مبلغی انتخاب کنید :




×
سواحل تایلند
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: سواحل تایلند

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    February 2015
    عنوان کاربر
    عضو انجمن
    شماره عضويت
    148905
    نوشته ها
    14
    می پسندم
    7
    سپاس از شما
    13 بار در 8 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Nokia-1200
    موبايل
    LG-Kf755
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    0

    سواحل تایلند










    این کشور ۶۲ میلیون نفر جمعیت دارد .پایتخت آن شهر بانکوک میباشد و جمعیتش در ۷۶ استان این کشور پراکنده است

    تایلند نزدیک خط استوا است و آب و هوای گرم و مرطوبی دارد.

    تایلند را بیشتر به عنوان سرزمین لبخند شناسانده میشود. بدلیل آنکه مردمش در هر موقعیتی لبخند بر لب دارند. در تایلند روش سلام کردنشان معمولا با چسباندن دو کف دست به همدیگر در مقابل سینه است که این حرکت وای نامیده دارد. مردم این کشور مانند بسیاری از انسانها با فرهنگ های آسیایی، احترام زیادی برای نیاکان و بزرگان خود قایل هستند . به طوری که برای احترام گذاشتن به بزرگترهایشان، در مقابلشان خم می شوند. افراد پیرتر نیز نقش اول را همیشه در تصمیمات یا مراسم خانوادگی خود دارند.تایلندی ها بسیار میهمان نواز هستند .آنها انسان هایی بسیار صبور هستندو رفتارهای تند و توهین آمیز را به هیچ وجه دوست ندارند.
    تابلوهای آنها نیز بیشتر در زمینه مذهب و سلطنت است و گردشگران ومسافران به هیچ وجه نباید حرکات اهانت آمیزی به خاندان سلطنتی یا مذاهب داشته باشند.
    هنگام بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی، مسافران باید لباس تمیز، مناسب و نسبتا پوشیده ای بپوشند و قبل از ورود کفش ها یشان را درآورند.
    تایلندی ها اکثرشان علاوه بر نام اصلیشان، نام غیررسمی و معمولا کوتاهی نیز دارند که با آن نام همددیگر را صدا می کنند.
    مسافران می توانند از عنوان Khun نیز برای بزرگترها استفاده کنند.
    دست زدن به سر افراد یا اشاره با پا به چیزی، در کشور تایلند خیلی معنی بدی دارد. زیرا تایلندی ها سر را مقدس ترین و پا را پست ترین قسمت بدن تلقی میکنند.
    کتاب ها از جمله اشیای پرارزش برایشان هستند. بنابراین نباید آنها را رویزمین گذاشت.
    در این کشور، رنگ های مختلف بیانگر روزهای هفته هستند. رنگ زرد روز دوشنبه است و چون پادشاه کنونی در این روز به دنیا آمده، رنگ زرد رنگ سلطنتی میباشد و وجود پرچم هایی به این رنگ در سراسر کشور، نشانگر حمایت تایلندی ها از پادشاهی است.
    بعد از سال ۲۰۰۶ که شصتمین سالگرد سلطنت پادشاه تایلندمیباشد در این کشور جشن گرفتند، بیشتر مردم در روز دوشنبه لباس زرد بر تن می کنند تا وفاداری و احترام خود را نسبت به پادشاه نشان دهند. در جریان کودتای سال ۲۰۰۶ نیز سربازان به اسلحه خود روبان زردی بسته بودند تا نشان دهند با احترام تمام به پادشاه خود در این کودتای آرام شرکت کرده اند.
    مردم تایلند بسیار فیل ها را دوست دارند و این حیوانات نزد آنها جایگاه بالایی دارند. فیل ها نماد پادشاهی، مذهب و ملت برای مردم هستند زیرا این حیوانات همواره نقشی برجسته در تاریخ، اسطوره و افسانه های مردم تایلند داشته اند.
    ریشه فرهنگ تایلندی در فرهنگ هند است و به زمان پادشاهی آیوتایا برمی گردد که آثار تاریخی بی نظیر و هم چنین رقص و نمایش تایلندی به جا گذاشته است.


    زبان تایلندی Thai به عنوان یکی از قدیمی ترین زبان ها در شرق شناخته میشوند و بیشتر مردم تایلند به این زبان صحبت می کنند و لازم به ذکر است که گویش های قومی و منطقه ای زیادیی نیز در قسمت های مختلف این کشور وجود دارند. تایلندی زبان رسمی کشور تایلند است و الفبای مخصوص خود را دارد. زبان تایلندی، تک سیلابی و با پنج لحن ( آهنگ ) مختلف است که هر لحنی، معنای یک سیلاب واحد را تغییر می دهد. متاسفانه یادگیری زبان تایلندی برای خارجی ها بسیار سخت است.
    با اینکه در مدارس تایلند زبان انگلیسی آموزش داده می شود، اما میزان تسلط به این زبان میان مردم تایلند کم است. با این وجود در بیشتر هتل ها، رستوران ها و فروشگاه های این کشور، انگلیسی و برخی از زبان های اروپایی استفاده می شود و نام های خیابان ها به هر دو زبان انگلیسی و تایلندی هستند.

    واحد پول تایلند بات است و هر بات به صد ستنگ تقسیم می شود. در روی تمامی اسکناس های تایلند تصویری از پادشاه کنونی تایلند به همراه نمادهای دیگری همچون مهر سلطنتی وجود دارد.



    تعطیلات رسمی در تایلند

    تایلند در طول سال، چندین جشن زیبا به مناسبت های مختلف دارد که بعضی از آنها نیز جزو تعطیلات رسمی کشور هستند. تایلندی ها از آنجا که علاقه زیادی به جشن و شادی دارند، از هر فرصتی حتی کریسمس، برای برگزاری جشن ها استفاده می کنند .آنها سال نو را در تایلند سه بار جشن می گیرند: سال نو میلادی در ژانویه، سال نو چینی در فوریه و سال نو تایلندی در آوریل. بیشتر جشن ها ملی نیز در فصل خنک که بین ماه های نوامبر تا فوریه است، برگزار می شوند.

    جشن آب: Songkran Festival
    جشن سال نو تایلندی، در ۱۳ آوریل هر سال برگزار می شود و ۳ روز است. تا ۱۵ آوریل که نخستین روز سال جدید است. کلمه Songkran در تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و علت نامگذاری آن حرکت خورشید در منطقه البروج است.
    این جشن طوری است که یعنی شروع فصل باران بوده و به باور این مردم ، آب بداقبالی را از آنها شسته و دور می کند. این سنت در جامعه تایلندی بسیار ارزشمند است. در روز جشن همه اعضای خانواده دور هم جمع می شوند تا احترام خود را به بزرگترها با ریختن آب خوشبو برروی دست های آنها نشان دهند و در مقابل بزرگترها برای آنها دعای خوش بختی و سعادت میکنند.
    در بعد از ظهر این روز همه مردم به یکدیگر آب می پاشند. معروف ترین جشن آب، در ایالت چیانگ مای در شمال تایلند برگزار می شود که مردم زیادی در این روزها از نواحی مختلف کشور برای شرکت در این جشن به چیانگ مای می روند.

    جشن ماه کامل: Loy Krathong
    این جشن یکی از زیباترین و محبوب ترین جشن های تایلند است. لوی به معنای شناور کردن و کراتونگ به معنای کلکی به شکل نیلوفر آبی و ساخته شده از برگ موز است.
    در شامگاه این روز بسیاری از مردم به کانال یا رودخانه نزدیک محل زندگی خود می روند تا کلک های خود را که شمع و عود روی آن را روشن کرده اند، برای ادای احترام و تشکر از الهه آبها، در رود رها کنند و تمام کینه ها، خشم و پلیدی ها ار از خود دور کنند. مردم هم چنین ناخن و موی خود را کوتاه کرده و آن را همراه با کلک خود رها می کنند تا ناپاکی ها را از وجود خود پاک کنند، آنها بر این باورند که این کار برای آنها خوش شانسی می آورد و گناه و بدی را دور می کند.
    کلک ها ساخته شده ازز پوست و برگ درخت موز هستند و با یک گل، یک شمع و ۳ عدد عود و سکه تزیین می شود. قبل از رها کردن آن در آب، آنها را روشن می کنند . تایلندی ها معمولا هنگام رها کردن کلک خود در آب آرزویی می کنند و بسیاری باور دارند که اگر شمع آنها تا زمانی که از نظر خارج نشده، روشن بماند، آرزویشان برآورده میشود.
    در چیانگ مای روز قبل از لوی کراتونگ، این روز را جشن می گیرند و فانوس های خود که به شکل بالون هستند را در شامگاه این روز رها می کنند تا بد اقبالی از آنها دور شود و نور فانوس راه درست را در زندگی به آنها نشان دهد.

    مذهب اصلی مردم تایلند، بودایی Buddhism است و بیشتر از ۹۰ درصد آنها پیرو مکتب تراودا Theravada هستند. بودا Buddha در حدود پنج قرن پیش از میلاد، در هندوستان زندگی میکرد و بوداییان پیرو وی هستند.
    سال ها پس از مرگ بودا، پیروان وی به چند دسته تقسیم شدند. گروهی از آنها که فقط به آموزه های شخص بودا اعتقاد داشتند، تراوادا نام دارند که بوداییان تایلند عضو این گروه هستند و گروه دیگر مهایانا یا نواندیشان خوانده می شوند که خود به چند دسته تقسیم می شوند.
    پس از بوداییان، مسلمانان در دومین گروه مذهبی در تایلند هستند که بیشتر در چهار ایالت جنوبی کشور ساکن هستند.

    تایلند میان دو کشور چین و هند قرار دارد و به همین دلیل آمیزه ای از غذاهای این دو کشور است. غذا در تایلند معمولا بخارپز شده یا تفت داده می شود. بعضی از موتد در آشپزی تایلندی بسیار رواج دارند: سیر، ‌فلفل قرمز، برگ لیمو، شیر نارگیل، تمر هندی، زنجبیل، فلفل سیاه، ریحان، زردچوبه، زیره سبز، آب لیمو و سس ماهی.
    اصلی ترین غذای تایلند، برنج بخصوص برنج سفید است که تقریبا در همه وعده های غذایی بکار میرود. پس از آن رشته، کاری، ماهی و میگو در غذاهای این کشور یافت می شوند. دلیل آن این است که خلیج تایلند و هم چنین رودخانه ها در تایلند بسیارهستند که نشان دهنده وابستگی غذاهای تایلندی به موجودات و گیاهان دریایی است.

    آشپزی سنتی تایلند معمولا به شکل آب پز، کباب کردن یا پختن بود اما بر اثر گذر زمان با تاثیر گرفتن از چینی ها، سرخ کردن و تفت دادن هم به آن اضافه شد.
    ایراني هايي كه ذائقه آنها به خوردن غذاهاي تايلندي عادت ندارد مي توانند از فست فودهايي مانند مك دونالد، كي اف سي و برگر كينگ و... استفاده کنند، همچنين در شهرهايي مثل بانكوك و پاتايا مي توانند از رستورانهاي ايراني مانند پرديس ، پرسپولي ، نور و... استفاده کنند.

    شهر ها و محلهای تفریحی و دیدنی تایلند:
    ۱- بانکوک: پایتخت کشور تایلند بانکوک است و بزرگترین شهراین کشور میباشد. در بانکوک محلهای زیادی هست که هر روز تعداد بسیار زیادی از مسافران خارجی از این محلها بازدید میکنند. محل هایی مانند محلهای مناسب برای شب . یا محلهایی که فقط در طی روز میتوان از آنها بازدید کرد٬مانند رویال کانال، گرند پلاس یا معبد بزرگ بودا ، بازار جواهرات ، موزه ملی ، گالری ملی ، پارک تفریحی دریم وورد یا دنیای رویا ، گرند زوو یا باغ وحش بزرگ و محلهائی که ۲۴ ساعت شبانه روز باز است مانند کَوسن رود
    ، خیابان سیلوم و سُخومویت رود .


    2- جزیره بسیار زیبا و دیدنی کاسَموئی
    3- شهر توریستی نَخوم
    4- جزیره پوکت ( جزیره عجایب) در جنوب تایلند
    5- شهر پاتایا
    خلیج مایا
    می سیام
    جزیره مرجانی
    باغ استوایی نانگ نوچ
    باغ وحش ببرها
    موزه ریپلی
    خانه مقدس حقیقت
    موزه بطری های شیشه ای
    کوه بودا
    معبد مدرن وانسانگ وارارام
    شوی آلکازار و تاتر آلانگ کارن
    پارک پاتایا و پارک آبی آن
    دهکده فیل ها
    مراکز خرید
    برخی از مهمترین و معروفترین مراکز خرید پاتایا در
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] عبارتند از: رویال گاردن ( Royal Garden )، بیگ سی ( Big C )، کارفور ( Carrefour )، ماریوت ( Mariott )، مایک ( Mike )
    همچنین یک سری بازارهای خیابانی هم وجود دارند که در خیابان تشکیل می شوند مانند واکینگ استریت ( Walking Street )منبع:[فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •