مبلغی انتخاب کنید :




×
چرا عمر باتری تلفن های هوشمند تا این حد ناامید کننده است؟
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: چرا عمر باتری تلفن های هوشمند تا این حد ناامید کننده است؟

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    508

    چرا عمر باتری تلفن های هوشمند تا این حد ناامید کننده است؟

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    طی ۱۰ سال گذشته موبایل ها بهبود چشمگیر و دراماتیکی را پشت سر گذارده اند. هنگامی اسمارت فون های مدرن را کنار تلفن های همراه اولیه قرار می دهید، به نظر می رسد آنها از تمدن های بیگانه وارد چرخه حیات بشری شده اند. اما عمر باتری شان اصلا پیشرفت خوبی نداشته است. در حقیقت، شاید بتوان گفت که عمر باتری بدتر هم شده.

    موبایل های بی دست و پای قدیمی می توانستند با یک بار شارژ تا یک هفته یا بیشتر صاحبشان را همراهی کنند. اما اسمارت فون های امروزی در بهترین حالت اگر بیشتر از یک روز دور از پریز برق بمانند، سردرگم و حیران شده، در نهایت غش می کنند. تصور می شود تکنولوژی باتری به اندازه کافی و با سرعت لازم رشد نکرده است. واقعا چه اتفاقی افتاده ؟


    تکنولوژی باتری چندان زیاد بهبود نیافته و پیشرفت نکرده است

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    انگار پیشرفت سریع تکنولوژی برای ما عادی شده است. هر ساله پردازنده ها، حافظه، نمایشگرها و دیگر قطعات بهتر و سریعتر شده و تولیدشان برای کارخانه ها ارزان تر می شود. آنها قدرت پردازش، فضای ذخیره و پیکسل های بیشتری را در قبال پولی که می پردازیم به ما پیشکش می کنند. هنوز هم قانون مور سر جای خود باقی است و تکنولوژی به صورت تصاعدی پیشرفت می کند. تلفن های هوشمند امروزی، بیش از هر زمانی پردازنده های سریع تر، فضای ذخیره سازی ارزان تر، رم بیشتر و کیفیت نمایشگر بالاتری دارند. تقاوت میان یک اسمارت فون امروزی با نمونه ای که تنها چند سال پیش عرضه شده بسیار عظیم و گسترده است.

    اگرچه تکنولوژی باتری با همین سرعت جلو نیامده و پیشرفت نکرده؛ اما تکنولوژی باتری کاملا قدیمی و دور افتاده نیست و قطعا جهش هایی داشته است. ولی این بهبودها بسیار کم بوده اند. آن افزایش تصاعدی و سریعی را که در دیگر انواع تکنولوژی ها می بینیم، در زمینه فناوری باتری شاهد نیستیم. در حالی که دیگر بخش های ابزارهای الکترونیک قابل حمل به سرعت بهبود یافته اند، باتری ها در پشت سر همه لنگ لنگان طی مسیر می کنند. دیگر اجزاء بسیار جمع و جور شده و حسابی آب رفته اند، اما باتری ها هنوز بخش زیادی از فضای داخلی موبایل ها را اشغال می کنند.

    گروه های زیادی روی تکنولوژی های جدید باتری کار می کنند، اما هنوز مشخص نیست چه زمانی آنها محصولاتی قابل ارائه به بازار خواهند داشت. حتی اغلب پیش بینی های خوشبینانه ما را با وعده چند بهبود کوچک طی سال های آینده تنها باقی می گذارند.


    باتری ها مرتبا کوچک تر و نازک تر می شوند

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    تکنولوژی باتری تا حدی بهبود یافته و البته اجزای اسمارت فون ها هم انرژی را بسیار کارآمدتر مصرف می کنند. و لذا برای همان میزان کارایی که قبلا داشتند، اکنون به الکتریسیته کمتری نیاز دارند. پس چرا شاهد پیشرفت های قابل ملاحضه و چشمگیری نیستیم؟

    اسمارت فون های مدرن نازک تر و سبک تر می شوند. کارخانه های سازنده تلفن های هوشمند به جای سرمایه گذاری روی افزایش طول عمر باتری با حفظ همان شکل و اندازه قبلی، ترجیح می دهند باتری ها را روز به روز نازک تر کنند تا بتوانند اندازه اسمارت فون های شان را کوچک تر کنند. آیفون 5 از آیفون 4S نازک تر و سبک تر است و همزمان اپل تبلیغ می کند عمر باتری آن هم تا حدی بیشتر شده است.

    تصور کنید اگر اپل تصمیم می گرفت آیفون 5 را با همان ضخامت و اندازه آیفون 4S تولید کند، چگونه عمر باتری آن به شکل خیره کننده ای افزایش می یافت! همانند دیگر شرکت های موبایل ساز، اپل تصمیم گرفته موبایل نازک تر و سبک تری تولید کند. از سویی باتری بزرگتر، قیمت بیشتری هم خواهد داشت، لذا کوچک شدن آنها به پایین آمدن قیمت نهایی هم کمک خواهد کرد.

    زمانی بود که به عنوان یک گزینه مطلوب می توانستید از باتری های حجیم تر استفاده کنید. اما با عرضه روز افزون موبایل هایی با باتری غیرقابل تعویض، اکنون دیگر چنین انتخابی هم ممکن نیست و نمی توانیم باتری های بزرگتری بخریم یا اینکه باتری های یدکی جداگانه ای به همراه داشته باشیم.

    البته همه تلفن ها هم چنین باتری های نازکی ندارند. Droid Razr MAXX موتورولا یکی از محصولاتی است که به دلیل طول عمر باتری اش، مورد توجه کاربران قرار گرفته است. از سوی دیگر عشاق طول عمر باتری می توانند پک های شارژ باتری قابل حمل (مانند Mophie Juice Pack) را همراه داشته و هنگام نیاز باتری موبایل شان را شارژ کنند. هرچند که اغلب موبایل ها روز به روز نازک و نازکتر می شوند.


    آگاه سازی های لحظه ای و سینک در پس زمینه

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    تلفن های قدیمی بسیار کوچک بودند. آنها دائما در حال دریافت پیام های آگاه سازی درباره ایمیل های جدید، آپدیت های شبکه اجتماعی و دیگر اطلاعات روزمره نبودند. آنها مجبور نبودند هر روز پادکست های مورد علاقه شما را کنترل کرده و قسمت های جدید را دانلود کنند. آنها همیشه مشغول چک کردن آپدیت نرم افزارها، دانلود وضعیت آب و هوا، آپدیت خودکار موقعیت جغرافیایی و بسیاری چیزهای دیگر مانند این نبودند.

    اسمارت فون های امروزی در حقیقت بیشتر کامپیوتر هستند تا تلفن، و تقریبا نرم افزارهایی همانند کامپیوتر را اجرا می کنند. اندروید از لینوکس استفاده می کند. iOS از داروین استفاده می کند و ویندوز فون 8 از کرنل ویندوز NT بهره می برد.

    ممکن است صفحه موبایل شما خاموش بوده، اما دستگاه روشن بوده و حسابی مشغول فعالیت است. در اندروید برخی برنامه ها حتی هنگام خاموش بودن صفحه هم، از خاموش شدن موبایل جلوگیری کرده و آن را حسابی مشغول نگاه می دارند. به دلیل آزادی عمل بیشتر برنامه ها در این سیستم عامل و مدل پردازشی انعطاف پذیر آن، اپلیکیشن ها می توانند در پس زمینه فعال مانده و از پردازشگر و دیگر منابع سیستم استفاده کنند.

    در iOS اپل، برنامه ها با محدودیت بسیار بیشتری روبرو هستند. اما پیام های آگاه سازی لحظه ای و همگام سازی و سینک اطلااعات هنوز می تواند حسابی شیره جان باتری اسمارت فون شما را بمکند و به سرعت آن را خالی کند.


    صفحات نمایش بزرگتر، پردازنده های سریع تر، هسته های بیشتر و پشتیبانی از LTE

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    شاید قیمت به ازای کارایی بهتر شده باشد، ولی ما دائما به دنبال جا دادن سخت افزارهای هرچه قدرتمندتر درون اسمارت فون مان هستیم. هر ساله نمایشگرها بزرگتر می شوند و رزولوشن آنها بالا می رود، پردازنده ها سریعتر می شوند و به تعداد هسته ها افزوده می شود، و به تازگی پشتیبانی از شبکه های LTE و 4G هم به موبایل ها افزوده شده است. اگر چه LTE امکان انتقال سریع تر اطلاعات را نسبت به تکنولوژی 3G نسل قبل فراهم می آورد، به همان نسبت هم به انرژی باتری بیشتری نیاز دارد.

    روی اسمارت فون های مدرن نسبت به تلفن های همراه قدیمی، سخت افزارهای بسیار بیشتری وجود دارد. علاوه بر ابزارهای شبکه موبایل، می توان به بلوتوث، وای فای، جی پی اس و ان اف سی اشاره کرد. اگر چه همه اینها هم زمان و همیشه روشن نیستند، اما هنگام استفاده حسابی باتری موبایل را خالی می کنند.


    تکنولوژی باتری ها مانند دیگر تکنولوژی های اسمارت فون به صورت تصاعدی و نمایی پیشرفت نکرده است، لذا یافتن اسمارت فونی با عمر باتری بیشتر، نیازمند سبک و سنگین کردن محصولات بازار و بررسی دقیق تر است. شما می توانید اسمارت فونی با عمر باتری بیشتر در اختیار داشته باشید، اما این محصول ممکن است سنگین تر و ضخیم تر هم باشد. همچنین می توانید با توجه کمتر به سخت افزارهای سطح بالا، عمر باتری بسیار بیشتری را درون یک اسمارت فون به ارمغان آورید، اما مردم همیشه به دنبال نمایشگرهای بزرگ، رزولوشن بالا و پردازنده های سریع هستند.

    منبع : Hoetogeek



    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •