مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسی تخصصي تلفن همراه گوگل نکسوس 4 | Google Nexus 4 review
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بررسی تخصصي تلفن همراه گوگل نکسوس 4 | Google Nexus 4 review

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    بررسی تخصصي تلفن همراه گوگل نکسوس 4 | Google Nexus 4 review

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل موفقیت اپل را اشراف کامل بر روی هر دو مبحث نرم افزار و سخت افزار می دانند. قابلیت های iOS بی شک اگر بر روی سخت افزارهای بی کیفیت می نشست، هرگز اینچنین به چشم نمی آمد. اما آیفون و طراحی منحصر به فردش باعث شدند تا اپل پله های ترقی را به سرعت و یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

    از حکایت اپل که بگذریم، به اندروید می رسیم. سیستم عامل دوست داشتنی گوگل که سینه چاکان بسیاری دارد. شاید گسترش اولیه این سیستم عامل را بتوان به خاطر ارائه آن بر روی دستگاه های متعددی در سراسر جهان دانست. اما سرانجام گوگل نیز چندی پیش متوجه این موضوع شد که جهت درخشش هرچه بیشتر نرم افزارش، باید وارد کارزار سخت افزار شود. این سیاست با ایجاد برندی به نام نکسوس آغاز شد. نکسوس ها که نام گوگل را یدک می کشیدند، با همکاری سایر کمپانی ها ساخته می شدند و به سرعت تبدیل به یکی از انتخاب های اصلی کاربران شدند. HTC، سامسونگ و ایسوس شرکت هایی بودند که در گذشته با گوگل در ساخت محصولات نکسوس همکاری کردند. اما اکنون نوبت به LG رسیده است.

    نکسوس 4، تبلور تمامی تجربه هایی است که گوگل در محصولات قبلی کسب کرده و به جرات می توان گفت که سرانجام اندروید خانه ای درخور را برای خود پیدا کرده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق به آخرین عضو خانواده نکسوس داشته باشیم.



    طراحی


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    گوگل سرانجام متوجه شده که اگر می خواهد آیفون را به زیر بکشد، نمی تواند به پلاستیک و پلی کربنات و مواد مشابه در ساخت محصولاتش اتکا کند. بی تردید نکسوس 4 از لحاظ ساخت، یکی از با کیفیت ترین محصولاتی است که تا به حال مورد بررسی قرار داده ایم. درخشش دقیقا همان چیزی است که از یک لوکس انتظار دارید، و نکسوس 4 به خوبی از این عامل برخوردار است. باید اعتراف کرد که گوگل و ال جی موفق شده اند تا محصولی دلربا را روانه بازار کنند.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    بدنه پشتی دستگاه کاملا از شیشه ساخته شده است و الگوی خاصی از مربع های ریز بر روی آن دیده می شود. نکته جالب در مورد این الگو این است که همیشه در معرض دید قرار ندارد و تنها در شرایطی که نور خاصی به آن بتابد، ظاهر می شود. هرچند این شیشه زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده است اما باید اشاره کنیم که احتمال خط افتادن نیز بر روی آن زیاد است. لوگوی نکسوس بزرگ در وسط بدنه پشتی جای گرفته است و نام ال جی کوچکتر در پایین قرار دارد. دوربین و فلش را نیز در این قسمت می توانید پیدا کنید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    قسمت جلویی نکسوس 4 شباهت عجیبی به گلکسی نکسوس سامسونگ دارد، به نحوی که در نگاه اول به هیچ وجه نمی توانید آن ها را از هم تمیز دهید. مطمئناً اگر نام گوگل به عنوان عنصر مشترک هر دو محصول وسط نبود، شاهد یک دعوای داغ پتنتی بین این دو غول کره ای بودیم. اما نکسوس 4 برگ برنده ای در این قسمت دارد؛ موضوعی جزیی که تا به حال در هیچ محصول دیگری مشابه اش را ندیده بودیم. شیشه محافظ صفحه نمایش کمی بالاتر از لبه های کناری دستگاه قرار گرفته است و این موضوع باعث شده که در محل تقاطع این دو شاهد به وجود آمدن انحنایی دلچسب باشیم. این نکته ریز باعث می شود که هنگام کار با دستگاه و به خصوص موقع ورق زدن صفحات، انگشت شما با تیزی لبه ها برخورد نکند و به جای آن حس فوق العاده لمس انحنای شیشه، جایگزین شده است.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    اطراف دستگاه جایی است که شاهد به کارگیری پلاستیک فشرده و یک نوار آهنی در کنار آن هستیم. سمت راست تنها پذیرای دکمه روشن/خاموش است، در حالی که سمت چپ دکمه های کنترل صدا به همراه محفظه سیم کارت تعبیه شده اند. قسمت فوقانی محل قرارگیری جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و حفره میکروفون است. یک حفره میکروفون دیگر نیز در قسمت تحتانی کار گذشته شده است. در کنار آن نیز پورت micro-USB را می توانید پیدا کنید. در همین رابطه جالب است بدانید که در نکسوس 4 از استاندارد معمول MHL برای پورت USB استفاده نشده، بلکه گوگل و ال جی ترجیح داده اند تا از تکنولوژی Slimport در این حوزه بهره ببرند. درست است که در اندروید 4.2 شما می توانید تصاویر خود را به کمک قابلیت Miracast با دستگاه های دیگر به اشتراک گذارید، اما Slimport نیز این امکان را فراهم می کند تا به کمک یک آداپتور micro-USB به HDMI ، کابل مرتبط را به موبایل خود متصل نمایید و تصاویر را در دستگاهی دیگر مشاهده نمایید.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    نکسوس 4 وزنی برابر با ۱۳۹ گرم دارد و با ابعاد ۹.۱ × ۶۸.۷ × ۱۳۳.۹ میلیمتر از گوشی های خوش دست به حساب می آید.



    سخت افزار

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    بالاتر اشاره کردیم که قسمت جلوی نکسوس 4 شباهت زیادی به گلکسی نکسوس دارد؛ حالا بشنوید از درون دستگاه که عینا از قطعات Optimus G استفاده می کند. به هیچ وجه چنین شباهت هایی را نمی توان یک نقطه ضعف بر شمرد، چرا که فرزند گوگل و ال جی به خوبی از ترکیب DNA این دو کمپانی، بهره برده است.


    پردازنده APQ8064 چهار هسته ای است و روی فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز تنظیم شده. این پردازنده از معماری Krait بهره برده و عضو خانواده Snapdragon کوالکام است. این پردازنده توسط یک رم ۲ گیگابایتی پشتیبانی می شود که این موضوع باعث اجرای هرچه روان تر اندروید ۴.۲ بر روی این دستگاه می شود. قبل از اینکه به تجربه عملی کار با نکسوس 4 بپردازیم، اجازه دهید مروری داشته باشیم به داده های آماری. در ابتدا جهت بررسی عملکرد کلی دستگاه از دو بنچ مارک Quadrant و AnTuTu کمک گرفتیم. نتایج کسب شده را در ادامه می توانید مشاهده نمایید:


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    در ادامه عملکرد 320 Adreno را به عنوان پردازنده گرافیکی دستگاه، با بنچ مارک Nenamark 2 مورد سنجش قرار دادیم:


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    همان طور که مشاهده می کنید نکسوس 4 نتوانسته در بنچ مارک ها نتیجه ای درخور بدست بیاورد. این در حالی است که Optimus G، با مشخصات سخت افزاری مشابه، توانسته بود کلیه رقبا را به زیر بکشید و در صدر جدول اکثر بنچ مارک ها جای بگیرد.


    واقعیت این است که نکسوس 4 در عمل بسیار سریع است. فرمان های شما در اندروید بدون کوچکترین وقفه ای انجام می شود و بازی هایی مانند Modern Combat 4 به روان ترین شکل ممکن اجرا می شوند. گوگل ادعا می کند که نکسوس 4 یکی از سریع ترین تلفن های حال حاضر دنیا است. مشاهدات نشان می دهد که این ادعا چندان هم بیراه نیست، پس چرا بنچ مارک ها چیز دیگری نشان می دهند؟ تنها توجیهی که برای این اتفاق پیدا کردیم به نرم افزار دستگاه بر میگردد، جایی که تنها تفاوت Optimus G و نکسوس 4 را رقم می زند. نسخه ۴.۲ هرچند سرعت اندروید را برای کاربران افزایش داده، اما بر روی بنچ مارک ها تاثیر منفی گذاشته است. اتفاقی که باید امیدوار بود در Firmware های بعدی برطرف شود.


    این محصول در دو مدل با حافظه های داخلی ۸ و ۱۶ گیگابایت عرضه می شود. نبود نسخه ۳۲ گیگابایتی زمانی بیشتر به چشم می آید که بدانید نکسوس ۴ از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. این نکته می تواند از لحاظ حجمی، محدودیتی جدی برای کاربران به وجود بیاورد. یکی دیگر از مشکلاتی که هنگام بررسی دستگاه، با آن مواجه شدیم، داغ کردن بیش از اندازه نکسوس 4 بود. در برخی از محصولات هنگام پیاده سازی برنامه های سنگین، با داغ کردن دستگاه مواجه می شوید. اما این بار فرآیند های سبکی مانند مرور صفحات وب نیز مقدمات داغ شدن دستگاه را فراهم می کرد. دمای دستگاه هنگام اجرای اپلیکینش سنگینی مانند Modern Combat 4، به حدی می رسید که به واقع می توانستید آتش جنگ را در دستان خود حس نمایید!



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    یکی از قابلیت های جالب این دستگاه که هنوز به مرحله اجرایی نرسیده، پشتیبانی آن از تکنولوژی شارژ وایرلس است. گوگل چندی پیش دستگاه شارژ‌ بی سیم اختصاصی خود را معرفی کرد، این دستگاه به صورت یک کره طراحی شده که به صورت اریب شکاف خورده است. به گفته گوگل این دستگاه از استاندارد شارژ بی سیم Qi بهره می برد. لذا می توان امیدوار بود که تلفن های لومیا نوکیا نیز با آن هم خوانی داشته باشند. شایان ذکر است که هنوز قیمت و زمان عرضه این شارژر به بازار، اعلام نشده.



    صفحه نمایش




    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    صفحه نمایش ۴.۷ اینچ است که توانسته در هر اینچ خود ۳۱۸ پیکسل را جای دهد و این بدین معناست که شما با کیفیت ۷۶۸ × ۱۲۸۰ روبرو خواهید بود. این صفحه نمایش توسط Gorilla Glass 2 محافظت می شود و می تواند تا ۱۰ لمس همزمان را پشتیبانی نماید. به لطف تکنولوژی IPS+ نکسوس 4 از زاویه دید بسیار خوبی نیز برخوردار است.


    اگر بخواهیم مقایسه ای با گلکسی نکسوس داشته باشیم، باید بگوییم که رهایی از دست صفحه نمایش Super OMOLED و چینش Pentile بسیار لذت بخش است. صفحه نمایش گلکسی نکسوس همواره یکی از نکات منفی آن بوده که این بار در نکسوس 4 به یک ویژگی مثبت تبدیل شده.


    جالب است بدانید که ال جی مانند Optimus G تکنولوژی Zerogap Touch را نیز در صفحه نمایش نکسوس 4 به کار برده است. این تکنولوژی در واقع فضای بین لایه های صفحه نمایش را از بین می برد و به طبع آن پیکسل ها به نمایشگر نزدیک تر می شوند (تقریبا مشابه کاری که اپل در آیفون 5 و مایکروسافت در سرفیس، انجام داده اند)


    میزان روشنایی این دستگاه ۶۰۸ nit است. صفحه نمایش مذکور در نور آفتاب عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد به نحوی که با ۵۰ درصد روشنایی شما می توانید به راحتی متون روی صفحه را مطالعه نمایید.



    دوربین



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    همین ابتدا اجازه دهید بگوییم که نکسوس 4 از دوربین خوبی برخوردار است، اما با در نظر گرفتن این موضوع که محصولات نکسوس معمولا باید به عنوان گل سرسبد اندرویدی ها شناخته شوند، انتظار کیفیت بیشتری را در این بخش داشتیم. دوربین ۸ مگاپیکسلی این دستگاه می تواند تصاویری سرزنده شکار کند. تصاویری که از شفافیت رنگ خوبی برخوردارند و کمترین میزان نویز را در آنها شاهد خواهید بود.از لحاظ پیکسلی نیز عکس های این دوربین با کیفیت 3264 × 2448 پیکسل به ثبت می رسند. امر فوکوس به خوبی صورت می پذیرد و دستگاه هنگام این کار در شرایط کم نور، از فلش نیز کمک می گیرد. عکس برداری از اجسام در فواصل نزدیک یکی از ضعف های دوربین نکسوس 4 شمرده می شود. جایی که گوگل و ال جی در طراحی قابلیت Macro، دقت چندانی را به خرج نداده اند.


    گوگل ادعا می کند که بر روی عملکرد صحیح نکسوس 4 در نور کم، وقت زیادی را صرف کرده است. باید گفت که در واقعیت نیز کارکرد این محصول در نور کم قابل قبول است. اما قطعا نمی توان آن را در حد و اندازه های لومیا ۹۲۰ نوکیا دانست. فلش دستگاه از روشنایی خوبی برخوردار است و حتی در بعضی موارد روشنایی آن شاید بیش از حد هم باشد، چرا که در بررسی عکس های گرفته شده با فلش متوجه شدیم که نور زیاد، بر روی رنگ ها تاثیر گذشته و آن ها را از حالت واقعی خارج می کند.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]




    اما از بحث های سخت افزاری که بگذریم، شاید مهمترین نکته در مورد دوربین نکسوس 4، نرم افزار آن باشد. جایی که گوگل در اندروید ۴.۲ تغییرات بسیاری را اعمال کرده است. یکی از قابلیت های جالبی که به وجود آمده، نحوه تغییر تنظیمات است. برای این منظور تنها کافی است انگشت خود را بر روی صفحه نگه دارید تا دایره تنظیمات در اطراف انگشت شما ظاهر شود. به گفته مهندسان گوگل این ویژگی در راستای آسان سازی عملیات و صرفه جویی در زمان به برنامه دوربین اضافه شده است.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    یکی از قابلیت های جدید دوربین اندروید ۴.۲، ویژگی Photosphere نام دارد. این قابلیت را در واقع می توان نسخه ارتقا یافته پانوراما دانست که در آن شما دیگر محدود به جهتی خاص برای ثبت تصاویر نمی شوید. و می تواند تصاویر خود را به صورت افقی و عمودی، هر طور که دوست داشتید، به ثبت برسانید. شاید بهترین مثال برای تصاویر Photosphere، عکس های گوگل استریت باشند. اگر هنوز هم این ویژگی را درک نکرده اید، بهتر است برخی از بهترین عکس های شکار شده با کمک این تکنولژی را در صفحه گوگل+ یکی از مهندسین گوگل مشاهده نمایید.


    اگر بخواهیم به دیگر ویژگی های برنامه دوربین بپردازیم می توانیم به قابلیت HDR، تنظیم نور سفید و ... اشاره کنیم. در مجموع انتظار تنظیمات پیچیده ای را از برنامه پیش فرض دوربین نداشته باشید. البته فراموش نکنید که همیشه می توانید از اپلیکیشن های بسیار پیشرفته تری که در گوگل پلی قرار دارد، برای دوربین دستگاه خود استفاده نمایید. اما هرچه در قسمت تنظیمات دوربین شاهد کمبود امکانات هستیم، در بخش ویرایش تصاویر، گوگل حسابی سنگ تمام گذاشته است. در این قسمت با برنامه ای فوق العاده روبرو هستید که با کمک گرفتن از افکت های متعدد و تنظیمات شگفت انگیز، به شما اجازه می دهد تا حال و هوای عکس تان را حسابی تغییر دهید.


    فیلمبرداری با نکسوس 4 با کیفیت 1080p صورت می پذیرد که نتیجه نهایی آن با فرمت MPEG-4 ذخیره می شود. سرعت فیلمبرداری تنها ۲۲ فریم در ثانیه است که این اتفاق باعث می شود، هنگام بازبینی فیلم اصلا احساس تماشای یک ویدیو با کیفیت واقعی HD به شما دست ندهد. تنها نکته مثبتی که در این قسمت وجود دارد، امکان ثبت عکس در حین فیلمبرداری است، برای این کار تنها کافی است صفحه نمایش را لمس نمایید.



    نرم افزار


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    شاید در نگاه اول آپدیت اندروید از ۴.۱ به ۴.۲، یک به روز رسانی کوچک باشد، اما گوگل با جزییات بسیاری که در این نسخه اضافه کرده، دنیای جدیدی را به روی کاربرانش گشوده است.


    بیایید بر روی برخی از این جزییات مروری داشته باشیم. اپلیکیشن جیمیل برخی از ایرادات عجیب نسخه اندرویدش را بر طرف کرده و اکنون به حد استاندارد برای استفاده رسیده. به کیبورد انگلیسی شیوه جدید جهت وارد کردن کلمات اضافه شده است که به آن Gesture Typing می گویند؛ در این روش لازم نیست تا انگشت خود را از روی صفحه بردارید، بلکه تنها باید حروف مورد نظر را یکی پس از دیگری لمس نمایید. این روش آنقدر لذت بخش است که از اعماق وجود آرزو خواهید که ای کاش توسعه دهندگان زود تر دست به کار شده و نسخه فارسی آن را ارائه کنند.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    در نوتیفیکیشن سنتر، گزینه ای کوچک گنجانده شده است که با لمس آن میانبر هایی جهت کنترل تنظیمات دستگاه ظاهر می شود. دستیار صوتی گوگل اکنون تقویت شده و عملکرد بهتری را از خود بروز می دهد. در انتها نیز باید به تغییر اساسی اپلیکیشن ساعت اشاره کنیم، جایی که گوگل یکی از زیباترین و کامل ترین برنامه های ممکن در این زمینه را خلق کرده است.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    باتری


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    نکسوس 4 قادر است در یک روز شلوغ کاری، شانه به شانه شما پیش بیاید و شارژ را تا آخرین دقایق روز در خود نگه دارد. اما اگر استفاده سنگینی از آن نکنید، شاید در روز دوم هم باتری خود را در اختیار داشته باشید. همان طور که نتایج به دست آمده توسط GSMarena را در بالا مشاهده می کنید، نکسوس 4 حدود ۱۴ ساعت می تواند زمان مکالمه در اختیار کاربر قرار بدهد. زمان مرور صفحات وب تنها ۴ ساعت است که شاید در مقایسه با رکورد ۹ ساعت آیفون 5، کمی نا امید کننده باشد. به هر ترتیب می توان گفت که باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر در ساعت این دستگاه، عملکرد خوبی را از خود به جای می گذارد.



    جمع بندی




    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    می توان گفت که اندروید در نسخه ۴.۲ به پختگی خاصی رسیده است و در حال تجربه مرحله ای است که برای اولین بار در طول حیات خود، نیاز به اختصاصی سازی توسط رابط کاربری شرکت های مختلف را حس نمی کند. تجربه این سیستم عامل بی نظیر در یک دستگاه خوش ساخت و با کیفیت، همان وظیفه ای است که نکسوس 4 به عهده دارد. گوگل با انتخاب قیمتی به شدت رقابتی برای این محصول (۲۹۹ دلار برای نسخه 8 گیگابایتی و آنلاک) نشان داد که حاضر است تمام تلاشش را برای به چالش کشیدن آیفون به خرج دهد و آن طور که شواهد نشان می دهد تا حدی نیز در این امر موفق بوده.


    اگر به دنبال یک موبایل اندرویدی می گردید، نکسوس ۴ بهترین گزینه ای است که در حال حاضر می توانید در بازار پیدا کنید.



    نقاط مثبت :‌


    - کیفیت ساخت بالا
    - صفحه نمایش خوب
    - اندروید ۴.۲
    - قیمت جهانی مناسب



    نقاط منفی :


    - حافظه داخلی کم
    - عدم پشتیبانی از حافظه خارجی

    موضوعات مشابه:
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •