مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي مروری بر نقاط قوت و نقاط ضعف گوشی Huawei Ascend P7
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مروری بر نقاط قوت و نقاط ضعف گوشی Huawei Ascend P7

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    سوپر مدير انجمن
    شماره عضويت
    19
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,132
    می پسندم
    10,822
    سپاس از شما
    12,897 بار در 5,946 پست
    كشور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    18,100 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    12500 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    625

    مروری بر نقاط قوت و نقاط ضعف گوشی Huawei Ascend P7

    کمپانی هواوی در اواسط بهار سال 2014 میلادی بود که از پرچم‌دار جدید، شیک و خوش‌رنگ و لعاب خود به نام Ascend P7 طی مراسمی در پاریس رونمایی به عمل آورد. این اسمارت فون دنباله‌ای برای پرچم‌دار سال گذشته هواوی یعنی Ascend P6 به حساب می‌آید که توانست عنوان باریک‌ترین اسمارت فون دنیا را به نام خود ثبت نماید. هر چند به مدل جدید چنین عنوانی اطلاق نمی‌شود، اما کمپانی هواوی در این محصول تعداد بسیار زیادی ویژگی‌ و قابلیت‌های قابل توجه را در ضخامتی 6.5 میلی‌متر اینچی کنار هم گرد آورده است.

    درست مانند P6، مدل P7 نیز با مواد درجه یک و اعلا ساخته شده است. P7 یک صفحه نمایش پنج اینچی از نوع IPS به خود می‌بیند که دارای رزولوشنی 1920 در 1080 پیکسل و با تراکم پیکسل بالای 441ppi می‌باشد. اندروید نصب شده بر روی این اسمارت فون نسخه‌ی 4.4.2 KitKat است؛ اما نکته بارز این سیستم عامل، رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی Emotion UI 2.3 است که بر روی آن قرار دارد.
    این اینترفیس ویژگی‌های زیاد و خوبی را به این نسخه از اندروید اضافه کرده است. مغز متفکر P7 را چیپ ست Kirin 910T با معماری ARM تشکیل می‌دهد. بر روی این چیپ یک پردازنده‌ی 4 هسته‌ای Cortex A9 دیده می‌شود که می‌تواند تا 1.8 گیگاهرتز فعالیت داشته باشد.

    در تست‌های انجام شده، این CPU عملکرد قابل قبولی داشت اما در حقیقت نمی‌تواند به پای پردازنده های قدرتمندی چون Krait 400 برسد. میزان رم پرچم‌دار امسال کمپانی هواوی نسبت به پرچم‌دار سال گذشته‌ی خود تغییری نکرده و همان 2 گیگابایت حفظ شده است که به خوبی از عهده برنامه‌های نصب‌شده برخواهد آمد و نگرانی جدی از این بابت وجود ندارد. حافظه داخلی 16 گیگابایتی P7 نیز تقریبا کفاف نیاز اکثر کاربران خود را می‌دهد، با این‌ حال یک درگاه کارت MicroSD نیز برای افزودن حافظه بیشتر در آن تعبیه شده است. اما در پشت P7 یک دوربین 13 مگاپیکسلی با LED فلاش جا خوش کرده که سنسور نسل چهارم سونی را حمل می‌کند. اما نکته مثبت این اسمارت فون در بحث دوربین، 8 مگاپیکسل بودن دوربین جلوی آن است. با چنین دوربینی و قابلیت Panorama Selfie آن، چه عکس‌های زیبایی که نمی‌توان با P7 تهیه کرد! در نهایت یک باتری لیتیم یونی با ظرفیت 2500 میلی‌آمپر ساعت برای این پرچم‌دار در نظر گرفته شده که به گفته کمپانی هواوی می‌توانید تا 15 ساعت در حالت 3G با آن صحبت کنید. حالت استندبای آن اما به رقم 400 ساعت خواهد رسید. این تمام ویژگی‌های مهم Ascend P7، پرچم‌دار سال 2014 هواوی است. در نهایت باید یک نکته را یادآور شد که این Ascend P6 بود که سبب شد تا نام و برند کمپانی هواوی در اذهان عمومی دنیا نقش ببندد. حال کمپانی هواوی با تولید Ascend P7 قصد دارد تا نام این کمپانی را در صنعت تلفن همراه تثبیت کند.


    طراحی و ساخت

    به علت طراحی بسیار نزدیک و شبیه به هم Ascend P7 و P6، تشخیص آن‌ها از یکدیگر کمی برای کاربران دشوار خواهد بود. در نگاه اول ممکن است کاربران گمان کنند که P7 از فلز برس خورده تشکیل شده است؛ اما باید گفت که این قاب به ظاهر فلزی از پلاستیک ساخته شده که جنس بسیار مرغوبی را دارد. به واقع جنس بدنه‌ی اسمارت فون به گونه ای است که به فلز بسیار شبیه است.
    همان طور که می‌دانید پرچم‌دار قبلی کمپانی هواوی یعنی Ascend P6 توانسته بود با ضخامت 6.2 میلی متر لقب باریک‌ترین اسمارت فون دنیا لقب بگیرد. اما اکنون با افزایش ضخامت 0.3 میلی متری P7 نسبت به P6، این لقب از این اسمارت فون هوشمند سلب شده است. با همه‌ی این اوصاف، باز هم می‌توان پرچم‌دار سال 2014 کمپانی هواوی را با 6.5 میلی متر ضخامت جزو باریک‌ترین اسمارت های دنیا به حساب آورد. همچنین P6 ابعادی به طول 139.8 و عرض 68.8 میلی متر دارد. با توجه به رشد 0.3 اینچی صفحه نمایش و کلا ابعاد این اسمارت فون نسبت به نسل قبل، وزن آن هم 4 گرم سنگین‌تر شده است تا این اسمارت فون 124 گرم سنگینی داشته باشد. در واقع این مقدار وزن، برای اسمارت فونی با این اندازه بسیار خوب می‌باشد. درست مانند P6 مدل P7 نیز با مواد درجه یک و اعلا ساخته شده است؛ یک حاشیه فلزی دور اسمارت فون را پوشانده و جلو و پشت اسمارت فون نیز با سپرهای قدرتمند گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.



    بالای صفحه نمایش این اسمارت فون، یک دوربین دوم باکیفیت 8 مگاپیکسلی حضور دارد که رزولوشن بسیار بالایی را به همراه دارد. در کنار آن سنسور مجاورت و خروجی صدای مکالمه جا خوش کرده‌اند. با توجه به قرارگیری دکمه های Back، Home و Menu بر روی صفحه نمایش، کلیدهای لمسی خازنی در پایین صفحه نمایش حذف گردیده و تنها نام Huawei در حاشیه‌ی پایین این نمایشگر دیده می‌شود.




    لبه‌ی سمت راست این پرچم‌دار، تجمع اصلی دکمه های آن می‌باشد. در بالای این لبه کلید کنترل صدا قرار دارد. کمی پایین‌تر، دکمه‌ی گرد پاور/قفل صفحه نمایش به چشم می‌خورد که در مکان بسیار مناسبی طراحی شده است. در نهایت به ترتیب دو درگاه microSD و miniSIM در پایین دکمه‌ی پاور وجود دارند که به وسیله‌ی کاور پوشیده شده است. لبه‌ی سمت چپ عاری از هر شکاف یا کلیدیست.




    لبه‌ی بالایی این اسمارت فون نیز میزبان جک 3.5 میلی متری صدا است. همچنین یک میکروفون ثانویه جهت حذف سر و صدای اضافی و ضبط ویدئویی استریو، در سمت راست این جک حضور دارند.




    میکروفون اصلی و پورت microUSB هم در لبه‌ی پایینی این دستگاه حضور دارند. گفتنی است که این لبه همچنان به حالت گرد می‌باشد و خبری از لبه های تیز و زاویه دار نیست.




    در گوشه‌ی سمت چپ قاب پشتی، لنز دوربین 13 مگاپیکسلی و در کنار آن فلاش LED وجود دارند. در پایین پنل پشتی این اسمارت فون، اسپیکر آلومینیومی آن قرار دارد.





    در مجموع به علت استفاده‌ی شیشه در قاب جلو و قاب پشت این پرچم‌دار، همچنین پوشیده شدن آن توسط نواری فلزی، خود به خود و به طور ناخودآگاه ذهن کاربران را یاد تلفن‌های کمپانی اپل می‌اندازد؛ ولی به هیچ عنوان نمی‌توان منکر جنس بدنه‌ی بی نظیر P7 شد.



    صفحه نمایش

    صفحه نمایش P7 نسبت به P6 پیشرفتی قابل توجه و چشمگیر داشته است. کمپانی هواوی نمایشگر پرچم‌دار امسال خود را به 5 اینچ رسانده تا نسبت به نسل قبل خود رشد 0.3 اینچی داشته باشد. اما این کمپانی چینی تنها به افزایش اندازه‌ی صفحه نمایش P7 بسنده ننموده و کیفیت آن را هم نسبت به P6 بهبود بخشیده است. نمایشگر IPS این اسمارت فون، رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل معادل با کیفیت Full HD را ارائه می‌دهد. تراکم پیکسلی آن نیز رقم بالا و خیر کننده‌ی 441ppi را بیان می‌کند که این میزان در میان صفحه نمایش‌های Full HD کم نظیر است. رنگ‌های به نمایش درآمده در این صفحه، عالی بوده و رنگ سیاه در آن از تاریکی خوبی برخوردار است. کنتراست رنگ‌ها قابل قبول بوده و هیچ اعوجاجی در تصاویر دیده نشد. زوایای دید در این اسمارت فون بسیار عالی بودند به طوری که ما را مجذوب خود نمود. انعکاس نور این نمایشگر، به دلیل روشنایی بالا و قابل قبول آن، حتی در زیر نور مستقیم آفتاب هم رضایت بخش بود و نوشته ها خوانا بودند. اما صفحه نمایش P7 یک قابلیت ویژه دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا با دستکش به کار با این اسمارت فون بپردازند. البته برای استفاده از این قابلیت P7 باید آن را از منوی تنظیمات فعال نمایید. گفتنی است که حالت Gloves Mode در این دستگاه، مصرف باتری را به طور چشمگیری بالا می‌برد؛ از این رو برای کاهش مصرف باتری مجبور خواهید بود تا در مواقعی که به این قابلیت احتیاجی ندارید، آن را غیر فعال نمایید. در مجموع نمایشگر P7 کیفیت بی نظیری داشت تا چشمان هر کاربری را به خود خیره نماید.





    دوربین

    در پشت P7 یک دوربین با کیفیت 13 مگاپیکسلی جا خوش کرده است که سنسور نسل چهارم سونی را حمل می‌کند و می‌تواند عکس هایی با حداکثر وضوح تصویر 4160 در 3120 پیکسل ثبت نماید. همچنین می‌توانید با دوربین این اسمارت فون با کیفیت Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری نمایید. در کنار این دوربین یک فلاش LED قرار دارد تا در محیط‌های کم نور، عکس‌های با کیفیتی ثبت نماید. با استفاده‌ی تنها یک فلاش LED در P7 مشخص می‌شود که هواوی تمرکز ویژه ای بر روی عکاسی در شب این اسمارت فون نداشته و مانند بسیار اسمارت فون‌های دیگر به یک فلاش بسنده نموده است. اما نکته مثبت این اسمارت فون در بحث دوربین، 8 مگاپیکسلی بودن دوربین جلوی آن است. با چنین کیفیت دوربینی، مطمئنا P7 نظر تمام کسانی که عاشق گرفتن عکس‌های Selfie هستند را به خود جلب می‌نماید. علاوه بر این، دوربین دوم این پرچم‌دار مانند دوربین پشت، قابلیت عکاسی به صورت پانوراما و Beauty Shot را داراست.




    رابط کاربری دوربین این اسمارت فون از سادگی و زیبایی خوبی برخوردار است و همه چیز در آن طبق استاندارد می‌باشد. در سمت راست، گزینه‌ی تغییر وضعیت بین عکاسی و فیلم‌برداری، کلید مجازی شاتر و میانبر به گالری دیده می‌شود. در طرف مقابل و در بالای آن، گزینه‌ی تنظیمات پیشرفته وجود دارد که در آن می‌توانید به تنظیمات عکاسی، فیلم‌برداری و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.





    در قسمت تنظیمات عکاسی می‌توان به مواردی نظیر تشخیص لبخند (Capture Smile)، گرفتن عکس با لمس (Touch to Capture) و عکاسی پیاپی (Touch & Hold Burst Shoot) اشاره نمود. همچنین می‌توانید از همین منو، اندازه‌ی عکس‌ها را تغییر داد تا حجم عکس‌ها به طور قابل توجهی کاهش یابد. در پایین آیکون تنظیمات، تغییر وضعیت دوربین (جلو یا عقب)، حالت فلاش و حالت عکاسی دیده می‌شود. مدهای (Mode) در نظر گرفته شده در این اسمارت فون شامل Smart، Beauty، HDR، Panoram، ****** و Best Photo می‌باشند.
    از نظر کیفیت عکس‌ها می‌توان گفت که P7 تصاویر را باکیفیت و جزئیات خوبی ثبت می‌کند و رنگ‌ها نیز به صورت خیلی طبیعی و نزدیک به واقعیت شکل می‌گیرند. اما در طرف مقابل دوربین این اسمارت فون در مقایسه با دوربین‌های دیگر با لنز 13 مگاپیکسلی نظیر گلکسی S4، کمی دارای نویز بود. بدون هیچ شکی می‌توان گفت که دوربین P7 نسبت به P6 پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است؛ اما در مقایسه با سایر 13 مگاپیکسلی های بازار، کمی کیفیت پایین‌تری دارد. در مجموع ما این قول را به شما می‌دهیم که دوربین این اسمارت فون به خصوص دوربین جلوی آن به خوبی هر چه تمام‌تر، نیاز کاربران را برطرف می‌نماید.


    سخت افزار

    در زیر روکش پشتی P7، چیپ ست Kirin 910 با معماری ARM دیده می‌شود. بر روی این چیپ، یک پردازنده‌ی 4 هسته‌ای Cortex A9 قرار دارد که می‌تواند تا 1.8 گیگاهرتز به پردازش دستورات در این اسمارت فون بپردازد. در تست‌هایی که انجام شده، این CPU به شکل خوبی از عهده کارها بر آمده اما اگر صادق و رو راست باشیم، نمی‌تواند خود را به پای پردازنده ای چون Krait 400 برساند. در کنار این پردازنده، چیپ گرافیکی Mali-450MP4 بر روی چیپ اصلی این اسمارت فون قرار دارد تا وظایف گرافیکی در این اسمارت فون را به نحو احسن انجام دهد. بر روی کاغذ، هواوی اسند P7 از قدرت چشمگیری برخوردار نیست و شاید نتوان پردازنده‌ی این اسمارت فون را در حد یک پرچم‌دار دانست؛ در عمل نیز، نتیجه به همین صورت بود. حرکت بین منوها اندکی با کندی روبرو بود و برنامه های گوناگون نظیر دوربین کمی با تاخیر باز می‌شدند. به هر حال این مکث‌های گاه و بی گاه در این پرچم‌دار، قابل چشم پوشی نیست چرا که کاربران از اسمارت فون‌ای که نام پرچم‌دار را با خود یدک می‌کشد، انتظار بیشتر از این دارند. اما بازی هایی نظیر Asphalt 8 به راحتی و نرمی در P7 اجرا شدند که نشان از عملکرد خوب این پرچم‌دار در بازی‌های سنگین دارد. به نظر می‌رسد که این مکث‌های اندک، به خاطر رابط کاربری مخصوص کمپانی هواوی است که آن را سنگین نموده. در بحث رم نیز این پرچم‌دار، با رمی 2 گیگابایتی به خوبی از عهده برنامه‌های نصب‌شده برخواهد آمد و نگرانی جدی از این بابت نخواهید داشت. حافظه داخلی 16 گیگابایتی P7 نیز تقریبا کفاف نیاز اکثر کاربران خود را می‌دهد، با این‌ حال یک درگاه کارت MicroSD نیز برای افزودن حافظه بیشتر در آن تعبیه شده که می‌تواند تا 64 گیگابایت از این کارت حافظه جانبی پشتیبانی نماید.


    نرم افزار

    کمپانی هواوی، بالاترین ورژن سیستم عامل اندروید یعنی نسخه‌ی KitKat را به طور پیش فرض برای پرچم‌دار جدید خود به کار برده است. اما با توجه به ارائه و انتشار نسخه‌ی جدید سیستم عامل اندروید در ماه های بعد، انتظار می‌رود تا نسخه‌ی به روز آن برای این پرچم‌دار برسد. اما نکته بارز این محصول، رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی Emotion UI 2.3 است که ویژگی‌های بسیار زیادی را به این نسخه از اندروید اضافه کرده است. ویژگی‌هایی چون تغییر دلخواه تم، میانبرهای لاک اسکرین، تعداد زیادی ویجت و …
    از برنامه ها و ویژگی‌های اصلی این اسمارت فون می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. Harassment ****** برنامه ای شبیه به ابزار بلاک مزاحم تلفنی، حالتی به نام Do Not Disturb، آنتی ویروس آماده به خدمت، مد Power Saving و یک مدیریت هشدارها. همچنین هواوی یک برنامه ضد تبلیغاتی یا Ad Blocker نیز به UI خود اضافه نموده که مطمئنا باب میل جناب گوگل تبلیغات‌چی نخواهد بود!


    باتری

    Ascend P7 یک مدل باتری لیتیم یونی با ظرفیت 2500 میلی‌آمپر ساعت به خدمت دارد که به گفته هواوی می‌توانید تا 15 ساعت در حالت 3G با آن صحبت کنید. حالت استندبای آن اما به رقم 400 ساعت خواهد رسید و در مجموع 3.5 ساعت برای شارژ کامل آن زمان نیاز است. به طور کلی با استفاده‌ی معمول از اسمارت فون، باتری این دستگاه می‌تواند تا بیش از یک روز دوام آورد. اما در استفاده های بیش از این می‌بایست این اسمارت فون را حداقل یک بار در روز و یا بیشتر شارژ نمایید.






    جمع بندی

    پیش از این، کمپانی هواوی در P6، توانایی خود را در خلق اثر هنری و زیبا به همگان ثابت نموده بود. امسال هم برای این که این کمپانی اثبات نماید که این سبک طراحی را در دستور سیاست ساخت تمام پرچم‌داران خود قرار داده است، Ascend P7 را در نهایت زیبایی خلق نموده که باید این کمپانی را از این بابت و با تمام وجود ستود. به هر حال کمپانی صاحب نام هواوی اسمارت فون Ascend P7 را به عنوان پرچم‌دار جدید خود در سال 2014 معرفی کرد تا این اسمارت فون بتواند از نام، آبرو و اعتبار این کمپانی چینی به نحوی شایسته دفاع نماید و البته بتواند به جنگ با رقبای سرسختی نظیر Samsung Galaxy S5، hTC M8، Sony Xperia Z2 و LG G3 برود. هواوی با علم بر این موضوع، پرچم‌دار جدید خود را به خوبی تجهیز کرده تا در این رقابت نفس گیر، بازنده میدان لقب نگیرد. بارزترین ویژگی P7 طراحی آن می‌باشد که به خوبی توانسته راه نسل قبلی خود را ادامه دهد. صفحه نمایش این اسمارت فون، هم در اندازه و هم در کیفیت رشد چشم گیری داشته است. هواوی، صفحه نمایش P7 را به 5 اینچ و به کیفیت Full HD رسانده تا در این زمینه همپای سایر کمپانی‌ها پیش رود. دوربین عقب و به خصوص دوربین جلو، نیز با کیفیت مثال زدنی در این اسمارت فون آورده شده تا نیاز کاربرانی که به عکاسی Selfie علاقه‌ی وافری دارند، به طور کامل برطرف کرده باشد. سیستم عامل این پرچم‌دار هم در زمان ارائه کاملا به روز بوده و امید می‌رود که برخلاف نسل قبلی خود، آپدیت های سیستم عاملی و نرم افزاری را دریافت نماید. تا به این جای کار Ascend P7 اصلی‌ترین ویژگی‌های یک پرچم‌دار را دارا بوده اما فاکتوری که ممکن است کمی این پرچم‌دار را نسبت به سایر رقبا عقب بیندازد، پردازنده‌ی آن می‌باشد. پردازنده‌ی Cortex A9 این اسمارت فون نسبت به سایر پرچم‌داران سال 2014 که عموما از Krait 400 بهره می‌برند، ضعیف‌تر می‌باشد. در آخر P7 از مشخصه محبوبی برخوردار است که کمپانی‌های رقیب نظیر سامسونگ، سونی و اچ تی سی از آن بی بهره‌اند. P7 دقیقا مشابه P6 قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه دارد که سبب می‌شود تا کاربران در خرید این پرچم‌دار بیشتر وسوسه شوند. البته مقایسه‌ی این اسمارت فون با پرچم‌داران سال گذشته‌ی کمپانی‌های مختلف، به هیچ عنوان قیاس اشتباهی تلقی نمی‌شود؛ چرا که چه از لحاظ امکانات و چه از لحاظ قیمتی تقریبا برابر می‌باشند و تنها تمایز آن‌ها، تفاوت در سال ساختشان می‌باشد.


    مزایا

    قطر و وزن بسیار کم
    طراحی و کیفیت ساخت چشم نواز
    صفحه نمایش 5 اینچی از نوع IPS با کیفیت Full HD
    رابط کاربری اختصاصی هواوی (Emotion UI 2.3)
    دو گیگابایت حافظه‌ی رم
    برخورداری از آخرین نسخه‌ی اندروید (KitKat) در زمان ارائه
    دوربین اصلی با کیفیت 13 مگاپیکسل
    دوربین دوم با کیفیت 8 مگاپیکسل
    پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD تا 64 گیگابایت
    قیمت مناسب و مقرون به صرفه



    معایب

    پردازنده‌ی نسبتا ضعیف نسبت به رقبا

    موضوعات مشابه:





    www.PDA-Planet.com


    خاک ایرونی زبون پارسی داره ، مام پاس میداریم ، توام با مایی ؟


    رفیق مثل کفش میمونه ، رفاقت مثل جاده !

    خیلی سخته وسط جاده بفهمی پا برهنه ای...


    پروردگارا !

    كدامين ميوه ممنوعه را بچينم كه از زمين برانی ام؟!

    6 کاربر پست Corleone عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •