مبلغی انتخاب کنید :




×
مقایسه صفحه نمایش iPhone5، Galaxy S III، One X و Lumia 900
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مقایسه صفحه نمایش iPhone5، Galaxy S III، One X و Lumia 900

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    سوپر مدير انجمن
    شماره عضويت
    19
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,132
    می پسندم
    10,822
    سپاس از شما
    12,897 بار در 5,946 پست
    كشور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    18,100 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    12500 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    624

    مقایسه صفحه نمایش iPhone5، Galaxy S III، One X و Lumia 900

    بیشتر شرکت‌های سازنده تلفن همراه در بالاترین کلاس خود سرمایه گذاری ویژه‌ای می‌کنند. در این کلاس است که شرکت‌ها بدون هیچ محدودیتی (همانند کلاس آزاد اتومبیل‌رانی) به رقابت می‌پردازند و تکنولوژی‌های خود را به رخ یکدیگر می‌کشند. بیشتر شرکت‌های مطرح امروزی یک نماینده در این کلاس دارند.


    در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه صفحه نمایش چهار گوشی برتر هوشمند امروزی بپردازیم. هنگام خرید یک گوشی اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد طراحی بدنه آن است و احتمالا بیشترین تاثیر را نیز خواهد داشت. اما وقتی نزدیک‌تر رفته و آن را در دست خود می‌گیرید چیزی که برای شما اهمیت پیدا می‌کند صفحه نمایش آن گوشی خواهد بود.


    در این رقابت صفحه نمایش 3 گوشی دیگر را نیز بررسی می‌کنیم که از این قرار است: 1-صفحه نمایش 4.8 اینچی، سوپر AMOLED و HD که متعلق به سامسونگ Galaxy S III است. 2- صفحه نمایش 4.7 اینچی، سوپر LCD 720 پیکسلی HTC One X 3- صفحه نمایش 4.3 اینچی، Clear Black و AMOLED که برای نوکیا Lumia 900 است.


    این 4 گوشی هر کدام از معروف‌ترین گروه‌ها برای مقایسه هستند که نسل‌های قبلی آن را از جهاتی متفاوت نظیر دوربین عکاسی مقایسه کردیم و اکنون می‌خواهیم به شما بگوییم بهترین صفحه نمایش در بین گوشی‌های هوشمند کدام است. البته توجه کنید که نباید تنها به مشخصات سخت افزاری آن‌ها بسنده کرد و باید دید که چگونه در عمل خود را نشان می‌دهند.







    میزان روشنایی



    همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین اصول در صفحه نمایش خوب میزان روشنایی آن است. به همین دلیل ما میزان روشنایی صفحه نمایش هر 4 گوشی را در بالاترین حد ممکن قرار دادیم. طبق پیش بینی‌ها iPhone 5 با صفحه نمایش IPS-LCD جدید خود توانست با اختلاف زیادی رقبای خود را پشت سر بگذارد. به گونه‌ای که در فضای باز و در زیر نور مستقیم آفتاب نیز صفحه آن خواناست. بعد از آن نماینده کمپانی اچ‌تی‌سی یعنی One X در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. با اینکه در این گوشی هنوز از پنل LCD استفاده می‌شود، اما کیفیت و میزان روشنایی قابل قبولی دارد که این خود نیز یک موفقیت تلقی می‌شود. در آخر نمایندگان سامسونگ و نوکیا هر دو از نظر میزان روشنایی در یک سطح قرار می‌گیرند که در فضای باز و زیر نور آفتاب کار را برای کاربر دشوار می‌کنند.

    برنده iPhone 5






    رزولوشن



    با نگاهی اجمالی به مشخصات دفترچه هر یک از این 4 گوشی توقع داشتیم که دو گوشی اندروید یعنی One X و Galaxy S III با رزولوشن 720 پیکسلی خود بتوانند پیروزی را نصیب خود کنند اما این اعداد و ارقام نظری است و باید دید در عمل چه کاره اند. همچنین روی کاغذ از نظر تراکم پیکسلی iPhone5 با رقم 324ppi در صدر است.


    به منظور محک زدن رزولوشن‌ها، ما با هر 4 گوشه به اینترنت متصل شده و سایت یکسانی را بدوم زوم باز کردیم. بازهم برتری iPhone 5 با رزولوشن 1136×640 غیر قابل انکار است که پر وضوح‌ترین تصویر را ارائه می‌دهد. این وضوح بالا به شما اجازه می‌دهد که هر نوع متنی را بتوانید به راحتی بخوانید. بعد از آن HTC One X با صفحه نمایش 420 پیکسلی خود نیز عملکرد بسیار خوبی را دارد. تنها کاستی آن نسبت به iPhone5 دقت تصویر پایین‌تر بوده که آن هم به دلیل میزان تراکم پیکسلی کمتر یعنی 312ppi است.


    بعد از آن در جایگاه سوم Galaxy S III قرار می‌گیرد. در این گوشی به دلیل استفاده از ماتریکس PenTile به طرز محسوس تصاویر کندتر و با جزئیاتی ناقص نشان داده می‌شوند. البته اگر از کمبود آن صرف‌نظر کنیم این صفحه نمایش در نشان دادن تصاویر در فاصله و زاویه‌ای مناسب خوب عمل می‌کند. و در آخر نوکیا Lumia 900 قرار می‌گیرد که نتوانست با صفحه نمایش 800×1480 WVGA خود و تراکم پیکسلی 217ppi توجه ما را به خود جلب کند.

    برنده iPhone 5







    کیفیت رنگ‌ها



    برای سنجش نوع رنگ‌های هر گوشی ما آن‌ها را در اتاقی کاملا تاریک روشن کردیم. Lumia 900 و Galaxy S III توانستند توجه ما را به خود جلب کنند. به لطف استفاده از صفحه نمایش سوپر AMOLED در هر دو گوشی رنگ‌ها کاملاً اشباع شده هستند به گونه‌ای که نمی‌توان فریم مشکی گوشی را از صفحه نمایش تشخیص داد و به اصطلاح رنگ مشکی خالص نشان داده می‌شود. اما در رنگ سفید هاله‌ای از رنگ آبی مشاهده می‌شود که دید را دچار مشکل می‌کند و البته این مورد یکی از مشکلات رایج در اکثر گوشی‌هایی با صفحه نمایش AMOLED است.


    در HTC One X نیز رنگ‌ها به صورتی جذاب و بیشتر گرم نشان داده می‌شوند. گذشته از کیفیت مطلوب رنگ‌ها که از دو رقیب AMOLED خود بهتر به نظر می‌رسد، در رنگ سفید هاله‌ای از رنگ زرد و در رنگ مشکی هاله‌ای از رنگ خاکستری دیده می‌شود، اما در کل نگاه کردن به صفحه نمایش One X خوشآیند است.


    صفحه نمایش IPS-LCD که متعلق به iPhone5 است توانست دقیق‌ترین تصویر را ارائه دهد. این تصاویر همانند دیگر گوشی‌ها به خوبی اشباع شده بودند اما نمی‌توان آن را برتر از اچ‌تی‌سی OneX نامید. بنابراین اگر مبنا را بر پایه دقت رنگ‌ها بزاریم بدون شک iPhone5 با رنگ‌های طبیعی خود برتری را از آن خود خواهد کرد اما از نظر جذابیت و رنگ‌های اشباع شده دو گوشی Lumia 900 و Galaxy S III به صفحه نمایش AMOLED خود یک سرو گردن بالاتر از رقبا قرار می‌گیرند.

    برنده Lumia 900 و Galaxy S III







    زاویه دید



    اگر ما با زاویه‌ای 90 درجه به صفحه نمایش نگاه کنیم در هیچ یک از این گوشی‌ها مشکلی دیده نمی‌توان یافت و تصاویر کاملا واضح هستند. اما اختلاف از آن جایی شروع می‌شود که ما گوشی‌ها را در زاویه‌های متفاوت تکان می‌دهیم. در آزمایش نیز دو گوشی Lumia 900 و Galaxy S III با عملکرد عالی خود در یک سطح قرار گرفتند. تا جایی که می‌توانستیم زاویه‌های دید را محدود کردیم اما صفحه نمایش کاملاً خوانا و رنگ‌ها قابل تمایز بودند.


    iPhone5 در مقام بعدی قرار می‌گیرد که البته نسبت به نسل قبلی خود در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته است. در آخر نماینده اچ‌تی‌سی یعنی One X قرار می‌گیرد که از زوایای کناری صفحه نمایش تیره می‌شود. البته این 4 گوشی همگی از سطح متوسط گوشی‌های امروزی بالاتر هستند و در مقایسه با دیگر گوشی‌ها از برتری برخوردارند، اما در میان خودشان Lumia 900 و Galaxy S III به دلیل داشتن صفحه نمایش AMOLED از نظر زاویه دید برتری دارند.

    برنده Lumia 900 و Galaxy S III







    نتيجه



    اگر بخواهیم عادلانه رفتار کنیم هر 4 صفحه نمایش بسیار خوب هستند و انتخاب آن‌ها کاملا سلیقه‌ای است. شاید تعدادی از مردم رنگ‌های طبیعی و عده‌ای دیگر رنگ‌های اشباع شده و پر رنگ را ترجیح دهند. عده‌ای ممکن است کار با صفحه نمایش کوچک‌تر را آسان‌تر و عده‌ای دیگر صفحه نمایش بزرگ را بپسندند. به همین دلیل ما به جای آن که دست یکی از گوشی هارا به عنوان برنده بالا ببریم بهتر است که به معایب و مزیت‌های هر کدام بپردازیم.


    در مورد iPhone5 باید گفت که صفحه نمایش 4 اینچی Retina آن با تراکم پیکسلی 326ppi، پر جزئیات‌ترین صفحه نمایش است و همچنین واقعی و طبیعی‌ترین رنگ‌ها را نشان می‌دهد. اما کمی از نظر زاویه دید نسبت به رقبایش ضعیف‌تر است و صفت بهترین را از این نظر برای خود صرف نکرده است اما به نظر می‌رسد می‌توان صفحه نمایش آن را یک سر و گردن از دیگر رقبایش بالاتر نامید.


    سامسونگ Galaxy S III اگرچه پر جزئیات‌ترین صفحه نمایش را ندارد اما با اندازه 4.8 اینچی خود و سوپر AMOLED بودن توانسته است صفت بزرگ‌ترین صفحه نمایش را در این گروه به دوش بکشد. همچنین رنگ‌هایی اشباع شده و زاویه دید نامحدود وضوح تصویر را به بالاترین حد ممکن می‌رساند. شاید گوشی با صفحه نمایش بزرگ‌تر بهتر باشد اما همیشه به مذاق همه کاربران خوش نمی‌آید و البته همه چیز نیست.



    منبع : GSM



    موضوعات مشابه:





    www.PDA-Planet.com


    خاک ایرونی زبون پارسی داره ، مام پاس میداریم ، توام با مایی ؟


    رفیق مثل کفش میمونه ، رفاقت مثل جاده !

    خیلی سخته وسط جاده بفهمی پا برهنه ای...


    پروردگارا !

    كدامين ميوه ممنوعه را بچينم كه از زمين برانی ام؟!

    کاربر مقابل پست Corleone عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •