مبلغی انتخاب کنید :




×
کمپانی سونی را بیشتر بشناسیم...
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: کمپانی سونی را بیشتر بشناسیم...

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    October 2013
    عنوان کاربر
    مدیر بازنشسته
    شماره عضويت
    12462
    محل سکونت
    تهران - راستش تو انجمن پلاسم
    نوشته ها
    667
    می پسندم
    374
    سپاس از شما
    817 بار در 445 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Asus-Tab-EEE-Pad-Transformer
    موبايل
    Asus-Tab-EEE-Pad-Transformer
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    2,200 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    3000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    169

    کمپانی سونی را بیشتر بشناسیم...

    سونی، (به ژاپنی: ソニー株式会社) شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر میناتو، توکیو قرار دارد.[۳]

    فعالیت‌های این شرکت، عمدتاً بر ارائه خدمات رسانه‌ای، سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای، لوازم الکترونیکی خانگی و خدمات مالی متمرکز می‌باشد.[۲]
    در حال حاضر شرکت سونی به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده وسایل الکترونیکی و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی در جهان، شناخته می‌شود، همچنین پس از سامسونگ و ال‌جی، سومین تولیدکننده تلویزیون در جهان به‌شمار می‌آید.[۴] این شرکت در سال ۲۰۱۲ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه ۸۷ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت.[۵] شرکت سونی دارای تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی است، که شناخته شده‌ترین آنها عبارتند از: سرگرمی کامپیوتری سونی، سونی پیکچرز، سونی میوزیک، انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی، سونی فایننشیال هولدینگز و ارتباطات همراه سونی.
    شرکت سونی، امروز در کسب وکارهای متعددی وارد شده است که عمده‌ترین آن کسب وکار محصولات الکترونیک است (۳/۶۴ درصد). گروه نیمه‌هادی و محصولات مصرفی نظیر تلویزیون، ویدئو، تصویربرداری دیجیتالی و صوتی در این بخش قرار دارد. سایر کسب وکارها عبارت است از گروه ارتباطات سیار سونی اریکسون، سرگرمیها، بازی، تجهیزات شخصی و خدمات مالی نظیر بیمه و بانکداری. سونی مدعی است باوجود تنوع بسیار در کسب وکار خود، هویت واحد جهانی شرکت را حفظ کرده است.

    فرهنگ و ارزشهای سازمانی
    موریتا و ایبوکا در یک بیانیه فلسفی و آینده‌نگرانه در آغاز کار شرکت نوشتند «اگر امکان داشت شرایطی ایجاد کنیم که افراد بتوانند با روحیه کار گروهی متحد شوند و استعدادهای فناوری خود را به‌خوبی تجربه کنند، آنگاه چنین سازمانی می‌تواند خوشحالی بی‌حد و حصر و منافع فراوان به‌ارمغان آورد». شعاری که آنها آن را باور داشتند. «روحیه سونی» بود. آنها معتقد بودند سونی یک شرکت پیشگام است و قصد ندارد دنباله‌رو دیگران باشد. شرکت سونی همواره در جستجوی ناشناخته‌ها خواهد بود. چشم‌انداز سونی، ایجاد سرگرمی برای دنیای آینده است.
    در سال ۲۰۰۳ شرکت بیانیه ارزشهای خود را منتشر کرد و در آن استانداردهای داخلی اصلی را که باید توسط همه مدیران و کارکنان سونی به‌کار گرفته شود تبیین کرد. اساس این ارزشها که فرهنگ سازمانی شرکت را تشکیل می‌دهد عبارت است از:
    ۱ – تبعیت از قوانین
    ۲ – رعایت مسائل مربوط به‌کار
    ۳ – سلامتی و ایمنی
    ۴ – مراقبت از محیط
    ۵ – سیستم مدیریت شامل: تعهد شرکت – پاسخگویی و مسئولیت مدیریت – ارزیابی ریسک و مدیریت ریسک – آموزش – ارتباطات – بازخورد مشارکت کارکنان – فرآیند اقدام اصلاحی – مستندسازی
    ۶ – اخلاق شامل: حفاظت از سرمایه فکری سازمان – مشارکت و درگیرشدن در کارهای گروهی – کسب وکار، رقابت و تبلیغات منصفانه و درست – شفاف و بازبودن اطلاعات – نفی فساد، رشوه، اختلاس و حیف‌ومیل اموال – نفی سود غیرمتعارف.

    تحقیق و توسعه :
    نام سونی با نوآوری در محصول عجین شده است. فلسفه بخش طراحی سونی این است: «کاری انجام ده که هیچگاه قبل از آن انجام نیافته است. همواره یک گام پیشتر قرار داشته باش».
    همین فلسفه منجر به تولید محصولاتی با عملکرد عالی، سهولت در استفاده و زیبا شده است.
    منابع انسانی :

    شرکت سونی برای ارتباط بین مدیریت و کارکنان بسیار ارزش قائل است زیرا این امر در جهت انتقال سیاستهای مدیریت به کارکنان و تشویق آنها به ارائه نظراتشان حیاتی است. فلسفه اساسی سونی در این مورد تنوع جهانی و دادن فرصتهای برابر به همه است. براساس منشور اخلاقی سال ۲۰۰۳ شرکت، موارد زیر به‌عنوان حقوق بنیانی کارکنان که با فعالیتها و قواعد کاری سونی منطبق است درنظر گرفته شده است:

    - در اختیارگذاشتن فرصتهای برابر کارکنان

    - منع کار اجباری و کار کودکان
    - شرایط استخدامی و کاری سالم

    - محیط کاری ایمن، سالم و تمیز

    از آن سال، شرکت جایزهMVP را برای کلیه کارکنان خود که فناوری و ارزشی خاصی به‌کار گرفته‌اند تا برای سونی ارزش افزوده خلق کنند در نظر گرفت. این جایزه به‌منظور انگیزه‌دادن به کارکنان برای تلاش و تحرک بیشتر است. در سال ۲۰۰۵، تعداد ۳۷ نفر از کارکنان به‌این جایزه دست یافتند. در زمینه کارکنان، سونی سیستم خودارزیابی برای اهداف فردی و خط‌مشی پرداخت براساس عملکرد را به‌کار گرفته است. سال ۲۰۰۰ نیز دانشگاه سونی تاسیس شد. در سال ۲۰۰۵ تعداد کارکنان سونی در سراسر جهان ۱۵۸۵۰۰ نفر بود که ۸/۳۸ درصد در ژاپن، ۶/۱۸ در آمریکای شمالی، ۳/۹ در اروپا، ۸/۱۱ در آسیا، ۴/۱۹ در آسیای شرقی و ۱/۲ در آمریکای لاتین مشغول به کار بودند. ۵/۸۲ در صد کارکنان در کسب‌وکار الکترونیک فعالیت می‌کنند. نسبت کارکنان زن شرکت در ژاپن ۲۹ درصد، در آمریکا ۳۸ درصد و در اروپا نیز ۳۸ درصد است. نسبت تعداد مدیران زن شرکت در ژاپن ۱/۳ درصد، در آمریکا ۵/۳۲ درصد و در اروپا ۱۷ درصد است.

    فروش :

    در سال ۲۰۰۵، فروش شرکت بیش از ۶۶ میلیارد دلار و سود خالص آن ۵/۱ میلیارد بود. درصد فروش شرکت در ژاپن، آمریکا، اروپا به‌ترتیب ۲۹، ۲/۲۶ و ۲۳ بوده است. در حـــوزه‌های مختلف کسب وکار، میزان درصد فروش ۳/۶۴ درصد مربوط به حوزه الکترونیک، ۱۲ درصد بازی، ۳/۹ درصد تصویربرداری، ۳/۹ درصد خدمات مالی و ۱/۵ درصد سایر موارد بوده است.

    مدیرعامل :

    ایبوکا مهندس جوان و نابغه‌ای که دوست نداشت همان کاری را انجام دهد که دیگران انجام می‌دهند به‌همراه موریتا که رویای ساخت یک گرامافون الکتریک را در سرداشت شرکت سونی را تاسیس کردند. ایبوکا در ۲۱ سالگی در زمینه روشنایی نئون اختراعی را به‌نام خود ثبت کرده بود. او در زمینه دانش فنی، مدیریت و بویژه بازاریابی بسیار قوی بود. همواره تمایل داشت تا بازار را به سمت فناوریهای نوین سوق دهد.
    موریتا نیز در گسترش جهانی سونی نقش بسیار عمده داشت به‌گونه‌ای که شرکت را بسیار سریع‌تر و بیشتر از سایر شرکتهای مشابه به سمت جهانی‌شدن سوق داد. همین حرکت نهادینه شده سبب شد که امروز، مدیرعامل شرکت فردی غیرژاپنی باشد: هوارد استرینگر. او معتقد است رشد و غنای سونی جز با تنوع جاذبه‌های کاری و درک تجربه‌های متعدد ممکن نیست. او برنامه «ایده‌های سونی» را برای بازنگری سیاستهای شرکت و ارزیابی و اخذ نظرات کارکنان، مشتریان، فروشندگان، تامین‌کنندگان و سهامداران مطرح کرده است. استرینگر برنامه «سونی یکپارچه و متمایز»را برای توانمندسازی کارکنان و بهبود عملکردها در جهت پاسخگویی به نیازهای ذی‌نفعان درنظر گرفته است.
    مدیرعامل سونی معتقد است که این برنامه شرکت را در جهت دستیابی به چشم‌انداز خود کمک خواهد کرد.

    آینده :

    مدیرعامل سونی براین باور است که باید برای نسل بعد، جامعه‌ای پایدار خلق کرد. او می‌گوید: معتقدم که سونی باید نقش مهمی در کمک به توسعه و پیشرفت یک جامعه پایدار جهانی ایفا کند. شرکت برنامه «مدیریت سبز ۲۰۱۰» را برای خلق این جامعه طراحی کرده است تا بتوان براساس آن صدمات زیست‌محیطی کسب وکار را کاهش داد. کاستن هفت درصد از میزان شاخص گازهای گلخانه‌ای نسبت به سطح سال ۲۰۰۰ در جهت جلوگیری از گرم‌شدن زمین از جمله این برنامه‌هاست. استرینگر، مدیرعامل شرکت، اساس حرکت سونی را جهانی فکرکردن و محلی عمل‌کردن می‌داند.


    مرجع روت گوشی و تبلت های اندرویدی (درحال تکمیل)

    http://www.pda-planet.com/forum/foru...read16562.html


    در صورت درخواست برای قرار دادن رام میتوانید به پروفایل من مراجعه کنید

    http://www.pda-planet.com/forum/members/12462.html



    رام های کمیاب در اینجا قرار میگیرند (مخصوص اعضای ویژه)

    http://www.pda-planet.com/forum/forum1356/

    کاربر مقابل پست iraneslam عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •