مبلغی انتخاب کنید :




×
مقایسه تبلت Galaxy note 10.1 با iPad
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مقایسه تبلت Galaxy note 10.1 با iPad

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    July 2012
    عنوان کاربر
    مدیر بازنشسته
    شماره عضويت
    261
    نوشته ها
    388
    می پسندم
    209
    سپاس از شما
    2,211 بار در 392 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Apple-iPhone
    موبايل
    Nokia-E72
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    161

    مقایسه تبلت Galaxy note 10.1 با iPad

    بنام خدا

    مقایسه تبلت Galaxy note 10.1 با iPad





    طراحی:

    اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، هیچ کدام از این دو دستگاه طراحی آن چنان جدید و خاصی ندارند که باعث رضایت درونی مصرف کنندگان شود – به خصوص که هر دو قراردادی هستند. جدای از این موضوع ، قاب آلومینیومی اپل باعث می شود که این تبلت مقاوم تر از تبلت دیگر به نظر برسد. البته این بدان معنا نیست که گلکسی نوت ۱۰٫۱ طراحی نازیبایی دارد، اما از آن جا که تقریبا از نظر ابعاد و وزن شبیه به آیپد است و بدنه کاملا پلاستیکی دارد، در نگاه اول مردم را تحت تاثیر قرار نمی دهد. با این حال، کمی باریک تر از آیپد است.

    با نگاه مختصری به کناره های این دو تبلت ، در می یابیم که مشترکات زیادی نظیر پورت داک اختصاصی ، میکروفون، جک ۳٫۵ میلی متری ، دکمه کنترل صدا و دکمه اختصاصی پاور دارند.با این حال ، سامسونگ چند ویژگی دیگر نیز دارد که به ارزش آن می افزاید.این خصوصیات شامل یک بلستر IR می باشد که آن را به یک ریموت عمومی تبدیل می کند .همچنین قابلیت های ویژه ای که در قلم S-Pen این تبلت یافت می شود، بسیار جالب است.



    صفحه نمایش:

    اگر بخواهیم در مورد خصوصیات بصری این دو تبلت صحبت کنیم، صفحه نمایش Retina آیپد، نقطه قوتی در مقابل سامسونگ محسوب می شود، به خصوص در حالت رزولوشن ۲۰۴۸*۱۵۳۶، باعث می شود تا صفحه نمایش گلکسی نوت ۱۰٫۱ با رزولوشن ۱۲۸۰*۸۰۰ تار به نظر برسد. بدون شک، پنل LCD IPS آیپد با سایز ۹٫۷″ به دلیل وضوح بیشتر، گرم تر بودن تن رنگ ها و نمایش بهتر درگوشه ها ، بر سامسونگ برتری دارد. اما متقابلا، پنل PLS LCD بزرگ سامسونگ ۱۰٫۱ اینچی در دید کاربران محبوب است – اگرچه به دلیل رزولوشن پایین تر و نمایش ضعیف تر در گوشه ها، کمتر کاربران را شگفت زده کرده است. اما با تمام این تفاسیر، گلکسی نوت به خاطر دقت بالا که به لطف استفاده از تکنولوژی Wacom (که قابلیت های S-Pen را افزایش داده است) مزایایی نسبت به سایر تبلت ها دارد؛ چرا که اگر دقیق تر به موضوع نگاه کنیم، هیچ تبلت مهم دیگری در بازار از این تکنولوژی استفاده نکرده است.



    رابط کاربری و عملکرد:

    در اینجا دوباره به سوال قدیمی و همیشگی می رسیم: کدام سیستم عامل بهتر است، اندروید یا iOS؟ در مورد آیپد و سیستم iOS آن ، بدون شک سادگی و یادگیری آسان آنست که باعث جذب کاربران می گردد. اما متاسفانه، فاقد گزینه های شخصی سازی برای انتقال حس منحصر به فرد بودن برای کاربران تبلت می باشد. از طرف دیگر، نقطه قوت گلکسی نوت ۱۰٫۱ در المان های شخصی سازی و قابلیت های به اشتراک گذاری وسیع است - نکته ای که به عنوان یک استاندارد مابین تمامی تبلت های اندرویدی مشترک است. این تبلت به دلیل وجود بعضی ویژگی های جدید ( به همراه TouchWiz UX) مانند مالتی اسکرین و برنامه های Mini، بدون شک می تواند کاربران زیادی را راضی نگه دارد.

    هنگامی که گلکسی نوت ۱۰٫۱ و آیپد ۳ را کنار هم قرار می دهیم، هر دو می توانند برای کاربر تجربه ای عالی را فراهم کنند.بنابراین این که کدام یک به دیگری ارجحیت دارد ، مورد به مورد فرق می کند. اما هنگامی که بحث کمپانی ثالث - و بهینه سازی برنامه ها - به میان می آید، آیپد قطعا برتری خود را اثبات می کند.

    در طی زمان، کاربران به پروسه تعویض بین دو برنامه مختلف که اصطلاحا Task Switching نامیده می شود، عادت کرده اند. اما گلکسی نوت ۱۰٫۱ سامسونگ تلاش کرده است تا به طور واقعی مفهوم multitasking را با کمک برنامه های Mini و خصوصیات مالتی اسکرین پیاده سازی کند. اگرچه ، ما امکان کار با دو برنامه به طور همزمان و در کنار یکدیگر را ستایش می کنیم، اما محدودیت انتخاب مابین برنامه های سازگار با هم، آن را کمی غیر کاربردی می سازد.



    پردازشگر و حافظه:

    زمانی که بحث به این قسمت می رسد ، موضوع تفاوت مابین پردازشگر ۴ هسته ای و ۲ هسته ای است. در تئوری ، به راحتی می توان در مورد پردازشگر Exynos چهار هسته ای ۱٫۴GHz با رم ۲GB که در گلکسی نوت ۱۰٫۱ سامسونگ وجود داد صحبت کرد. اما در عمل ، تفاوت آن با پردازشگر ۱ گیگاهرتز ۲ هسته ای A5x اپل با ۱GB رم آن گونه که روی کاغذ بحث می شود نیست. اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم، آن چه که سامسونگ ارائه می دهد، هنوز گرفتار تلاطمات اجرایی زیادی می باشد.

    آیپد، علاوه بر ظرفیت های ۱۶GB و ۳۲GB ، گزینه ۶۴GB نیز ارائه می دهد- اگرچه، ما نمی توانیم مزایای وجود اسلات برای کارت MicroSD را در سامسونگ بشماریم.

    دوربین:

    سوال اینست: چرا باید روی تبلت ها دوربین وجود داشته باشد؟ با این حال و با توجه به این که هر دو تبلت مذکور دوربین دارند، باید به دنبال دلیل بود. گلکسی نوت ۱۰٫۱ سامسونگ و آیپد ۳ اپل هر دو یک دوربین ۵ مگاپیکسلی دارند. علاوه براین، هر دوی آن ها یک دوربین جلو نیز برای چت ویدیویی دارند. کیفیت هر دو دوربین تقریبا یکسان است، اما باید به خاطر کیفیت بهتر در نور کم، امتیاز را باید به آیپد داد.



    باتری:

    از باتری هردو تبلت (در حالتی که بطور کامل شارژ شده باشد) می توان یک روز کامل استفاده کرد. اما به نظر می رسد آیپد در این زمینه کمی موفق تر از سامسونگ می باشد.

    نتیجه گیری:

    در این جا باید گفت، مصرف کنندگان به دستگاه هایی که گزینه های زیادی در اختیار آن ها قرار دهند، بسیار علاقه دارند. بنابراین، سامسونگ با توجه به مواردی که در آیپد موجود نیست (مانند S-Pen، بلستر IR و برخی ویژگی های نرم افزاری) می تواند انتخاب خوبی باشد. اما هنگامی که عمیق تر به موضوع نگاه می کنیم، آیپد از نظر ارزشی با سامسونگ برابری می کند. البته منظور این نیست که گلکسی نوت ۱۰٫۱ تبلت خوبی نیست، اما در مقایسه با سایر تبلت های درخشان اندرویدی ، نظیر Google Nexus 7 و Asus Transformer Prime، محصول خیلی برتری به شمار نمی آید. گذشته از خصوصیات سخت افزاری، اکو سیستم آیپد به زنده ساختن تجربیات - به خصوص با برنامه هایی که از کمپانی ثالث انتخاب کرده است - کمک می کند.

    در نهایت، سلیقه شخصی مهم ترین گزینه برای انتخاب به شمار می آید، مگر آن که شما بسیار به دقت بالای S-Pen گلکسی نوت احتیاج داشته باشید.

    این دو مدل تبلت هم اکنون آماده فروش در آل دیجیتال میباشند.



    پایان


    موضوعات مشابه:

    دانلود از تمام سایت های Sharing بدون وقفه و به طور مستقیم
    حتی نیازی به ورود به سایت نیست. مرورگر لینک تبدیل شده را در اختیار شما قرار می دهد.
    با این سرویس میتوانید تورنت های مورد علاقه ی خود را به راحتی و با سرعت فوق العاده دانلود کنید.

    عضو شوید و تمام ...

    4 کاربر پست yas64co عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •