مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي نقد و بررسی LG G3
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: نقد و بررسی LG G3

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    April 2012
    عنوان کاربر
    مدیرانجمن
    شماره عضويت
    4
    محل سکونت
    تهران/تجریش
    نوشته ها
    1,176
    می پسندم
    2,361
    سپاس از شما
    2,485 بار در 1,126 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Apple-iPhone
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    235

    نقد و بررسی LG G3

    نقد و بررسی LG G3

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    بالاخره روز موعود ال‌جی نیز از راه رسید. ال‌جی در این ایام با شعار «Simple is The New Smart» همه را به فکر فرو برده بود. اما با G3 ای‌ که شاهد بودیم، ال‌جی بیشتر به کلمه «سادگی» پوزخند می‌زند!
    همان‌طور که انتظار داشتیم، ال‌جی با دست پر به جمع مدعوین مراسم معرفی خود آمد. گوشی LG G3 که شاید نتوانیم از همین حالا آن را قاتل گوشی‌های چون گلکسی S5 یا HTC One M8 بدانیم، اما می‌تواند تعداد بسیار زیادی از شکاکان بازار را به سمت خود سرازیر کند.
    در این ایام انواع خبرهای رنگ و وارنگ از این گوشی شنیدیم؛ از بدنه فلزی آن بگیرید تا چیپ اسنپ‌دراگون 805 که بعد به 801 تبدیل شد و دیروز نیز رم 3 که به 2 گیگ رسید و سلسله این اتفاقات که منتظران این گوشی را در فکر فرو برد. اما ال‌جی باز هم آنطور که انتظار می‌رفت، با توشه ای تقریبا قابل توجه روبروی عشاق برند خود ظاهر شد. در ادامه ویژگی‌های این گوشی را بررسی می‌کنیم.

    مشخصات کلی:یک سیم کارته - وزن : 149 گرم - مناسب برای عکاسی

    پردازنده:Qualcomm MSM8975AC Snapdragon 801 Chipset Quad-core Krait 400 CPU

    صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع True-HD IPS Plus - سایز صفحه نمایش: 5.5 اینچ - دارای رزولوشن 1440 × 2560 - تراکم پیکسلی: 534 پیکسل بر اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ

    حافظه:حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD

    شبکه های ارتباطی:3G - 4G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC - بلوتوث

    دوربین:13.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی

    امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.4 KitKat - پشتیبانی از جاوا - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF

    سایر مشخصات:رادیو - قطب نما - باتری 3000 میلی آمپر ساعتی



    G3 در طراحی ظاهری قطعا یک قدم نسبت به برادر کوچکتر خود G2 پا را فراتر گذاشته و به سان یک گوشی حرفه ای که قرار است یدک پرچم‌داری یک برند را به دوش بکشد، ظاهر شده است. مهم‌ترین ویژگی ظاهری این گوشی در نسبت صفحه نمایش به اندازه گوشی آن نهفته است. ال‌جی دست به معجزه زده و توانسته این نسبت را تا 76.4 درصد افزایش دهد که رقمی بسیار قابل توجه در دنیای اسمارت‌فون است.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    صفحه نمایش این گوشی 5.5 اینچ است که G3 را بیشتر شبیه به یک فبلت می‌کند. اندازه ای که در میان پرچمداران حال حاضر بازار تنها Oppo Find 7 به آن رسیده است. اما باز هم ال‌جی گل کاشته و چنین صفحه نمایشی را در یک اندازه سوپر کامپکت 146x74.6x8.9 میلیمتری جا داده است یا در اصطلاح کوچه بازاری در هم چپانده است! شاید باور نکنید اما وزن این گوشی با چنین وضعیتی تنها به 149 گرم می‌رسد که تنها 6 گرم بیشتر از G2 و 4 گرم بیشتر GS5 وزن دارد.

    همین ابتدای کار به شما بگوییم که بدنه این گوشی آنطور که در خبرها با آب و تاب گفته می‌شد، فلزی نیست و در واقع پلی کربنات، متالیکی و بسیار سبک و البته با دوام ساخته شده است. پس کسانی که آرزوی یک پرچم دار محصول ال‌جی با بدنه فلزی را در سر داشتند، اندکی ناامید خواهند شد. G3 اما در قالب خود نیز حرکتی بسیار رو به جلو داشته است. در پایین این گوشی قوسی بسیار زیباتر و تندتر شاهد هستیم و در مجموع ظاهر و نمایی شکیل‌تر و خواستنی‌تر نسبت به G2 به خود گرفته است و در پشت گوشی نیز دکمه‌های همیشگی این گوشی به نسبت مدل قبل بهتر جا گرفته و احساس خوشایند بیشتری هنگام لمس آن‌ها به کاربر منتقل می‌شود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    این گوشی قرار است در رنگ‌های سیاه متالیکی، سفید ابریشمی، طلایی، قرمز و بنفش به بازار عرضه شود. در حال حاضر تصویری رسمی از دو رنگ آخر منتشر نشده است، اما رنگ‌های دیگر را مشاهده می‌کنید.

    اما برویم سراغ وضعیت صفحه نمایش، پردازنده، رم، باتری و جزئیات دیگر فنی این پرچم دار... این گوشی برتری‌های قابل توجهی نسبت به رقبای بازار دارد، اما شاید از نظر نگارنده بتوان بزرگ‌ترین برگ برنده این گوشی را همین صفحه نمایش استثنایی این گوشی دانست. صفحه نمایش QHD یا رزولوشن 1440x2560 که تصاویر آن هر بیننده‌ای را مدهوش می‌کند؛ قدرت و خلاقیت خارق‌العاده‌ دیگری از ال‌جی در ساخت پنل های IPS با تراکم 538ppi که اگر نسبت به Oppo Find 7 بی محلی نشان دهیم، مجذوب‌کننده‌ترین نوع پنل در بازار است. ال‌جی مرکز زایش پنل های استثنایی است و دیدن چیزی غیر از این مدل بسیار غیر قابل قبول بود. پیشنهاد می‌کنیم فعلا نظراتی چون «عدم قدرت چشم در تمایز میان فول اچ‌دی و QHD» را فراموش کنید و از این پنل‌ها لذت کافی و وافی را ببرید.




    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    چنین پنل های فوق‌العاده قدرتمندی به یک پردازنده همزاد و هم‌رده خود نیز نیاز خواهند داشت. این وظیفه را یک اسنپ‌دراگون 2.5 گیگاهرتزی چهار هسته ای بر عهده گرفته است تا هنگام بازی و در اوج مصرف انرژی، جوابگوی نیاز کاربر باشد. اما از طرفی کشیدن چنین نیرویی از پردازنده نیز به یک منبع تغذیه درجه یک محتاج است. انجام این مأموریت نیز به یک باتری جداشدنی 3000 میلی آمپر ساعتی محول شده است تا در کنار سیستم‌های جدید بهینه‌سازی که ال‌جی ادعای کارگذاشتن آن‌ها در این گوشی را دارد، شما کم و کسری در G3 احساس نکنید. تست های آینده ادعای ال‌جی را مورد آزمایش قرار خواهند داد. ال‌جی همچنین علاوه بر باتری جداشدنی، علارغم مدل قبلی دست به تعبیه یک اسلات کارت میکرو اس‌دی نیز برای پرچمدار جدید خود زده تا انتقادات را به پایین ترین حد ممکن برساند.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    یکی دیگر از نکاتی که قبل از مراسم موجب نگرانی عده زیادی شده بود، عدم ارائه رم 3 گیگابایتی برای این گوشی بود. شایعه عدم وجود رم 3 گیگابایتی تقریبا امید خریداران را به یأس کامل تبدیل کرده بود تا بعد از شنیدن وجود اسنپ‌دراگون 801 به جای 805، و پس از آن رم 2 گیگی به جای 3 گیگی، از خود سؤال کنند که باید منتظر چه اعجوبه ای از سوی ال‌جی باشند؟! اما خوشبختانه ال‌جی مشتریان خود را ناامید نکرده و قرار است G3 در دو مدل 3 گیگابایتی و 2 گیگابایتی به ترتیب با 32 و 16 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود.

    بخش‌های هیجان انگیز این گوشی اما همچنان در راه است...
    ال‌جی در تبلیغاتی که قبل از رونمایی از این گوشی انجام داد، به سیستم اتوفوکوس خودکار لیزری دوربین‌های خود به شکل مداومی اشاره داشت. البته طبیعتا باید این حق را برای ال‌جی جایز دانست، چون G3 نخستین اسمارت‌فونی است که به این سیستم پیشرفته مجهز شده و با غرور می‌تواند سیستم‌های اتوفوکوس تشخیص فاز اسمارت‌فون‌های کنونی را در جیب خود جای دهد! ال‌جی ادعا دارد که این سیستم با فوکوس 273 میلی ثانیه ای سریع‌ترین نوع در کل بازار است. علاوه بر این سیستم لرزش‌گیر اپتیکال دوربین این گوشی یا +OIS نیز از دیگر قابلیت های ویژه آن است که ارائه تصاویری واضح تر را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این ویژگی در مدل G2 نیز مشاهده شده بود، اما در G3 نسخه بهبود یافته ای از آن قرار داده شده است. نرم افزار دوربین نیز در این مدل پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و حالا با آماده سازی تصویر و یک ضربه به صفحه نمایش عکس‌های فوری گرفته می‌شود.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    همچنین دوربین جلوی G3 مدلی 2.1 مگاپیکسلی است که هر چند پایین به نظر می‌رسد، اما سنسور تصویر آن بهبود یافته و با نسبت کانونی F/2.0 حرف و حدیث چندانی باقی نمی‌گذارد. نکته جالبی نیز در بخش فیلم‌برداری گنجانده شده است. ال‌جی ادعا کرده که میکروفون این گوشی در حالت فیلم‌برداری صداهای اطراف را آنالیز کرده و صدایی بهینه شده از اطراف را به ویدیو ضبط شده می‌چسباند. نکته ای که تست کننده‌های زیادی را برای انجام آن وسوسه خواهد کرد.

    همچنین یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراسم امشب به معرفی رابط کاربری جدید این شرکت اختصاص داشت. اینترفیس جدید ال‌جی را اگر بخواهیم در چند کلام خلاصه کنیم می‌توان آن را جذاب‌تر، ظاهری تر و تمیزتر و آپشنی جمع و جور تر تعریف کرد. ال‌جی به انتقادهای پیرامون اینترفیس مدل‌ قبل به خوبی توجه کرده و سعی کرده دست به ابداعاتی چه در ظاهر و چه در باطن آن بزند. به هر حال ال‌جی شرکتی نیست که از کوچ رقبای خود به سمت اینترفیس‌های جذاب‌تر درس نگرفته باشد.

    شاید قابل‌توجه ترین چیزی که در نگاه اول چشم شما را در اندروید 4.4.2 کیت کت این گوشی متوجه خود سازد، قابلیتی به نام Smart Notice باشد که همچون منشی ای اختصاصی هشدارهای مختلفی اعم از هوای بارانی، تماس‌های از دست رفته یا یادآوری‌ها را به شما گوشزد می‌کند. قابلیت‌هایی که شاید بیشتر از همه شما را به یاد Google Now بیندازد.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    ال‌جی همچنین در اینترفیس جدید بر روی کیبوردهای خود نیز کار کرده است. Smart Keyboard های ال‌جی بسیار هوشمند هستند، قابلیت درک عادت‌های شما را دارند و دارای سایزی تغییرپذیر می‌باشند. این بخشی بود که ال‌جی به شکل ویژه در کنفرانس امروز خود از آن یاد کرد. در بخش امنیتی نیز Smart Security را داریم که خود شامل سه بخش می‌شود؛ مد Knock Code که پیش از این نیز در گوشی‌های ال‌جی استفاده شده بود و به شما قابلیت خاموش یا روشن کردن صفحه نمایش با یک الگوی خاص را می‌دهد، Content Lock که فایل‌های مهم شما از دید افراد مزاحم مخفی نگه می‌دارد و سر آخر Kill Switch که در صورت دزدیده شدن گوشی امکان از کار انداختن کامل گوشی را از راه دور به صاحب دستگاه می‌دهد. قرار دادن این ویژگی مدتی قبل در کره جنوبی به شکل قانونی، اجباری شد.

    G3 بزودی فروش رسمی خود را از کره جنوبی آغاز خواهد کرد. بعد از آن به مرور بازار 170 کشور جهان را با حضور خود دگرگون خواهد کرد. همانطور که در بالا نیز گفته شد، این گوشی در دو مدل 32 گیگابایتی با 3 گیگ رم، و 16 گیگابایتی با 2 گیگ رم عرضه خواهد شد.

    همین! این بود G3 پرچم دار جدید ال‌جی که قرار است تا آخر امسال این شرکت را در بازار سر پا نگه دارد. G3 مطمئننا در بازار -حداقل در یکی دو ماه بعد- روزهای خوشی را خواهد داشت، اما دشمنان تا دندان مسلحی چون GS5 Prime (با بدنه فلزی) و M8 Prime و البته آیفون 6 در کمین این گوشی نشسته‌اند و زنده سر برآوردن این گوشی در حداکثر چهار یا پنج ماه آینده واقعا قابل پیشبینی نیست، مگر اینکه مدتی بعد در خبری غافلگیر کننده بشنویم که «گوشی G3 نیز دارای یک نسخه Prime خواهد شد!»



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    *** هر گونه کپی برداری از این موضوع، تنها با ذکر نام انجمن تخصصی PDA-Planet مجاز میباشد. [ © تمامی حقوق محفوظ است © ]





    3 کاربر پست t.A.T.u عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

  3. Top | #2


    تاریخ عضویت
    February 2013
    عنوان کاربر
    كاربر نيمه فعال
    شماره عضويت
    2571
    محل سکونت
    بندرعباس - قشم
    نوشته ها
    1,011
    می پسندم
    5,395
    سپاس از شما
    3,397 بار در 993 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9100-Galaxy-S-II
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    3000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    237
    سلام...ممنون
    طراحی زیبایی داره بر عکس سامسونگ . نسبت صفحه نمایش به بدنه هم خیلی خوبه.
    از لحاظ نرم افزاری هم پیشرفت ال جی قابل ملاحظه ست. ( رگه هایی از تاچویز هم توش دیده میشه )
    ولی شخصا با این افزایش رزولوشن موافق نیستم چون فکر نمیکنم تفاوت زیادی نسبت به فول اچ دی ایجاد کنه
    برعکس میتونه روی فشاری که به سوک دستگاه وارد میشه و مصرف باتری تاثیر منفی هم بذاره
    امیدوارم ال جی این موارد رو در نظر گرفته باشه و فقط بخاطر تبلیغات دهن پر کن از این صفحه استفاده نکرده باشه
    .........................................
    و ناامید کننده ترین قسمتش: چرا با دو رم متفاوت میده بیرون؟؟؟!!!

    طول زندگی اصلا مهم نیست . زندگی عمقش مهمه !!

    3 کاربر پست M E H D I عزیز را پسندیده اند .



  4. Top | #3


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    508
    LG G3 IMG

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]




    *** هر گونه کپی برداری از این موضوع، تنها با ذکر نام انجمن تخصصی PDA-Planet مجاز میباشد. [ © تمامی حقوق محفوظ است © ]


    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    3 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •