مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي Asus All In One ET2300
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بررسي تخصصي Asus All In One ET2300

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2012
    عنوان کاربر
    كاربر نيمه فعال
    شماره عضويت
    177
    نوشته ها
    977
    می پسندم
    466
    سپاس از شما
    1,171 بار در 603 پست
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    202

    بررسي تخصصي Asus All In One ET2300



    با عرضه رسمی ویندوز 8 توسط مایکروسافت، شاهد دمیده شدن جانی تازه در کالبد کامپیوترهای All in One بودیم. این شاخه از کامپیوتر ها غالبا به خاطر فضای کمی که از محیط کار به خود اختصاص می دهند و طراحی متفاوتشان، از محصولات لوکسی به شمار می روند که بسیاری از کاربران با اشتیاق به سمت آن ها می روند. محیط لمسی ویندوز 8 شرایطی را محیا کرد تا شرکت های سازنده برای جذاب تر کردن محصول خود، صفحه نمایش لمسی را به این دستگاه ها اضافه کنند. قابلیتی بسیار وسوسه کننده که می تواند تجربه تازه ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

    شرکت ایسوس در طول سال های اخیر موفق شده تا مسیر رو به رشدی را طی کند و همواره سعی کرده تا با نوآوری های خاص، مشتریان را به سمت محصولات خود جلب نماید. همان طور که چندی پیشخواندید، دفتر ایسوس در ایران طی مراسمی، AIO های مجهز به ویندوز 8 این شرکت را معرفی کرد. اکنون یکی از این محصولات، یعنی ET2300 برای بررسی در اختیار نارنجی قرار گرفته است. اگر دوست دارید تا با این دستگاه بیشتر آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.



    طراحی و پورت ها






    ET2300 از جمله دستگاه هایی است که دوست دارید بر روی میز کار خود داشته باشید. لبه های نسبتا نوک تیز این محصول به خوبی راه دلبری کردن را بلد هستند و مجموعه کلی حس یک دستگاه مدرن را به خوبی به کاربر منتقل می کند. صفحه نمایش دستگاه کاملا یک دست و بدون برجستگی طراحی شده و به کمک یک پایه لولایی به بدنه زیرین متصل می شود. این پایه لولایی به شما اجازه می دهد تا صفحه نمایش خود را تا زاویه ۱۸۰ درجه خم نمایید.






    در سمت راست و زیرین بدنه، می توان دو پورت USB 3.0، یک پورت مشترک USB و eSATA، دو پورت Thunderbolt، یک اسلات کارت های حافظه SD و DVD RW را مشاهده کرد. سمت چپ نیز پذیرای دو پورت USB 3.0 به همراه دو ورودی برای جک ۳.۵ میلیمتری میکروفون و هدفون است.






    در قسمت پشت نیز دو پورت برای ورودی و خروجی HDMI، پورت اترنت و ورودی Subwoofer تعبیه شده است. یکی از مزیت های داشتن پورت خروجی HDMI این است که شما می توانید از صفحه نمایش دستگاه خود به عنوان یک منبع HDMI استفاده نمایید و برای این منظور حتی لازم نیست تا کامپیوتر را روشن کنید؛ هرچند متاسفانه در این مواقع گزینه ای برای کنترل صدا در اختیار نخواهید داشت.

    در سمت راست مانیتور دکمه روشن/خاموش دستگاه قرار گرفته که با فعال کردن آن چراغی در جلوی صفحه نمایش خواهد درخشید. در سمت چپ نیز می توان دو دکمه منو و Mode را پیدا کرد. برای کنترل منو می توان از دکمه های لمسی در پایین صفحه نمایش استفاده نمود. درخشش این دکمه بر روی مانیتور، زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده است.


    اسپیکرها

    به همان میزان که ‍‍ET2300 در طراحی چشم نواز است، اسپیکرهای آن را در زمینه صدا می توان گوشخراش دانست. اگر می خواهید یک آهنگ زیبا را برای همیشه در خاطرات خود نابود کنید، تنها کافی است یک بار آن را با ET2300 پخش نمایید. صدای خروجی شاید از بلندی خوبی برخوردار باشد، اما کیفیت آن به هیچ وجه قابل قبول نیست. جالب اینجاست که ایسوس ادعا می کند که در این دستگاه از تکنولوژی SonicMaster به همراه پردازندهMAXXAUDIO استفاده کرده است. اما ظاهرا تنها با عبارات تبلیغاتی روبرو هستیم و در عمل کیفیت صدا را می توان یکی از ضعف های اصلی ET2300 دانست.




    ساب ووفری که به همراه دستگاه عرضه می شود، عملکرد خوبی دارد و Bass صداهای خروجی را افزایش می دهد. اما وقتی کیفیت صدا خوب نباشد، Bass اضافه تنها شکنجه ای است که بر روی گوش ها اعمال می شود. این ساب ووفر به صورت پیش فرض همراه محصول عرضه نمی شود و در صورت نیاز می توانید آن را به مجموعه خود اضافه نمایید.


    کیبورد و موس




    کیبورد و موسی که همراه این محصول عرضه می شوند از تکنولوژی وایرلس بهره می برند و برای اتصال آن ها باید از یک دانگل کوچک وایرلس استفاده نمایید. این دانگل به یکی از پورت های USB متصل می شود و از این طریق شما یکی از درگاه های USB خود را از دست خواهید داد و در عمل تنها سه پورت در اختیار خواهید داشت.






    کیبورد به صورت جزیره ای طراحی شده است و ۱۱۰ دکمه را بر روی خود جای داده است. دکمه ها کمی نرم هستند، هرچند این موضوع اختلالی در روند تایپ کردن شما ایجاد نمی کند اما شاید حس خوبی را به بعضی از کاربران سخت گیر منتقل نکند. موس نیز با وجود ابعاد کوچکش به خوبی در دست جای می گیرد. در مجموع از لحاظ زیبایی ظاهری شاید بتوان نمره قبولی به این دو قطعه داد، اما قطعا نمی توان آن ها را در سطح طراحی کلی ET2300 دانست.



    صفحه نمایش

    صفحه نمایش ۲۳ اینچی ET2300 از تکنولوژی ‍LED استفاده می کند و دارای کیفیت تصویر فول اچ دی با رزولوشن 1920‍‍‍×1080 پیکسل است. ایسوس در این مدل از پنل IPS در صفحه نمایش استفاده کرده است. این تکنولوژی که از اواسط دهه ۹۰ توسط کمپانی ژاپنی هیتاچی گسترش یافته، توانایی نمایش دقیق تر رنگ ها و گسترش زاویه دید را به صفحات نمایش اضافه می کند.






    در مجموع صفحه نمایش ET2300 را می توان یکی از نقاط قوت این دستگاه دانست. جایی که تصاویر با جزییات بالا و رنگ های دقیق به نمایش در می آیند و شما زاویه دیدی تا ۱۷۸ درجه را در اختیار خواهید داشت. این صفحه نمایش همچنین از ده لمس همزمان پشتیبانی می کند. هنگامی که بازی فروت نینجا را بر روی این دستگاه اجرا کردیم، متوجه شدیم که صفحه لمسی ET2300 از دقت بالایی نیز برخوردار است.



    تجربه کار با صفحه نمایش لمسی




    همان طور که اشاره کردیم، محیط ویندوز 8 شرایط را برای لمسی شدن صفحه نمایش در All in one ها محیا کرد. اما به راستی چنین قابلیتی تا چه میزان می تواند کاربردی باشد؟

    در طی مدتی که مشغول کار با ET2300 بودیم تا حدودی توانستیم جواب این سؤال را پیدا کنیم. در ابتدا باید بگویم که اگر برای حذف کیبورد و موس دندان تیز کرده اید، سخت در اشتباهید. شاید در ابتدا جذابیت بالای یک صفحه لمسی با چنین ابعادی، مشوق شما برای دوری کردن از موس و کیبورد باشد، اما خیلی زود دست های تان خسته می شود و ترجیح می دهید تا به همان سیستم سنتی بازگردید. همچنین با توجه چیدمان میز کارتان، امکان اینکه فاصله زیادی با دستگاه داشته باشید نیز زیاد است و در چنین موقعی اصلا دستتان به مانیتور نمی رسد که بخواهید از قابلیت لمسی آن استفاده نمایید.

    نمی خواهیم صفحه نمایش لمسی را تنها یک مانور تبلیغاتی بدانیم، بلکه آن را برای مصرف کننده خانگی چندان کاربردی نمی بینیم. صفحه نمایش ET2300 می تواند تا ۱۸۰ درجه خم شود و در قالب یک میز لمسی ایفای نقش نماید. اما آیا واقعا چنین امکانی در میز کار خانگی می تواند مفید واقع شود؟

    از سوی دیگر این صفحه نمایش لمسی و قابلیت خم شدن آن تا ۱۸۰ درجه در محیط کار می تواند بی نهایت جذاب و کاربردی باشد. جایی که ET2300 می تواند در نقش یک میز استراتژیک ظاهر شود و در انتقال بهتر مطالب بسیار مفید باشد.



    سخت افزار




    پردازنده این دستگاه intel Core i7 است که در کنار آن رم ۸ گیگ DDR3 قرار میگیرد. مانند اکثر AIO ها، در این مدل نیز خبری از هارد SSD نیست و شما می توانید از ۲ ترابایت HDD که بر روی دستگاه قرار گرفته، استفاده نمایید.





    دستگاهی که در اختیار ما قرار گرفته بود دارای پردازنده core i5، رم ۶ گیگابایت و کارت گرافیکی GeForce GT 630 M بود. همانطور که مشاهده می کنید، در بنچ مارک PC Mark 7 که از این محصول به عمل آوردیم، ET2300 موفق شد تا امتیاز ۳۱۹۹ را از آن خود کند (در صورت تمایل می توانید جزییات این بنچ مارک را در اینجا مشاهده نمایید ). سرعت بوت شدن این دستگاه ۲۵ ثانیه است که کمی زیاد محسوب می شود، هرچند در مجموع برنامه های نصب شده بر روی ویندوز با سرعت خوبی اجرا می شوند.

    اما اگر از گیمرهای حرفه ای هستید، شاید این محصول گزینه ایده آلی برای شما به حساب نیاید. در آزمایشات خود بازی Battelfield 3 را توانستیم تنها با کیفیت 768×1024 و با تنظیمات پایین اجرا نماییم. به نظر می رسد که ایسوس در طراحی سیستم خنک کننده دستگاه خود نیز چندان موفق عمل نکرده است. فن این دستگاه هنگامی که عملیات سنگینی در حال اجرا باشد، پس از مدتی، سر و صدای زیادی راه می اندازد که این موضوع می تواند تا حدی آزار دهنده به حساب بیاید.



    نرم افزار




    و سرانجام نوبت به سیستم عامل پر سر و صدای این دستگاه می رسد. اگر تا به حال با ویندوز 8 کار نکرده اید، باید بگوییم که برای بار اول شاید کمی احساس آشفتگی هنگام کار با محیط جدید به شما دست بدهد. وجود دو فضای اصلی مترو و دسکتاپ به همراه میانبرهای جدید و جابه جایی برخی از تنظیمات، همگی از مواردی هستند که باید به آن ها مسلط شوید. خوشبختانه صفحه نمایش لمسی ET2300 کمک بزرگی است که فرآیند تسلط شما به ویندوز 8 را بسیار تسریع می کند. به محض اینکه با ریزکاری های جدید ویندوز آشنا شوید، متوجه می شوید که با یکی از بهترین سیستم عامل های مایکروسافت طرف هستید و به سرعت عاشق آن می شوید.



    جمع بندی




    Asus ET2300 دستگاهی با ظاهری مدرن است که سعی کرده تا با استفاده از صفحه لمسی، تجربه ای متفاوت از کار با ویندوز را در اختیار کاربر قرار دهد. اما اصل این ایده که یک All in One مجهز به صفحه لمسی می تواند برای کاربر خانگی مفید واقع شود، هنوز به اثبات نرسیده است و حداقل از دید ما این موضوع نمی تواند آینده ای درخشان داشته باشد. جا دارد اشاره کنیم که صفحه لمسی چنین دستگاه هایی برای محیط های کاری و حرفه ای بسیار ایده آل است و می تواند منجر به گسترش خلاقیت نیز بشود.

    مدلی از ET2300 مجهز به پردازنده Dual-core 3.3 GHz Core i3 و رم 6 گیگابایت ، با گرافیک یکپارچه در حال حاضر با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار در بازار بین الملل از جانب ایسوس به فروش می رسد.


    منبع : narenji




    موضوعات مشابه:

    4 کاربر پست C0D3R عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •