مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي LG Optimus G Pro گذر ار مرزهای محدودیت
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: LG Optimus G Pro گذر ار مرزهای محدودیت

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    July 2012
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    شماره عضويت
    293
    نوشته ها
    1,408
    می پسندم
    4,562
    سپاس از شما
    2,604 بار در 1,055 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    HTC
    اپراتور
    Iran
    مدال ها

    مدال اول مدال دوم مدال سوم
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    235

    LG Optimus G Pro گذر ار مرزهای محدودیت

    به نام خدا

    رده جدیدا تاسیس شده فبلت‌ها پس از حضور دو نسل اول خانواده Note سامسونگ به تازگی شاهد حضور عضو جدیدی شده که از هر لحاظ نه تنها دو مدل قبلی Note بلکه مدل آینده این خانواده را نیز به چالش کشیده است. LG Optimus G Pro‌ موضوع بررسی تحلیلی این نوبت عصر نوشتن است. با ما همراه شوید.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    مدل و نام LG Optmus G Pro
    ابعاد 9.4×76.1×150.2 میلی متر
    وزن 143 گرم
    صفحه نمایش 5.5 اینچ
    1920×1080 پیکسل از نوع IPS LCD
    قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
    دفترچه تلفن نامحدود بسته به حافظه داخلی
    :کارت حافظه+حافظه داخلی 2GB RAM+32GB+Micro SD
    ارتباطات GSM چهار بانده+GPS+Wi-Fi+3G+Bluetooth
    سیستم عامل Android 4.1.2
    پردازنده Qualcomm APQ8064T چهار هسته‌ای 1.7 گیگاهرتز
    وضوح دوربین 13.0 مگاپیکسل با قابلیت اتوفوکوس
    حداکثر وضوح فیلمبرداری 1080p با 30 فریم در ثانیه
    ظرفیت باتری 3140mAh

    مسابقه سرعت در سایز صفحه‌نمایش این روزها به مدد پردازنده‌های پر قدرت و تغییرات ساختاری در چیپ‌ست‌های پردازشی اسمارت‌فون‌ها وارد فاز جدیدی شده که در آن نه‌تنها ابعاد صفحه‌نمایش بلکه وضوح و رزولوشن آن نیز نقش بسیار موثری را ایفا می‌کنند. در این میان استانداردهای تولید گوشی‌های متفاوت در سال 2013 به چهار دسته مختلف تقسیم می‌شود که به‌ترتیب شامل اسمارت‌فون‌های تا حداکثر 4.3 اینچ در رده low-end و نسبتا ارزان قیمت، گوشی‌های با پنل 4.3 تا 4.7 اینچ در رده میانی و از 4.8 تا 5 اینچ در کلاس High-end پیشرفته قرار می‌گیرند با گذر از این سه دسته کلاس جدیدی تعریف می‌شود که نخستین بار در سری Note محصولات سامسونگ پدیدار شده و از آن‌ها با عنوان فبلت یاد می‌شود. ایده اولیه این مدل‌ها ساخت دستگاهی مابین تبلت و اسمارت‌فون بوده که برای یک تبلت، کوچک و برای یک اسمارت‌فون، بیش از اندازه بزرگ است حداقل سایز صفحه‌نمایش در این کلاس 5.3 اینچ بوده و معمولا قلم جداگانه‌ای همراه گوشی ارائه می‌شود. محصولات نچندان متعدد این کلاس در سال 2012 بجز دو مدل Note‌ از سامسونگ تنها از سوی برخی برندهای جایگزین و نچندان مطرح بازار ارائه شده است و در این بین بسیاری از بزرگان این رده تمایل چندانی به ساخت مدلی با این ابعاد صفحه‌نمایش نشان نداده‌اند این روند با ارتقا وضوح صفحه‌نمایش به رقم فوق‌العاده Full HD و تغییر سایز استاندارد رده High-end به 5 اینچ بطرز کاملا محسوسی در حال تغییر است و آرام‌‌آرام شرکت‌های بیشتری به حوزه فبلت‌ها وارد می‌شوند.


    یکی از جدیدترین مدل‌های این کلاس Optimus G Pro از شرکت ال‌جی است که نخستین محصول با سایز بالاتر از 5 اینچ در خانواده LG بوده و همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد نسل جدید اسمارت‌فون محبوب Optimus G به حساب می‌آید. Optimus G Pro را به لحاظ سایز صفحه‌نمایش و رقابت همیشگی سامسونگ و ال‌جی رقیب مستقیمی برای Note II به حساب می‌آورند هرچند که به دلیل وضوح پائین‌تر صفحه‌نمایش و استفاده از پردازنده‌های قدیمی‌تر در Note II این مقایسه چندان عادلانه و منطقی به نظر نمی‌رسد اما در عمل و در دید کاربران عادی این مقایه خواه‌ناخواه صورت می‌پذیرد و از نگاهی دیگر تا زمان ارائه رسمی Optimus G Pro به بازار یعنی سه‌ماهه دوم سال 2013 به احتمال قوی رقیب اصلی این مدل و نسل بعدی خانواده Note با مشخصات آپدیت شده از سوی سامسونگ ارائه می‌شود و رقابت اصلی آن‌گاه بین این دو مدل خواهد بود.

    جعبه محتویات



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    جعبه Optimus G Pro طراحی و ظاهر کاملا متفاوتی نسبت به دیگر تولیدات این برند دارد؛ در این جعبه نسبتا بزرگ بجز خود دستگاه، کابل USB و شارژر از یک استند رومیزی زیبا استفاده شد که علاوه بر جا دادن خود گوشی محلی برای قرارگیری و شارژ باتری دوم حاضر در جعبه نیز در پشت آن دیده می‌شود هدست سیمی دستگاه از ظاهر با کیفیتی برخوردار بوده و روی سیم آن علاوه بر کلید تماس کنترلرهای موسیقی نیز حضور دارند. یک نکته مهم دیگر در مورد اجزای حاضر در جعبه محتویات این مدل میزان جریان الکتریکی خروجی از شارژر گوشی است که برخلاف شارژرهای مشابه بجای 1 آمپر رقم 1.8 آمپر است که این نکته در ابعاد نسبتا بیشتر شارژر نیز به روشنی نمایان است.
    طراحی ظاهری



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    طراحی بدنه G Pro از شباهت نزدیکی با Note II‌ برخوردار است و نه‌تنها در سایز صفحه‌نمایش یکسان بلکه در فرم کلیدهای زیر پنل و انحنای کناره‌های دستگاه نیز المان‌های نسبتا یکسانی در آن‌‌ها دیده می‌شود. البته در این میان برخی از فاکتورهای طراحی Optimus G نیز طبیعتا در G Pro حضور دارد که از آن دست باید به بخش پشتی دستگاه اشاره کرد. جنس بدنه گوشی بطور کامل پلاستیکی ست اما در هر دو بخش رویی و پشت برجسته دستگاه از پوشش شیشه‌ای برای محافظت بیشتر و افزایش جذابیت‌های بصری استفاده شده است البته در مورد جنس شیشه مورد استفاده در این مدل از سوی ال‌جی اظهارنظر صریحی نشده است. از جمله دیگر نکات جالب در طراحی Optimus G Pro باید به کناره‌های بسیار باریک صفحه‌‌نمایش اشاره کرد که در نگاه اول تنها شامل باریکه سفیدرنگ نزدیک به 1 میلیمتری ست اما با بررسی دقیق‌تر و با روشن شدن پنل یک حاشیه کوچک دیگر در هر چهار سمت صفحه‌نمایش نیز به آن افزوده می‌شود هرچند که با وجود هر دوی این حاشیه‌ها نیز همچنان امتیاز مناسبی را در بخش طراحی این مدل می‌توان در نظر گرفت.


    ابعاد و وزن


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    ابعاد Optimus G Pro برابر 9.4×76.1×150.2 میلیمتر است که در مقایسه با Note II نزدیک به 1 میلیمتر کوتاه‌تر و 4.4 میلیمتر کم‌عرض‌تر است که هر دوی این موارد در دست‌گیری و استفاده از دستگاه را در مقایسه با Note II بسیار آسان‌تر می‌‌نماید. در رابطه با وزن گوشی نیز با عدد کمتری نسبت به Note II روبرو می‌شویم جایی‌که وزن 172 گرمی این فبلت 11 گرم سبک‌تر از حریف سامسونگی آن اندازه‌گیری شده است این اختلاف وزن البته عمدتا بدلیل غیبت قلم همراه گوشی بوده و از این لحاظ کردیت خاصی برای G Pro نمی‌توان قائل شد.

    صفحه‌نمایش


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    ابعاد صفحه‌نمایش در G Pro‌ برابر 5.5 اینچ است که این البته اولین و آخرین نقطه تشابه این مدل و Note II بوده و نه‌تنها از لحاظ وضوح و فشردگی اختلاف مشهودی بین این دو دیده می‌شود بلکه فناوری ساخت آن‌ها نیز کاملا متفاوت است. وضوح پنل G Pro همچون دیگر High-endهای امسال 1920×1080 پیکسل است که فشردگی پیکسل‌ها در این سایز را به اندکی بیشتر از 400ppi ارتقا می‌دهد که این رقم در مقابل وضوح 1280×720 پیکسلی و فشردگی 267ppi در Note II ارتقا بسیار مهمی به حساب می‌آید و پیکسل‌های تشکیل‌دهنده تصویر را در نزدیک‌ترین فواصل نیز از چشم غیر مسلح پنهان می‌سازد. فناوری ساخت این پنل که از سوی ال‌جی با عنوان True HD IPS Plus شناخته می‌شود در حقیقت ار نوع TFT IPS بوده و تصاویر تشکیل‌شده توسط آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. برتری اصلی این صفحه‌نمایش بر نمونه‌های AMOLED همانطور که به راحتی می‌توان حدس زد میزان نور پنل است که هم‌سطح Nexus 4 و نزدیک به نمونه فوق‌العاده‌ iPhone 5 قرار می‌گیرد. میزان کنتراست این صفحه‌نمایش نیز با اینکه همچنان فاصله مشخصی با پنل‌های AMOLED دارد اما همچنان مناسب و راضی‌کننده است. در نهایت سطح شیشه‌ای روی صفحه‌نمایش تا حدود زیادی بازتاب‌دهنده نور بوده و کیفیت آن در نور مستقیم خورشید چندان رضایت‌بخش نیست. در یک دید کلی صفحه‌نمایش Optimus G Pro از کیفیت بسیار بالایی در نمایش جزئیات دقیق تصویر برخوردار است و در نمایش صحیح رنگ‌ها، میزان نور و تا حدودی زوایای دید نیز امتیاز بالایی را کسب می‌کند. نکته منفی اصلی این پنل بازتاب نور از سطح شیشه‌ای آن است که اثر آن در محیط‌های خارجی را به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

    منبع : [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    موضوعات مشابه:

    2 کاربر پست mohammadsp عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

  3. Top | #2


    تاریخ عضویت
    July 2012
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    شماره عضويت
    293
    نوشته ها
    1,408
    می پسندم
    4,562
    سپاس از شما
    2,604 بار در 1,055 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    HTC
    اپراتور
    Iran
    مدال ها

    مدال اول مدال دوم مدال سوم
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    235
    بالا و پائین پنل
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    زیر صفحه‌نمایش در Optimus G Pro به سبک همیشگی سامسونگ و البته ال‌جی حاوی کلید فیزیکی Home در مرکز و کلیدهای لمسی back و منو در دو سوی آن می‌شود که مقایسه این مجموعه با Note II کلید Home بسیار باریک‌تری را نشان می‌دهد که کاهش ابعاد این کلید ظاهرا یکی از دلائل کاهش 1 میلیمتری ارتفاع کلی گوشی نسبت به Note II به حساب می‌آید. زیر کلید Home در این قسمت چراغ LED هشدار گوشی قرار دارد که در موقعیت‌های مختلفی نظیر Miss events، شارژینگ و آلارم‌ها با نورهای مختلف روشن می‌شود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    در بالای پنل چهار گزینه همیشگی این بخش یعنی اسپیکر تماس، دوربین دوم و حسگرهای تنظیم نور و Proximity حضور دارند که از این لحاظ نکته خاصی در آن‌ها به چشم نمی‌خورد. وضوح دوربین دوم در Optimus G Pro برابر 2.1 مگاپیکسل است و علاوه بر فیلم‌برداری 1080p با 30 فریم در ثانیه،‌ در ترکیب با دوربین اصلی امکان dual-recording یعنی تصویربرداری همزمان توسط هر دو دوربین گوشی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.


    کناره‌های دستگاه
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    سمت چپ Optimus G Pro دکمه اختصاصی Q-Slide در بالا و Rocker تغییر صدا در پائین حضور دارد که برخلاف Optimus G بصورت دو مجموعه جدا از هم طراحی شده‌اند که تشخیص آن‌ها و پرهیز از فشردن تصادفی را به حداقل می‌رساند. جایگاه پائین کشیده شده کلید Rocker‌ همراه با برجستگی مطلوب آن استفاده از این کلید با یک دست را به امر آسانی بدل می‌کند هرچند که ابعاد کلی این کلید می‌توانست تا حدودی بزرگ‌تر در نظر گرفته شود. کلید QSlide در این قسمت همچون مدل‌های پیشین برای اجرای همزمان اپلیکیشن‌ها بصورت شناور (floating) بکار می‌رود که در نسخه جدید آن می‌توان حداکثر دو اپلیکیشن شناور را در کنار یک اپلیکیشن تمام‌صفحه داشت البته از این قابلیت همچنان نمی‌توان برای همه برنامه‌ها سود جست و استفاده از آن تنها محدود به برخی برنامه‌های خاص است که از آن میان می‌توان به تقویم، ماشین حساب و مرورگر وب (بدون امکان سوئیچ بین Tabها) اشاره نمود.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    در سمت راست گوشی به کلید Power/Lock بر می‌خوریم و بخش پائینی نیز به پورت Micro USB اتصالات سیمی و میکروفون تماس گوشی تعلق دارد. پورت USB این قسمت از هر دو قابلیت اتصال حافظه‌های خارجی (USB OTG) و خروجی با کیفیت TV از طریق MHL پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات جالب در حین پخش ویدئو از طریق MHL مستقل بودن صفحه‌نمایش دستگاه از محتوای در حال پخش است جایی‌که بعنوان مثال در حین پخش و انتقال یک ویدئو به تلویزیون از طریق کابل MHL، می‌توان از طریق صفحه‌نمایش گوشی به هرکار دلخواه دیگری مثل مرور وب یا مطالعه اقدام نمود. ال‌جی از این ویژگی با عنوان Dual Screen Dual Play یاد می‌کند

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    اما هیجان‌انگیز‌ترین بخش Optimus G Pro‌ بالای آن است در این قسمت بجز جک اتصال هدست و میکروفون دوم یک بخش تیره‌رنگ کوچک قرار دارد که همچون Galaxy S IV و hTC One به پورت تجدید حیات‌شده IR یا مادون قرمز تعلق دارد که چندین سال است که از لیست ارتباطات اسمارت‌فون‌ها حذف شده اما بار دیگر برای کنترل بی‌سیم دستگاه‌های دارای ریموت به امکانات این مدل‌ها افزوده شده است. بدین منظور در منوهای داخلی دستگاه برنامه‌ای تحت عنوان QRemote در نظر گرفته شده که از طریق آن می‌توان به کنترل ابزارهایی نظیر تلویزیون، set top box، پخش‌‌کننده‌های صوتی،‌ پلیرهای DVD و blu-ray و حتی دستگاه‌های تهویه نظیر کولرگازی پرداخت. نگفته پیداست که به این اپلیکیشن می‌توان ابزارهای قابل کنترل دیگری را نیز افزود. این اپلیکیشن از طریق فشردن کلید Home از صفحه قفل به راحتی هرچه تمام‌تر در دسترس است و بدین‌ترتیب برای استفاده از آن حتی نیازی به گشودن قفل دستگاه هم نیست. البته همچنان QRemote از قابلیت QSlide پشتیبانی نمی‌کند.



    پشت دستگاه
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    طراحی G Pro در پشت دستگاه با شباهت نزدیک به Nexus 4 با مربع‌های برجسته‌ای پوشیده شده که با چرخاندن گوشی با حالتی سه‌بعدی حرکت می‌کنند. لنز دوربین گوشی در مرکز بخش بالایی تا حدودی بالاتر از سطح قرار گرفته و در دو سوی آن تک فلش LED و اسپیکر اصلی دستگاه به چشم می‌خورد. دیگر موارد حاضر در این قسمت به نشان فلزی LG در پائین و عبارت LTE در بالا تعلق دارد که هر دو بصورت برجسته و جدا از سطح طراحی شده‌اند.

    مجموعه دوربین
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    دوربین اصلی Optimus G Pro یک نمونه 13 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که روی کاغذ تفاوتی با نمونه حاضر در Optimis G ندارد. ساختار منویی این دوربین البته با تفاوت‌های مشهودی نسبت به گذشته روبرو شده و با اینکه کنترلرهای یکسانی را ارائه می‌دهد اما طراحی جدیدی در آن به چشم می‌خورد. در این ساختار منویی در ستون سمت راست بار دیگر از بالا به پائین سوئیچر تعویض بین حالت عکاسی و فیلم‌برداری؛ شاتر دوربین و آخرین عکس گرفته شده دیده می‌شود و در سمت چپ نیز چهار تنظیم مختلف با امکان ویرایش دلخواه و دکمه پنجم برای دسنرسی به سایر تنظیمات در نظر گرفته شده است. از جمله امکانات این دوربین می‌توان به Cheese Shutter (برای گرفتن اتوماتیک عکس با گفتن کلمه Cheese یا LG یا چند کلمه دیگر)، عکاسی VR Panorama (برای گرفتن عکس پانورامای 360 درجه مشابه Photo Sphere)، حالت HDR و عکاسی Time Catch‌(برای گرفتن چند عکس پیش از فشردن دکمه شاتر با امکان انتخاب بهترین شات) اشاره کرد.

    کیفیت تصاویر این دوربین در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و علیرغم حضور نسبی نویز در موقعیت‌های با نور کمتر و تا حدودی سردتر بودن رنگ‌هاردر مقایسه با Optimis G،‌ بازهم می‌توان آن را در سطح برترین‌های این کلاس ارزیابی نمود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    فیلم‌برداری این دوربین طبق انتظار با وضوح 1080p با 30‌ فریم در ثانیه انجام می‌شود بیت‌ریت ویدئوهای این دوربین 17Mbps است که رقم کاملا امیدوارکننده‌ای به حساب می‌آید. ضبط صدا در این حالت نیز بصورت استریو با بیت‌ریت بسیار مناسب 156Kbps انجام می‌پذیرد. با کنار گذاشتن اعداد و ارقام کیفیت ویدئوهای این دوربین در دنیای واقعی حداکثر در سطح متوسطی قرار دارد و از لحاظ میزان جزئیات، روند Sharpening و حذف نویز و کیفیت رنگ‌، مدل‌های متعدد دیگری را در سطح بالاتری از این دوربین می‌توان قرار داد. فوکوس خودکار و تنظیم نور اتوماتیک این دوربین نیز با اینکه در نگاه اول امکانات مناسبی به نظر می‌رسند اما در عمل همواره در حال تنظیم تصویر بوده و جزئیات حاضر در قاب تصویر را تحت تاثیر قرار می دهند. از جمله امکانات این دوربین همانطور که پیش از این نیز اشاره شد قابلیت ثبت دوگانه تصویر توسط هر دو دوربین گوشی است که در برخی موقعیت‌ها با جذابیت ویژه‌ای همراه است.


    المان‌های زیر کاور بخش پشتی
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    با کنار زدن کاور بخش پشتی دستگاه مهم‌ترین نکته قابل ذکر باتری گوشی با ظرفیت 3140mAh است که با در نظر نگرفتن 40mAh اضافی دقیقا از همان ظرفیت حاضر در Note II برخوردار بوده و با توجه به افزایش وضوح صفحه‌نمایش و دوربین و استفاده از مجموعه پردازشی پیشرفته‌تر از همین ابتدا انتظار دوام باتری کمتری از این مدل می‌رود. به زمان‌های رسمی این باتری از سوی ال‌جی اشاره‌ای نشده است اما در یک استفاده نسبتا زیاد تا نزدیک به 2 روز می‌توان روی آن حساب نمود. پخش ویدئو در این مدل با یک بار شارژ باتری تا بیش از 8 ساعت ادامه خواهد یافت و با Wi-Fi‌ روشن در مرور وب نیز بیش از 6 ساعت قادر به تامین انرژی دستگاه است.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    بجز باتری طبق انتظار دیگر المان‌های مهم این قسمت به محل جای‌گذاری Micro SIM و اسلات حافظه Micro SD تعلق دارد که هر دو در پائین این بخش واقع شده و دسترسی به هر دو نیازمند خارج‌سازی باتری خواهد بود. اسلات حافظه این قسمت تا ظرفیت 64 گیگابایت قابل ارتقا است.








    2 کاربر پست mohammadsp عزیز را پسندیده اند .



  4. Top | #3


    تاریخ عضویت
    July 2012
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    شماره عضويت
    293
    نوشته ها
    1,408
    می پسندم
    4,562
    سپاس از شما
    2,604 بار در 1,055 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    HTC
    اپراتور
    Iran
    مدال ها

    مدال اول مدال دوم مدال سوم
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    235
    سیستم‌عامل و رابط کاربری
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Optimus G Pro نخستین اسمارت‌فون ال‌جی مجهز به نسخه 4.1.2 سیستم‌عامل اندروید است که با رابط کاربری Optimus UI شرایط مشابه‌ای نسبت به دیگر رقبای اصلی این رده یعنی Sense UI‌ اچ‌تی‌سی و Nature UX سامسونگ دارد. میزان تغییرات در این رابط کاربری در مقایسه با نسخه قبلی Optimus UI حاضر در Optimus G در سطح اندکی قرار دارد و کاربران قبلی این رده با محدود شدن تغییرات به موارد انگشت‌شمار مشکلی در استفاده از این رابط کاربری نخواهند داشت. از جمله نکات قابل ذکر در مورد این UI باید به پدیدار شدن نمایی از Home Screen در حین حرکت دادن انگشت روی صفحه قفل، امکان استفاده از 5 میانبر مختلف در صفحه قفل برای بازگشایی گوشی و پرش مستقیم به برنامه مورد نظر و امکان جای‌گذاری تا 7 آیکون مختلف بصورت افقی در بخش پائین Home Screen اشاره نمود. برای افزودن محتوا به صفحه Home Screen در این رابط کاربری با قرار دادن و نگه‌داشتن دست روی صفحه‌نمایش در این قسمت منوی افقی جدیدی در پائین ظاهر می‌شود که با تب‌های جداگانه‌ای در پائین شامل Widgets، Downloads، Apps و Wallpapers شرایط ساده‌ای برای اضافه کردن محتوا فراهم می‌آورد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    منوی اصلی دستگاه یا App drawer مثل گذشته محل حضور آیکون برنامه‌ها و دسترسی به تنظیمات گوشی است که در بالا به 3 قسمت Downloads، Apps و Widgets تقسیم شده است. در گوشه بالا سمت راست این منو دکمه جداگانه‌ای برای ورود به حالت ویرایشی یا edit در نظر گرفته شده که انتخاب هر اپلیکیشن در این حالت علاوه بر امکان تغییر سایز آیکون یا Uninstall کردن برنامه دلخواه، اطلاعات دیگری نظیر میزان حافظه RAM مورد استفاده توسط برنامه مورد نظر نیز بصورت یک منوی pop up به نمایش گذاشته می‌شود.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    امکان Q-Slide در Optimus UI امکان اجرای همزمان یک اپلیکیشن در حین اجرای اپلیکیشن دیگر را فراهم آورده و Quick Memo نیز بعنوان یکی از اپلیکیشن های مرتبط با عنوان "فبلت" دستگاه نیز برای تهیه اسکرین‌شات از هر نقطه دلخواه سیستم‌عامل و سپس نوشتن Note و ذخیره تصویر نهایی بکار گرفته می‌شود.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    بخش قابل اسکرول بالای صفحه‌نمایش موسوم به Notification Area یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سیستم‌عامل اندروید است که در رابط‌های کاربری مختلف با بهینه‌سازی‌های متعددی روبرو شده است. این قسمت در Optimus G Pro نیز با امکانات مشخصی همراه شده است که از آن جمله می‌توان به امکان اضافه کردن هر تعداد میانبر دلخواه با امکان اسکرول جانبی، قابلیت سوئیچ بین امکانات ارتباطی دستگاه، تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش، دسترسی مستقیم به تنظیمات اصلی دستگاه و بلاخره نمایش Notification های گوشی (Miss eventها، پیام‌های رسیده، اعلان‌ برنامه‌های مختلف و...) با امکان Swipe رو به خارج برای حذف پیغام اشاره کرد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Task Manager در این رابط کاربری علاوه بر نمایش اپلیکیشن‌های در حال اجرا و نمایی گرافیکی از میزان حافظه RAM باقی مانده امکان Uninstall کردن مستقیم برنامه‌ها را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    از جمله امکانات اختصاصی بخش نرم‌افزاری Optimus G Pro که بر سر نخستین شرکت ارائه‌دهنده آن اختلاف‌هایی مابین ال‌جی و سامسونگ بروز کرده قابلیتی تحت عنوان Wise Screen است که در ا Galaxy S IV سامسونگ از آن با عنوان Smart Stay یاد می‌شود و در هر دوی آن‌ها با کمک دوربین دوم گوشی با تشخیص نگاه کاربر به گوشی بصورت خودکار از خاموش شدن backlight و قفل شدن پنل در اثر عدم لمس صفحه‌نمایش جلوگیری می‌شود.


    چیپ‌ست پردازشی و حافظه


    نوع چیپ‌ست مورد استفاده در Optimus G Pro همچون hTC One و نسخه چهار هسته‌ای GS IV از نوع Qualcomm APQ8064T با چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی Snapdragon 600 و گرافیک Adeno 320 است که در ترکیب با 2 گیگابایت حافظه RAM مجموعه بسیار با کیفیتی را در هر دو مبحث سرعت و پردازش گرافیکی فراهم می‌کند. تست‌های متعدد پردازشی و گرافیکی شرایط بسیار مطلوبی را از G Pro نشان می‌دهد که اختلاف کاملا مشهودی نسبت به اسمارت‌فون‌های نسل گذشته دارد.

    حافظه داخلی دستگاه 32 گیگابایت است که با کمک اسلات‌کارت حافظه همانطور که اشاره شده تا 64 گیگابایت دیگر امکان ارتقا دارد.


    ارتباطات


    گزینه‌های ارتباطی این مدل جدا از موارد همیشگی همچون چهار فرکانس GSM، 3G و LTE برای برقراری تماس و سرعت 42.2Mbps تحت HSDPA و 100Mbps در LTE شامل نسخه چهارم بلوتوث و گیرنده Wi-Fi با استاندارد 11.n می‌شود. قابلیت Wi-Fi Direct بدون نیاز به هات‌اسپات امکان برقراری ارتباط بسیار سریع بین حداکثر 8 دستگاه مختلف را از طریق وای‌فای فراهم می‌آورد و در این میان نیازی نیز به پشتیبانی همه گوشی‌ها از امکان Wi-Fi Direct نیست. قابلیت ارتباطی Wi-Fi همچنین از انتقال مولتی‌مدیا بر بستر DLNA نیز پشتیبانی می‌کند و نسل جدید ارتباطات Miracast نیز در آن مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد. تشکیل هات‌اسپات از اتصال پر سرعت سیم‌کارت (3G یا LTE) و اشتراک‌گذاری آن از طریق وای‌فای با دیگران از دیگر موارد قابل اشاره در بخش ارتباطات وای‌فای این مدل است. امکان ارتباطی برد کوتاه NFC با اپلیکیشن جداگانه Tag+ نیز در این مدل حضور دارد که از این طریق علاوه بر امکان خواندن و ایجاد تگ‌های NFC می‌توان به انتقال اطلاعات و اشتراک‌گذاری محتوا با دیگر ابزارهای مجهز به این امکان ارتباطی اقدام نمود. گیرنده‌های ماهواره‌ای مسیریاب GPS و GLONASS لیست ارتباطات گسترده Optimus G Pro را تکمیل می‌کنند.


    کلام آخر








    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    LG Optimus G Pro محصولی با جذابیت‌های بالا و امکانات مدرن و پیشرفته است که با طراحی یا کیفیت بدنه، صفحه‌نمایش بزرگ Full HD، دوربین 13 مگاپیکسلی نسبتا قابل‌قبول، پردازنده 4 هسته‌ای قدرتمند و دوام باتری مناسب برترین انتخاب حال حاضر در کلاس Phabletها به حساب می‌آید که حداقل تا زمان ارائه نسل جدید Galaxy Noteهای سامسونگ بعنوان پیشرفته‌ترین انتخاب در این کلاس باقی می‌ماند. از جمله معدود نکات منفی این گوشی باید به فیلم‌برداری متوسط و hot swap نبودن کارت حافظه دستگاه اشاره کرد. سه‌ماهه دوم سال 2013 زمان حضور رسمی این مدل در بازار است.

    3 کاربر پست mohammadsp عزیز را پسندیده اند .



کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •