مبلغی انتخاب کنید :




×
دیدنیهای مشهد
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: دیدنیهای مشهد

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    February 2015
    عنوان کاربر
    عضو انجمن
    شماره عضويت
    148905
    نوشته ها
    14
    می پسندم
    7
    سپاس از شما
    13 بار در 8 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Nokia-1200
    موبايل
    LG-Kf755
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    0

    دیدنیهای مشهد








    مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران میباشد و مرکز استان خراسان رضوی است. شهرستان مشهد در شمال شرقی استان خراسان قرار دارد. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بوده است. شهر مشهد به جهت موقعیت مذهبی، صنعتی و اقتصادی دومین شهر بزرگ و پر جمعیت ایران بعد از تهران محسوب می‌شود.
    شهر مشهد به خاطر وجود حرم علی بن موسی‌الرضا، هشتمین امام مذهب شیعیان ، سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر از داخل و بیش از یک میلیون زائر از خارج از کشور است.
    کلمه مشهد به معنی محل شهادت است. علی بن موسی الرضا پس از قتل به دست مأمون عباسی در آرامگاه هارونی سناباد به خاک سپرده شدند. از آن پس «سناباد نوغان» به نام «مشهدالرضا» نامیده شد و کم‌کم بر پهنه آن، به ویژه در زمان شاه تهماسب صفوی افزوده گشت و مردم توس به مشهد کوچ داده شدند؛ لازم به ذگر است نام مشهد اولین بار توسط سلطان محمود غزنوی به این شهر داده شد.
    آب و هوا
    مشهد به خاطر موقعيت جغرافيايي خاصش كه درمنطقه مرزي بين شمال و جنوب خراسان است و همچنين تداخل جبهه‏هاي مختلف آب و هوايي، داراي آب و هوا و خصوصيات ويژه اقليمي است. شهر مشهد داراي آب و هواي متغير، اما معتدل و متمايل به سرد و خشك است و از تابستانهاي گرم و خشك و زمستانهاي سرد و مرطوب برخوردار است. بيشترين درجه حرارت در تابستانها 35 درجه بالاي صفر و كمترين آن در زمستان 15 درجه زير صفر و ميزان بارندگي متغير و ميانگين بارندگي سالانه در مشهد حدود 253 ميليمتر مي‏باشد.
    دیدنی‌ها
    از دیدنی‌های داخل شهر مشهد و اطراف آن می‌توان به مواردی همچون اماکن زیارتی:مسجد گوهرشاد، مسجد هفتاد و دو تن، مصلی طرق اشاره نمود. از دیگر مراکز دیدنی شهر مشهد می‌توان موزه‌های آستان قدس رضوی را نیز نام برد.اماکن باستانی آن مانند سناباد و توس قدیم است. . آرامگاه افرادی چون نادرشاه و فردوسی و نیز مدارسی چون عباسقلی خان از دیگر آثار تاریخی موجود در شهر است.
    از جمله پارکهای زیبا و مورد توجه مردم شهر مشهد، می‌توان به پارک ملت، پارک بانوان، باغ ملی، پارک بزرگ وحدت، پارک شادی، امام رضا (گلشهر)، کوهستان پارک شادی، پارک رازی (قره خان)، پارک امت، پارک محلی مطهر، پارک پردیس قائم، پارک میرزا کوچک خان، پارک خورشید و پارک کوهسنگی اشاره کرد. اولین پارک مشهد، پارک خورشید است که در آن زمین فوتبال ساحلی و زمین والیبال ساحلی، با ابعاد استاندارد، ایجاد شده است، لازم به ذکر است روشنایی آلاچیق‌های این پارک از سلولار خورشیدی تامین می‌گردد.
    پارک های جنگلی معروف عبارتند از: باغ وحش وکیل آباد،پارک جنگلی وکیل آباد،پارک بزرگ انقلاب (پارک جنگلی طرق)
    پارک بزرگ انقلاب (پارک جنگلی طرق)
    این پارک در حاشیه جنوب شرق مشهد، در نزدیکی پلیس راه، یکی از بزرگترین اماکن در اسکان و ارائه خدمات گردشگری به شهروندان و زائران است.
    پارک جنگلی وکیل آباد
    این پارک در نزدیکترین ییلاق عمومی مشهد است و بلوار عریض وکیل آباد - میدان آزادی را به روستا و پارک جنگلی وکیل آباد متصل می‌نماید.
    باغ وحش وکیل آباد
    این باغ وحش در جنوب غربی مشهد و هم جوار با پارک جنگلی وکیل آباد می¬باشد، همچنین تنها باغ وحش مشهد و استان خراسان رضوی است.
    ییلاقات آن شاندیز و طرقبه، زشک، نغندر، جاغرق، منطقه ییلاقی خور (قزلق) و منطقه ییلاقی سررود در شمال غربی مشهد، چالی دره، پارک جنگلی وکیل‌آباد، بوستان ملت، آبشار اخلمد و کنگ، آبشار ارتکند، پارک جنگلی نه دره در دو کیلومتری جنوب مشهد، منطقه دیدنی فریزی، سد ارداک، هفت حوض، چشمه گیلاس، چشمه گراب چند مرکز خرید را که می¬توان در معرفی کرد همچون بازار رضا، مجتمع تجاری پروما،بازار بین‌المللی، بازار خیام، مجتمع آلتون و مجتمع تجاری الماس شرق و مجتمع تجاری وصال، بازار بعثت طرقبه است.
    از شهر تاریخی توس بناهایی مانند گنبد هارونیه برجا مانده‌است.

    پارك ملت
    اين پارك در غرب مشهد و حاشيه بلوار وكيل آباد است. پارك ملت بزرگترين پارك مشهد است و شهربازي ، تاسيسات ورزشي و فضاي مصفايی دارد.
    كوهسنگي
    اين پارك در جنوب غربي شهر مشهد است. پارك كوهسنگي كه در حاشيه كوههايي مرتفع ايجاد شده است و از قديمي ترين ييلاقهاي مشهد است . كوهسنگي رستوران و استخر و فروشگاههاي صنايع دستي دارد .
    غار مغان
    اين غار دهليزها و راهها ي پر پيچ و خم و گوناگوني دارد. در اين غار چاههاي مختلفي هست كه درون بعضي از آنها پرندگاني زندگي مي كنند. از سقف اين غار، ستونها و شاخه هاي آهكي آويزان است .

    مشهد از مهمترین قطب‌های اصلی تولید چرم در ایران بشمار می‌آید و کارخانه‌هایی مانند چرم مشهد در این شهر قرار دارند.
    مشهد با داشتن بیش از نیمی از هتلهای کشور، قطب مهم توسعه گردشگری ایران محسوب می‌شود و برگزاری نمایشگاههای گردشگری موجب آشنایی مردم و بازدیدکنندگان با قابلیتهای استان خراسان رضوی و از جمله مشهد در این بخش می‌شود.نیروگاههایی مانند نیروگاه مشهد، نیروگاه طوس، نیروگاه فردوسی، نیروگاه بادی بینالود و نیروگاه سیکل ترکیبی شریعتی از مهم‌ترین نیروگاه‌های شهر مشهد هستند.شهرک‌های مشهد در
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] ، شانزده شهرک وجود دارد:شهرک نوفل لوشاتو،شهرک ابوذر،شهرک انقلاب،شهرک بهارستان،شهرک گلشهر،شهرک شهید رجایی، شهرک شهید بهشتی، شهرک رضوی ، شهرک باهنر ، شهرک آزادگان ، شهرک طرق ، شهرک لشکر ،شهرک غرب (قاسم‌آباد)، الهیه (مشهد)، شهرک مهرگان ،شهرک قدس (مشهد)
    منبع:
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    کاربر مقابل پست saba30 عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •