مبلغی انتخاب کنید :




×
استیم - قسمت سوم - وبسایت و کلاینت
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: استیم - قسمت سوم - وبسایت و کلاینت

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    استیم - قسمت سوم - وبسایت و کلاینت


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    استیم (Steam) چیست؟ به زبانی ساده، استیم یک پلتفرم جامع برای توزیع دیجیتالی بازی ها محسوب می شود که برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس توسط کمپانی والو، خالق بازی های بزرگی همچون هاف لایف، پورتال و کانتر استرایک منتشر شده و در سال آینده نیز قرار است سیستم عامل اختصاصی آن با نام Steam OS به صورت رایگان عرضه شود.




    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    برای اینکه درک بهتری از استیم داشته باشید قدم به قدم جلو می رویم و برای تان تمامی جزئیات را تشریح می کنیم. پس با خیالی آسوده، نفس عمیقی بکشید و شکننده قفل ها را باز کنید. اگر از ما هم بپرسید دقیقا نمی دانیم چرا استیم از سمت داخل محدودیت دسترسی دارد. بنابراین از دیگر گزینه های موجود برای گذر از یک سد موقتی استفاده می کنیم.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    به هر طریق پس از ورود به وبسایت، اولین کاری که لازم است انجام دهید ایجاد یک اکانت رایگان است. با ورود به وبسایت، در قسمت بالایی صفحه گزینه های نصب استیم، لاگین و زبان را خواهید دید -که در تصویر بالا مشخص شده. روی لاگین کلیک کرده و در قسمت ثبت کاربران جدید، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

    نگران نام کاربری انتخابی خودتان نباشید، بعد از ساخت اکانت به راحتی می توانید هر بار که می خواهید نام پروفایل خودتان را تغییر دهید اما نام اصلی شما دست نخواهد خورد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    اما پیش از اینکه به استیم ملحق شوید بهتر است نگاهی به ستون "چرا به استیم بپیوندیم؟" نگاهی بیندازید. از نگاه والو شما باید به استیم بپیوندید چون می توانید:


    بازی های کامل را بخرید و دانلود کنید
    به جامعه استیم بپیوندید
    با دوستانتان به هنگام بازی صحبت کنید
    یک گیم، تورنمنت و یا LAN Party ترتیب دهید
    آپدیت بازی ها را به صورت اتوماتیک دریافت کنید
    و بسیاری دیگر از مزایا!
    سیستم مورد نیاز نیز عبارت است از:


    ویندوز XP، ویستا یا 7
    512 مگابایت رم
    پردازشگر 1 گیگاهرتزی یا بالاتر
    مک با پردازشگر اینتل و سیستم عامل OS X نسخه Leopard 10.5.8 یا Snow Leopard 10.6.3 یا جدیدتر.موس های دو دکمه ای هم بسیار توصیه می شوند!

    1 گیگابایت فضای ذخیره سازی
    اتصال به اینترنت

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    اگر اکانت PSN و یک پورتال 2 روی PS3 دارید می توانید از گزینه ای که در تصویر می بینید استفاده کنید و با PC گیمرها به انجام پورتال 2 بپردازید. در غیر این صورت روی دکمه Join Steam کلیک کنید تا وارد صفحه مشخصات شوید. پس از تکمیل فرم ثبت نام اولین کاری که لازم است انجام دهید دانلود برنامه 1 مگابایتی استیم است.

    اگر دانلود به صورت اتوماتیک انجام نگرفت می توانید به صفحه اصلی مراجعه کرده و روی دکمه سبز رنگ Install Steam Now کلیک کنید (همانطور که در تصویر بالا می بینید.) پس از به اتمام رسیدن دانلود 1 مگابایتی دیگر نیازی به دور زدن و استفاده از برنامه های جانبی برای دیدن سایت استیم نیست.


    اینستالر دانلود شده را اجرا کنید تا کل برنامه به صورت فشرده و با حجم حدودی 120 الی 150 مگابایت دانلود شود. پس از تکمیل دانلود، فایل ها به صورت اتوماتیک از حالت فشرده خارج می شوند و استیم به شکل کامل روی سیستم شما نصب می شود.


    حالا تنها چیزی که لازم است، نام کاربری و رمز عبوری است که در اختیار دارید. پس از وارد کردن این دو شما هم به صورت رسمی به خانواده 130 میلیونی استیم پیوسته اید. ورود موفقیت آمیز به استیم شما را چنین صفحه ای هدایت می کند که در زیر می بینید (البته بدون در نظر گرفتن بازی های موجود در اکانت!)

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    به ترتیب در بالا با چهار نوشته مواجه می شوید: فروشگاه، مجموعه، اجتماع و نارنجی (نام کاربری تان). گزینه فروشگاه شما را یک راست از طریق کلاینت وارد وبسایت می کند و متاسفانه نیازمند برنامه های جانبی است.


    لایبرری یا همان مجموعه بازی های شما به چندین روش نمایش داده می شود. تمام بازی ها (تصویر اصلی)، بازی های نصب شده (تصویر بالا)، بازی های مورد علاقه و غیره. نمای کلی لایبرری هم از سمت راست تب باریکی که در زیر این چهار گزینه (کنار Big Picture) وجود دارد قابل تغییر است. قسمت Community که شامل خدمات پروفایل شما هم می شود به لطف خدمات شبانه روزی زحمت کشان هموطن از دسترس IP های ایرانی خارج است.


    در کامیونیتی، به مباحثی در مورد بازی های مختلف، وورکشاپ، استیم گرین لایت و مارکت دسترسی پیدا می کنید که هر کدام نیاز به توضیحاتی دارند. بخشی که با نام Narenji می بینید هم مربوط به پروفایل شما می شود و هر آنچه که یک جامعه مجازی آنلاین برای گیمرها لازم باشد در آن قابل یافتن است. استیم همزمان با ورود شما یک پروفایل کامل در اختیارتان قرار می دهد که به مرور زمان، Level up شدن و کسب XP، دریافت بازی های بیشتر و ... قابل گسترش است.


    صفحه Activity در واقع همان جامعه مجازی پی سی گیمرها است که در کنار هم تجربه های مختلفی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند، بازی های مختلفی را به همدیگر پیشنهاد می کنند و یا تصاویر جالبی از داخل بازی گرفته و آپلود می نمایند تا دیگر کاربران هم این صحنه را مشاهده کنند. اینکه چه کسی با دیگری دوست می شود و چه اچیومنت هایی کسب کرده اید همگی در صفحه فعالیت ها قابل مشاهده هستند.


    در پروفایل تان محتوای نمایش داده شده را می توانید کنترل کنید. نام پروفایل تان را به هر چیزی که می خواهید تغییر دهید و جملاتی کوتاه برای توصیف خود بنویسید. Badge ها و بازی های مورد علاقه تان را قرار دهید و زیباترین عکس های گرفته شده را نمایش دهید. برای مثال اطلاعاتی از جمله ساعات انجام بازی طی دو هفته گذشته و تعداد بازی ها و DLC ها هم در تصویر بالا مشخص هستند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    یک روزی اکانت استیم همه خالی بوده اما بهترین فرصت برای شما این است که با بازی های رایگان و فوق العاده استیم، دوران گیمری خود را روی PC آغاز کنید. از طریق کلاینت و یا سایت وارد اکانت خود شوید. از نوار باریک بالای سایت وارد بخش Games و سپس Free to Play شوید تا به بیش از 100 بازی رایگان دسترسی داشته باشید.


    مسلما تمامی این بازی ها ارزش دانلود کردن ندارند اما اگر به تجربه بازی هایی چون دوتا 2، Team Fortress 2، وارفریم و بسیاری دیگر شک دارید باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. اخیرا هم بازی Path of Exile علی رغم رایگان بودنش سر و صدای زیادی به پا کرده که خوراک استراتژی بازها است.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    با یک جستجوی ساده می توانید فروشگاه ها و اشخاصی که بازی از استیم خریداری می کنند و برای مشتری ارسال می کنند را پیدا کنید. راه دیگری هم وجود دارد که شباهت زیادی به خرید از اپ استور و یا گوگل پلی دارد. می توانید Steam Wallet خود را با مقادیر مختلف (دلار آمریکا، یورو، روبل روسیه) شارژ کنید تا در مواقعی که تخفیف های وحشیانه استیم شروع شد منتظر فروشنده معتمد خود نمانید و همان موقع خودتان اقدام به خرید کنید. لازم است یادآور شویم از طریق دوستان و یا آشنایان با یک فروشنده معتبر آشنا شوید و اطلاعات اکانتتان را در اختیار هر کسی قرار ندهید.


    اما شاید برای تان جای سوال باشد که چرا از روسیه و واحد روبل سخن می گوییم. خرید بیش از 95 درصد بازی ها از فروشگاه روسیه با واحد پولی روبل ارزان تر از دیگر فروشگاه ها در می آید. اگر هر 100 روبل را تقریبا 10 هزار تومان حساب کنیم، بازی های 50 الی 60 دلاری با قیمت تقریبی 700 الی 900 روبل معادل 70 الی 90 هزار تومان هزینه خواهند داشت. حالا فروش زمستانه و تابستانه را به یاد آورید. اگر به شما بگوییم بازی RAGE تنها 3 ماه پس از عرضه تنها 7.5 دلار و کمتر از 200 روبل قیمت داشت چه می گویید؟


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    تصویر بالا هم نشان دهنده دانلودر استیم است که مقدار حجم بازی، حجم دانلود شده، سرعت دانلود و مدت زمان باقی مانده را نشان می دهد. اگر از اینترنت محدود استفاده می کنید و میخواهید مثلا از ساعت 2 تا 8 دانلود ادامه داشته باشد به قسمت تنظیمات بروید و ساعت دانلود را مشخص کنید. اگر چنین قابلیتی برای شما وجود نداشت باز هم به قسمت تنظیمات بروید. در تب Account بخش Beta Participation را روی گزینه "Steam Beta Update" قرار دهید تا این ویژگی برای شما پس از انجام یک آپدیت کم حجم قرار گیرد.


    در قسمت بعد این سری مقالات، به سراغ Community خواهیم رفت و امکانات آموزشی، وورکشاپ و مارکت بی نظیر استیم را برای تان تشریح می کنیم.


    منبع : Narenji



    ویرایش توسط Corleone : Sunday 17 November 13 در ساعت 08:42

    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •