مبلغی انتخاب کنید :




×
فصل ها و تکنولوژی ها: یادآوری مراقبت از گجت ها
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: فصل ها و تکنولوژی ها: یادآوری مراقبت از گجت ها

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    508

    فصل ها و تکنولوژی ها: یادآوری مراقبت از گجت ها

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    وقتی تابستان می آید، ناخودآگاه همه ما به فکر مراقبت بیشتر از بدن مان می افتیم. پوست مان در معرض آفتاب و گرما و عرق قرار می گیرد و آسیب پذیرتر می شود، در نتیجه هر وقت که فرصت شد به جایی برای آب تنی می رویم تا کمی خنک شویم. همین طور است زمستان و سرما و رطوبت و بارندگی های اش. این دو فصل راحت نمی گذرند.

    اما با وجود سخت شدن شرایط آب و هوایی، خیلی افراد در این فصل ها نسبت به گجت های همراه و کامپیوترهای خود بی تفاوت هستند و فکر می کنند در گرما و سرما، این وسایل باید (!) درست کار کنند و خراب هم نشوند. حقیقت این است که شرکت های سازنده، شرایط مناسب برای استفاده از وسایل را در سایت خود یا دفترچه راهنمای محصول ذکر می کنند. رعایتش دیگر با خود کاربر است، و عواقب رعایت نکردنش هم.

    به عنوان مثال دمای مناسب برای "کار" با آیفون بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد است. این در حالی است که اگر از آن استفاده نمی کنید (یعنی خاموش است) می تواند دمای منفی 20 تا مثبت 45 را هم تحمل کند و بعدا دوباره در دمای مناسب، مورد استفاده قرار گیرد. رطوبت دامنه وسیع تری دارد، 5% تا 95% برای کار با آیفون مناسب است. اما اگر کوهنوردی می کنید، در ارتفاع بالاتر از 3000 متر از دریا، با آن کار نکنید چون فشار محیط مناسب آن نیست. در دفترچه راهنمای اکثر محصولات، چنین مواردی یافت می شود. بهتر است حتما مطالعه شان کنید.

    1. مراقب دما باشید. گرما یا سرمای شدید می تواند اثرات قابل توجهی روی باتری، نمایشگر و اجزا داخل تلفن و تبلت شما بگذارد. شاید عبارت "مرگ در اثر گرما" را شنیده باشید، عبارت قشنگی نیست. درست مثل پوست شما، بهترین راه محافظت از گجت ارزشمندتان هم این است که آن را در سایه نگه دارید. اگر در آفتاب گرمایی زیادی دریافت کرد، به آن فشار نیاورید. بگذاریدش جایی که آرام آرام خنک شود -نه داخل یخچال، می دانید که نمی خواهیم غافلگیرش کنیم!

    از زمستان آینده خیلی فاصله داریم ولی امیدواریم یادتان بماند که وقتی در سرمای زیاد هستید، بهتر است جیب های داخلی لباس ها را در یابید. ترجیحا جایی نزدیک به بدن تا گرمای تن تان تلفن -یا تبلت کوچک تان- را گرم نگه دارد، سرما بر روی عمر باتری هم اثر می گذارد و حتما این را در فصل های سرد تجربه کرده اید. درست مثل گرما، وقتی از سرما به داخل محیط بسته می آیید، بگذارید گجت تان به آرامی با دمای محیط تطبیق پیدا کند، نه روی شوفاژ.

    در تابستان چه بهتر که از پدهای خنک کننده برای استفاده از لپ تاپ استفاده کنید و توجه داشته باشید که اینجا راحتی شما کمتر مطرح است، بحث بر سر آسیب ندیدن دستگاه و خالی نشدن جیب تان است. بد نیست یک تمیزکاری هم برای راحت شدن تنفس فن داخل لپ تاپ انجام دهید. و لطفا، برای تست کردن "میزان انعکاس نور از روی سطح نمایشگر" زیاد زیر برق آفتاب ننشینید.

    2. استفاده از پوشش های محافظتی. یکی از نگرانی های همیشگی در مورد گجت ها، خیس شدن است. البته همه که اکسپریا Z یا گلکسی اس 4 اکتیو ندارند، بنابراین کمی صحبت از این قضیه هم خوب است. دقت داشته باشید آب، خاک و شن و ماسه دشمن دستگاه های دیجیتال هستند. اگر تلفن همراه تان را دوست دارید، از پوشش های محافظ از جنس پلاستیک استفاده کنید؛ پوشش هایی که کاملا دستگاه را در بر می گیرند، برای پیاده روی های ساحلی، کوه نوردی و صحرانوردی مناسب تر هستند.

    متاسفانه برای لپ تاپ پوشش پلاستیکی وجود ندارد، حین کار با آن هم از پوشش خاصی -جز کاور صفحه کلید- نمی شود استفاده کرد. ولی لااقل موقع جا به جایی اش، آن را داخل یک کاور مناسب قرار دهید تا در بدترین شرایط اگر داخل شن و ماسه یا آب افتاد، بشود با عکس العمل سریع نجاتش داد.

    3. خشک نگه داشتن دستگاه. اگر کمی حساس تر هستید، پوشش های پلاستیکی کاملا ضد آبی وجود دارد که می شود آنها را با خیال راحت استفاده کرد. در استخر و دریا این پوشش ها می توانند گجت را همراه شما نگه دارند و البته اگر یک هدفون ضد آب هم داشته باشید، دیگر چیزی کم نیست. چنین پوشش هایی برای تبلت هم موجود است، و همین طور برای دوربین. اگر هم مثل استیو وازنیاک تعداد زیادی گجت همراه خودتان می برید.

    گذشته از این ها، اگر پوشش محافظی همراه نداشتید و تلفن تان داخل آب افتاد، دستپاچه نشوید. آن را از آب بیرون آورده، باتری و سیم کارت را خارج کنید.

    4. کیس های محافظ. اسکی بازها و کوهنوردهایی که می خواهند همیشه گجت ها را همراه خود داشته باشند، بهتر است از کیف های ضد ضربه برای حمل دسته جمعی آنها یا کیس های محکم اختصاصی برای هر یک استفاده کنند. کیس های پلاستیکی برای لپ تاپ، می توانند جلوی خش برداشتن و فرورفتگی در اثر ضربه ها را بگیرند ولی در سقوط آزاد یا فشار ناشی از بارهای سنگین، کمکی ازشان ساخته نیست. پس کوله ضد ضربه را فراموش نکنید.

    برای تبلت و تلفن هم که همیشه گفته شده، داشتن یک کیس و محافظ صفحه برای شرایط خاص، واقعا لازم است. شاید دلتان نخواهد در استفاده روزمره از نوازش بدنه گجت تان محروم بمانید، ولی در شرایط خاص، این فداکاری را در حق دستگاه تان بکنید.


    منبع : Mashable - Narenji



    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •