مبلغی انتخاب کنید :




×
نهایت خیال، مروری بر بازی Final Fantasy IV
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: نهایت خیال، مروری بر بازی Final Fantasy IV

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    508

    نهایت خیال، مروری بر بازی Final Fantasy IV

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    ژاپنی‌ها عادت به خلق دنیاهایی دارند که هر چه در آن جلوتر می‌روند برای خودشان جذاب‌تر می‌شود و بسط دادن آن برایشان بیش از پیش جذاب می‌شود. دنیای فاینال فانتزی هیچ وقت به بن بست نرسیده و نخواهد رسید. وسعت این دنیا به قدری است که هر کاراکتری در گوشه کنار آن می‌تواند قدرتی خاص پیدا کند و ماجراجویی خود را آغاز کند.

    از ۴ جوان شجاع گرفته تا دخترکی با موهای صورتی که با هیچ کس شوخی ندارد، همگی داستان خاص خود را دارند که هر شماره از سری فاینال فانتزی را جذاب نگه می‌دارند. وسعت این سری به حدی است که چندین مجموعه بازی دیگر از جمله Kingdom Hearts در جهت تکمیل آن ساخته می‌شوند.

    اگر شما هم از علاقه مندان سری بازی های فاینال فانتزی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با هم مروری بر نسخه چهارم این بازی داشته باشیم.



    هیرونوبو ساکاگوچی نامی است که معنایی خاص میان گیمرهای ژاپنی پسند دارد. فاینال فانتزی یکی از بزرگ‌ترین آثار شرقی و با اندکی اغراق بزرگ‌ترین سری Japanese RPG تاریخ به حساب می‌آید. فاینال فانتزی در بازه‌های زمانی مختلف برای پلتفرم‌های متفاوتی ساخته می‌شد. برای مثال چند شماره ابتدایی این بازی انحصارا برای کنسول‌های شرکت نینتندو ساخته می‌شد و تا اواخر نسل گذشته و قبل از شماره‌ی سیزدهم، بازی‌ها برای پلتفرم‌های سونی ساخته می‌شدند.

    سری فاینال فانتزی بیش از ۲۵ سال قدمت دارد و جز اولین بازی‌های مُعرف سبک نقش‌آفرینی شرقی بوده که تا به امروز علی‌رغم فراز و فرودهایش، همچنان اصالت خود را حفظ کرده و دچار افول وحشتناکی نشده است.

    تصاویری که اکنون با نام Final Fantasy 4 می‌بینید در واقع عنوان اصلی نیستند و تحولات بزرگی داشتند. اسکوئر انیکس، ناشر و سازنده ژاپنی بازی، سال ۲۰۰۷ تصمیم به بازسازی کامل بازی گرفت و بازی دوبعدی پیکسل پیکسل سال ۱۹۹۱ را که برای Super Nintendo Entertainment System منتشر شده بود را به آنچه اکنون می‌بینید، تبدیل کرد. بازی ۳بعدی شد و فقط برای کنسول بازی Nintendo DS منتشر شد و آنچه اکنون مقابل روی تان می‌بینید یا روی اسمارت‌فون‌های تان نصب کردید، پورتی ساده از همان نسخه سه بعدی 5-6 سال پیش است که کاستی‌های خود را دارد.

    با توجه به اینکه کنسول NDS ضعف‌های ساختاری زیادی داشت و عملا کنسول قدرتمندی به حساب نمی‌آمد، به جز سه بعدی شدن بازی و رنگارنگ شدن بازی چیزی به آن اضافه نشد. خبری از کاراکترهای پرزرق و برق امروزی سری فاینال فانتزی در آن نیست و سیستم مبارزه با آنچه امروز در این سری می‌بینیم تفاوت دارد. تفاوتی به معنای سادگیِ بیشتر. هر آنچه در ویرایش NDS دیده می‌شود در این پورت هم می‌بینید. نه چیزی کم دارد و نه آنچنان اضافه.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    محیط کاربری تاچ بازی تغییرات اندکی داشته و زیباتر از گذشته و نسخه DS به نظر می‌رسد. سیستم مبارزاتی هم تغییراتی مثبت در جهت راحت‌تر شدن بازی داشته که با توجه به حذف دکمه‌ها و عملا تمام لمسی شدن بازی واقعا لازم بود.

    بسته به وسیله‌ای که بازی را روی آن اجرا می‌کنید، با گرافیک و رندرهای متفاوتی روبرو هستید. طبیعتا هر چه صفحه نمایش بزرگ‌تری هم داشته باشید، از سینماتیک‌های میان بازی لذت بیشتری خواهید برد. رسم اسکوئر انیکس و JRPG سازها، ساخت میان پرده‌هایی با کیفیت انیمیشن‌های روز بوده و فاینال فانتزی هم از این قاعده مستثنی نیست.

    جالب است بدانید FFIV برای اولین بار سیستم مبارزه‌ی Active Time Battle را معرفی کرد که با کلیت ساختار گیم‌پلی سری فاینال فانتزی در تضاد بود. به طور کلی برای اولین بار، در FFIV بود که مخلوطی از Turn Based و Time Attack را تجربه کردیم. در بازی حتی قابلیت این را داشتید که در اواسط داستان کلاس کاراکتر خودتان را تغییر بدهید.

    اگر به دنیای فاینال فانتزی علاقه‌مند هستید، ۳ شماره قبلی این سری هم برای اسمارت فون‌های مجهز به اندروید و iOS منتشر شده‌اند. Final Fantasy III به تنهایی ۱۰۰ هزار نسخه در این بازار فروش داشته که سود خالصی برای شرکت سازنده‌ی آن به حساب می‌آید. خبر خوب برای علاقه‌مندان این شرکت هم چندی پیش منتشر شد که اسکوئر انیکس از این پس توجه ویژه‌ای به بازار بازی‌های موبایل می‌کند که شروع اصلی آن با بازی Deus Ex: The Fall خواهد بود.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]



    خوب بد زشت

    پس از گذشت این همه سال، انتظار بالایی از این بازی نداشته باشید. چه از لحاظ بصری و تکنیکی و چه گیم‌پلی منسجم و مفرح. این بازی که در حال حاضر برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده، بازسازی سال ۲۰۰۷ فاینال فانتزی 4 است.

    اگر به فکر خرید دیجیتالی بازی هستید اندکی به قیمت ۱۶ دلاری بازی هم فکر کنید. پورت‌های ساده از بازی‌هایی که خرج زیادی برای ساختشان شده شاید هزینه‌ چندانی برای سازنده نداشته باشد، اما می‌تواند در قبال نسخه اول درآمد زایی بیشتری داشته باشد.

    توجه داشته باشید که اغلب بازی‌های اندرویدی اسکوئر انیکس در ابتدای کار کمی مشکل گرافیکی دارند اما با آپدیت‌های پشت سر همی که برای آن منتشر می‌شود این معضلات کم‌کم برطرف می‌شوند.

    سیستم عامل: iOS و اندروید
    قابل اجرا روی: iPad 2 و بالاتر، iPhone 4 و بالاتر و اندروید 2.3.3 و بالاتر
    سازنده: Square Enix
    ناشر: Square Enix
    تاریخ عرضه: ۲ ژوئن
    حجم: ۴۴۰ مگابایت


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ][فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    ارزش: ۳
    امتیاز: ۴





    موضوعات مشابه:

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •