مبلغی انتخاب کنید :




×
برخي از ویژگی های آيپد ميني ( iPad Mini )
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: برخي از ویژگی های آيپد ميني ( iPad Mini )

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    508

    برخي از ویژگی های آيپد ميني ( iPad Mini )

    مدت ها از دهم مهرماه سال جاری تاکنون مجموعه ی مطالب آی دیوایس ها ناقص ماند اما اکنون با یک مطلب جدید قصد دارم شروع به گردگیری مطالب آی دیوایس ها کنم. همانطور که خاطر همه شما کاربران و دوستداران تکنولوژی است اپل پس از معرفی آیفون ۵، که با آن در نوشته بررسی تخصصی آیفون ۵ آشنا شدیم در کنفرانسی دیگر آیپد مینی خود را به همراه آیپد ۴ معرفی کرد، که البته آیپد ۴ به ظاهر تغییرات خاصی را به خود ندیده است و فقط امکانات جدید آیفون ۵ به آن اضافه شده است. اما دوستداران وسایل کوچک و با کیفیت قطعاً از رونمایی مینی آیپد شرکت اپل بسیار خوشحال هستند.


    زیرا یک دستگاه فوق پیشرفته را که ابعاد بزرگی داشت اکنون در ابعادی کوچکتر می توانند خریداری کنند. البته این کار یعنی تولید یک محصول مشابه در ابعاد مختلف توسط شرکت های دیگر نظیر سامسونگ نیز امتحان شده است.


    البته قطعاً دوستداران تکنولوژی با خبر هستند که هر دو مدل آیپد معرفی شده اکنون در ایران به همراه آیفون ۵ به فروش می رسند که قطعاً در ادامه به یک بررسی اقتصادی برروی آنها خواهیم پرداخت. اما هدف ابتدای این مطلب آن است که ویژگی های مینی آیپد اپل را بررسی کنیم.



    ویژگی های مینی آیپد چیست؟


    ابعاد و شکل ظاهری:



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    اولین درک و تفاوتی که برای کاربران در مینی آیپد دیده می شود قاب انحنا دار آن است که شکل ظاهری آیپد را از حالت مستطیلی خود خارج کرده است. کاری که انتظار می رفت در آیپد ۴ نیز انجام شده باشد، اما نشد! به طور کلی مینی آیپد در دسته فرم های ساده دسته بندی شده است و ابعاد آن ۲۰۰*۱۳۴٫۷*۷٫۲ میلیمتر است. که این مجموعه وزنی معادل ۳۰۸ گرم دارد که ۳۵۴ گرم از نسل سوم آیپد سبک تر است. پس اولین تفاوت در وزن، ظاهر و ابعاد دیده می شود. رنگ این دستگاه در دو نوع سفید و مشکی است که در مدل های قبلی هم بوده است.



    نمایشگر:

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    نمایشگر محصولات اپل مشهور به رتینا هستند و رزولوشن آن ها نیز بی نظیر است. اگر خاطرتان باشد نسل سوم آیپد رزولوشن ۱۵۳۶*۲۰۴۸ پیکسل را با نمایشگر ۹٫۷ اینچی به یدک می کشید اما در مینی آیپد که نمایشگری ۷٫۹ اینچی دارد رزولوشن انتخابی ۷۶۸*۱۰۲۴ است. این صفحه تمام لمسی و LED است که البته یک تفاوت اساسی با گذشته دارد و آن هم آن است که شرکت اپل از پوششی ضد خش و ضد اثر انگشت برروی نمایشگر استفاده کرده است. که قطعاً کاربران را از چسباندن برچسپ های محافظ بی نیاز می کند. خلاء وجود چنین نمایشگری در آیپد نسل سوم دیده می شد. ضمناً باید یادآور شد که نمایشگر مینی آیپد ۱۶ میلیون رنگ است و وضوح فوق العاده ای دارد.


    پردازنده این دستگان و و نسخه سیستم عامل iOS


    شرکت اپل در تولید پردازنده خودکفا است و معمولاً در تولید تمامی محصولاتش از چیپ پردازنده بومی خودش با نام Axx استفاده می کند که x اول یک عدد و نمایشگر نسل آن است و x دوم در نام این پردازنده مربوط به دسته بندی آن می شود مثلاً در آیپد نسل سوم از چیپ A5 استفاده شده در حالیکه در آیفون ۴ از A4 به عنوان پردازشگر استفاده شد. مینی آیپد از چیپ پردازشگر A5 استفاده می کند که دو هسته ای و ۱ گیگاهرتزی است. البته اپل در آیپد ۴ از چیپ A6X، همان پردازنده آیفون ۵ استفاده کرده است. البته شاید دلیل استفاده نکردن این چیپ در مینی آیپد حفظ موقعیت آن برای نسل های بعدی باشد!


    سیستم عامل مورد نظر که قرار است روی مینی آیپد کاربران کار کند iOS6 است که البته اخیراً آپدیت این سیستم عامل برای رفع برخی باگ های موجود با نام iOS 6.0.1 منتشر شده است. نسخه جدید سیری (Siri) نیز در مینی آیپد موجود است.


    حافظه داخلی


    حافظه رم مینی آیپد ۵۱۲ مگابایت است و در سه مدل ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است. البته شایعات مختلف خبر از حافظه ۱۲۸GB نسل جدید آیپد می داد اما چنین موضوعی محقق نشد. سایر مدل های آیپد نیز چنین حافظه های داشته اند که معمولاً بدلیل پایین تر بودن قیمت نسخه ۱۶ گیگابایتی بیشترین فروش منعطف به این نسخه است.


    دوربین

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    رزولوشن دوربین مینی آیپد ۵ مگاپیکسل است که همان دوربین iSight معرفی شده برروی آیفون ۵ است. اندازه تصویر عکس برداری شده توسط این لنز ۱۹۴۴*۲۵۹۲ پیکسل است. این دوربین فوکوس اتوماتیک، قابلیت برچسب مکانی، تشخیص چهره و حذف لرزش دست را نیز دارا است. در کل در مینی آیپد دو دوربین وجود دارد که دوربین دوم در جلوی آن واقع شده است و ۱٫۳ مگاپیکسلی است. کیفیت فیلمبرداری Full HD 1080p است و ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند. می توان گفت نسبت به نسل قبل آیپد، مینی آیپد دوربین جلوی قوی تری دارد زیرا دوربین جلوی آیپد نسل سوم VGA بود که قطعاً اپل این ارتقاء را برای افزایش کیفیت تصاویر در ارتباطات تصویری مانند Facetime انجام داده است.


    از ویژگی های دیگر دوربین آیپد مینی داشتن لنز ۵ قطعه ای و Backside illumination است.


    ارتباطات و اتصالات در مینی آیپد


    مینی آیپد مانند سایر اجدادش از اتصال سیم کارت پشتیبانی می کند یعنی مدل های WiFi و WiFi+4G برای آن عرضه شده است. نسل جدید ارتباطات یعنی ۴G LTE توسط کمپانی اپل برروی مینی آیپد نیز قرار داده شده است. چیپ Ultra Fast Wireless را که در معرفی آیفون ۵ به آن اشاره کردیم را نیز می توانید در آن بیابید. وای فای در واقع با پشتیبانی از پروتکل های a/b/g/n نسبت به آیپد نسل سوم قدرتمندتر گشته است. بخش دیگری از ارتباطات مربوط به بلوتوث است. مینی آیپد بلوتوث ۴ با A2DP دارد.


    در مورد اتصالات باید گفت که اپل پس از معرفی آیفون ۵ خانه تکانی اساسی در اتصالات انجام داد و تمامی پورت های خود را به lightening تغییر داد. بنابراین با پورت های جدید قطعاً مینی آیپد سرعت تبادل اطلاعات بیشتری با رایانه خواهد داشت. نکته اساسی دیگر در اتصالات استفاده از نانو سیم کارت است. مسئله ای که در آیفون ۵ هم بود اما در آیپد ۴ همچنان از میکروسیم استفاده می شود. پس اگر آیپد مینی با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت می خرید باید سیم کارت خود را نانوپانچ کنید.


    باطری


    اصلی ترین سوال همه آن است که باتری مینی آیپد چقد دوام می آورد؟ پاسخ این سوال توسط اپل این گونه داده شده است : “وبگردی با وای فای ، مشاهده فیلم و گوش دادن به موسیقی حداکثر ۱۰ ساعت و وبگردی با سیم کارت حداکثر ۹ ساعت”. البته این محصول قابل شارژ هم با کامپیوتر و هم از طریق برق شهر است.


    قیمت مینی آیپد


    حال که از معرفی این محصول گذشتیم به قیمت آن می رسیم. طبق آخرین اخبار موجود قیمت مینی آیپد در بازار ایران به شرح زیر است:


    ۱۶ گیگابایت: ۱٫۴۵۰٫۰۰۰تومان ۳۲ گیگابایت: ۱٫۷۵۰٫۰۰۰ تومان ۶۴ گیگابایت: ۲٫۱۳۰٫۰۰۰ تومان


    که البته این قیمت ها مربوط به iPad Mini WiFi می باشد و نسخه دیگر آن یعنی iPad Mini Wifi+4G هنوز موجود نیست.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    کدام اقتصادی تر اند؟ آیپد نسل سوم ، آیپد ۴ یا مینی آیپد؟


    مینی آیپد به جز صفحه کوچکتر در بقیه موارد با آیپد نسل سوم همسان است لذا آن دسته از افرادی که علاقه به داشتن آیپد دارند بهتر است که آیپد ۷٫۹ اینچی را با قیمت ۱۴۵۰۰۰۰ خریداری کنند که ارزان تر از آیپد نسل سوم است. اما برای کسانی که به هیچ وجه با صفحه نمایش ۷٫۹ اینچی کنار نمی آیند، با توجه به امکانات و چیپ های پیشرفته تر موجود در آیپد ۴ به نظر خرید آیپد ۴ بهتر است با این تفاوت که به جای حافظه ۳۲ یا ۶۴ از ۱۶ گیگابایتی آن خریداری کنیم که قیمتی پایه ای معادل ۱۸۷۰۰۰۰ تومان دارد. به هر جهت نظر کاربران و نیاز آن ها در خرید هر یک از این سه محصول موجود در بازار مهم می باشد.


    موضوعات مشابه:

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •