مبلغی انتخاب کنید :




×
مقايسه گوشي ها مقایسه اولیه نکسوس 7 جدید و آیپد مینی
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مقایسه اولیه نکسوس 7 جدید و آیپد مینی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    مقایسه اولیه نکسوس 7 جدید و آیپد مینی

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    سرانجام صبر به پایان رسید و گوگل و ایسوس نکسوس ۷ جدید را رونمایی کردند. اما استفاده از اندروید ۴.۳ خالص٬ یک رقیب مستقیم برای آن می تراشد که چیزی نیست جز آیپد مینی. سال گذشته نکسوس ۷ اول توانست به بازار تبلت های کوچک جان ببخشد٬ آیپد مینی آن روند را دنبال کرد. حالا جانشین نکسوس ۷ آماده است در این دوی گروهی مسیر را ادامه دهد.

    نمایشگر. نمایشگر ۷ اینچی نکسوس ۷ جدید با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل بیش از دو برابر نمایشگر ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسلی آیپد مینی٬ پیکسل در خود گنجانده. تراکم پیکسل اولی ۳۲۳ و دومی ۱۶۳ در هر اینچ است. البته نسبت نمایشگر نکسوس ۱۶:۹ و در مقابل ۴:۳ آیپد مینی است و در کل نمایشگر محصول ایسوس٬ مساحت کمتری دارد. ولی به نظر می رسد در اینجا باید برد را با نکسوس ۷ جدید دانست. البته نیاز به زمان بیشتری هست تا زاویه دید٬ طبیعی بودن رنگ ها و دیگر ویژگی های نمایشگر نکسوس ۷ جدید بررسی شود.


    پردازنده و رم. نکسوس ۷ جدید یک پردازنده اسنپدرگون S4 پرو با گرافیک آدرنو ۳۲۰ دارد که مال سال گذشته هستند و نمی شود گفت از بهترین چیپ روز بهره می برد. ۲ گیگابایت رم هم در کنار آنها است. آیپد مینی از چیپ A5 که متعلق به ۳ نسل قبل (آیپد ۲) است بهره می برد و آن را در کنار ۵۱۲ مگابایت رم در اختیار خواهید داشت. در زمینه بازی٬ نکسوس ۷ جدید با پشتیبانی از OpenGL ES 3.0 می تواند حاشیه اختلافی جدی با رقیبش ایجاد کند.


    نسبت حافظه به قیمت. در تبلت های کوچک٬ قیمت همه چیز است! تقریبا در تمام سطوح این مقایسه قیمتی باید نکسوس ۷ جدید را برنده دانست. برچسب مدل ۱۶ گیگابایتی (وای فای) آن ۲۲۹ دلار است که ۱۰۰ دلار ارزان تر از آیپد مینی مشابه است. مدل ۳۲ گیگابایتی نکسوس ۷ جدید ۲۶۹ دلار است -یعنی ۴۰ دلار بالاتر از مدل ۱۶ گیگابایتی- ولی مدل ۳۲ گیگابایتی آیپد مینی ۴۲۹ دلار است! در زمینه مدل سیم کارت خور هم آیپد مینی ۲۱۰ دلار گران تر از رقیب ۳۴۹ دلاری خود است.


    طراحی٬ جنس بدنه و رنگ. طراحی و جنس بدنه امری است سلیقه ای٬ این را باید مشتریان نظر بدهند. به هر حال نکسوس ۷ جدید از بدنه ای پلاستیکی برخوردار است ولی ایپد مینی از آلومینیوم ساخته شده. در زمینه رنگ هم تبلت ایسوس فقط در رنگ مشکی مات عرضه می شود٬ حال آنکه آیپد مینی در دو رنگ مشکی و سفید به فروش می رسد.


    دوربین. دوربین های هر دو محصول مشابه است و باید منتظر تست های عملی برای مقایسه عملکردشان بود. به هر حال دوربین در تبلت یک قابلیت جانبی است٬ ولی ۱۰۰٪ بودنش با نبودنش فرق دارد.


    ارتباط بی سیم. هر دو تبلت از بلوتوث ۴ کم مصرف استفاده می کنند و البته وای فای. برد نکسوس ۷ جدید در استفاده از NFC است.


    سیستم عامل ها و اپلیکیشن ها. آیپد مینی با iOS 6 عرضه شده و به نسخه ۷ آن قابل آپدیت خواهد بود٬ ضمنا از تمام اپلیکیشن های آیپد رتینا نیز برخوردار است. اپل روی ۳۰۰ هزار اپلیکیشن مختص آیپد خیلی مانور می دهد در حالی که گوگل حدود ۷۰ هزار اپلیکیشن مختص تبلت را در گوگل پلی دارد که نکسوس ۷ از آنها بهره می برد. اندروید ۴.۳ تغییرات شگرفی نسبت به نسخه قبلی نکرده٬ با حساب های چندگانه قابل تنظیم٬ و بلوتوث اسمارت٬ بهبودهایی حداقلی یافته. انتخاب سیستم عامل هم امری است سلیقه ای٬ به هر حال هر دو محصول از نسخه های خالص بهره می برند.


    پورت ها. نکسوس ۷ جدید به شما خروجی HDMI می دهد و پورت میکرو یو اس بی دارد٬ حتی از شارژ بی سیم باتری هم پشتیبانی می کند. ولی در آیپد مینی فقط پورت لایتنینگ را دارید که برای کاربردهای دیگر باید تبدیل کننده های مخصوص آن را خرید.


    بلندگو. نکسوس ۷ جدید با دو بلندگو همراه با تقویت کننده صوتی Fraunhofer با صدای فراگیر می آید. آیپد مینی هم دو بلندگوی استریو دارد.


    نتیجه گیری. در عین حال که خیلی چیزها سلیقه ای است٬ آیپد مینی محصولی تقریبا کهنه به نظر می رسد که نزدیک به ۹ ماه از معرفی آن می گذرد. بنابراین در کل برای عموم مصرف کنندگان٬‌ نکسوس ۷ جدید محصول جذاب تر و خوش قیمت تری است.


    این یک مقایسه بر سر مشخصات بود٬‌ باید دید در تست های عملی نکسوس ۷ جدید چه نتایجی از خود به جای می گذارد.




    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •