مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 4 مینی
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 4 مینی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2014
    عنوان کاربر
    عضو انجمن
    شماره عضويت
    137422
    نوشته ها
    10
    می پسندم
    0
    سپاس از شما
    12 بار در 9 پست
    كشور
    Aaland
    موبايل
    Acer-IconiaTab-A500
    موبايل
    Acer-IconiaTab-A500
    اپراتور
    Albania
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    0

    گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 4 مینی

    طراحی و کنترلگرها
    Samsung Galaxy S4 mini یک نسخه کوچک شده از دستگاه اصلی است، اما ظاهر آن کمی کمتر خود را بروز می‌دهد. داشتن شکل و پردازش دستگاه اصلی مسلما هدف اصلی تولید این دستگاه بوده است و کمپانی انتظار دارد که این شباهت باعث فروش بیشتر این دستگاه شود. با این حال ما شاهد برخی از جنبه‌های طراحی بودیم که تلاش شده است به واسطه آن‌ها کاراکتر mini برجسته شود. به هر ترتیب، این طرح هم‌اکنون تا حدودی وامانده شده است - از زمان Galaxy S III شاهد تغییرات چندانی در آن نبوده ایم.

    به هر حال می‌خواهیم نگاهی مثبت به این دستگاه داشته باشیم. در زیر نمایشگر شما سه دکمه معمول را می‌یابید: دکمه‌های Menu و Back و یک دکمه متداول Home.
    در بالای نمایشگر، بلندگو قرار دارد، به همراه سنسور های نور محیطی و مجاورت. چیزی که در آن مشاهده نمی‌شود، سنسور حرکتی Air است. نسخه mini دارای این ویژگی نیست. یک دوربین 1.9 MP در جلو برای تماس‌های ویدئویی تعبیه شده است.
    قسمت سمت چپ Samsung Galaxy S4 جایی است که تنظیم کننده صدا در آن قرار دارد. در سمت راست، تنها یک کلید روشن و خاموش مشاهده می‌شود. قسمت بالای Galaxy S دارای یک جای فیش 3.5mm، میکروفون دوم و IR blaster است که به شما امکان می‌دهد از گوشی هوشمند به عنوان کنترل دستگاه‌های برقی خود استفاده کنید.
    پورت microUSB به همراه میکروفون اولیه در پایین قرار گرفته‌اند و برای ارتباطات داده‌ای و شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرند. هیچ جایگاه USB و MHL وجود ندارد.
    Samsung Galaxy S4 mini از یک دوربین 8MP استفاده می‌کند که قابلیت ضبط ویدئوی 1080p را دارد و یک فلش LED نیز همراه با آن مشاهده می‌شود. شبکه بلندگو در پایین سمت چپ قرار دارد. این دستگاه با یک باطری 1900mAh کار می‌کند. اسلات کارت microSD و محفظه microSIM در زیر خود بطری قرار دارند، و بدین ترتیب نمی‌توان آن‌ها را در حالت روشن بودن گوشی تعویض کرد.
    حس در دست گرفتن گوشی
    Samsung Galaxy S4 mini به واسطه انحنای عقب آن، به راحتی در کف دست شما جا می‌شود. جنس لغزنده آن، به واسطه اندازه کوچک‌تر، برخلاف Galaxy S4 چندان مشکل‌ساز نیست. کارکردن با یک دست بسیار اسان است و صفحه AMOLED جذاب به نظر می‌رسد-چه در داخل ساختمان و چه در خارج.
    نمایشگر
    Samsung Galaxy S4 mini از یک صفحه 4.3" Super AMOLED و رزولوشن qHD (960 x 540 pixels) بهره می‌گیرد. تراکم پیکسل 256ppi است، که بسیار مناسب است و خبر بهتر آن که این یک ماتریس RGB است نه یک صفحه Pentile. در آن از layout مشابه Galaxy Note II به همراه سه زیر پیکسل در هر پیکسل استفاده شده است، که در آن زیر پیکسل آبی دو برابر بزرگ‌تر از قرمز و سبز است. طریقه هوشمندانه ای که برای افزایش عمر صفحه در نظر گرفته شده است ، بدون آنکه از نظر شفافیت شاهد تغییری باشیم.
    مسلماً می‌توانید صفحات روشن‌تر 720p را نیز امروزه در این بخش از بازار بیابید، اما باید بدون مزایای تکنولوژی AMOLED سر کنید. با توجه به همه این مطالب، نمایش گرفته شده از Galaxy S4 mini دارای کیفیت عکسی بالاتر از حد متوسط برای یک دستگاه متوسط است. رنگها برجسته هستند. رنگ مشکی تا عمقی که AMOLED اجازه بدهد، عمیق است و زوایای دید بسیار گسترده می‌باشند.
    قابلیت خوانایی گوشی در زیر نور آفتاب بسیار مناسب و نزدیک به Galaxy S4 و سایر گوشی های رده Galaxy است.
    ما همچنین صفحه Samsung Galaxy S4 mini را زیر میکروسکوپ خودمان قرار دادیم تا به شما ماتریس نمایش ویژه آن را نشان دهیم.
    عمر باطری
    آزمون باتری ما نشان داد که Samsung Galaxy S4 mini دارای پایداری بسیار خوبی روی وظایف منفرد است، اما تخلیه بیش از حد آن در حالت stand-by مانع از دریافت یک نمره بسیار مناسب شد .اگر سامسونگ زمان stand-by آن را در دستگاه‌های آینده بهتر کند، به یکی از بهترین دستگاه‌های بازار از این نظر تبدیل می‌شود.
    یک نرخ 54 ساعته بدان معناست که شما می‌توانید انتظار این زمان را از گوشی با یک بار شارژ داشته باشید در صورتی که با یک بار شارژ میتوانید 13 ساعت مکلمه یا به مدت 13 ساعت به تماشای فیلم بپردازید. مسلماً طول مدت عمر باطری بستگی به الگوی استفاده شما و محیط شبکه دارد.
    عملکرد سخت افزار دستگاه
    Samsung Galaxy S4 mini از یک Snapdragon 400 نیرو می‌گیرد، که دارای دو هسته Krait با ساعت در 1.7GHz است. این نسل قدیمی‌تر است اما باید در اجرای Jelly Bean و TouchWiz روی صفحه نمایش qHD بهتر عمل کند. Galaxy S4 mini دارای 1.5GB رم است، که امکان کارکرد چند وظیفه کاملاً مناسبی را فراهم می‌آورد. بازدهی تک رشته‌ای فوق‌العاده است و هسته‌های Krait همواره در بالای جدول ما قرار داشتند و تنها در برابر پردازشگر‌های جدیدتر Krait 300 مغلوب شدند. عملکرد چند رشته‌ای چندان جالب توجه نیست، اما همانند مدل‌های 2012 یا بهتر از آن‌هاست. معیار سیستمی Quadrant، Galaxy S4 mini را در میانه جدول جای داد. AnTuTu اخیراً بروز رسانی شده بود و ما تنها ابزارهای چهار هسته‌ای را با آن آزموده بودیم، پس مکان آخر نمی‌تواند خبر چنان بدی برای S4 mini باشد. در حقیقت نزدیکی آن به مدل‌هایی که در جدول پیش از آن قرار گرفته‌اند، می‌توانست بسیار امیدوارکننده باشد.
    GLBenchmark 2.5 و 2.7 در حالت خارج صفحه 1080p اجرا شدند- چهار برابر رزولوشن فیزیکی صفحه. حداقل می‌توان گفت که این آزمون نشان داد S4 mini دارای یک توان GPU برابر با Galaxy Note II است.
    Epic Citadel که روی رزولوشن صفحه اجرا شد، نشان داد که GPU بخوبی قادر است بازی های qHD را اجرا نماید. 54+fps نتیجه ای بسیار عالی است، هرچند که نشان می‌دهد این گوشی هوشمند نمی‌تواند گرافیک 60fps را همیشه داشته باشد-برخلاف بسیاری از دستگاه‌هایی که در بازار وجود دارند.
    همان‌طورکه انتظار می‌رود، Samsung Galaxy S4 mini کارکرد بسیار خوبی در آزمون مرورگر وب دارد. عملکرد JavaScript (SunSpider) و HTML5 به خوبی می‌تواند با ابزارهای دیگر فعلی رقابت کند. سامسونگ توانسته است موتور JavaScript را به خوبی تنظیم کند و ابزارهای خود را به گونه‌ای هدایت کرده است که در آزمون‌های ساختگی خوب عمل کنند، به علاوه تعداد هسته ها در این آزمون چندان اهمیتی ندارد.
    آزمون مرورگر Vellamo توانست رتبه بهتری را در Galaxy S4 mini به دست آورد و به‌خوبی برخی رقبای برتر بازار باشد.
    Galaxy S4 mini همان طور که انتظار می‌رفت در آزمون‌های ما عملکرد و حتی در برخی از موارد بالاتر از حد خود بود. نکته مهم‌تر آنکه این عملکرد در جهان حقیقی باز هم عالی تر است- هیچ تاخیری در سیستم مشاهده نمی‌شود، زمان بار‌گذاری برنامه‌های کاربردی کاملاً نا مشهود است، و سیستم عامل Android تا حد ممکن سیال عمل می‌کنند و اغلب وظایف سنگین، کار آسانی برای qHD Galaxy S4 mini هستند.
    یک دوربین 8MP به همراه دامنه‌ای از ویژگی‌های جذاب
    Samsung Galaxy S4 mini دارای یک دوربین اصلی 8MP و یک دوربین دیگر 2MP در جلو می‌باشد، اما برخلاف برادر بزرگ‌تر خود، این گوشی هوشمند نمی‌تواند به طور هم‌زمان از هر دو استفاده کند. اینترفیس کاربری مبتنی بر اینترفیس Galaxy Camera است. viewfinder هر دو حالت عکس و ویدئو را در برمی‌گیرد، و در نتیجه شما نیاز به تغییر حالت ندارید. با این حال، مسلماً این ساده‌ترین راه حل نیست- اگر شما در حال عکس گرفتن با حداکثر رزولوشن با دوربین 8MP باشید، باید ویدئوی خود را با استفاده از یک ویوفایندر 4:3 دریافت کنید.
    تنظیمات آن در دو موقعیت قرار دارند. موقعیت اول دکمه Mode در زیر دکمه گرفتن عکس است که دامنه ای از حالت‌های مختلف عکاسی را در اختیار می‌گذارد که هر یک دارای متن و عکس توصیفی هستند. شما می‌توانید به حالت گرید بروید که در آن صورت متن را ندارید اما دوربین سریع تر عمل می‌کند.
    در گوشه بالا سمت چپ، دو تنظیم سریع علاوه یک فلش برای نشان دادن آپشن های بیشتر وجود دارند. در خصوص حالت‌های مختلف دوربین، می‌توان گفت که مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌های موجود، ارائه شده‌اند.
    فلش قرار گرفته پایین صفحه، می‌تواند ردیفی از افکت های رنگی را ایجاد کند. هر افکت با یک پیش نمایش هم‌زمان ارائه شده است، در نتیجه می‌توانید ببینید که هر صحنه با آن چگونه به نظر می‌رسد. همچنین برای دانلود افکت های بیشتر، نیز دکمه ای وجود دارد.
    تنظیمات بیشتر نیز در قسمت بالا سمت چپ وجود دارند، که البته کاربرد رایج ندارند. باز هم چند آپشن جالب توجه در اینجا مشاهده می‌شود-مانند عمل کردن دکمه تنظیم صدا به عنوان کلید گرفتن عکس، یک کلید گرفتن ویدئو و یک اهرم زوم. حالت HDR (Rich Tone) را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کند که یک عکس نرمال و یک عکس HDR را ذخیره سازی کرده و یا تنها عکس HDR را ذخیره سازی کند. یک آپشن جالب توجه دیگر، نام موضوعی فایل هاست- Galaxy S4 mini عکس‌های شما را براساس موقعیت مکانی که در آن قرار دارید نام‌گذاری می‌کند (GPS باید برای این کار فعال باشد).
    در اینجا حالت‌های مختلف را بررسی می‌کنیم. حالت‌های استاندارد مانند Rich Tone، Panorama، Night و Sports وجود دارند. Panoramaها عملکرد خوبی را نشان می‌دهند اما یک دایره 360 درجه را تصویربرداری نمی‌کنند، و رزولوشن آن‌ها چندان جذاب نیست.
    Sound & shot عکس را می‌گیرد و در عین حال صدای محیط را ضبط می‌کند. این آپشن بسیار زیباست-برای مثال شما می‌توانید صدای مرغ‌های دریایی را در عکس یک ساحل بشنوید و یا غرش موتور خودروها را در یک مسابقه.
    عکس‌ها دارای جزییات زیاد و نویز بسیار پایین هستند. رنگ‌ها معمولاً بسیار به واقعیت نزدیک هستند و تنها اشباع اضافی کمی گاهی اوقات در آن‌ها مشاهده می‌شود. White balance چیزی بین خنثی و سرد است. ما متوجه شدیم که Galaxy S4 mini جزئیات را در سایه‌ها به خوبی حفظ می‌کند- هرچند گاهی به قیمت از دست رفتن جزئیات در بخش نورانی. شما می‌توانید از حالت HDR برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.
    کلام آخر
    یک نسخه کوچک‌تر از ابر-گوشی سامسونگ که از همه نظر منطقی است. جمع‌وجور کرد و دستگیری آسان‌تر ، و البته با هزینه کمتر - چیزی که اغلب مردم مدنظر قرار می‌دهند. این حقیقت که یک سال پیش Galaxy Mini S III تا حدی نا امید کننده ظاهر شد، بدان معنا نیست که مشکل در فرمول mini وجود دارد. به‌هرحال، Galaxy S4 mini داستان امروز ماست و تلاش می‌کنیم که نشان دهیم چه کارهایی را خوب انجام داده است و چه کارهایی می‌توانست روی آن بیشتر انجام گیرد.
    در آغاز باید گفت که این یک نسخه مینی و جمع‌وجور است، یک پکیج سبک وزن که خبر خوبی برای افرادی است که اندازه‌های پنج اینچ را چندان نمی‌پسندند. یک صفحه نمایش و رزولوشن بالا با کیفیت بسیار نزدیک به صفحه‌های 720p موجود؛ باید گفت که qHD ارائه‌شده، بهترین گزینه موجود نیست، اما می‌تواند شفافیتی منطقی را به این صفحه 4.3" ببخشد، که در این راه از AMOLED بهره می‌گیرد.
    حتی اگر بتوانیم این گوشی را یک جایگزین خوش قیمت در نظر بگیریم، سخت‌افزار آن باید بتواند از کارکرد سیال و مشابه دستگاه بزرگ تر پشتیبانی کند- و همان‌طور که مشاهده می‌شود، S4 mini هیچ مشکلی در انجام این کار ندارد. گرفتن عکس و ویدئو آخرین چیزی است که کاربران مدنظر قرار می‌دهند، و دوربین 8MP شما را در این مسیر ناامید نخواهد کرد. نسخه نرم‌افزاری نیز اهمیت زیادی دارد، و آخرین Android و TouchWizare ترکیب خوبی را در این مورد نیز به دست می‌دهند.
    تا اینجا بسیار خوب است. اما مشکلاتی از جنبه برقراری تعادل در امکانات وجود دارد که در خصوص پکیج هایی مانند Galaxy S4 mini اجتناب‌ناپذیر است. Air View و Air Gestures اولین چیزهایی هستند که کنار گذاشته شده‌اند. Multi-window نیز مشاهده نمی‌شود. Smart scroll و smart pause نیز از دست رفته‌اند، اما Smart Stay همچنان می‌تواند شما را دلگرم کند.
    با این حال این موضوع که طرح موجود یک کپی دقیق از برادر بزرگ‌تر، S4، است نتوانست کاملاً ما را قانع کند. درست است که سامسونگ می‌خواست از روند پرفروش دستگاه برتر خود بهره ببرد، اما اگر کمی بیشتر در طراحی دستگاه وقت میگذاشت می توانست نتایج بهتری بگیرد.
    به هر حال، طرح یک موضوع سلیقه ای است و همه افراد نیز به ویژگی‌های فانتزی نیاز ندارد، بخصوص زمانی که یک صفحة نمایش خوب، دوربین دارای کیفیت بالاتر از متوسط، قابلیت‌های اتصال LTE و NFC، و آخرین سیستم عامل Android در دسترس باشند.
    در مقایسه این دستگاه با سونی Sony Xperia SP بهتر به نظر می‌رسد. صفحه نمایشگر 720p آن کمی بزرگ‌تر است، قدرت GPU آن بیشتر است، و در عین حال قابلیت‌های تصویربرداری و پردازش بهتر هستند. Xperia SP روی Android 4.1 Jelly Bean کار می‌کند که چندان ایده آل نیست، اما پوسته Sony در مقایسه با TouchWiz کاملأ مینیمالیستی است، که می‌تواند برای برخی یک نکته مثبت باشد. Xperia SP کمی ارزان‌تر است و ظاهر بهتری دارد، بزرگ‌تر نیز هست، و در نتیجه احتمالاً در انتخاب میان این دو، اولویت شما با آن خواهد بود.
    Nokia Lumia 820 که با Windows Phone 8 کار می‌کند نیز یک جایگزین دیگر است که در مقایسه با S4 mini قیمت پایین‌تری دارد. مسلماً تراشه به‌کارگرفته شده در آن نیز کدورت پایین‌تری دارد و تنها یک صفحه WVGA AMOLED را جواب میدهد و البته SatNav که در حالت آف لاین نیز در دسترس است به همراه پکیج نرم‌افزار اداری آن، چیزی است که سلیقه کسانی را جذب می‌کند که نگران برنامه‌های کاربردی نیستند که هنوز در WP8 وجود ندارند.
    این حقیقت که حتی Lumia 920 نیز در حال حاضر کمی ارزان‌تر از Galaxy S4 mini است، خبر بدی برای سامسونگ است- مسلماً به آن شرط که Android یک نیاز مطلق نباشد. صفحه HD، LTE و دوربین PureView امکانات بسیار وسوسه‌انگیزی علاوه بر سایر ویژگی‌های ارزش افزای Nokia و Microsoft می‌باشند. این یک گزینه مناسب است، بخصوص برای علاقه‌مندان به دوربین آن، اما اندازه و وزن آن ممکن است نکته منفی باشند- و این جایی است که mini می‌توانند روی آن مانور کند.
    به‌طور کلی Samsung Galaxy S4 mini اغلب وظایف خود را به خوبی انجام داده است. شاید نتوانیم آن را رویای کوچک شده یک ابر-گوشی بشمار آوریم، اما مسلماً از S III mini به هدف خود نزدیک‌تر شده است. آن را نمی‌توان به هیچ وجه یک فوق-مینی نامید، اما می‌توان گزینه مناسبی دانست.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    2 کاربر پست hossein2015 عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •