مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسی تخصصي گلکسی اس ۳ مینی | Galaxy S III Mini Review
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بررسی تخصصي گلکسی اس ۳ مینی | Galaxy S III Mini Review

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    بررسی تخصصي گلکسی اس ۳ مینی | Galaxy S III Mini Review

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    گلکسی اس ۳ را قطعا به یاد دارید. یک محصول قدرتمند از سامسونگ که جدی ترین رقیب آیفون به حساب می آید و از زمان عرضه اش به بازار، موفق شده فروشی خیره کننده داشته باشد. اما جاه طلبی های سامسونگ به همینجا ختم نمی شود؛ اگر از کسانی هستید که با صفحه نمایش بزرگ و یا قیمت گلکسی اس ۳ مشکل دارید، سامسونگ برای شما پیشنهادی دوست داشتنی دارد. گلکسی اس ۳ مینی، دستگاهی است که تمام قابلیت های برادر بزرگترش را با خود به همراه می آورد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی های این دستگاه بیشتر آشنا شویم.



    چه چیز هایی تغییر کرده اند ؟


    طبیعی است که به دنبال تغییرات این محصول در مقایسه با گلکسی اس ۳ باشید، اما برای درک بهتر توصیه می کنیم که حتما بررسی گلکسی اس ۳ را نیز بخوانید. شاید در انتهای این قسمت به این نتیجه برسید که مقایسه این دو مدل شاید کار درستی نبوده، اما به هر حال سامسونگ با نامگذاریی که انجام داده، چاره دیگری را برای ما نگذاشته است.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    • Quad-band GSM and dual-band 3G support
    • 14.4 Mbps HSDPA and 5.76 Mbps HSUPA support
    • 4.0" 16M-color Super AMOLED capacitive touchscreen of WVGA (480 x 800 pixel) resolution
    • Android OS 4.1 Jelly Bean with Nature UX
    • 1 GHz dual-core Cortex-A9 CPU, Mali-400 MP GPU, 1GB of RAM
    • 5 MP autofocus camera with a powerful LED flash, face and smile detection
    • 720p HD video recording at 30fps
    • Wi-Fi 802.11 b/g/n support; DLNA and Wi-Fi hotspot
    • GPS with A-GPS connectivity; digital compass
    • 8/16GB of inbuilt storage, microSD slot
    • Accelerometer, gyroscope and proximity sensor
    • Standard 3.5 mm audio jack
    • microUSB port
    • Stereo Bluetooth v3.0
    • FM radio with RDS
    • VGA secondary front-facing camera
    • Document editor
    • File manager comes preinstalled




    در ابتدا از ظاهر دستگاه مقایسه خود را شروع می کنیم. اگر به لبه های کناری نگاه کنید متوجه می شوید که با انحنای بیش تری مواجه هستید که طبعا این موضوع به خاطر کوچک تر و باریک تر شدن بدنه است. در قسمت جلویی سنسورهای روشنایی و نزدیکی، به همراه دوربین از سمت راست به سمت چپ منتقل شده اند. یکی از نکات جالب در طراحی گلکسی اس ۳ مینی، بزرگتر شدن دکمه Home در پایین صفحه نمایش است که البته نمی توان از آن به عنوان نکته ای منفی یاد کرد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    یکی از دوست داشتنی ترین ویژگی های گلکسی اس ۳ که در نسخه مینی به چشم نمی آید، چراغ LED کوچکی است که برای امر اطلاع رسانی در مدل قبلی مورد استفاده قرار می گرفت. اگر به قسمت پشتی بدنه نیز نگاهی بیندازیم، تنها تغییر، محل قرار گرفتن فلش است که اکنون به پایین دوربین منتقل شده.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    اگر از تغییرات ظاهری بگذریم، نوبت به صفحه نمایش می رسد. شاید فکر کنید که ارائه نسخه مینی از یک دستگاه، تنها شامل کوچکتر شدن ابعاد بدنه باشد، اما متاسفانه در فرآیند کوچک سازی، ویژگی های مختلفی قربانی خواهند شد. صفحه نمایش ۴.۸ اینچی گلکسی اس۳ در نسخه مینی به ۴ اینچ کاهش پیدا کرده، که در کمال نا امیدی باید بگوییم که این کاهش اینچ با از دست از رفتن پیکسل ها و کم شدن کیفیت نیز همراه شده است. در گلکسی اس۳ مینی شاهد کیفیت ۴۸۰ × ۸۰۰ هستیم، که نسبت به کیفیت ۷۲۰ × ۱۲۸۰ نسخه اصلی، کاهش چشمگیری داشته است.


    اکنون بیایید به موتورخانه دستگاه سری بزنیم؛ جایی که سامسونگ با پردازنده قدرتمند گلکسی اس ۳ خداحفظی کرده است. اکسینوس ۴ هسته ای اکنون جای خود را به یک پردازنده دو هسته ای با سرعت ۱ گیگاهرتز داده است. در قسمت سخت افزار درباره این پردازنده بیشتر صحبت خواهیم کرد ولی تا همینجا هم مشخص است که گلکسی اس ۳ مینی قرار نیست نقش یک موشک کوچک را ایفا کند.


    در ادامه سقوط عدد ها، دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز به ۵ مگاپیکسل تقلیل یافته است و حتی دوربین جلو نیز از ۱.۹ مگاپیکسل اکنون به کیفیت VGA بسنده کرده است. و در آخر نیز این باتری دستگاه است که از ظرفیت 2100 میلی آمپر در ساعت به ۱۵۰۰ کاهش پیدا کرده است.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    خب تا اینجای کار فکر کنم اگر به دنبال یکی از پرچمداران سامسونگ در ابعاد کوچک بوده اید، کاملا نا امید شده اید. حق هم دارید، اما فراموش نکنید که گلکسی اس ۳ مینی، هدف اصلیش شاید قشر خاصی از کاربران باشد. کاربرانی که پردازنده اکسینوس ۴ هسته ای با یک چیپ ۲ هسته ای چندان برایشان فرقی ندارد. البته اشتباه نکنید، این بدین معنا نیست که سامسونگ محصولی بدی را روانه بازار کرده است. در ادامه نگاهی دقیق تر به بخش های مختلف این دستگاه می اندازیم.



    صفحه نمایش



    همانطور که در قسمت مقایسه نیز اشاره کردیم، گلکسی اس ۳ مینی دارای کیفیت WVGA یا ۴۸۰ × ۸۰۰ است، تعداد پیکسل های موجود در هر اینچ برابر ۲۳۳ عدد است و سامسونگ همچنان از تکنولوژی Super AMOLED با چینش PenTile در این دستگاه بهره برده. لازم نیست چندان با دقت به صفحه نمایش نگاه کنید تا پیکسل ها را مشاهده کنید، برای مثال متون روشن در پس زمینه ها تاریک، دارای لبه هایی پیکسل پیکسلی هستند که به راحتی قابل مشاهده است.


    اما در مجموع می توان گفت که عملکرد این صفحه به اندازه کافی رضایت بخش است. روشنایی خوب و نمایش گرم رنگ ها، به نوعی حجم کم پیکسل ها را پوشش می دهند و نمره قابل قبولی را برای گلکسی اس ۳ مینی در این قسمت، به ثبت می رسانند.



    سخت افزار و باتری


    تصور اکسینوس ۴ هسته ای بر روی این دستگاه کوچک و دوست داشتنی، بسیار لذت بخش است، اما سامسونگ به هر حال ترجیح داده تا اقتصادی عمل کند و قدرت پرچمدارش را به نسخه مینی نیاورد. پردازنده دو هسته ای NovaThor محصولی مشترک از دو شرکت Ericsson و STMicroelectronics است. این پردازنده علاوه بر گلکسی اس ۳ مینی، بر روی محصولاتی همچون Sony Xperia Sola و یا Samsung Galaxy Beam مورد استفاده قرار گرفته. به طور عمومی می توان گفت که اس۳ مینی به کمک این پردازنده و رم ۱ گیگابایتی که بر روی آن قرار گرفته عملکرد روانی دارد، هرچند که اگر آن را در کنار برادر بزرگترش قرار دهیم، به وضوح متوجه برخی از کندی های آن می شویم؛ برای مثال هنگامی که دستگاه را از حالت لاک خارج کنید، باید اندکی منتظر شوید تا صفحه روشن شود و یا هنگام فشردن دکمه Home، مکث قابل توجی را باید تحمل کنید تا به صفحه اول بازگردید. اما اگر بخواهیم از لحاظ آماری نیز مقایسه ای را انجام دهیم، بهتر است از نتایج بدست آمده در بنچ مارک Quadrant، که عملکرد کلی دستگاه را مورد بررسی قرار می دهد، استفاده کنیم:




    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    همانطور که مشاهده می کنید اس۳ مینی موفق شده در این آزمون، رکورد ۳۰۹۰ را برای خود به ثبت برساند؛ شایان ذکر است که این عدد برای اس۳ اصلی حدود ۵۸۰۰ بود. در عمل نیز توانستیم بازی هایی مانند آسفالت ۷ را تا جایی که از سخت افزار دستگاه انتظار می رود، به خوبی اجرا کنیم.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    اما یکی از جاهایی که اس۳ مینی شانه به شانه برادر بزرگترش قرار می گیرد، باتری آن است. همانطوری که مشاهده می کنید در آزمایش وبلاگ GSMArena، این دستگاه رکورد ۴۲ ساعت را برای خود به ثبت رسانیده که این عدد شامل حدود ۶ ساعت مکلمه، ۷ ساعت مرور وب و بالغ بر ۸ ساعت پخش ویدیو است. شایان ذکر است که باتری گلکسی اس ۳ اصلی در آزمایش مشابه، عدد ۵۰ ساعت را از خود به جای گذاشته بود.



    دوربین


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    زمانی دوربین های ۵ مگاپیکسلی برای خود شاهکاری محسوب می شدند، اما اکنون و با تجهیز اکثر محصولات به دوربین های ۸ و یا حتی ۱۲ مگاپیکسلی، دیگر نمی توان ۵ مگاپیکسل را اوج یک دوربین دانست؛ هرچند که تجربه ثابت کرده است که تعداد مگاپیکسل حرف اول را نمی زند و تغییرات نرم افزاری و تکنولوژی های سخت افزاری متفاوت شرکت ها هستند که کیفیت تصاویر را تعیین می نمایند.


    سامسونگ نیز در اس۳ مینی، توانسته دوربین خوبی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. رنگ ها شفاف و دقیق ثبت می شوند، و حالت ویژه low-light امکان عکاسی در نور کم را با کیفیت قابل قبولی، فراهم می آورد. جزییاتی که در تصاویر ثبت می شوند طبیعتا قابل مقایسه با دوربین های ۸ مگاپیکسلی دیگر مانند نکسوس ۴ نیستند. نقطه ضعف دیگر دوربین این محصول را نیز می توان اندکی تاخیر آن در فوکوس کردن دانست. شایان ذکر است که فیلمبرداری نیز با کیفیت 720p و سرعت ۳ فریم در ثانیه انجام می شود.


    از لحاظ نرم افزاری نیز تعدادی افکت محدود، و قابلیت هایی مانند عکسبرداری خودکار هنگام تشخیص لبخند، در اپلیکیشن دوربین اس ۳ مینی، گنجانده شده است.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    نرم افزار


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    گلکسی اس۳ مینی با سیستم عامل اندروید نسخه ۴.۱ یا جیلی بیلی ارائه می شود. اگر به خاطر داشته باشید در حین بررسی گلکسی اس ۳ از رابط کاربری Touchwiz و امکانات آن بسیار تعریف کردیم. با توجه به اینکه در آن زمان با اندروید ۴.۰.۴ مواجه بودیم، انتظار داشتیم که اکنون که اس۳ مینی به جیلی بیلی مجهز شده است، تغییرات متنوعی را نیز در Touchwiz شاهد باشیم؛ متاسفانه نه تنها از تغییرات هیجان انگیز خبری نیست، بلکه برخی از قابلیت گلکسی اس ۳ اصلی نیز حذف شده است.


    فرمان های حرکتی یا Motion یکی از قسمت های Touchwiz بود که حسابی گلکسی اس۳ را متمایز می کرد. در اس۳ مینی نیز برخی از این موارد را شاهد هستیم، برای مثال با قرار دادن دو انگشت خود بر روی صفحه و نزدیک کردن دستگاه به طرف خودتان، عملیات بزرگنمایی انجام می شود. و یا اگر در حال خواندن پیامک یا ایمیلی از فرد مشخصی باشید و در همان لحظه دستگاه را در کنار گوش خود قرار دهید، عملیات برقراری تماس با آن شخص صورت می پذیرد. اما همانطور که اشاره کردیم، برخی از از این فرمان های حرکتی نیز حذف شده اند.


    S Voice سامسونگ که برای رقابت با Siri ساخته شده است، در اس۳ مینی قرار دارد و در صورت تمایل، به کمک آن، می توانید با فرمان های صوتی، کنترل دستگاه خود را در دست گیرید.



    لوازم جانبی





    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    اگر عاشق رنگین کمان هستید و دوست دارید تا موبایل خود را نسبت به سایرین متمایز کنید، قطعا خوشحال خواهید شد اگر بدانید قاب های رنگارنگی برای گلکسی اس ۳ مینی تولید شده است. این قاب ها به جای بدنه پشتی دستگاه قرار می گیرد و همراه خود کاوری دارد که بر روی صفحه نمایش قرار می گیرد. جالب اینکه جنس قاب های مذکور،‌ از جنس بدنه پلاستیکی ( یا به قول بعضی پلی کربنات ) گلکسی اس ۳ مینی بسیار بهتر است و احساس استحکام بیشتری را به شما منتقل می کند. کاور نیز از جنس خوبی برخوردار است و هنگام کار می توانید آن را تا کرده و در زیر گوشی قرار دهید.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    جمع بندی


    برای تحیلیل گلکسی اس۳ مینی، لازم است ابتدا از فاز نا امیدی، نسبت به ضعف آن در مقایسه با گلکسی اس۳ اصلی عبور کنید. باید قبول کنید که سامسونگ تنها از نام و طراحی گلکسی اس ۳ در این محصول استفاده کرده است و در واقع هیچ شباهت دیگری را بین این دو مدل، نمی توان پیدا کرد.


    پس از اینکه با این واقعیت کنار آمدید، متوجه خواهید شد که اس ۳ مینی آنقدر هم دستگاه ضعیفی نیست. درست است که سامسونگ خواسته تا محصولی با قیمت پایین تر را به بازار عرضه کند، اما در این راه تمام تلاش خود را به کار بسته، تا دستگاهش خالی از ایراد باشد.


    در نهایت، گلکسی اس ۳ مینی را می توان پرچمداری برای میان رده ها دانست. پرچمداری که قربانی سیاست های بازاریابی سامسونگ شده و خشم برخی از سینه چاکان برند گلکسی اس ۳ را با خود به همراه آورده است.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    موضوعات مشابه:

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •