مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسی تخصصی تبلت ۸ اینچی Rock X هیوندای
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بررسی تخصصی تبلت ۸ اینچی Rock X هیوندای

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    508

    بررسی تخصصی تبلت ۸ اینچی Rock X هیوندای

    بازار تبلت‌ها روز به روز داغ‌تر می‌شود و شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا بخشی از این بازار رو به رشد را از آن خود کنند. در همین راستا شرکت کره‌ای هیوندای نیز چند تبلت مناسب و خوش قیمت را تولید نموده است. تبلت‌های هیوندای طراحی نسبتا جذاب و کیفیت ساخت قابل قبولی داشته با قیمت مناسبی وارد بازار کشور شده‌اند. در این مقاله قصد داریم تبلت ۸ اینچی راک ایکس هیوندای را مورد بررسی تخصصی قرار دهیم.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    به نقل از زومیت، تبلت‌های شرکت کره‌ای هیوندای در کره‌جنوبی طراحی و در چین تولید می‌شوند. این تبلت‌ها توسط فروشگاه آنلاین تبوارد بازار کشور شدهآند و همین شرکت نیز گارانتی این محصولات را برعهده گرفته است.


    تبلت‌های هیوندای در دو سایز ۷ و ۸ اینچ وارد بازار شده‌اند، و هر دو آنها مجهز به نمایشگر با کیفیت IPS هستند. تبلت ۷ اینچی این شرکت کره‌ای Bold X و تبلت ۸ اینچی Rock X نام‌گذاری است. مشخصات سخت‌افزاری و کیفیت ساخت هر دو تبلت تقریبا در یک رده است. آنلاین تب، تبلت ۸ اینچی راک‌ایکس را برای بررسی در اختیار زومیت قرار داد. حدود ۳ هفته پیش زمانی که بررسی راک ایکس را آغاز کردیم، آنلاین تب این محصول را با قیمت حدود ۷۵۰ تومان به فروش می‌رساند اما به دلیل افزایش نرخ ارز قیمت این تبلت نزدیک به ۹۰۰ هزار تومان شده است.


    راک‌ایکس دارای پردازنده ۲ هسته‌ای ۱.۶ گیگاهرتز و صفحه نمایش IPS بوده و از طیف وسیعی از درگاه‌های ورودی و خروجی مانند HDMI, USB, microSD پشتیبانی می‌کند.


    طراحی و ظاهر


    طراحی راک ایکس شباهت زیادی به تبلت گلکسی تب ۸.۹ سامسونگ دارد. لبه‌های تبلت منحنی شکل است و همین عامل باعث شده تا راک‌ایکس ارگونومی مناسبی داشته و به خوبی در دست جای بگیرد. تقریبا همه جای بدنه پلاستیکی تبلت به رنگ مشکلی است. هرچند جنس بدنه این تبلت از پلاستیک است اما کیفیت آن اصلا به بدی تبلت دیمو نیست. از نظر کیفیت ساخت و طراحی، این تبلت در سطح قابل قبولی قرار دارد و آن را می‌توان از نظر کیفیت ساخت بدنه کمی پایین‌تر از تبلت‌های گلکسی یا ترنسفورمر TF300 ایسوس دانست. اما متاسفانه سطح نمایشگر این دستگاه فاقد پوشش محافظ گوریلا گلس بوده و در عوض برروی آن یک پوشش پلاستیکی نازک خش‌گیر قرار داده شده است. متاسفانه این پوشش پلاستیکی نیز با دقت برروی صفحه کشیده نشده و اگر به تصاویر دقت کنید، به عنوان مثال حفره دریچه دوربین لب‌به‌لب نشده یا در برخی قسمت‌ها هوا به زیر پوشش پلاستیکی درز کرده است. البته احتمالا می‌توان پوشش پلاستیکی را تعویض کرد.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    سایز ۸ اینچی این تبلت باعث شده تا برخلاف تبلت‌های ۱۰ اینچی، بتوان در حالت افقی نیز به راحتی با هر دو دست با تبلت تایپ کرد.


    تبلت بسته بندی مناسب و قابل قبولی داشته و درون جعبه آن علاوه بر تبلت ۸ اینچی راک ایکس، یک شارژر سوزنی و کابل USB نیز وجود دارد.


    این تبلت از نظر درگاه‌های ورودی و خروجی کامل است و نیاز کاربر را از هر جهت تامین می‌کند. در لبه چپ تبلت به ترتیب از پایین به بالا، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، پورت USB، دریجه میکروفن داخلی، پورت سوزنی شارژر، خروجی HDMI و دکمه پاور قرار دارد، در لبه بالا دکمه ESC و دکمه کم و زیاد کردن صدا جای داده شده است. ‌در لبه پایین راک‌ایکس، درگاه کارت خوان حافظه TF Card یا همان microSD خودمان دیده می‌شود. در قسمت جلو یک دوربین ۰.۳ مگاپیکسلی و در پشت تبلت یک دوربین ۲ مگاپیکسلی گنجانده شده است.


    در کل از نظر طراحی و شکل و ظاهر و همچنین ارگونومی، تبلت ۸ اینچی هیوندای در سطح قابل قبولی قرار دارد، اما جنس بدنه آن پلاستیکی است و محافظ شیشه‌ای مستحکم برروی نمایشگر وجود ندارد.


    مشخصات فنی تبلت راک‌ ایکس هیوندای


    تراشه ۲ هسته‌ای ۱.۶ گیگاهرتز Cortex A9
    گرافیک Mali 400 MP
    صفحه نمایش: ۸ اینچ از نوع IPS با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکل، صفحه لمسی ۵ انگشتی
    سیستم‌عامل اندروید ۴ بروز رسانی به اندروید ۴.۱ منتشر شده است
    حافظه رم: یک گیابایت
    حافظه ذخیره سازی داخلی: ۱۶ گیگابایت
    دوربین: ۰.۳ مگاپیکسل در جلو، ۲ مگاپیکسل در پشت
    باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت
    راک‌ایکس از نظر ضخامت و وزن نیز در جایگاه خوبی قرار دارد، این تبلت تنها ۳۹۰ گرم وزن و ۸.۵ میلی‌متر ضخامت دارد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    اسپیکر، میکروفن و دوربین


    راک‌ایکس مجهز به یک میکروفون و اسپیکر Mono داخلی است، کیفیت و قدرت میکروفون داخلی مناسب است و براحتی می‌توان از آن برای ضبط صدا در کلاس درس یا جلسات اداری استفاده نمود، اما کیفیت اسپیکر داخلی چنگی به دل نمی‌زد.


    دوربین ۲ مگاپیکسلی پشت نیز کیفیت خوبی ندارد و نمی‌توان روی این دوربین برای عکاسی حساب باز کرد.


    نمایشگر


    راک‌ایکس مجهز به یک نمایشگر ۸ اینچی از نوع IPS و با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل است. بکارگیری پنل IPS که در تبلت‌های با کیفیت بازار مانند آیپد یا ترنسفورمرها نیز استفاده می‌شود، باعث شده تا دقت نمایش رنگ‌ها و همچنین زاویه دید تصویر به حد مطلوبی برسد. کنتراست تصویر و عمق رنگ مشکی نیز در این تبلت قابل قبول است، اما حداکثر روشنایی آن خیلی بالا نیست و در نور محیطی شدید، استفاده از تبلت مشکل می‌شود.


    رزولوشن صفحه نمایش ۸ اینچی این تبلت با آیپد ۲ و آیپد مینی برابری می‌کند اما بسیاری از تبلت‌های امروزی مانند نکسوس ۷ یا کیندل فایر اچ‌دی دارای رزولوشن بالاتری هستند. رزولوشن بالاتر علاوه بر افزایش کیفیت تصویر، فضای کار بیشتری را در اختیار سیستم‌عامل قرار می‌دهد و به این ترتیب کار در تبلت آسان‌تر و دلچسب‌تر می‌شود. اما رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ نیز اصلا بد نیست و تصاویر در این تبلت با کیفیت قابل قبولی نمایش داده می‌شوند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    صفحه لمسی تبلت راک‌ایکس از ۵ انگشت بصورت همزمان پشتیبانی می‌کند و دستورات لمسی نیز به خوبی دریافت می‌شوند. البته اگر تبلت به شارژر متصل باشد صفحه لمسی درست کار نمی‌کند.


    بازده و قدرت گرافیکی


    راک‌ایکس مجهز به پردازنده RK3066 از خانواده Cortex A9 با دو هسته ۱.۶ گیگاهرتزی است که در دل خود یک گرافیک Mali 400 MP دارد. این گرافیک در تلفن گلکسی اس ۲ سامسونگ نیز بکار گرفته شده بود.


    پردازنده ۲ هسته‌ای این تبلت به اندازه پردازنده‌ ۴ هسته‌ای Tegra 3 یا ۲ هسته‌ای مبتنی بر معماری Cortex A15 سریع نیست، اما از پس اجرای روان سیستم‌عامل و برنامه و بازی‌های اندرویدی به خوبی برمی‌آید. ما بازی‌های مختلف از جمله Angry Birds ،GTA ،Template Run را بدون مشکل در این تبلت اجرا کردیم.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    طول عمر باتری


    تبلت راک ایکس مجهز به یک باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. برای آزمایش طول عمر باتری ما شدت روشنایی را روی ۵۰ درصد تنظیم نموده و آن را در دو حالت مختلف مورد آزمایش قرار دادیم.


    در آزمایش پخش پشت سر هم فیلم، راک‌ایکس توانست نزدیک به ۵:۴۲ ساعت دوام بیاورد. این تبلت در امور روزمره مانند وب‌گردی، بازی، ارسال و دریافت ایمیل و اموری از این دست تا نزدیک به ۷:۰۰ ساعت دوام می‌آورد.


    نرم‌افزار


    راک‌ایکس در زمان بررسی ما مجهز به اندروید ۴.۰ بود اما آنطور که در وب‌سایت هیوندای اعلام شده، این تبلت به نسخه ۴.۱ یا آبنبات پاستیلی بروز شده است. رابط کاربری اندروید خام بر روی تبلت نصب شده و به لطف پردازنده سریع، حرکت بین رابط کاربری و اجرای نرم‌افزارها به سرعت انجام می‌شود. چند برنامه به زبان چینی یا کره‌ای نیز برروی تبلت نصب شده که ما متوجه کارکرد آنها نشدیم. متاسفانه با وجود اینکه اندروید ۴ بصورت طبیعی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند اما صفحه کلید فارسی بر روی این تبلت نصب نشده است. برای اینکه بتوانید فارسی تایپ کنید باید یکی از اپلیکیشن‌های ثانویه را برروی تبلت نصب کنید.


    آنلاین تب وعده داده که در صورت استقبال کاربران در آینده رابط کاربری تبلت‌های هیوندای را سفارشی نموده و کی‌برد فارسی را نیز برروی آن نصب کند.


    به هر حال تبلت‌های هیوندای برخلاف شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ یا ایسوس بدون نرم افزار اضافی یا رابط کاربری متفاوت و سفارشی شده عرضه می‌شوند. این موضوع از این نظر که احتمالا بروزرسانی‌ نسخه‌های جدید اندروید به موقع و سریع برای تبلت هیوندای منتشر خواهد شد، مثبت و ارزشمند به حساب می‌آید اما تبلت‌های بعضی از تولیدکنندگان مجهز به نرم افزارهای اضافی هستند که ارزش و کارایی تبلت را افزایش می‌دهند.


    جمع‌بندی


    تبلت‌های هیوندای در کره طراحی و در چین ساخته می‌شوند. کیفیت ساخت و قدرت سخت افزاری تبلت Rock X در سطح قابل قبولی قرار دارد و از نظر قیمت نیز حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر از تبلت‌های ۷ و ۸ اینچی بازار است. این تبلت در حال حاضر با قیمت حدود ۹۰۰ هزار تومان از طریق فروشگاه آنلاین تب در دسترس است.


    راک‌ایکس مجهز به سخت افزار بروزی نیست، یعنی پردازنده، نمایشگر و دیگر سخت افزار داخلی آن جدید نیستند اما همگی از کیفیت مطلوبی برخوردارند، هنگام کار کردن با تبلت با افت سرعت یا اخیر در اجرا نرم‌افزارها مواجه نمی‌شوید و این موضوع باعث می‌شود تا از کارایی آن کاسته نشود.


    راک‌ایکس طراحی و ظاهر مناسبی داشته و لبه‌های منحنی شکل به همراه وزن سبک ۳۹۰ گرمی آن باعث شده تا بخوبی در دست جای بگیرد و کار کردن با آن را لذت بخش کند.


    متاسفانه برروی نمایشگر پوشش محافظ مستحکمی وجود ندارد و همین موضوع، آسیب پذیری مهمترین بخش تبلت را قوت می‌بخشد.


    در مجموع Rock x توانسته تا حدودی به هدف کمپانی سازنده آن که قیمت رقابتی به همراه سخت‌افزار مناسب است را برآورده کند. اما این محصول هنوز جای کار بسیار برای رقابت جدی با دیگر تبلت‌های مطرح بازار دارد و می‌بایست از نظر کیفیت ساخت و نرم‌افزار ارتقاء یابد


    نقاط قوت:


    نمایشگر با کیفیت و زاویه دید وسیع
    سخت‌افزار مناسب و کارآمد
    طراحی قابل قبول به همراه ارگونی کاملا مناسب
    پشتیبانی کاملا مناسب از ورودی و خروجی‌های مختلف از جمله HDMI ،USB ،microSD

    نقاط ضعف:


    عدم وجود پوشش محافظ شیشه‌ای برروی صفحه نمایش مانند گوریلا گلس
    بدنه پلاستیکی و آسیب پذیر
    عدم پشتیبانی مناسب از زبان فارسی
    رزولوشن پایین نمایشگر
    کیفیت بسیار پایین دوربین‌ها


  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •