز را پسندیده اند .



کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •