مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي گوشی موبایل سونی اکسپریا زد2
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: گوشی موبایل سونی اکسپریا زد2

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2014
    عنوان کاربر
    عضو انجمن
    شماره عضويت
    137422
    نوشته ها
    10
    می پسندم
    0
    سپاس از شما
    12 بار در 9 پست
    كشور
    Aaland
    موبايل
    Acer-IconiaTab-A500
    موبايل
    Acer-IconiaTab-A500
    اپراتور
    Albania
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    0

    گوشی موبایل سونی اکسپریا زد2

    شاید خیلی از افراد برای نسل جدید گوشی Sony بی‌طاقت شده بودند، اما باید بگوییم که این چیزی است که ارزش صبر کردن را داشت. اما پیش وارد بی‌طاقت باشیم بگذاری ببینیم چه انتظاری می‌توان از Z2 داشت؟
    می‌توان این انتقاد را مطرح کرد که به دلیل دوره‌های کوتاه تر بروز رسانی، شاید جزئیات زیادی اضافه نشده باشند-درست همانند سایر رقبای آن. یک صفحه نمایش تاحدودی بزرگ‌تر، کمی قدرت پردازش بیشتر، بروز رسانی و دوربین و آخرین نرم‌افزار موجود.
    با این حال اگر از این مسائل صرف‌نظر کنیم، مشاهده می‌کنیم که صفحه نمایش بسیار بهبود یافته است و از نوع جدید IPS LCD می‌باشد. بعلاوه، یک صفحه بزرگ با قطر 5.2" در آن به کار گرفته شده است- Sony Xperia Z2 تلاش کرده است این کار را صرفاً با کوچک کردن گوشه‌ها انجام دهد.
    موارد دیگری نیز وجود دارد. شما یک RAM 3GB ، یک تراشه گرافیکی توانمندتر Adreno 330 ، رزولوشن ضبط ویدئو 4x، دو اسپیکر استزیو و آخرین نسخه Android 4.4 KitKat را دریافت می‌کنید.
    ویژگی‌های کلیدی

    • پشتیبانی از GSM/GPRS/EDGE چهار هسته‌ای ؛ 3G با 42Mbps HSPA؛ 150Mbps LTE
    • صفحه نمایش Triluminos 5.2" 16M-color 1080p IPS (تراکم پیکسل (424ppi؛ موتور X-Reality
    • Android OS v4.4.2 KitKat با UI سفارشی
    • تراشه Qualcomm Snapdragon 801؛ 2.3GHz Krait 400 CPU چهار هسته‌ای، 3 GB of RAM؛ Adreno 330 GPU
    • دوربین اتوفوکوس 20.7MP با یک سنسور 1/2.3" Exmor RS و F/2.0 Sony G Lens؛ افکت های Info-eye, AR
    • ضبط ویدئو 2160p در 30fps؛ 1080p در 60fps؛ 720p در 120fps؛ اتوفوکوس پیوسته و صدای استریو؛ امکان استریمینگ مستقیم ویدئو به فیسبوک
    • گواهی‌نامه IP58 برای مقاومت در برابر ورود آب و غبار
    • Wi-Fi a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct and DLNA; Wireless TV out
    • GPS با A-GPS، GLONASS
    • 16GB حافظه داخلی، کارت اسلات microSD تا 128GB
    • پورت microUSB با قابلیت MHL
    • Bluetooth v4.0
    • NFC
    • فیش آدیو استاندارد 3.5 mm
    • سنسور شتاب سنج و سرعت
    • اسپیکرهای جلو (با حجم صدای بهینه نسبت به Z1)
    • از میان بردن نویز با میکروفون اختصاصی، هندست لغو نویز
    • باطری 3,200mAh

    نقایص اصلی

    • عدم وجود باطری قابل جایگزینی توسط کاربر
    • عدم وجود دکودرهای نمایش ویدئو مناسب (XviD, DivX)
    • عدم امکان شارژ بی‌سیم

    آیا Sony Xperia Z2 می‌توانست بهتر از این باشد؟ سایر برند‌ها در شگفت‌زده کردن ما ناتوان بوده‌اند؛ و دستگاه‌های غیرمنتظره‌ای را بیرون نداده‌اند. با این حال، هنوز مقایسه ها را انجام نداده‌ایم. Z2 در حقیقت بهتر از Z1 از نظر کیفیت تصویر و طول عمر باطری عمل می‌کند. تماشای آن قدر که ما انتظار داشتیم خوب نبوده است. یا آنکه هر چند بهتر بوده اما شگفت‌آور نبوده است.
    خوب بستگی دارد که شما متعلق به کدام منطقه باشید. ما تازه شروع به بررسی Sony Xperia Z2 کرده‌ایم. در حال حاضر تنها می‌توانیم حدس بزنیم که یک Z2 compact احتمالی و یا یک دستگاه جدید در شش ماه آینده، چه اثری روی فروش Xperia Z2 خواهد داشت که هم‌اکنون از نظر زمانی نسبت به Samsung Galaxy S5 و HTC One (M8) کمی تأخیر دارد.
    نمای کلی
    Xperia Z2 دارای نمایشگر و ظرفیت بطری بزرگ‌تری است اما اندازة آن‌ مانند Z1 می‌باشد و حتی وزن آن کمی کمتر است. ابعاد آن عبارتند از 146.8 x 73.3 x 8.2mm- یعنی سه میلی‌متر بلندتر، اما عرض آن حدود یک میلی‌متر کمتر است و کمی نیز باریکتر است. وزن آن‌ها هفت گرم سبک‌تر از Z1 و برابر 163 گرم است.
    به‌راحتی می‌توان مشاهده کرد که Xperia Z1 گوشه‌هایی دارد که باید از میان برداشته می‌شدند-و این انتقادات زیادی را به آن مربوط می‌ساخت. در اینجا عکس‌های Xperia Z2 در کنار برخی از دستگاه‌های دیگر Snapdragon 801 مشاهده می‌شوند. اندازه آن‌ها مانند 5" HTC One (M8) اما باریکتر است.
    Samsung Galaxy S5 دارای یک نمایشگر 5.1" با گوشه‌های فوق باریک می‌باشد که آن را در مقایسه با Xperia Z2 کمی جمع‌وجورتر می‌کند.
    طراحی و جابجایی
    شش ماه یا کمتر، زمان بسیار کمی برای ارائه یک طرح جدید است، بخصوص اگر شما سطح خود را بسیار بالا تعریف کرده باشید. در آن از یک بدنه OmniBalance استفاده شده است که از آلومینیوم پوشیده از یک شیشه مقاوم در برابر خط و خش بهره می‌گیرد.
    Sony از یک فرایند با مرحله‌ای برای آندی کردن آلومینیوم استفاده کرده است و قسمت‌های جانبی را به گونه‌ای پردازش نموده که به ظاهر دو-سایه ای داشته باشد.
    ما تصور می‌کنیم که هیچ یک از طرف‌داران حقیقی Sony پلاستیک را ترجیح بدهند، هر چند که می‌توانست Xperia Z2 را سبک‌تر کند. شیشه و آلومینیوم یک ترکیب فوق‌العاده هستند و ظاهر جذابی را به Xperia می‌بخشند.
    دوباره بدنة آن مانع از نفوذ آب و غبار خواهد بود- Sony در این بخش نیاز به اصلاحات نداشته است. همه اسلات ها و پورت ها در همان جایی هستند که در Xperia Z1 بودند و پوشش‌های پلاستیکی مانع از نفوذ آب و غبار به آن‌ها می‌شوند.
    شیشه‌های عقب جلو، هر دو در برابر خش و خرد شدن مقاوم هستند. هیچ صحبتی در مورد روکش اولئوفوبیک نشده است، با این حال هر چند که لک روی آن می‌ماند، اما به راحتی قابل پاک‌سازی است.
    در دست گرفتن Xperia Z2 حس فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد- این دستگاه بزرگ است و البته قسمت‌های کناری چسبندگی خارق‌العاده‌ای ندارند، اما کسی که شیشه در برابر دست شما با این وزن پدید می‌آورد، بی‌نظیر است. مسلماً اندازه و ظاهر Xperia Z2 باعث لغزیدن آسان آن به داخل جیب شما می‌شود.
    نمایشگر 5.2" 1080p IPS
    Sony Xperia Z2 دارای یک نمایشگر 5.2" 1080p Triluminos IPS به همراه موتور X-Reality کمپانی می‌باشد. ما پیشتر موتور X-Reality را در عمل روی Z1 آزمایش کرده و در نتیجه می‌دانیم که کاملاً برتر از صفحات نمایشی است که Sony پیشتر تولید می‌کرد. نمایشگر IPS قطعاً می‌تواند زوایای دید فوق‌العاده را به ما بدهد. تراکم پیکسل تا 424ppi رسیده است، که از نظر وضوح، تا حد ممکن خوبست. هر چقدر هم از نزدیک به آن نگاه کنید نمی‌توانید پیکسل ‌ها را از هم تفکیک کنید و عکس‌ها کاملاً واضح به نظر می‌رسند (در صورتی که رزولوشن کافی داشته باشند).
    در اینجا یک ماتریس پیکسل از صفحه را در مقایسه با ماتریس RGB در Xperia Z1 ارائه کرده‌ایم که با میکروسکوپ دیجیتالی خودمان گرفته‌ایم.
    یک‌ مورد دیگر که بهینه‌سازی زیادی را در حوزه نمایشگر IPS دریافت کرده است، زوایای دید آن می‌باشد. این موضوع برای بسیاری از کمپانی‌های در سال‌های گذشته مسئله ساز بوده است، اما در Xperia Z1 آن را به خوبی بر طرف کردند و حالا در Xperia Z2 باز هم بهتر شده است. کنتراست داخلی نمایشگر Z2 به خوبی Z1 نیست، زیرا صفحه نمایش Z2 دارای روشنایی همانند نسبت به نسل قبل خود می‌باشد. رنگ‌ها کاملاً شفاف هستند، و البته بسیار دقیق. اگر شما دوست دارید جلوة بیشتری را به عکس‌ها و ویدئو های خود بدهید، باید موتور X-Reality را فعال کنید، که جایگزین موتور Mobile Bravia شده است. هدف از آن بهسازی شفافی، کاهش نویز و در عین حال تقویت کنتراست و اشباع می‌باشد- و این کارها را به خوبی می‌تواند انجام دهد.
    صفحه نمایش Xperia Z2 انعکاس بیشتری نسبت به Xperia Z1 دارد-بدان معنا که نمرة کمتری در آزمون اختصاصی خوانایی در زیر نور خورشید می‌گیرد. ما Xperia Z1 و Xperia Z2 را در کنار هم در زیر نور مستقیم خورشید قرار دادیم و دریافتیم که صفحه نمایش Xperia Z1 بهتر است.
    صفحه نمایش Xperia Z2 شاید نتواند پیروزی‌های زیادی را در بازار امروز به دست آورد که مملو از نمایشگر‌های فوق‌العاده است، اما ما نمی‌توانیم آن را در مقابل مزایای این گوشی هوشمند قرار دهیم و نمره منفی به آن بدهیم.
    طول عمر باطری
    Sony Xperia Z2 دارای یک باتری 3,200mAh Li-Ion است، که در زیر ورقه شیشه‌ای قرار گرفته است و توسط کاربر قابل جایگزینی نمی‌باشد. در Z1 از یک باطری 3000 mAh استفاده شده بود. ما نمی‌توانیم بیش ‌از این برای آزمودن باطری نسبت به نسل قبل آن، صبر کنیم.
    طبق معمول، آزمایش را انجام دادیم و دریافتیم که Sony Xperia Z2 بازدهی فوق‌العاده‌ای دارد. نرخ کلی 89 ساعت اساساً ناشی از نمایش بهتر ویدئو و زمان بالاتر مرور وب می‌باشد. این بدان معناست که اگر شما از یک ساعت نمایش ویدئو، تماشای شبکه 3G یا مرور وب در هر روز استفاده کنید، Xperia Z2 در حدود 4 روز باتری خواهد داشت.
    معیارهای ساختگی و بازدهی
    Sony Xperia Z2 مبتنی است بر تراشه Qualcomm Snapdragon 801 مدل MSM8974AB؛ که سرعت Krait 400 CPU را در 2.27GHz نگه می دارد، اما سرعت را در GPU از 450MHz تا 550MHz بالا می‌برد. تراشه MSM8974AC که تأمین کننده نیروی Samsung Galaxy S5 و Oppo Find 7 است، با سرعت 2.5GHz برای CPU و 578MHz برای GPU چرمی قدرتمندتر است.
    در نتیجه Xperia Z2 دارای تراشه Snapdragon 801 به همراه چهار هسته Krait 400 با سرعت 2.27GHz، یک Adreno 330 GPU در 550MHz و 3GB رم می‌باشد.
    اولین آزمون ما (BenchmarkPi) به بررسی بازدهی هسته CPU و Krait 400 scored در مقایسه با سایر دستگاه‌های دارای Snapdragon 800 مانند LG G Pro 2 و LG Nexus 5 می‌باشد، هرچند که در مقایسه با S800 و S801 ضعیف‌تر است.
    GeekBench 3 یک معیار چند رشته CPU است که در آن Xperia Z2 می‌تواند یک خروجی فوق‌العاده را به دست دهد که در میان بهترین دستگاه‌هایی است که ما تا به حال آزمایش کرده‌ایم.
    در معیارهای ترکیبی (Quadrant و AnTuTu 4) Xperia Z2 توانست نمراتی همانند گوشی‌های S800 دیگری مثل Galaxy Note 3, LG G2 و G Flex میباشد. این دستگاه دارای CPU مشابهی میباشد، اما بنظر میرسد GPU سریعتر در اینجا (برخلاف Oppo Find 7a و HTC One (M8)) کاربرد نداشته باشد.
    آزمون‌های Basemark OS II به بررسی هر یک از جنبه‌های بازدهی گوشی می‌پردازند. در خصوص معیارهای خارج از صفحه، سرعت بالاتر Adreno 330 جدید آنرا در میان بهترین دستگاه ها قرار می‌دهد. گوشی های دارای رزولوشن پایین‌تر مانند Xperia Z1 Compact و iPhone 5s در رأس قرار می‌گیرند، اما در خصوص دستگاه‌های 1080p، Sony Xperia Z2 با نتایج HTC One (M8) که روی S801 کار می‌کند، و Samsung Galaxy S5 دربسته آزمایشی درون صفحه ای GFXBench مطابق است.
    مرورگری وب یک بخش داخلی در هر گوشی هوشمند می‌باشد و Xperia Z2 نیز نتایج قابل قبولی (هر چند که نه فوق‌العاده‌) در هر دو معیار سنجش مرورگر به دست می‌دهد.
    در نتیجه، Sony Xperia Z2 به روشنی می‌توان نمرات خوبی را بگیرد اما به دلایلی در بالای جداول ما قرار نخواهد گرفت. حتی Z1 نیز در برخی از موارد آن را شکست دهد. با این حال آزمایش‌ها هر چه که نشان دهند، اما Xperia Z2 یک تجربه یکپارچه اینترفیس کاربری را به همراه بازدهی بسیار بالا در بازی‌ها فراهم می‌آورد.
    نرم‌افزار هوشمند و دوربین 20.7 MP از نسل قبل
    Sony Xperia Z2 دارای یک سخت‌افزار عکاسی اسطوره‌ای است اما پیشرفت‌های نرم‌افزار را به همراه یک تراشه بهتر، با آن همراه ساخته است. دوربین همان دوربین 20.7 MP است که در Xperia Z1 و Z1 Compact مشاهده کردیم.
    این دوربین دارای یک سنسور 1/2.3" با نور پشتی Exmor R (70% بزرگ‌تر از 1/3" استاندارد) می‌باشد، از Sony G Lens با زاویه باز 27 میلی متری و منفذ f/2.0 و پردازشگر عکس BIONZ استفاده می‌کند و عکس‌هایی با رزولوشن ماکزیمم 5248 х 3936 در نسبت تصویر 4:3 به دست می‌دهد و دامنه گسترده‌ای از رزولوشن های دیگر را نیز در اختیار شما می‌گذارد که رایج ترین آن‌ها 8 MP در وجه تصویر 16:9 میباشد.
    در اینجا یافته های ما در مورد دوربین Xperia Z2 کوتاه هستند.
    مثبت:

    • کیفیت فوق‌العاده عکس‌ها در حالت Superior Auto
    • سهولت زوم Clear Image Zoom
    • قابلیت استریمینگ زنده روی فیسبوک
    • قابل استفاده بودن افکت حالت HDR و عدم اغراق در آن، امکان فعال سازی اتوماتیک آن در حالت Superior Auto
    • کیفیت ویدئو معمولاً مناسب است و حالت ویدئو 4K نیز بر این مبنا به دست می‌آید.

    منفی

    • Superior Auto می‌تواند کیفیت عکس بالاتر را به دست دهد اما میزان آن تنها 8MP است
    • حالت‌های کنونی عکس‌برداری Scenes (شامل HDR) تنها در حالت دستی 8MP عمل می‌کند.
    • شما باید به طور دستی، جهت‌گیری گوشی را در هنگام گرفتن Panorama تنظیم کنید (اما اندازه آن تنها 5MP است).
    • خروجی نور فلش چندان مناسب نیست
    • عکس‌ها دارای سطح نویز بالایی بخصوص در حالت 20MP و در شرایط کم نور هستند.
    • هیچ تفاوتی در دوربین عکس‌برداری با Xperia Z1 وجود ندارد
    • ویدئو های HDR چیزی نیستند که در مورد آن‌ها مطلب بنویسیم

    Sony ویژگی‌هایی مانند Background Defocus را پیاده سازی کرده است که قسمت پس‌زمینه عکس را محو می‌کند و قسمت پیشین را نگاه می‌دارد. این عملکرد برای دانلود روی دستگاه‌های هوشمند دیگر Xperia که روی Android Jelly Bean 4.3 و بالاتر کار کنند، قابل دانلود است.
    روشن کردن دوربین فوراً می‌تواند شما را شگفت زده کند- Sony از یک نرخ فریم بسیار بالا برای viewfinder استفاده کرده است و عکس روی صفحه کاملاً سیال می‌باشد.
    اینترفیس دوربین یک اینترفیس به درگیری کوچک است و گاهی سردرگم کننده می‌باشد. در آن از دو ستون استفاده شده است که ستون سمت راست چهار دکمه مجازی دارد-یک میان‌بر به گالری، دکمه‌های شاتر برای ضبط ویدئو و دوربین عکاسی، و یک دکمه حالت shooting (گرفتن عکس). بسته به حالت عکس‌برداری که در آن قرار داری، کلید شاتر ویدئو می‌تواند با حالت تبادلگر میان عکس/ویدئو جایگزین شود.
    ستون سمت چپ دربرگیرنده یک دگمه تغییر حالت فلش، دکمه تصویر دوربین به پشت/جلو، و دکمه تنظیمات می‌باشد که یک پانل با برخی تنظیمات را به دست می‌دهد. این تنظیمات برای حالت‌های مختلف عکاسی تغییر می‌کنند و به شما امکان گرفتن جزئیات بیشتر یا کمتر را می‌دهند.
    برای مبتدیان، دوربین شما را تشویق می‌کند که از حالت Superior Auto استفاده کنید و به طور اتوماتیک آن را از میان حالت‌های مختلف عکس‌برداری انتخاب کند. این بخش شامل گزینه‌های اشباع رنگ، کنتراست و حالت اندازه‌گیری (metering) می‌باشد. نکته منفی آن است که این حالت عکس‌ها را به رزولوشن 8MP با نسبت تصویر 16:9 محدود می‌کند. ما تصور می‌کنیم که این واکنش Sony به super sampling ارائه شده توسط Nokia (حالت PureView) می‌باشد اما از جنبه کاربری، به خوبی آن نیست و رزولوشن برجسته 20.7MP را تا حدی مخدوش می‌سازد. از جنبه مثبت، مشاهده کرده ایم که در گوشه‌های هوشمند پیشین 20MP متعلق به Sony، کیفیت عکس در حالت Superior Auto تا حد زیادی بهتر است و در نتیجه تغییر انجام شده احتمالاً ارزشمند بوده است.
    سپس یک حالت Manual یا دستی وجود دارد که به شما امکان استفاده از کنترلگر های دستی را می‌دهد، هرچند که آن‌ها اغراق‌آمیز هستند. یک نوار لغزان جبران نور در ورودی ، یک دکمه انتخاب تعادل رنگ سفید و یک ISO، metering و برخی دیگر از حالت‌های فوکوس یا زوم در منوی تنظیمات وجود دارند. و این همه موارد است- با چنین نام بزرگ، ما انتظار یک زوم دستی و یا حداقل روشی برای تنظیم کنتراست، اشباع، وضوح و غیره داشتیم. گفت می‌دانیم که برخی گوشی های معمول وجود دارند که حتی از عبارات پر زرق‌وبرق مانند manual mode نیز استفاده نمی‌کنند.
    کلیدهای مجازی شاتر بسیار خوب عمل می‌کنند، اما Xperia Z2 همچنین دارای یک کلید سخت‌افزاری شاتر نیز هست. هنگامی که گوشی قفل است، که شدن آن باعث باز شدن قفل و آغاز به کار دوربین در حالت‌های عکس‌برداری یا ویدئو می‌شود. همچنین این دکمه می‌تواند فوراً عکس‌برداری یا فیلم‌برداری انجام دهد. این برای شرایطی مناسب است که شما نمی‌خواهید صحنه را از دست بدهید.
    حالت‌های موجود برای زوم شامل Face detection، Smile shutter، Touch capture (به همراه آپشن ( Burst و اتوفوکوس Tracking می‌باشند. در حالت دستی شما همچنین می‌توانید گزینشی از میان حالت‌های Scene را انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید که آن‌ها تنها در صورتی کار می‌کنند که شما از رزولوشن 20.7 MP بهره بگیرید-در حداکثر رزولوشن، گوشی نمی‌تواند از scenes استفاده کند.
    Sweep panorama نیز در دسترس شماست و به شما امکان می‌دهد پاناروما را از طریق کشاندن گوشی به اطراف در جهت‌گیری portrait یا landscape ایجاد کنید. متأسفانه در این حالت از شتاب‌ سنج داخلی استفاده نمی‌شود و شما باید جهت‌گیری خود را به صورت دستی انتخاب کنید. حالت پاناروما چندان خوب کار نمی‌کند و نمی‌تواند با Apple همرده باشد (Apple به طور خودکار با صحنه‌های دارای کنتراست بالاتر تنظیم می‌شود). در عوض، در اینجا گوشی نوردهی را به طور هماهنگ با فریم اول پانوراما انتخاب می‌کند و معمولاً آسمان پف کرده ای را به شما می‌دهد. دوم آنکه هم گذاری مرزهای عکس‌ها با یکدیگر چندان خوب انجام نمی‌شود. می‌توانید نقایصی را در عکس مشاهده کنید. سپس می‌توان به افکت های Augmented Reality اشاره کرد که یکی از جهان های مجازی مختلف را در صحنه شما الصاق می‌کند و شما می‌توانید در آن جا به جا شوید- این کار به واسطه یک افکت ردگیری حرکت پیچیده امکان‌پذیر است (توجه داشته باشید که شما نیاز به شاخص‌های بصری برای ردگیری حرکت خود دارید).
    کودکان این ویژگی را بسیار دوست خواهند داشت، اما ما بزرگ‌سالان چندان تحت تأثیر قرار نگرفتیم- رزولوشن تا 1080p پایین می‌آید و گرافیک ها نمی‌توانند از پتانسیل کامل Snapdragon استفاده کنند. به طور خاص از آنجا که دستگاه نیاز به نشان دادن آن‌ها به طور هم‌زمان در 60fps ندارد، برای عکس نهایی تنها نیاز به یک فریم استاتیک (ساکن) وجود خواهد داشت.
    ویژگی Info-eye مشابه برنامه کاربردی Goggles از گوگل است؛ و میتواند متن، کارت تجاری، QR و بارکد، لندمارک، بطری های مشروب و حتی جلدهای کتاب را تشخیص دهد. کمپانی سونی با کمپانی های برتر در حوزه های تجاری آنها کار کرد تا اطلاعات لازم را در حوزه محصولات به دست دهد (Amazon برای کتاب‌ها، Vino برای مشروب...).
    این بخش کاملاً خوب عمل می‌کند و می‌تواند اطلاعات را در یک نگاه به شما ارائه کند . در صورتی که به پایین پیمایش کنید، باز هم می‌توانید اطلاعات بیشتری را به دست آورید. Sony از طرح کارت Google Now استفاده می‌کند که می‌تواند اطلاعات را به طریقی قابل هضم سازماندهی کند.
    سایر حالت‌های موجود برای دوربین شامل حالت افکت Picture است که یک شبکه 3 x 3 را فراهم می‌آورد که همه افکت های موجود را به صورت هم‌زمان ایجاد می‌کند.
    Sony همچنین از حالتی بنام استریمینگ Social بهره می‌گیرد که می‌تواند ویدئو را از دوربین به طور مستقیم روی پروفایل Facebook شما قرار دهد. مسلماً این چیزی نیست که شما هر روز از آن استفاده کنید.
    Timeshift جایگزین حالت متقابل burst شده است و 61 عکس را در تنها 2 ثانیه می‌گیرد. اما نکته گیج‌کننده آنست که گرفتن عکس‌ها حتی پیش از فشردن دکمه شاتر آغاز می‌شود.
    کیفیت عکس
    عکس‌های گرفته‌شده با Sony Xperia Z2 بسیار خوب به نظر می‌رسند-به خصوص در زیر نور کافی. حالت Superior Auto جزئیات زیادی را در هر صحنه‌ای که ما عکس گرفتیم، به دست با. نویز تحت کنترل بود و بافت اجسام به خوبی مشخص بود. رنگ‌ها بسیار زیبا به نظر می‌رسند اما اغراق‌آمیز نیستند، همچنین دامنه دینامیک نیز کاملاً تعریف شده است.
    حالت Superior Auto کمی وضوح بیشتر را به عکس‌ها می‌افزاید، که البته ممکن است با ذائقه همه جور درنیاید. همچنین به نظر می‌رسد کارهایی برای کاهش نویز انجام شده باشد که با نگاهی به نتایج می‌بینیم کاملاً مؤثر بوده‌اند.
    اگر شما عکس‌هایی با پردازش کمتر می‌خواهید، حالت عکس‌برداری دستی را در 20.7 MP انتخاب کنید. این عکس‌ها دارای نسبت 4:3 هستند در نتیجه ارتفاع آن‌ها بیشتر است و اطلاعات بیشتری را در بالا و پایین اخذ می‌کنند. جزئیات بسیار خوب هستند اما در مقایسه با عکس‌های حالت 8 MP Superior Auto نویز بیشتری وجود دارد. گاهی اوقات نویز در نواحی کاملاً نورپردازی شده نیز بوجود می‌آیند و حتی به زیر سطح ISO 200 می‌رسند و می‌بینیم که گوشه‌های عکس‌های 20.7 MP در مقایسه با مرکز، نرم‌تر هستند. همانند عکس‌های 20MP گرفته شده با Xperia Z1 و Z1 Compact، عکس‌های مربوط به Xperia Z2 نیز دارای نواحی خارج از فوکوس هستند که در جاهای مختلف بر روی عکس به طور رندوم پراکنده شدند. نمی‌توان دقیقاً گفت که آن‌ها به چه دلیل پدیدار می‌شوند اما به نظر می‌رسد که دوربین دارای یک مشکل در لنز باشد. پس از آزمایش دریافتیم که این گونه نیست-ما یک عکس با حالت Superior Auto 8 MP و عکس دیگری را با حالت دستی 8 MP گرفتیم که حالت دوم لک داشت در حالی که حالت اول اینگونه نبود. ما امیدوار بودیم که Sony این مشکل را روی این دستگاه حل کرده باشد - این سومین مدل آن‌هاست که این مشکل را دارد.
    macro shot های گرفته شده با Xperia Z2 بسیار خوب به نظر می‌رسند-درست همانند Z1. ما این کلوزآپ را در هر دو حالت SA و دستی گرفتیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سطح جزئیات حتی در این فاصله نزدیک (یعنی زیر 10 سانتی‌متر) بسیار مناسب بود آبجکت که مورد نظر از پس زمینه کاملاً مجزا شده بود. حالت HDR یک عکس کوپل را در نورهای مختلف می‌گیرد و آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند تا بهترین نور را در صحنه انتخاب کند. حالت مذکور کاملاً در مقایسه با رقبایی مانند HTC و Samsung در رده متوسط قرار دارد و مشابه دوربین‌های LG عمل می‌کند. این می‌تواند جزئیات موجود در هوا و سایه‌ها را تقویت کند اما هایلایت ها و بخش‌های دارای نور مناسب را در تصویر، بدون تغییر نگاه می‌دارد. می‌توانید تفاوت آن‌ها را در عکس‌های زیر مشاهده کنید.
    در اینجا می‌خواهیم حالت کم نور را توصیف کنیم که در آن، دوربین نویز بالایی دارد. عکس‌ها بسیار شفاف و با جزئیات گرفته می‌شوند، اما دارای نویز دانه‌ای بالایی هستند. شاید در صورت کاهش نویز، آن‌ها بهتر به نظر برسند. نمونه سمت راست عکسی است که با قرار دادن فلش در حالت auto گرفته شده است. فلش را نمی‌توان از بهترین فلش‌های موجود دانست- ما به ندرت توانستیم مزایای زیادی از آن حاصل آوریم. در شرایط هفت کم نور، تعداد ISO زیر 400 بود اما سطح نویز همچنان بالا بود.
    حالت دستی در 20.7 MP نیز شرایط مشابهی دارد اما در رزولوشن بالاتر. ISO باز هم برای میزان نور اتاق بسیار پایین و نویز، قابل توجه است، بخصوص در قسمت گوشه‌های تیره‌تر تصویر. با این حال همچنان فرضیات زیادی مشاهده می‌شوند. به نظر می‌رسد که فلش بتواند جزییات بیشتری را در مقایسه با عکس بدون فلش، به دست دهد.
    در عکس‌های Background Defocus ، مرکز تصویر شفافی و قسمت‌های پس زمینه تیره هستند. این افکت تلاش کند که تقلیدی باشد از افکت bokeh که در دوربین‌های پیشرفته‌تر با لنز های دارای دهانه بزرگتر مشاهده می‌شوند و به شما امکان می‌دهند که مشخص کنید پس از گرفتن عکس می‌خواهید روی کدام قسمت زوم کنید. با این حال، همان که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، طرح خارجی قسمت محو شده چندان جذاب نیست.
    در آخر یک Clear Image Zoom وجود دارد که Sony ادعا می‌کند می‌تواند به شما امکان زوم توی عکس و در عین حال گرفتن آن با 20MP را بدهد. ما این ادعا را به واسطه گرفتن یک عکس 20.7 MP با زوم به سمت داخل و عکس دیگری با زوم به سمت خارج گرفتیم و سپس عکس دومی را به‌گونه‌ای crop کردیم که منطبق با سطح زوم اولی باشد. برای رسیدن به سطح بزرگ‌نمایی مشابه زوم ماکزیمم، ما می‌بایست عکس نرمال را تا 80MP برون ‌یابی می‌کردیم و سپس ف سطح مرکزی را با پوشش 20MP ، crop می‌نمودیم. ما این کار را با فتوشاپ انجام دادیم، اما انجام آن در خود دوربین نیز بخوبی امکان پذیر است.
    کلام آخر
    Sony Xperia Z2 گوشی است که به راحتی می‌توانید آن را دوست داشته باشید- و این موضوع تنها مختص طرف‌داران پروپاقرص سونی نیز نیست. ظاهر فوق‌العاده بعلاوه بازدهی عالی، چیزی است که در خط تولید Xperia باعث افزایش سود و در عین حال جذب مشتریان وفادار شده است. دارندگان Xperia Z1 احتمالاً چندان علاقه‌ای به بروز رسانی آن نخواهند داشت. شاید نیازی نیست به آن نباشد.
    در اینجا موارد مضاعف Xperia Z2 را در مقایسه با Xperia Z1 مطرح می‌کنیم:

    • نمایشگر 5.2" IPS در مقایسه با 5.0" TFT علیرغم حفظ اندازه یکسان برای بدنه
    • گرافیک نسبتاً قوی تر: Adreno 330 در 550MHz
    • 3GB نسبت به 2GB رم
    • ضبط ویدئو 2160p در مقایسه با 1080p در نسل قبل
    • باطری 3200mAh در مقایسه با 3000mAh، و یک طول عمر باطری بسیار مناسب‌تر از چیزی که روی کاغذ می‌بینیم
    • اسپیکرهای استریو با خروجی عالی

    از قول سونی، Xperia Z2 جایگزینی برای Xperia Z1 نیست بلکه صرفاً آخرین محصول ممکن توسط این کمپانی است که از آخرین تکنولوژی ها بهره می‌گیرد. اگر کسی منتظر ویژگی‌های انقلابی در آن بود، باید بگوییم که ناامید شده است. از طرف دیگر، این پیشرفت‌ها-زودتر از آنچه ما انتظار داریم- پدید خواهند آمد.
    Sony یک چرخه ی بروز رسانی جدید و کوتاه‌تر را برای ارائه یک گوشی هوشمند در هر شش ماه یکبار، به کار گرفته است. این کمپانی تصور می‌کند که این بهترین راه برای ماندن بر سر زبان‌ها است. این دقیقاً همان زمانی است که Qualcomm باید Snapdragon بعدی را بیرون بدهد.
    Xperia Z2 اولین تجربه با این تراشه است. آخرین تراشه تولید انبوه Snapdragon 801 بدون تردید مورد استفاده قرار می‌گرفت اما حرکت Sony به سمت استفاده از نمایشگر‌های IPS کاملاً درخور تقدیر است. دو اسپیکر، ارتقای طول عمر باطری و ویدئو های 4K توانستند کاراکتر بیشتر به این دستگاه ببخشند. همچنین از آخرین نسخه Android 4.4 KitKat به همراه آخرین بازبینی های اختصاصی Sony استفاده شده است.
    شاید بتوان گفت که کل تفاوت این دو گوشی مربوط به بازبینی انجام شده روی تراشه است. خواه این بدان دلیل باشد که Sony از مدت‌ها پیش از یک مشخصه استفاده می‌کرده است ، چیزی که رقبا تا مدت‌های طولانی نداشتند (ضد آب بودن)، و یا اینکه تلاش داشتند در جای دیگری آن را جبران کنند (IPS LCD و اسپیکرهای استریو)، اما تفاوت میان Z2 و Z1 به بزرگی تفاوت میان 801 و Snapdragon 800 است، که به عبارت دیگر بروز رسانی یک جالب توجهی بوده است اما به ندرت می‌تواند گزینه‌های بازی را تغییر دهد.
    با این حال بد نیست که پس از آن که گوشی امتحان فروش خود را پس داد، یک نسخه ارزان‌قیمت تر و البته دارای امکانات کمتر عرضه شود.
    و البته مطمئناً این ابتکار سونی نیست- Oppo در این بخش بسیار فراتر رفته است و یک زوج از دستگاه‌ها را با عناوین Find 7a ، و نسخه دارای صفحه QHD، Find 7 ، عرضه کرده است. هر دو آن‌ها دارای نمایشگر های 5.5"، تراشه‌های Snapdragon 801 و دوربین‌های توانمند 13MP هستند. Oppo دارای قیمت €399 برای 1080p Find 7a و 100 یورو بیشتر برای Find 7 می‌باشد که به نظر یک معامله منطقی می‌رسد.
    اما Samsung's Galaxy S5 به رقیب بزرگی است و در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند در بازار میباشد؛ که البته بازاریابی بسیار زیادی روی آن انجام شده است. هم‌اکنون این گوشی نیز می‌تواند طرح ضد آب سونی را به مشتریان خود عرضه کند؛ و البته دارای یک سنسور دوربین جدید و توان پردازش و مضاعف می‌باشد و نسخه توانمندتری از Snapdragon 801 روی آن نصب شده است. چند گزینه مضاعف دیگر نیز به آن افزوده شده است، مانند اسکن اثر انگشت و کنترلگر ضربان قلب. قیمت آن در حدود €50 ارزان‌تر است و البته ظاهر آن فوق‌العاده نیست.
    اما می‌رسیم به HTC One (M8) با یک بروز رسانی قابل توجه روی تراشه و البته کیفیت ساخت بهتر. HTC کار فوق‌العاده‌ای را در داخل و خارج آن انجام داده است و One (M8) را به یکی از بهترین دستگاه‌های موجود تبدیل کرده است که باز هم €50 ارزان‌تر از Xperia Z2 می‌باشد.
    Sony هیچ زمانی (یا توجهی) برای ویژگی‌های ظریفی مانند دوربین دوگانه HTC و Zoe ، و یا سنسورهای جدید سامسونگ نداشته است. طراحی فوق‌العاده و کیفیت ساخت شاخص ، در یک قاب حاوی آخرین تراشه چیزی است که Xperia Z2 عرضه می‌کند. طرف‌داران Sony این دستگاه را دوست خواهند داشت (بدون توجه به اینکه تراشه می‌توانست کمی قدرتمندتر باشد). شما نیز می‌توانید آن را دوست داشته باشید - اگر عقیده داشته باشید که این یک دستگاه خوبست که بهتر شده است.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    کاربر مقابل پست hossein2015 عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •