مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسی تخصصی تلفن همراه Sony Xperia Miro
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بررسی تخصصی تلفن همراه Sony Xperia Miro

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    بررسی تخصصی تلفن همراه Sony Xperia Miro

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    Xperia Miro نام جديدترين دستاورد سوني در حوزه گوشي‌هاي هوشمند است كه از چند هفته پيش به بازارهاي جهاني عرضه شده است.

    اين مدل را بايد جزو مدل‌هاي اقتصادي و متوسط سوني محسوب كرد كه به تبع از قابليت‌هاي متوسط ولي خوبي بهره‌مند است.

    باهم خصوصيات اين تلفن همراه جديد سوني را (كه احتمالا با نام مدل ST23i يا ST23a در بازار خواهيد يافت) از نظر مي‌گذرانيم.

    طراحي

    سوني با Xperia Miro به خوبي به ساير رقبايش ياد داده كه طراحي يك اسمارت فون «ميدرنج» جگونه بايد باشد. قاب پلاستيكي گوشي در عين لطافت از مقاوم‌ترين فناوري‌هاي ضدخش و لك بهره مي‌برد.

    وقتي چانه نقره‌اي با كادرهاي مشكي و لبه‌هاي منحني دلپذير را به اين موارد اضافه مي‌كنيم، واقعا مي‌توان يكي از بالاترين و كامل‌ترين نمرات را به طراحي ساده و زيباي بدنه اين مدل داد.

    بالاي چانه شكيل فوق‌الذكر سه دكمه لمسي معمول به چشم مي‌خورند. بالاي صفحه نمايش هم يكي از خروجي‌هاي صدا ديده مي‌شود (اسپيكر ديگري پشت گوشي بالاي آرم اكسپريا تعبيه شده). و كمي بالاترش دوربين مكالمه ويدئويي.

    در كناره راست دكمه كمك و زياد كردن ولوم قرار دارد و در كناره چپ ورودي كابل micro USB. دكمه خاموش و روشن و ورودي جك هدفون هم بالاي گوشي جا خوش كرده‌اند.

    چيز جالبي كه با نگاه اول به ظاهر Miro نمي‌توانيد كشفش كنيد، يك چراغ LED ملون درست زير سه دكمه لمسي پايين گوشي است كه هنگام كار با موبايل، بسته به فعاليتي كه انجام مي‌دهيد، به رنگ‌هاي مختلف درمي‌آيد.

    گفتني است، سوني مايرو را در رنگ‌هاي متنوع مشكي، سفيد، سفيد-صورتي و سفيد-طلايي به بازار عرضه كرده‌است. از نظر ضخامت Xperia Miro با ۹/۹ ميلي‌متر جزو باريك‌ترين گوشي‌هاي بازار قرار دارد.


    سيستم عامل و نرم‌افزار

    مدتي هست كه منتقدان سوني را به خاطر عرضه گوشي‌هاي با آندرويد قديمي مورد انتقاد قرار مي‌دهند. ظاهرا Xperia Miro قرار است از گزند اين انتقادات به دور باشد. گوشي ساده و اقتصادي مايرو كاربران سطح متوسط را هدف گرفته است ولي در عين حال مجهز به يكي پيشرفته‌ترين نسخه‌هاي سيستم عامل آندرويد گوگل يعني ۰/۴ (بستني ناني) است.

    سوني متوجه شده كه وجود آندرويد قديمي روي اسمارت فون‌هاي اخيرش، مثل Xperia P و Xperia U، محبوبيت محصولاتش را به مخاطره انداخته است.

    اكسپريا مايرو گرچه قابليت‌هاي كمتري از دو گوشي فوق‌الذكر دارد، اما مزيت مشخصه‌اش سيستم عامل جديدتر آن است. هنوز اعلام نشده امكان ارتقاي آن به نسخه ۱/۴ (لوبيا ژله‌اي) هست يا نه.

    با اين وجود به نظر مي‌رسد فعلا همين سيستم عامل نسخه ۰/۴ براي تمامي نيازها و كاربردهاي كاربران كفايت كند.

    مي‌توان انواع دسكتاپ‌هاي سفارشي را روي گوشي تنظيم كرد و امكان نصب و اجراي تعداد زيادي از برنامه‌هاي Google Play Store و برنامه‌هاي خود سوني روي آن وجود دارد.

    گرچه ويجت‌هاي خود آندرويد كافي به نظر مي‌رسد، اما سوني نيز خود ويجت‌هاي چندي براي اكسپرياهاي جديد خود طراحي و عرضه كرده تا كاربران در صورت تمايل از انها استفاده كنند.


    دوربين

    اكسپريا مايرو مجهز به يك دوربين ديجيتال ۵ مگاپيكسلي است كه نسبتا از هوشمند‌هاي هم رديف و هم بهايش بهتر مي‌نمايد.

    دوربين داراي قابليت فوكوس خودكار و زوم ديجيتال تا چهار برابر و البته فلاش LED است. يك دوربين VGA هم در جلو براي مكالمات ويدئويي تعبيه شده است.

    قابليت جالبي كه سوني براي عكس‌برداري فوري با اين مدل در نظر گرفته اين است كه موقع قفل بودن گوشي اگر به جاي اينكه از چپ به راست انگشتتان رو روي صفحه بكشيد و قفل صفحه را باز كنيد، از راست به چپ بكشيد، يك عكس فوري از سوژه مورد نظرتان مي‌گيرد.


    نمايشگر

    صفحه نمايش از نوع ۵/۳ اينچي (در قطر) است؛ يعني ۸/۲ درصد كمتر از حد متوسط اسمارت‌فون‌ها. در اين نمايشگر LCD لمسي خازني از فناوري LED-backlit بهره‌ برده شده و تا ۱۶ ميليون رنگ را ساپورت مي‌كند.

    كيفيت تصويري صفحه نمايش ۳۲۰ در ۴۸۰ پيكسل است. نمايشگر داراي قابليت‌هايي چون مالتي تاچ (تا دوانگشت)، حسگر مجاورت، پوشش ويژه ضدانعكاس و البته مجهز به شيشه ضدخش است.


    باتري

    حداكثر زمان مكالمه گوشي ۵ ساعت (يك ساعت كمتر از حد متوسط اسمارت‌فون‌ها) است. با اين حال در حالت آماده به كار باتري تا ۴۷۰ ساعت دوام دارد كه رقم خوبي محسوب مي‌شود (۳۴ درصد بهتر از حد متوسط). باتري اين مدل از نوع Li-ion 1500mAh و خوشبختانه به صورت جداشدني و قابل تعويض است.


    وزن و ابعاد

    وزن گوشي ۱۱۰ گرم است و ۴۰/۴ اينچ (۱۱۳ ميلي‌متر) درازا، ۳۰/۲ اينچ (۶۰ ميلي‌متر) عرض و ۴/۰ اينچ (۱۰ميلي‌متر) ضخامت دارد.


    سخت‌افزار

    هوشمند جديد سوني از يك پردازنده تك‌هسته‌اي۸۰۰ مگاهرتزي مدل Snapdragon S1 MSM۷225A كوالكام بهره مي‌برد. Miro علاوه بر رم ۵۱۲ مگابايتي‌اش داراي ۴۰۹۶ مگابايت ظرفيت داخلي نيز هست (گرچه فقط تاGB ۲/۲ از اين فضا قابل استفاده و در دسترس كاربر است).

    ضمن اينكه به واسطه محفظه كارت microSD آن كه پشت قاب و بالاي باتري جاسازي شده، تا ۳۲ گيگابايت مي‌توان ظرفيت ذخيره سازي آن را افزود.

    همچنان كه دور از انتظار نيست سخت‌افزارهاي بلوتوث، Wi-Fi، A-GPS و سخت‌افزار پخش استريم DLNA در گوشي تعبيه شده‌اند. البته از NFC خبري نيست و ظاهرا سوني آن را براي گوشي‌هاي گران‌ترش كنار گذاشته است!


    جمع‌بندي

    اكسپريا مايروي سوني گوشي خوبي است. طراحي خوبي دارد و بسيار خوشدست و خوش‌جيب است. سيستم عامل جديدتر آن از جمله مزيت‌هايش است.

    حسن بزرگش براي ما ايراني‌ها، جاخوردن سيم كارت معمولي در آن است كه كاربر را از استفاده از microSIM كه اخيرا در اسمارت فون‌هاي جديد مد شده، بي‌نياز مي‌كند.

    قيمتي كه روي Sony Xperia Miro در بازارهاي جهاني گذاشته شده، حدود ۲۳۰ يورو است.

    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط Corleone : Tuesday 15 January 13 در ساعت 22:30

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •