مبلغی انتخاب کنید :




×
دنیای باورنکردنی فرمول یک - قسمت هشتم: بهترین رانندگان
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: دنیای باورنکردنی فرمول یک - قسمت هشتم: بهترین رانندگان

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    دنیای باورنکردنی فرمول یک - قسمت هشتم: بهترین رانندگان


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک ، از بزرگترین رویداد‌های ورزشی، مهندسی و سرگرمی در جهان به شمار می روند. هر دو هفته یک بار، به طور متوسط بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر از نزدیک، و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از طریق گیرنده های تلوزیون خود شاهد این مسابقات هستند. هر جا این همه انسان وجود دارد، سر و کله شرکتهای بزرگ نیز پیدا خواهد شد.

    حامیان مالی فرمول یک برای حضور همیشگی در جلوی چشم مردم و معرفی برند خود در مکانهای شیک و معتبری نظیر مسابقات فرمول یک، صد‌ها میلیون دلار خرج می کنند. رانندگان فرمول یک از جمله مشهورترین ورزشکاران و ستارگان جهان هستند. و بسیاری از طرفداران و هواداران سرسخت مسابقات، هر دو هفته یکبار به تماشای رقابت آنان می نشینند.

    دیدن رقابت‌های ورزشی و عملکرد ستارگان در هر مسابقه ورزشی جذاب و دیدنی است. اما قسمتی از هیجان این مسابقات نیز مدیون مهندسی و فن‌آوری اعجاب‌انگیز این رشته است که بی شک در اوج توانایی بشری قرار دارد. در مجموعه ده قسمتی «دنیای باورنکردنی فرمول یک» در پی آن هستیم که جنبه های مختلف این رویداد مهیج را با شما در میان بگذاریم.

    قسمت‌های مختلف این مجموعه عبارتند از:
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    • قسمت هفتم: رانندگان و تیم‌ها
    • قسمت هشتم: بهترین رانندگان
    • قسمت نهم: تصادفات و ایمنی
    • قسمت دهم: اینفوگرافیک ها و تصاویر

    از شما دعوت می کنیم در قسمت هشتم این مجموعه با ما همراه باشید.



    بهترین رانندگان تاریخ فرمول یك



    آلبرتو آسكاری ، راننده تیم فراری، یكی از بزرگترین رانندگان فرمول یك است كه در سالهای ۱۹۵۲ و ۱۹۵۳ قهرمان مسابقات شده و در مسابقات جایزه بزرگ سال ۱۹۵۵ موناكو، به طرز معجزه‌آسایی از یك تصادف جان سالم به در برد. در سال ۱۹۵۲، او در هر مسابقه‌ای شركت كرد، اول شد.

    او در سال ۱۹۵۳ قهرمانی خود را تكرار كرد. در سال ۱۹۵۵، چهار روز پس از آنكه از یك تصادف وحشتناك جان سالم به در برده بود، در هنگام آزمایش یك خودرو فراری دچار سانحه شده و جان خود را از دست داد. نكته عجیب آنكه پدر وی نیز همانند وی در ۳۶ سالگی در تصادف رانندگی كشته شده بود و او نیز ۴ روز قبل از مرگ از یك تصادف بسیار شدید جان به در برده بود.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    آلبرتو آسكاری، قهرمان دو دوره مسابقات فرمول یك



    جیم کلارک ، گوسفندداری اسكاتلندی بود كه به رانندگی تیم لوتوس رسید. در سال ۱۹۶۴، او نبرد قهرمانی را به گراهام هیل باخت و دوم شد. ولی در سال بعد، ناكامی را جبران كرده و قهرمان مسابقات شد. او این قهرمانی را در سال ۱۹۶۵ نیز تكرار كرد. ولی در سال ۱۹۶۸ در حالی كه اولین مسابقه را با قهرمانی پشت سر گذاشته بود، در مسابقات فرمول دو در پیست هاكنهیم تصادف كرده و كشته شد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    جیم کلارک، قهرمان دو دوره مسابقات فرمول یک



    خوان مانوئل فانگیو بی شك یكی از برجسته‌ترین‌های این ورزش به شمار می آید. هنوز هم به باور بسیاری از كارشناسان، وی بهترین راننده فرمول یك است. با وجود آن كه وی تنها توانست در ۵۱ مسابقه شركت كند، در ۲۴ مسابقه نفر اول شد و در ۲۸ مسابقه در موقعیت اول برای شروع قرار گرفت.

    او ابتدا یك راننده و مكانیك در آرژانتین بود. اما آنقدر از خود استعداد نشان داد كه دولت آرژانتین در سال ۱۹۴۹ بورسی به وی اعطا كرد كه به اروپا برود. در مسابقات فرمول یک سال‌های ۱۹۵۱، ۱۹۵۴ و در بازه ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۷ مجموعاً پنج دوره قهرمان مسابقات شد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    خوان مانوئل فانگیو، قهرمان پنج دوره مسابقات فرمول یك



    آلن پروست یكی دیگر از رانندگان بسیار باهوش فرمول یك است كه به دلیل تفكر تاكتیكی در مسابقات به او لقب «پروفسور» داده بودند. او مسابقه را با خونسردی و به آرامی آغاز می كرد و با ترمز، مصرف سوخت، تایر و سایر تجهیزات وسیله خود محافظه‌كارانه برخورد می كرد. ولی در انتهای مسابقه بر فشار وارده بر اتومبیل افزوده و نتیجه می گرفت.



    او مسابقات فرمول یك را با تیم مک لارن شروع كرد، ولی بعد به تیم رنو رفت. در سه سال‌ بعد وی به ترتیب پنجم، چهارم و دوم شد. با بازگشت وی به مک لارن وی در مسابقات ۱۹۸۴ دوم شد ولی در سال ۱۹۸۵ نوار پیروزی های وی آغاز شد. او در سال‌های ۱۹۸۶، ۱۹۸۹ و ۱۹۹۳ قهرمانی خود را تكرار كرد و پس از قهرمانی آخر كلاه خود را آویزان نموده و در اوج خداحافظی كرد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    آلن پروست، قهرمان ۴ دوره مسابقات فرمول یك



    میشائیل (مایکل) شوماخر نامی است كه دیگر برای هیچ‌كس از علاقمندان به ورزش ناآشنا نیست. او از زمان آغاز دوران حرفه‌ای خود در سال ۱۹۹۱ در جایزه بزرگ بلژیك استاندارد‌های جدیدی را برای مسابقات فرمول یك بوجود آورد. پس از آنكه او در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ قهرمان مسابقات شد، رقیبانش به رمز پیروزی وی پی بردند: وقف كامل به شغل و وسواس كامل به آمادگی جسمانی.

    در سال ۱۹۹۶ میشائیل شوماخر به تیم فراری منتقل شد تا بتواند بعد از ۱۹۷۹ مجدداً قهرمانی را به فراری برگرداند. او بارها به این هدف نزدیك شد تا در نهایت در سال ۲۰۰۰ توانست قهرمان مسابقات شود و این عنوان را چهار بار دیگر به صورت متوالی تكرار كند.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    میشائل شوماخر، قهرمان ۷ دوره مسابقات فرمول یك



    آیرتون سنا: اما شاید قصه‌ همه قهرمان‌ها آنقدرها شیرین نباشد. داستان تراژیك قهرمان اسطوره‌ای برزیلی مسابقات فرمول یك، آیرتون سنا، كسی است كه هنوز هم در یاد و خاطره دوستداران فرمول یك زنده است. اگر چه به اعتقاد بسیاری، میشائیل شوماخر بهترین بوده است، اما قطعاً سنا سریع‌ترین بوده است.



    او ۶۵ بار در موقعیت پل (Pole position) قرار داشته است و ركورددار است. موقعیت پل زمانی كسب می شود كه در مسابقات مقدماتی، راننده‌ای بهترین زمان را بدست آورد تا بتواند در مسابقه نهایی، جلوترین اتومبیل باشد. او در سال‌های ۱۹۸۷، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ قهرمان مسابقات شد، اما در سال ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ به علت برتری محسوس تیم ویلیامز به ترتیب چهارم و دوم شد تا در نهایت در سال ۱۹۹۴ به تیم ویلیامز پیوست. اما در پیست ایمولای ایتالیا، به علت عمل نكردن فرمان در قوس با دیوار بتنی برخورد كرده و كشته شد.


    اگر چه مهندس طراح ۱۱ سال پس از حادثه مقصر شناخته شد، اما دنیای مسابقات فرمول یک دیگر یكی از بزرگترین رانندگان خود را از دست داده بود. كشته شدن وی ضربه سختی برای برزیلی ها، ورزش‌دوستان و دست‌اندركاران مسابقات بود. بعد از مرگ او قوانین بسیار سختگیرانه‌تری برای بالا رفتن ایمنی مسابقات به اجرا در آمد. به طوری كه از آن زمان تاكنون با وجود بوقوع پیوستن حوادثی بسیار شدید، هیچ راننده‌ای كشته نشده است. لازم به ذكر است كه بر اساس زندگی واقعی آیرتون سنا مستندی به نام «سنا» ساخته شده است كه در IMDB نیز امتیاز خوب 8.5 را كسب كرده است.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    آیرتون سنا، قهرمان فراموش‌نشدنی مسابقات فرمول یك



    جكی استوارت یكی دیگر از قهرمانان فرمول یك است. او در سال‌های ۱۹۶۹، ۱۹۷۱ و ۱۹۷۳ سه دوره قهرمان مسابقات شد. در آخرین سال، او تنها به خاطر این شركت كرد كه ناكامی سال ۱۹۷۲ را جبران كند. در آن سال، او به دلیل بیماری نتوانست اول شود و دوم شد.


    اما در مسابقات ۱۹۷۳ حتی با وجود شركت نكردن در آخرین مسابقه فصل، اول شد. علت شركت نكردن او در مسابقه آخر فصل، مرگ هم‌تیمی فرانسوی اش، فرانسوا كِوِر بود. او پس از كناره‌گیری از رانندگی اقدامات بسیار زیادی را در راستای افزایش ایمنی رانندگان انجام داده است.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    جكی استوارت، قهرمان سه دوره مسابقات فرمول یك



    نیكی لودا یكی دیگر از قهرمانان مسابقات فرمول یك است كه در سال‌های ۱۹۷۵، ۱۹۷۷ و ۱۹۸۴ به قهرمانی رسید. او در سال ۱۹۷۶ در پیست نورمبرگ تصادف بسیار سختی كرد. یك هفته قبل از مسابقه، با وجود اینكه ركورد این پیست در اختیار او بود، از بقیه رانندگان خواسته بود كه مسابقه در این پیست را به دلیل ایمنی تحریم كنند، اما هم‌قطارانش با وی مخالفت كردند.



    او نیاز این مسابقه را شروع كرد، اما متاسفانه به علت نقص فنی، اتومبیل فراری وی منحرف شد و آتش گرفت. با وجود كمك سایر رانندگان، كلاه ایمنی وی مناسب نبوده و صورت وی در مواجهه مستقیم با آتش قرار گرفت. در نتیجه سوختگی شدید، او مو، پلك، مژه و گوش راست خود را از دست داد، ولی تنها شش هفته بعد دوباره در میادین ظاهر شد.


    در دو مسابقه‌ای كه او غایب بود، جیمز هانت رقیب او، دو مسابقه را برده بود و حالا تنها سه امتیاز از نیكی عقب بود. در مسابقه آخر، در حالی كه باران شدیدی می آمد، نیكی لودا به علت نگرانی از ایمنی مسابقه و همچنین آسیب‌دیدگی شدید غدد اشك‌ریز و عدم توانایی در پلك‌زدن از ادامه مسابقه انصراف داد. این مسئله سبب شد كه هانت با قرار گرفتن در جایگاه سوم تنها با اختلاف یك امتیاز آن فصل را با قهرمانی پشت‌سر بگذارد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    نیکی لودا، قهرمان سه دوره مسابقات فرمول یک


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    نیكی لودا، در كنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه



    یوخن ریندت: این قهرمان تنها كسی است كه پس از مرگش قهرمان شد. یوخن ریندت راننده آلمانی تیم لوتوس بود كه در سال ۱۹۷۰ به جز در یك مورد، در تمامی مسابقاتی كه به پایان رسانده بود، اول شد. اما متاسفانه او در تمرین برای مسابقه ایتالیا تصادف كرده و كشته شد. ولی اختلاف امتیاز وی با سایرین آنقدر زیاد بود كه سایرین نتوانستند در چهار مسابقه به امتیاز او برسند و او پس از مرگش، برای اولین و آخرین بار قهرمان شد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    یوخن ریندت، تنها كسی كه پس از مرگ قهرمان فرمول یک شد



    سباستین فتل یكی از نوابغ نوظهور دنیای اتومبیل‌رانی فرمول یک است. او متولد سال ۱۳۶۶ شمسی است و قبل از ۲۰ سالگی اولین امتیاز را در فرمول یک اخذ كرد، در ۲۱ سالگی اولین مسابقه را برد و در ۲۳ سالگی به اولین قهرمانی رسید. قبل از او لوییز همیلتون و قبل از او فرناندو آلونسو جوانترین قهرمانان بودند. او تا سال ۲۰۱۲ سه دوره قهرمان شده‌ است و در فصل ۲۰۱۳ نیز با اختلاف قابل توجهی پیشتاز است.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    سباستین فتل قهرمان سه دوره مسابقات فرمول یك و راننده اول حال حاضر جهان

    در حال حاضر در مسابقات سال ۲۰۱۳ قهرمانان زیادی در مسابقات وجود دارند كه هر كدام حداقل یك دوره قهرمان مسابقات بوده‌اند. حضور سباستین فتل (سه دوره قهرمانی)، لوییز همیلتون (یك دوره قهرمانی)، جنسن باتن (یك دوره قهرمانی)، فرناندو آلونسو (دو دوره قهرمانی) و كیمی رایكونن (یك دوره قهرمانی) لذت تماشای این مسابقات را صد چندان كرده‌اند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    عكس دسته‌جمعی قدیمی (از راست به چپ: نلسون پیكه، نایجل منسل، الن پروست و آیرتون سنا)

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    عكس دست‌جمعی جدید از رانندگان فرمول یک (از راست به چپ: سباستین فتل، جنسن باتن، مارك وبر، فرناندو آلونسو و لوییز همیلتون)




    منبع : F1Pulse - Wikipedia - Narenji - Formula1 - F1fanatic - Formula1-Dictionary



    ویرایش توسط Corleone : Wednesday 16 October 13 در ساعت 12:05

    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •