مبلغی انتخاب کنید :




×
چگونه میلیاردر شویم – قسمت دوم: نگاهی به دومین تمسخر
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: چگونه میلیاردر شویم – قسمت دوم: نگاهی به دومین تمسخر

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    چگونه میلیاردر شویم – قسمت دوم: نگاهی به دومین تمسخر


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    اشتباه نکنید، مطلب پیش رو ارتباطی با Markus “Notch” Persson و تیم خلاقش ندارد. کمی آن طرف‌تر. کشور نام آشنا و همسایه‌ سوئد، فنلاند قرار دارد که در زمینه‌های فراوانی شهرت دارد.

    برای گیمرهای حرفه‌ای نام مکس پین و آلن ویک آشنا است. برای اهالی موسیقی شاید یادآور نام گروه‌های بزرگ و کوچک متال و یا راک مثل Poets of the Fall و آپوکالیپتیکا باشد و برای عده‌ای دیگر هم مفهوم Angry Birds را تداعی کند.

    به حق که استودیو Rovio Games هم به مانند همکاران خود در کشور همسایه، سوئد، پول خوبی پارو می‌کنند، آن هم فقط و فقط با یک ایده‌ی ساده که در طول زمان قصد تغییرات زیادی هم ندارد.



    نخستین Angry Birds شروع موج گسترده‌ای از بازی‌های موفق و تدوین کننده پایه و قاعده کلی بسیاری از آنها بود (البته در اینجا هرگاه نامی از بازی می‌آوریم منظور همان بازی‌های موبایلی است و قصد توهین به بازار ویدئوگیم حقیقی نداریم).


    نگاه‌ها به Angry Birds متفاوت است. اما اگر به این بازی به چشم یک بازی برای پلتفرم‌های همراه و اصولا یک بازی On the Go نگاه کنیم، نخستین ساخته‌ Rovio Games از این سری توانست مورد توجه اقشار متفاوتی قرار بگیرد. از مردم عادی که نیازمند تفریح‌های چند دقیقه‌ای در داخل اتوبوس و مترو هستند گرفته تا بازی‌سازانی که ۲-۳ سالی بود با سیستم عامل‌ها دست و پنجه نرم می کردند و هنوز قدرت اسمارت‌فون‌ها را درک نکرده‌ بودند.



    بعد از عرضه Angry Birds، بازار بازی‌های موبایل اندکی هوشیارتر و هدفمندتر از گذشته به نظر رسید. بازی‌سازان کوچکی که می‌خواستند بدون ریسک بالایی پولدار شوند به چارچوب تدوین شده Rovio روی آوردند و آنهایی که پیش از این هم تا حدودی شناخته شده بودند، از تقلید و استفاده برخی مفاهیم فنلاندی‌ها واهمه‌ای نداشتند. هر چه باشد، جادوگران فنلاندی راز کیمیا و تبدیل آهن به طلا را یافته بودند. بگذریم از آنکه اگر راز بر ملا شود پس از مدتی دیگر ارزش گذشته خود را ندارد.

    Angry Birds جدا از ایده‌ی ساده‌ای که داشت، مفهوم مهم‌تری را به بازی سازان منتقل کرد. مهم نیست که ایده شما پیچیده باشد، بلکه دقیقا مهم است ایده شما کاملا ساده "جلوه" کند و نه کاملا ساده باشد. اصلا مهم نیست مکانیزم طراحی بازی شما در حد یک بازی کنسولی پیچیده باشد، چرا اصلا باید بازی‌هایی که ذاتا برای کنسول و PC ساخته می‌شوند برای یک وسیله‌ تمام لمسی هم توسعه یابند؟


    البته ایده‌ Angry Birds به قدری ساده است که حتی تلاش برای گسترش آن توسط پدیدآورندگانش، تا به امروز تقریبا بی ثمر باقی مانده است. آنچه در ساخت بازی‌های موبایل بعدها اهمیت پیدا کرد، خلق تجربه‌های مقطعی سرگرم کننده همراه با امتیاز دهی و بررسی عملکرد بازیکن در هر مرحله بود. آنچه که Rovio Games به نحو احسن در سری Angry Birds تاکنون اجرا کرده است و آثار آن در اغلب بازی‌های موفق موبایلی حال حاضر دیده می‌شود.


    این بازی متاسفانه به صورت رایگان منتشر شده است. اما همین رایگان بودن بازی نقطه اصلی بحث ماست. بعد از تجربه عذاب آور تقریبا ۱۰ ساعته این بازی، به نگاه متقن و منطقی در رابطه با IAP یا In-App Purchase رسیدم که شاکله اصلی صحبت‌های مان در رابطه با ضعف این بازی را هم نمایان می‌کند. به طوری که این موضوع باعث می‌شود AB: Star Wars II از مسیر عادی و همان سادگی تکراری هم اندکی منحرف شود و به سمت و سویی برود که فقط و فقط به مذاق گیمرهای اسمارت‌فون خوش آید.


    تعریف گیمرهای موبایلی با آنچه که در ذهنتان "گیمر" می‌پندارید اندکی متفاوت است. طبق تعاریف ارائه شده، معمولا این دسته از گیمرها علاقه‌ای به پرداخت بها برای دریافت یک بازی کامل ندارند و همین جا است که Micro Transaction یا «ریز تراکنش» وارد ماجرا می‌شود. البته پرداخت بهای اضافه برای دریافت مراحل بیشتر بحث جداگانه‌ای دارد که آن را هم می‌توان در گوشه‌ای از عادات این دسته قرار داد.




    در هر صورت Angry Birds: Star Wars II تبدیل به یک بازی Pay to Win تکراری شده است که به مانند گذشته (یا شاید بهتر است بگوییم برخلاف Angry Birds: Space) نه تنها خالی از هرگونه خلاقیت و تجربه جدیدی است، بلکه برای راحت‌تر کردن کار برای بازیکن، به شما پرندگان بهتری می‌فروشد.


    البته می‌توانید با تکرار چند صدباره‌ هر مرحله و کسب امتیاز، مقاطعی که طراحان بازی ایجاد کرده‌اند را باز کنید و مقداری هم پول کسب کنید؛ تا به وسیله‌ی آن بتوانید اندکی پرنده بخرید. البته مقدار پولی که خود بازی در اختیارتان می‌گذارد در حدی نیست که بتوانید خرید‌های متعددی داشته باشید.

    اما اصولا Micro Transaction و یا پرداخت بهای اضافه برای مراحل بیشتر مشکلی ایجاد نمی‌کند، مخصوصا دومی که اصلا یکی از پلن‌های تجاری برای کسب درآمد در بازار بازی‌های موبایل به حساب می‌آید. اگر Dead Space 3 را بازی کرده باشید، می‌دانید که مفهوم تجاری کردن آیتم‌های داخل بازی چه
    معنایی می‌تواند داشته باشد.


    در واقع با افزودن چنین نقشه تجاری، نوع فعالیت بخش Level Design بازی تغییری نمی‌کند و همانند گذشته به ساخت مراحل ادامه می‌دهند. اما صرفا برای رضای خدا، در بازی محتوای قابل خریداری قرار می‌دهند. به این صورت که فرضا اگر قرار است در یک مرحله از بازی تفنگی با ۱۰ عدد تیر داشته باشید، بتوانید با پرداخت ۵ دلار ناقابل تعداد تیرهای تان را به ۱۰۰ عدد برسانید.


    عملا این موضوع به تجربه افرادی که نمی‌خواهند پول اضافه‌ای بدهند ضربه‌ای نمی‌زند. اما بسیاری هم هستند که دوست دارند ساده‌تر از آنچه پیش روی شان است، مرحله را به اتمام برسانند و در نتیجه علاوه بر ۶۰ دلار اولیه که بابت بازی پرداخت کرده‌اند، ممکن است ۱۰ تا ۲۰ دلار بیشتر هم به ناشر این بازی به خاطر قدردانی از تولید بازی محبوبشان بپردازند.


    این موضوع تا جایی صدمه‌ای به گیمر وارد نمی‌کند که Level Design بازی به خاطر این مدل رضایت ناشر تغییر نکند. یعنی اینکه شما برخی مراحل را می‌توانید بدون حتی پرداخت یک ریال بگذرانید؛ اما آن منطق گذشته‌ Angry Birds غایب است که همه بلوک‌ها مهندسی شده جایگذاری شده بود تا با پرنده‌هایی هم که کاملا با حساب و کتاب در دسترس شما قرار گرفته بودند بتوانید به حداکثر امتیازات بازی دسترسی پیدا کنید.


    بعضی از مراحل این بازی واضحا یا بی‌سلیقگی و یا با قصد قبلی (که در بالا توضیح دادیم) به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عاری از هرگونه منطق‌اند و حتی لازم نیست به حرکت‌های خودتان اندکی فکر کنید. و باز هم تکرار می‌کنم که "بعضی" از مراحل بازی که البته تعدادشان اندک نیست، چنین سبک طراحی‌ای دارند.

    به طور عمده ۳ بخش در بازی وجود دارد که ۲ قسمت آن مربوط به خط داستانی است. بخش اول با نام Naboo Invasion و بخش دوم با نام Escape of Tatooine هر کدام در دو بخش روایت می‌شوند. اولی از نگاه پرندگان و دومی از نگاه خوک‌ها.


    دقیقا همان گونه که پرندگان را پرتاب می‌کنید تا خوک‌ها را از بین ببرید، عکس آن در این بازی ممکن شده است که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد. اما بخش سوم که Reward Chapter نام دارد شاید بهترین و مهندسی شده‌ترین بخش بازی باشد که تا حدی طراحی مراحل بهتری نسبت به باقی بخش‌های بازی دارد.

    اما تا دلتان بخواهد این بازی از لحاظ فنی خوش ساخت و از نظر بصری زیبا است. در Star Wars II طراحی‌های متفاوت و رنگارنگی را مشاهده می‌کنید. از زمین‌های سرسبز گرفته تا فضای وهم آلود پرستاره سیاه.

    اما از نگاه نگارنده، بهترین‌های تیم Rovio در بخش صداگذاری و موسیقی این تیم قرار دارند و واقعا کار جذابی ارائه داده‌اند. مخصوصا اگر از طرفداران فیلم‌های جتگ ستارگان باشید و متوجه کلام و البته نوع افکت صدای کاراکتر‌ها شوید.


    Angry Birds: Star Wars II به صورت رایگان برای مک و ویندوز هم در کنار اندروید، iOS و خدا را شکر ویندوز فون منتشر شده است. و تعدادی مراحل جدید نیز به مرور زمان به بازی اضافه خواهد شد.

    سیستم عامل: ویندوز فون، مک، ویندوز، اندروید، iOS
    سازنده: Rovio Games
    تاریخ عرضه: ۱۹ سپتامبر
    حجم: ۴۲ مگابایت[فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]




    ویرایش توسط Mojtaba : Sunday 06 October 13 در ساعت 20:51

    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •