مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي گوشی موبایل سونی اکسپریا تی 2 الترا
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: گوشی موبایل سونی اکسپریا تی 2 الترا

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2014
    عنوان کاربر
    عضو انجمن
    شماره عضويت
    137422
    نوشته ها
    10
    می پسندم
    0
    سپاس از شما
    12 بار در 9 پست
    كشور
    Aaland
    موبايل
    Acer-IconiaTab-A500
    موبايل
    Acer-IconiaTab-A500
    اپراتور
    Albania
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    0

    گوشی موبایل سونی اکسپریا تی 2 الترا

    برای یک کمپانی که تلاش می‌کند گوشی های هوشمند خود را در جیب همه افراد با همه ذائقه‌ها، نیازها و سلیقه‌ها قرار دهد، و تنها در طول دو نسل از گوشی ها توانسته است به این حقیقت دست پیدا کند، یک فبلت متوسط به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند تعجب‌آور باشد. Sony Xperia T2 Ultra دومین نسل از حد تولید Ultra است که تلاش می‌کند تجربه Xperia Z Ultra را با بودجه‌ای محدودتر به دست بدهد. در بازاری که به نظر می‌رسد به ندرت تولید کننده‌ای وجود داشته باشد که از مرز 6 اینچ فراتر نرفته باشد، Sony مطمئناً به تقویت دامنه فبلت خود خواهد پرداخت. Xperia T2 Ultra با توجه به ماهیت آن به‌عنوان یک فبلت، دارای یک صفحة نمایش 6" IPS با رزولوشن 720p است. این دستگاه در رده متوسط قرار دارد و از یک تراشه عمومی Snapdragon 400 به همراه چهار هسته Cortex-A7 استفاده می‌کند. در حال حاضر، Xperia T2 Ultra دوربین بهتری را نسبت به برادر ناخوانده خود، Z Ultra ، عرضه می‌کند-یک سنسور 13MP Exmor RS که با یک فلش LED تکمیل می‌شود. پس وجود یک دوربین بهتر به همراه فلش LED چیزی است که ما از آن در دستگاهی با قابلیت حمل آسان‌تر، استقبال می‌کنیم- Xperia Z Ultra تنها کمی از یک تبلت پایین‌تر است و برای کسانی‌که به عکس گرفتن علاقه دارند، گزینه اول می‌باشد. هرچند که باطری دارای ظرفیت مشابه 3,000mAh نسبت به چیزی که در Z Ultra مشاهده شده می‌باشد، اما یک صفحه کوچک‌تر را تغذیه می‌کند که البته رزولوشن پایین‌تری دارد. به نظر می‌رسد طول عمر باطری بهتر شده باشد- و ما برای آزمایش آن بسیار بی‌طاقت هستیم. در ابتدا نگاهی خواهیم داشت ویژگی‌های اصلی Sony Xperia T2 Ultra.

    ویژگی‌های کلیدی

    • پشتیبانی از GSM/GPRS/EDGE چهار باند؛ 3G با 42Mbps HSPA؛ 150Mbps LTE
    • Dual SIM آپشنال
    • نمایشگر 6.0" 16M-color 720p capacitive IPS Triluminos (تراکم پیکسل 245ppi) ؛ موتور Mobile BRAVIA2
    • سیستم عامل Android OS v4.3 Jelly Bean با UI سفارشی که برای بروز رسانی و KitKat تأیید شده است.
    • تراشه Quad-core 1.4GHz Cortex-A7 CPU, Adreno 305 GPU, 1GB RAM; Qualcomm Snapdragon 400
    • دوربین اتوفوکوس 13MP با geo-tagging، HDR
    • ضبط ویدئو 1080p در 30fps، اتوفوکوس پیوسته و صدای استریو
    • دوربین جلوی 1.1MP، ضبط ویدئو 720p
    • Wi-Fi a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct and DLNA; Wireless TV out
    • GPS با A-GPS، GLONASS
    • 8GB حافظه داخلی، اسلات کارت microSD
    • پورت microUSB با قابلیت MHL
    • Bluetooth v4.0
    • NFC
    • جای فیش ادیو 3.5 mm استاندارد
    • سنسور شتاب سنج و مجاورت
    • از میان بردن نویز فعال و یک میکروفون اختصاصی
    • باطری 3000 mAh

    معایب اصلی

    • ضخیم تر بودن نسبت به Z Ultra
    • عدم قابلیت جایگزینی باطری توسط کاربر
    • عدم قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و غبار
    • عدم وجود دکودر مناسب ویدئو و آدیو (DivX, AC3)
    • خروجی صدای نسبتاً ضعیف در هدفون

    اگر شما به Xperia T2 Ultra علاقه‌مند هستید، پس نگرانی در مورد اندازه و وزن آن ندارید- و دقیقاً قطر صفحه آن را دوست دارید. حمل T2 نسبت به 6.4" Z Ultra تا حدودی آسان‌تر است و این حس برتر به واسطه افزودن کمی حجم بیشتر به آن از میان نرفته است. در قسمت خارجی، دستگاه تقریباً مشابه Z Ultra به نظر می‌رسد اما محافظت در برابر ورود آب و غبار دیگر وجود ندارد.
    استفاده از یک ویدئو پلیر برای تأمین نیاز سلیقة شما در Play Store ، در صورت عدم رضایت از برنامه کاربردی پیش‌فرض، همیشه یک آپشن بوده است، اما متأسفانه باید بگوییم که این تلاش به بیراهه رفته است زیرا عدم وجود codec مناسب باعث از میان رفتن قابلیت‌های کامل برنامة کاربردی Movies شده است.
    با این حال هیچ کس کامل نیست و ما می‌دانیم که تنها نباید یک مدل را از روی صفحه مشخصات آن قضاوت کرد. پس با کوتاه کردن سخن، وارد عمل می‌شویم.
    Sony Xperia T2 Ultra
    Sony Xperia T2 Ultra دارای اندازه 165.2x83.8x7.7mm است که در حقیقت یک سانتی‌متر کوتاه‌تر و تقریباً همین قدر باریکتر از 6.4"Xperia Z Ultra ، اما یک میلی‌متر ضخیم تر از آن می‌باشد. با یک صفحه نمایش کوچک‌تر و عدم محافظت در برابر نفوذ آب، T2 Ultra در حدود 40 گرم سبک‌تر است و به 172 گرم رسیده است- هرچند که به نظر می‌رسد عدم وجود صفحة شیشه‌ای در پشت، بیش از همه بر این مسئله اثرگذار بوده باشد.
    طراحی، کیفیت ساخت و حمل
    Sony Xperia T2 Ultra شاید در برابر آب و غبار نفوذپذیر باشد، اما نمی‌توان آن را بدتر از برادر ناخوانده اش دانست. طراحی OmniBalance یک ویژگی کلیدی در خط تولید Xperia است و T2 Ultra نیز از همین گونه طراحی استفاده می‌کند-البته در محدوده بودجه خود. منظور ما، پردازش قسمت پشت آن است که از پلاستیک به جای شیشه در آن بهره گرفته شده است.
    کل قسمت جلوی Xperia T2 Ultra با یک نمایشگر بزرگ 6" پوشیده شده است درحالی‌که روکش قسمت پشتی، که غیر قابل جداسازی است، متشکل از یک پلاستیک شیشه‌ای مشکی می‌باشد که بسرعت لک های دست شما روی آن میماند. شاید استفاده از رنگ سفید، این مشکل را تضعیف کند.
    بدون توجه به اثر انگشت‌ها و لکه‌های باقی‌مانده، باید بگوییم که قسمت جلوی تمام شیشه‌ای به علاوه فریم یک تکه مات می‌توانند همراه با یکدیگر، یک سبک و ظاهر مدرن را به دستگاه ببخشند.
    Sony Xperia T2 Ultra یک ابزار بزرگ به شمار می‌رود و ما نمی‌خواهیم این مسئله را تکذیب کنیم. کیفیت ساخت فوق‌العاده است و هر چه که قسمت پشتی لغزنده آن ممکن است باعث تضعیف نمره قابلیت حمل شود، اما قسمت‌های کناری مات مورد استفاده، می‌توانند چسبندگی خوبی را به شما بدهند. T2 Ultra در حدود یک سانتی‌متر کوتاه‌تر و باریک‌تر از Z Ultra است و وزن آن نیز کاملاً پایین‌تر است، و کار با آن با یک دست می‌تواند بسیار ساده باشد.
    نمایشگر
    Sony Xperia T2 Ultra دارای یک نمایشگر 6.0" IPS Triluminos با رزولوشن 720p می‌باشد که با تراکم 245ppi کار می‌کند . در حالی که آن را نمی‌توان به هیچ وجه نزدیک به تراکم پیکسل 400+ دستگاه‌های امروزی دانست، اما نباید فراموش کرد که ما در حال صحبت پیرامون یک طیف متفاوت از بازار هستیم.
    نمایش گر Xperia T2 Ultra توسط موتور Mobile BRAVIA Engine 2 سونی تقویت شده است و از آخرین موتور X-Reality استفاده نمی‌کند. هدف آن، بهبود وضوح، کاهش نویز و درعین‌حال افزایش کنتراست و اشباع می‌باشد، و در همه آن‌ها عملکرد خوبی دارد.
    پیکربندی پیکسل از نوع RGB استاندارد با مقادیر برابری از پیکسل های سبز، قرمز و آبی در یک خط است. در زیر شما می‌توانید آن را به صورت بزرگ‌نمایی شده با استفاده از میکروسکپ مشاهده کنید.
    کنتراست و روشنایی صفحه بسیار مناسب هستند. بازسازی رنگ نیز عالی است. همة آن‌ها باعث افزایش کیفیت عکس می‌شوند. زوایای دید، به واسطه ماتریس IPS دهد خوب هستند و اثر محو شدگی رنگ به ندرت مشاهده می‌شود.
    متأسفانه صفحه، حتی با خاموش کردن تنظیمات Auto Brightness نیز به تغییر سطح روشنایی بر اساس نور محیطی ادامه می‌دهد و بدین ترتیب ما نتوانستیم آزمایشات خودمان را در 50% انجام دهیم.
    متأسفانه، خوانایی در زیر نور خورشید تنها در سطح متوسط بود. اگر شما از این فبلت استفاده می‌کنید و هوا آفتابی است، مطمئناً مشکل خواهید داشت.
    طول عمر باطری
    به طور رسمی عنوان شده است که باطری 3000mAh می‌تواند تا 24 ساعت مکالمه 3G و یا 1046 ساعت حالت آماده به کار (stand-by) در شبکه 3G داشته باشد. این اعداد جذاب به نظر می‌رسند، و بهتر از نرخ‌های رسمی مطرح شده برای Xperia Z Ultra هستند، اما ما بیشتر توجه این مطلب هستیم که این گوشی هوشمند در هنگامی که صفحه روشن باشد و تراشه چهار هسته‌ای در حالت غیرفعال نباشد، از نظر بازدهی باطری چگونه است.
    Xperia T2 Ultra دارای یک طول عمر باطری بسیار مناسب است که نسبت به Xperia Z Ultra بسیار جلوتر قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که ما دستگاه‌ را بدون حالت STAMINA و یا هرگونه تقویت باطری آزمایش کردیم . عدد 96 ساعت بدان معناست که T2 Ultra دارای ظرفیت چهار روز باتری با یک ساعت مکالمه، مرور وب و نمایش ویدئو در هر روز می‌باشد.
    نکته: به یاد داشته باشید که نمرات بالایی زمان نمایش ویدئو و مرور وب احتمالاً ناشی از روشنایی اتوماتیک فعال ثابت گوشی بوده‌اند حتی هنگامی که ما آن‌ها را ظاهراً خاموش کرده‌ایم. ما عموماً برای همه گوشی ها ، روشنایی را روی 50% قراردادیم، اما در Xperia T2 Ultra به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آنرا علی‌رغم تمایل گوشی، پایین آورد.
    معیارهای ساختگی
    Sony Xperia T2 Ultra روی یک تراشه متوسط Snapdragon 400 کار می‌کند. در آن از چهار هسته Cortex-A7 CPU ، گرافیک Adreno 305 و 1GB رم استفاده شده است. ما کارکرد S400 را در عمل روی Motorola Moto G مشاهده کردیم که یک عملکرد بهینه را عرضه میکرد. امیدواریم اینترفیس کاربری سبک Sony و Android 4.3 Jelly Bean بتوانند بازدهی خوبی را روی T2 Ultra نیز فراهم آورند. استفاده از معیارهای CPU در Xperia T2 Ultra نمرات متوسطی را به ما دادند که برای این پردازشگر کاملاً مورد انتظار بود. عملکرد تک هسته‌ای در مقایسه با سایر دستگاه‌هایی که از Cortex-A7 استفاده می‌کنند، مانند Moto G و Xperia C تا حدودی بهتر است.
    T2 Ultra نتایج خوبی را روی معیار چند هسته‌ای GeekBench 3 به دست داد. در حالی که در مقایسه با آخرین پردازشگرهای Krait نتوانست چندان خوب عمل کند. T2 Ultra عملکردی بهتر از Moto G و Xperia C و بهتر از نسل اول دستگاه‌های Krait و Cortex-A9 دارد.
    معیارهای ترکیبی AnTuTu و Quadrant نیز برای بررسی بازدهی RAM و GPU استفاده شدند. نمره Quadrant چندان جذاب نبود درحالی‌که مقادیر به‌دست‌آمده برای AnTuTu خوب بودند، باز هم کمی بهتر از دستگاه‌های دیگری که از Cortex-A7 چهار هسته‌ای بهره می‌گیرند-مانند Moto G و Xperia C.
    اما نتایج معیار گرافیک را چندان نمی‌توان جذاب دانست. آزمون‌های GFXBench (چه خارج از صفحه و چه درون صفحه‌ای)، عملکردهای نسبتاً ضعیفی را نشان دادند.
    مرورگری وب عملکرد خوبی را برای Sony Xperia T2 Ultra در آزمایش JavaScript SunSpider مشخص کرد. بدین ترتیب تراشه Snapdragon 400 در همان سطح میانی قرار گرفت که انتظار آن را داشتیم-نه کمتر و نه بیشتر. نمی‌توان آن را چندان برتر از سایر دستگاه‌های سطح میانی دانست، اما می‌توان گفت که در سطح رقبای خود است.
    در حالی که نمرات آزمایشات T2 Ultra فوق‌العاده نیستند، اما در خصوص انجام بازی‌ها ، مرورگری وب، نمایش ویدئو 1080p و یا حتی مولتی تسک می‌توان آن را پربازده دانست. تجربه اینترفیس کاربری کاملاً روان و سیال بودن آن را نشان می‌دهد، نمی‌توانیم هیچ شکایت در خصوص تأخیر یا بارگذاری نادرست و طولانی داشته باشیم.
    دوربین توانمند 13MP
    دوربین Sony Xperia T2 Ultra از یک سنساره 13MP Exmor RS استاندارد استفاده می‌کند. شاید بتوان آن را همانند Xperia Z دانست. در آن از رزولوشن ماکزیمم 4128 x 3096 pixels (13MP) در حالت دستی و 3920 x 2204 (8.6MP) در حالت Superior Auto استفاده می‌شود. برخلاف Xperia Z Ultra، T2 Ultra دربرگیرندة یک فلش LED برای کمک به شما در گرفتن تصاویر کم نور است. Xperia T2 Ultra دارای یک کلید شاتر سخت‌افزاری است که بسیار کوچک است و بسیاری از افراد با آن مشکل دارند. نکته مثبت آن است که شما می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که قفل گوشی را باز کند و دوربین را فعال نماید. همچنین این دکمه می‌تواند فوراً عکس بگیرد یا ویدئو ضبط کند. این مسئله برای زمانی کاربرد دارد که شما می‌خواهید تصویر سریعی را بگیری.
    کیفیت عکس
    نمونه‌های رزولوشن کامل، 13MP و انواع 8.6MP در حالت Superior Auto هر دو سطح جزئیات بالایی دارند- میزان جزئیات کمی کمتر از بالاترین سطح موجود در بازار است، اما برای گرفتن جزئیات ریز تا حد زیادی مناسب می‌باشد. کنتراست فوق‌العاده، رنگ‌ها برجسته (اما بدون اشباع اضافی) و در عین حال تعادل رنگ سفید مناسب است. در آخر، باید گفت که سطح نویز پایین است و هیچ نقیصه ای در عکس‌ها مشاهده نمی‌شود.
    Xperia T2 Ultra از یک مدول دوربین مشابه Sony Xperia Z استفاده می‌کند. هرچند که Xperia Z از نظر جزئیات کمی بدتر است، اما پردازش عکس در Xperia T2 Ultra تا حد زیادی پخته‌تر به نظر می‌رسد. این مسئله بخصوص در عکس‌های گرفته شده در شرایط کم نور قابل توجه است.
    در اینجا چند عکس 13MP را مشاهده می‌کنید که با آن گرفته‌ایم.
    همچنین نمونه‌هایی از عکس‌های گرفته شده در حالت Superior Auto را نیز می‌بینید. آن‌ها دارای کیفیتی مشابه 13MP می‌باشند اما نسبت تصویر آن‌ها 16:9 است.
    حالت HDR را به سختی می‌توانید پیدا کنید ، اما در Sony Xperia T2 Ultra وجود دارد. شما باید ابتدا به حالت دستی (Manual) بروید و سپس منوی Scenes را باز کنید و Backlight Correction (HDR) را انتخاب کنید. حالت HDR محافظه‌کارانه است و بدون آنکه کنتراست را چندان پایین می‌آورد، سایه‌ها و هایلایت ها را برجسته می‌کند. علیرغم این مطلب، ما دریافتیم که اثر آن چندان طبیعی نیست. در اینجا چند نمونه از HDR را مشاهده می‌کنید.
    ضبط ویدئو با 1080p در 30 fps
    Sony Xperia T2 Ultra قادر به ضبط ویدئو با 1080p در 30 fps می‌باشد. دوربین ویدئو دارای اینترفیس کاربری مشابهی با دوربین عکس‌برداری است. شما می‌توانید یک تایمر را مورد استفاده قرار دهید و یا آنکه تنظیمات نوردهی، metering، حالت فوکوس و غیره را تغییر دهید.
    Sony Xperia T2 Ultra دارای دوربین فیلم‌برداری توانمندی است و ویدئو های 1080p را در تنها (کمتر از) 30 فریم در ثانیه با نرخ فریم مناسب 16-17Mbps و صدای استریو با نرخ بیت 128 Kbps و نرخ نمونه‌گیری آدیو 48 kHz می‌گیرد.
    نتیجه نهایی مناسب است اما فوق‌العاده نیست. جزییات آن طور که ما انتظار داشتیم، دقیق نیستند، و رنگ‌ها و کنتراست همانند عکس‌ها می‌باشند. ویدئو ها با نرخ فریم 29-30 fps با تغییرات جزئی، به صورت یکنواخت و یکپارچه اجرا می‌شوند. اتوفوکوس پیوسته جالب توجه است اما بیش از حد فعال می‌شود.
    Xperia T2 Ultra قادر به گرفتن ویدئو های HDR با کیفیت 1080p در 24fps می‌باشد. کیفیت آن مشابه نمونه‌های ویدئو استاندارد است، هرچند که ویدئو اندکی متلاطم است اثر HDR بندرت قابل تشخیص است.
    کلام آخر
    T2 Ultra مربوط است به خط تولید Z Ultra در سری Sony Xperia ؛ و کاملاً آماده است که برخی از فبلت های رقیب را در سطح میانی بازار به چالش بکشد. قطعاً در مورد آن تلاش شده است که یک آپشن مقرون به صرفه تر از Xperia Z Ultra را به دست دهد و در اینجا کاهش قیمت بین این دو احتمالاً بیان‌کننده تفاوت سطح تجهیزات نیست.
    Xperia T2 Ultra شاهد کاهش رزولوشن صفحه و توان پردازش ، عدم وجود گواهی‌نامه IP و پردازش خارجی معمولی تر نسبت به Xperia Z Ultra می‌باشد.
    در عوض چیزی که این دستگاه ارائه می‌دهد، اندازه بهتر و مهارت‌های عکس‌برداری مناسب‌تر ، بازگشت فلش LED و کلید مناسب عکس‌برداری سخت‌افزاری است. طول عمر بهینه باتری یک نکته مثبت دیگر است- این یکی از مهم‌ترین نقایص Z Ultra بود. تراشه Snapdragon 400 یک گزینه معمول مورد انتظار است و آپشن دو-سیم کارت در برخی از بازارها مطلوب است.
    Xperia T2 Ultra در آغاز روی Android 4.3 Jelly Bean عرضه شد، اما Sony تأیید کرده است که یک بروز رسانی KitKat را روی آن انجام خواهد داد. Sony معمولاً این گونه تعهدات را محقق می‌سازد، پس دلیلی وجود ندارد که T2 Ultra را کنار بگذاریم.
    شش اینچی ها بازار خود را دارند اما رقابت آن‌ها محدود به اندروید نیست. برخی از دستگاه‌های 5.5" نیز گزینه‌های مناسبی هستند؛ در نتیجه Xperia T2 Ultra حقیقتاً تحت فشار زیادی است.
    برای آغاز باید بگوییم که Xperia T2 Ultra شاید به فشار موجود در میان دو Lumia (از نظر قیمتی) چندان تمایلی نداشته باشد. و ما شاهد عرضه دستگاه‌های توانمندی با تقویت بیشتر و بروز رسانی 8.1 هستیم. دستگاه‌های شش اینچ Lumia 1320 و Lumia 1520 انتخاب مناسبی از نظر رزولوشن صفحه و توان پردازش برای بودجه های مختلف هستند. نزدیک‌تر بودن به 1520 از نظر قیمت، شاید چندان برای T2 Ultra مطلوب نباشد.
    Samsung Galaxy Note 3 Neo یک نسخه سبک‌تر از Note 3 محبوب است، و دارای یک نمایشگر 5.5" Super AMOLED 720p و یک پردازشگر شش هسته‌ای فوق‌العاده می‌باشد. در آن از گزینه S-Pen بعلاوه TouchWiz ساخته شده روی Android 4.3 Jelly Bean استفاده شده است. درست همانند Xperia T2 Ultra، Note 3 Neo دارای آپشن دو-سیم کارت نیز هست.
    یک ابزار 5.5 اینچی که می‌توان آن را رقیبی جدی‌تر برای T2 Ultra دانست، HTC Desire 816 است. این فبلت تازه منتشر شده دارای قابلیت LTE، از Snapdragon 400 بهره می‌گیرد و یک صفحه نمایش 720p و دوربین عکس‌برداری 13MP دارد و از آپشن دو-سیم کارت آن نیز می‌توان بهره گرفت.
    مطمئناً بخشی از انگیزه خرید یک فبلت در دامنه میانی، توانایی پاسخ‌گویی به آپشن های دارای قیمت رقابتی از طرف سازندگانی مثل Huawei و Alcatel است. Huawei Ascend Mate با قیمت فوق‌العاده مناسب، یک نمایشگر 6.1" 720p و یک تراشه K3V2 ساخته خود کمپانی، بروز رسانی قابل توجهی را در قالب Ascend Mate2 4G به دست داده است که از LTE و همان‌طور که احتمالاً حدس زدید، تراشه Snapdragon 400 بهره می‌گیرد اما میزان RAM در آن دو برابر است. Alcatel OneTouch Hero حتی رزولوشن و صفحه نمایش را تا 1080p بالا برده است اما در مورد LTE هیچ پشتیبانی انجام می‌دهد.
    به هر حال، حداقل برای مدتی، Sony Xperia T2 Ultra تحت فشار برادر خوانده خود خواهد بود- Xperia Z Ultra- که قیمت آن چندان بالاتر نیست. بله ممکن است این یک حالت کلاسیک کاهش قیمت برای انطباق با ویژگی‌های کمتر دستگاه نباشد. اما هنگامی که به کف برسد، کاربران بیشتری تمایل خواهند یافت که از دوربین فوق‌العاده و طول عمر باطری دوبرابری آن، به همراه اندازه مناسب، بهره گیرند.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    کاربر مقابل پست hossein2015 عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •