مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسی مقدماتي هوواییHuawei Ascend P1
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بررسی مقدماتي هوواییHuawei Ascend P1

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2012
    عنوان کاربر
    كاربر نيمه فعال
    شماره عضويت
    177
    نوشته ها
    977
    می پسندم
    466
    سپاس از شما
    1,171 بار در 603 پست
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    201

    بررسی مقدماتي هوواییHuawei Ascend P1

    بررسي مقدماتي Huawei Ascend P1

    به نقل از نارنجي


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    این روزها اکثر گجت های ما عبارت Assembled in China را در پشت خود حک شده می‌بینند. قیمت پایین نیروی انسانی در این کشور باعث شده است تا بسیاری از شرکت ها، کارخانه های ساخت خود را در چین احداث کنند و دستگاه مورد نظر خود را با پایین ترین قیمت ممکن، تولید نمایند. اما تا به حال فکر کرده اید اگر تفکر و طراحی پشت این محصولات نیز توسط چینی ها صورت بگیرد، نتیجه کار به چه صورت در خواهد آمد؟

    شرکت Huawei را احتمالا بسیاری از شما به خاطر مودم های WiMax اش در ایران می‌شناسید. اما در واقع هوؤایی یکی بزرگترین شرکت های فناوری در چین است که در حوزه های متعددی فعالیت دارد که تلفن همراه نیز یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. اگر با نارنجی همراه بوده اید در نمایشگاه CES امسال به یاد دارید که این شرکت نخستین تلفن هایش را برای بازارهای جهانی معرفی کرد. تصورات خود را از کالاهای چینی کنار بگذارید و در این پست با ما همراه باشید تا ببینیم این تلفن هوشمند هوؤایی از چه امکاناتی برخوردار است و آیا می‌تواند در بازار فشرده تلفن‌های همراه، با غول‌های کره ای و آمریکایی به رقابت بپردازد، یا خیر.


    بدنه و طراحی


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    گوشی Ascend P1 یکی از محصولات برتر هوؤایی است که سعی دارد جایگاه این شرکت را در زمینه تلفن های هوشمند مستحکم کند. مانور تبلیغاتی هوؤایی برای این دستگاه، به ارتفاع بسیار کم آن بر‌ می‌گردد که Ascend p1 را در ردۀ باریک ترین گوشی های جهان قرار می‌دهد. این گوشی دارای ارتفاع 7.7 میلیمتر است که اگر بخواهیم آن را با سایر رقبا مقایسه کنیم می‌توانیم به ارتفاع 7.1 میلیمتری Motorola RAZR XT910 و ارتفاع 7.6 میلیمتری آیفون 5 اشاره کنیم. البته جالب است بدانید که وقتی پی1 را در کنار آیفون 4 با ارتفاع 9.3 میلیمتری قرار دادیم، تفاوت چندانی را احساس نکردیم.

    بدنه پی1 کاملا از پلاستیک ساخته شده است و به هیچ وجه حس یک گوشی لوکس و مستحکم را به شما القا نمی‌کند. اولین مشکلی که هنگام کار با پی1 ، خود را بروز داد، به جای ماندن اثر انگشت بر روی بدنه پشتی و صفحه نمایش بود. اما در عین حال بدنه پلاستیکی به پی1 کمک کرده است که از وزن سبک 110 گرمی برخوردار باشد.

    صفحه نمایش 4.3 اینچی دستگاه تا حدی در داخل گوشی فرو رفته است و لبه های بدنه از کنار آن بالا آمده اند که احتمالا این قسمت می‌تواند محل تجمع گرد و خاک واقع شود. در جلوی این دستگاه هیچ دگمه فیزیکی قرار ندارد، در قسمت بالایی لوگوی HUAWEI دیده می‌شود که در سمت راست آن نیز دوربین جلو جای گرفته و در پایین نیز سه دگه لمسی خانه، تنظیمات و بازگشت طراحی شده اند.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    سمت راست گوشی محلی است که دگمه روشن/خاموش به همراه محفظه درپوش دارد MicroSD قرار گرفته است و سمت چپ نیز تنها دگمه کنترل صدا را می‌توان مشاهده کرد. قسمت فوقانی، شلوغ‌ترین جای گوشی است . محلی که در آن محفظه درپوش دار سیم کارت، ورودی microUSB و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار دارد. محفظه سیم کارت این محصول به شدت ضعیف طراحی شده است؛ درپوش سفت آن، کامل از محفظه خود جدا نمی‌شود و شما باید با انگشت خود فشار زیادی را به آن وارد کنید. همانطور که می‌دانید اکثر تلفن های هوشمند، این روزها از میکروسیم پشتیبانی می‌کنند؛ ما نیز هنگام تست این دستگاه تنها از میکروسیم برخوردار بودیم، لذا سعی کردیم با آداپتور تبدیل میکروسیم به سیم کارت عادی، کار خود را راه بیندازیم. اما به علت طراحی ضعیف محفظه سیم‌کارت این دستگاه، در حالی که تلاش می‌کردیم سیم کارت را داخل محصول قرار دهیم، ناگهان میکروسیم از آداپتور جدا شد و به داخل محفظه عمیق پی1 فرو رفت. با توجه به اینکه درب پشتی این گوشی نیز باز نمی‌شود، تا لحظه نگارش این مطلب هنوز راهی برای خارج کردن سیم کارت خود نیافته ایم!

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    به هر ترتیب، در پشت این گوشی نیز دوربین به همراه فلش قرار دارد، لوگوی HUAWEI اینجا نیز دیده می‌شود که در سمت راست آن حفره میکروفون قرار گرفته است و در پایین ترین قسمت نیز اسپیکر دستگاه تعبیه شده است. بخش تحتانی نیز تنها پذیرای یک حفره میکروفون دیگر است.

    صفحه نمایش

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    صفحه نمایش 4.3 اینچی Ascend P1 از تکنولوژی Super AMOLED بهره می‌برد و دارای کیفیت تصویر 960 × 540 (256 پیکسل در هر اینچ) است. این صفحه توسط شیشه ضد خش گوریلا گلاس محافظت می‌شود. با توجه به استفاده از تکنولوژی PenTile در صفحه نمایش این دستگاه، در هنگام کار و به خصوص زمانی که پس زمینه تصویر سفید باشد، ممکن است الوگی متقاطع پیکسل ها تا حدی نمایان باشد و چشم شما را اذیت کند، که البته بسیاری از کاربران حتی متوجه این موضوع نخواهند شد.

    در سمت مثبت قضیه، می‌توان گفت که نمایشگر پی1 از Contrast بسیار بالایی برخوردار است که رنگ ها را در آن بسیار گرم و شفاف می‌توان مشاهده کرد. زاویه دید این دستگاه بسیار مناسب است و هنگام کار در نور خورشید نیز می‌توان به آن نمره قبولی داد.

    سخت افزار

    این محصول هوؤایی از یک پردازنده Dual-core 1.5 GHz Cortext-A9 برخوردا ر که توسط یک رم 1 گیگابایتی نیز پشتیبانی می‌شود. حافظه داخلی این دستگاه تنها 4 گیگابایت است که البته شما می‌توانید به کمک حافظه جانبی microSD آن را تا 32 گیگابایت نیز افزایش دهید.

    پی 1 از یک گزینه نرم افزاری به نام Power Saving برخوردار است که در آن به کاربر اجازه داده می‌شود تا برای ذخیره بیشتر انرژی در گوشی خود، کارآیی دستگاه را کاهش دهد. ما این گزینه را بر روی High Performance قرار دادیم و بنچ مارک‌های معمول خود را پیاده کردیم. در ادامه می‌توانید نتیجه عملکرد این دستگاه را در آزمایش Quadrant مشاهده کنید که از عملکرد کلی دستگاه بدست آمده است :

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    همانطور که مشاهده می‌کنید پی1 توانسته مقام خوبی را در این آزمایش به خود اختصاص دهد. پردازنده استفاده شده در این دستگاه شبیه همان مدلی است که در سامسونگ گلکسی نکسوس نیز به کار رفته است، اما در مجموع عملکرد پی1 بسیار بهتر از گلکسی نکسوس ارزیابی می‌شود و نمرات بالاتری به پی1 تعلق گرفته است.

    در عمل نیز هنگام کار در صفحات اندروید شاهد تاخیر قابل ملاحظه ای نبودیم، نرم افزار ها به خوبی اجرا می‌شدند و تجربه بازی کردن در پی1 نیز بدون مشکل بدست آمد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    یکی از ویژگی های پی1 مجهز بودن به سیستم صدای Dolby Mobile 3.0 است که جهت بهبود صدای خروجی از اسپیکر ها به کار گرفته شده است. فعال کردن دالبی به واقع در صدای دریافتی تاثیر گذار است و شما می‌توانید از طریق آن Bass کاملتری را از آهنگ های خود دریافت نمایید. با این وجود انتظار صدای فوق العاده ای را از دستگاه خود نداشته باشید.

    باتری

    پی1 از یک باتری کاملا معمولی برخوردار است و آن چه که از یک باتری با ظرفیت 1670 mAh انتظار می‌رود را، ارائه می‌دهد. تجربه ما در کار با این محصول نشان داد که در هنگام استفاده روزمره، شما می‌توانید حدود 14 ساعت شارژ را در اختیار داشته باشید. البته در این کاربرد روزانه سعی کردیم که تمام جنبه های گوشی را لحاظ کنیم، لذا فعالیت های خود را بدین صورت می‌توانیم تقسیم بندی کنیم: حدود 1 ساعت مکالمه، 15 دقیقه بازی، وب گردی و فعالیت در شبکه های اجتماعی، ارسال پیامک و گوش کردن به موزیک. اما اگر بخواهیم به صورت دقیق تری حوزه های فعالیت باتری این دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم از آزمایش سایت GSMArena کمک بگیریم:

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    همانطور که مشاهده می‌کنید این دستگاه در زمینه مرور صفحات وب بسیار ضعیف ظاهر شده است و تنها 3 ساعت و 23 دقیقه امکان وب گردی را در اختیار شما می‌گذارد. با این وجود عملکرد پی1 در زمینه مکالمه در حد انتظار است و زمان 12 ساعت و 30 دقیقه را برای خود ثبت کرده است.

    دوربین

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    دوربین 8 مگاپیکسلی پی1 حرف زیادی برای گفتن نداشت، با این وجود ما را ناامید هم نکرد. رنگ ها در این دوربین به خوبی ثبت می‌شوند، اما با این وجود شما جزییات بالا و لبه های تیزی را در عکس های خود نخواهید دید. فوکوس در این دوربین به خوبی صورت می‌گیرد، اما نکته عجیبی که در مورد آن وجود دارد، صدایی است که هنگام فوکوس کردن از شاتر شنیده می‌شود؛ هرچه گشتیم نتوانستیم گزینه ای را برای خاموش کردن صدای فوکوس و صدای ثبت تصاویر را پیدا کنیم، پس بهتر است در صورت تهیه این گوشی، فکر عکاسی بی سر و صدا را از سر خود بیرون کنید. از کنار تاخیر شاتر این دوربین در ثبت تصاویر نیز نمی‌توان به راحتی گذشت، چرا که از زمان لمس کردن صفحه نمایش تا گرفته شدن عکس باید بالغ بر 1.30 ثانیه معطل شوید، که این عدد در مقایسه با اکثر دوربین های امروزی در تلفن های همراه، کمی زیاد به نظر می‌رسد.

    محیط نرم افزار دوربین این دستگاه شباهت بسیاری به برنامه قرارداده شده اولیه در اندروید دارد، با این وجود هوؤایی برخی از ویژگی های مد نظر خود را به آن اضافه کرده است. شما با پایین کشیدن منویی که در بالای صفحه قرار دارد، می‌توانید از امکاناتی مانندPanorama ، HDR ، Smile Shot ، Low Light و... استفاده نمایید.

    امکان افکت گذاری نیز بر روی تصاویر فراهم شده است که به کمک آن‌ها می‌توانید جذابیت عکس های خود را افزایش دهید. شاخه ای از این افکت ها درست مانند برنامه Photo Booth در سیستم عامل مک کار می‌کنند، به شما اجازه می‌دهند تا به صورت زنده، به چهره دوستانتان حالت های با نمکی را ببخشید، برای مثال می‌توانید دماغ یکی را کوچک کرده و لب های دیگری را بزرگ کنید.

    فیلمبرداری این گوشی به خوبی صورت می‌پذیرد و تصاویر نهایی قابل قبول هستند. در پی1 شما می‌توانید فیلم های خود را با کیفیت 1080p به ثبت برسانید.

    نرم افزار

    سیستم عامل Ascend P1 اندروید نسخه 4.0.3 یا همان بستنی حصیری است. یکی از نکاتی که بسیار در مورد پی1 پسندیدم، عدم اعمال تغییرات بسیار بر روی رابط کاربری اندروید بود. این روزها شرکت ها با اعمال تغییرات سنگین بر روی اندروید سعی می‌کنند تا محیط این سیستم عامل را به صورت اختصاصی برای خود در بیاورند، این در حالی است که خود اندروید از سادگی و زیبایی خاص خود برخوردار است و کار کردن با آن می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. هوؤایی اما ضمن حفظ کردن سادگی اندروید، برخی از ترفند های لازم را نیز به رابط کاربری اضافه کرده است تا برخی از ضعف های اندروید را پوشش دهد. البته اگر شما از کسانی هستید که سادگی اندروید را دوست ندارید، می‌توانید با انتخاب رابط کاربری 3D از ویجت های و آیکون های سه بعدی برخوردار باشید و افکت های مختلفی را هنگام ورق زدن صفحات، مشاهده کنید.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    کیبورد تعبیه شده برای این دستگاه بسیار خوب و دقیق عمل می‌کند. هوؤایی کیبورد فارسی اختصاصی خود را نیز بر روی پی1 نصب کرده است که کاربران فارسی زبان می‌توانند از آن استفاده کنند. البته چینش دگمه های این کیبورد کمی عجیب است و شما برای استفاده از حروفی مانند « چ » و « گ » مجبور هستید تا انگشت خود را بر روی بعضی از دگمه ها نگه دارید؛ نکته ای که وجود دارد این است که نبود دگمه شیفت باعث می‌شود تا انتخاب این کلمات به کندی صورت پذیرد و در سرعت تایپ شما وقفه ایجاد می‌کند. هر چند می توانید یک کیبرد دیگر جایگزین آن کنید و مشکل را حل نمایید.

    در LockScreen شما می‌توانید گزینه هایی مانند دوربین، تلفن و یا پیامک را انتخاب کنید. در صورت نگه داشتن دگمه Home در این قسمت نیز می‌توانید وارد اپلیکیشن چراغ قوه شوید که در آن امکان کنترل فلش دوربین با سه میزان روشنایی متفاوت، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

    یکی دیگر از ویژگی هایی که هوؤایی در پی1 به کار برده است، قابلیت Fast boot نام دارد. این قابلیت شرایطی را مهیا می‌کند که گوشی شما بتواند در 6 ثانیه بالا بیاید. خوب است بدانید که در آزمایشات خود متوجه شدیم که در صورت خاموش بودن این گزینه، فرآیند بوت شدن گوشی حدود 40 ثانیه به طول می‌انجامد. و بنابراین می توانید روی کاربردی بودن آن حساب کنید.

    جمع بندی

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    Ascend P1 دستگاهی است که شاید در نگاه اول نظر شما را جلب نکند، اما به خوبی بلد است که طی مرور زمان راه خود را در قلب شما باز کند. اگر با ظاهر پلاستیکی این دستگاه کنار بیایید، پی1 حرف های بسیاری برا گفتن می‌تواند داشته باشد. این دستگاه باریک، بدنه ای بسیار خوش دست دارد و سخت افزار آن نیز از قدرت کافی برای اجرای بی دغدغه اندروید، برخوردار است.صفحه نمایش پی1 رنگ ها را به خوبی نمایش می‌دهد، اما با توجه به تکنولوژی PenTile که در آن به کار رفته است، شاید گزینه ای مناسب برای کتاب خوندن و در کل مطالعه با پس زمینه سفید نباشد.

    این دستگاه در سه رنگ مشکی، سفید و صورتی ارائه می‌شود و در حال حاضر با قیمت 1.240.000 تومان در ایران قابل خرید است.




    موضوعات مشابه:

  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •