مبلغی انتخاب کنید :




×
مقايسه گوشي ها آیپد ایر در مقابل آیپد مینی رتینا؛ تفاوت هایی کم، انتخابی مشکل
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: آیپد ایر در مقابل آیپد مینی رتینا؛ تفاوت هایی کم، انتخابی مشکل

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    آیپد ایر در مقابل آیپد مینی رتینا؛ تفاوت هایی کم، انتخابی مشکل


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    ما می توانستیم خیلی راحت شروع به مقایسه آیپدهای معرفی شده با تبلت های اندرویدی دیگر کنیم. ابعاد، تعداد هسته های پردازشی، رم، حافظه داخلی، و خلاصه از این دست مشخصات. ولی آیا این مقایسه ها مبنای خاصی درباره تجربه کار با این تبلت ها به ما خواهند داد؟

    تجربه کار با آیپدها مشخص است. بنابراین ابتدا ترجیح دادیم این دو تبلت جدید اپل را با هم بسنجیم، بعدا به جایگزین هایی برای هر یک نیز اشاره خواهیم کرد.


    اولین نکته ابعاد است. آیپد مینی رتینا ابعادی برابر با ۲۰۰ در ۱۳۴.۷ در ۷.۵ میلیمتر دارد و آیپد ایر نیز ۲۴۰ در ۱۶۹.۵ در ۷.۵ میلیمتر. ضخامت ها یکسان ولی طول و عرض ها متفاوت است. وزن ۳۳۱ گرمی مدل مینی در مقابل وزن ۴۶۹ گرمی مدل ۹.۷ اینچی، چندان برای تصمیمی گیری به ما کمک نمی کند، بهتر است از نمایشگرها کمک بگیریم.


    وقتی به سراغ نمایشگر ها برویم، رزولوشن مشابه ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل را خواهیم داشت که در دو قطر ۷.۹ و ۹.۷ اینچ جا خوش کرده. بنابراین آیپد مینی رتینا با تراکم پیکسل ۳۲۶ نه فقط (تا جایی که حافظه ما یاری می کن) بهترین در بازار است، بلکه بالاتر از آیپد ایر با تراکم ۲۶۴ پیکسل نیز قرار دارد. البته هر دو از معیار رتینا برخوردارند.


    در مقایسه سخت افزاری، هر دو تبلت را با چیپ قدرتمند A7 و کمک پردازنده M7 خواهید یافت که جای بحث خاصی باقی نمی گذارد. احتمالا هر دو تبلت ۱ گیگابایت رم خواهند داشت، غیر از این باشد در شناخت خودمان از اپل شک می کنیم!


    دوربین های عقب و جلوی دو دستگاه هم مشابه، و به ترتیب از نوع ۵ مگاپیکسلی iSight و ۱.۲ مگاپیکسلی Facetime هستند. بنابراین اینجا هم تفاوت خاصی وجود ندارد. ضبط ویدیو نیز مشابه و با کیفیت 1080p در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه صورت می پذیرد. هر دو تبلت نیز دو میکروفون در جلو و عقب دارند.


    در عین حال، هر دو تبلت از وای-فای دو کاناله و MIMO بهره مند هستند که سرعت دریافت و ارسال همزمان اطلاعات را بسیار بهبود بخشیده و بهینه تر می کند. دیگر می ماند عمر باتری که برای هر دوی آنها ۱۰ ساعت ذکر شده و اکوسیستم نرم افزاری نیز برای شان یکسان است.


    به معنای واقعی کلمه، اپل دو آیپد عین هم فقط با دو اندازه طراحی و عرضه کرده. یعنی شما شاید فقط سه مبنای تصمیم گیری داشته باشید: یکی قیمت، دیگری تراکم پیکسل نمایشگر، و سومی هم وزن/ابعاد. غیر از اینها همه چیز این دو تبلت یکسان است، از جنس و کیفیت ساخت بگیرید تا کیفیت اکوسیستم و سایر موارد.


    بنابراین شما تقریبا در یک انتخاب آیپدی، کار آسانی در پیش دارید و فقط می ماند مسئله نمایشگر و ابعاد/وزن. روی صفحه ۹.۷ اینچی، مطالعه و وبخوانی آسان تر است و اگر زیاد متن می خوانید، باید این قضیه را در نظر بگیرید. همچنین کیبوردهای فیزیکی مناسب تری هم برای آیپد ایر یافت خواهد شد.


    آن طرف، آیپد مینی رتینا سبک تر است و راحتی حملش بیشتر. تنها مسئله دیگری که می ماند زمان عرضه آن است؛ آیپد ایر روز ۱۰ آبان به بازار می آید ولی آیپد مینی رتینا کمی بعدتر (هنوز زمان دقیقی معلوم نشده که احتمالا به خاطر کمبود تامین پنل نمایشگر است.) بنابراین اگر عجله دارید، کمی تصمیم گیری آسان تر می شود و آیپد ایر گزینه دلخواه.


    منبع : Apple - Narenji



    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط Corleone : Wednesday 23 October 13 در ساعت 16:11

    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    2 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •