مبلغی انتخاب کنید :




×
چگونگی افزایش دوام شارژ باتری لپ تاپ های ویندوزی
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: چگونگی افزایش دوام شارژ باتری لپ تاپ های ویندوزی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    چگونگی افزایش دوام شارژ باتری لپ تاپ های ویندوزی

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    تا به حال در داستان باتری ها عمرشان، بیشتر تمرکزمان بر تلفن های هوشمند بوده. اما از این حقیقت نباید غافل شد که هنوز اکثر لپ تاپ ها هم از این مشکل رنج می برند و مجهز به باتری مناسبی که تمام روز آنها را همراهی کند، نیستند‏.


    به جز اینکه هرگاه شارژتان ته می کشد، دوشاخه لپ تاپ را به پریز برق بزنید، در اینجا به چند راه دیگر اشاره خواهیم داشت که می توانند از همین باتری فعلی کار بیشتری کشیده و ساعات طولانی تری آن را سر پا نگه دارند.


    البته هیچ یک از این کلک ها، لپ تاپ شما را به یک اسب قوی بنیه تبدیل نمی کنند که تمام روز را بدون تامین انرژی به کار ادامه دهد. اما با به کار بستن شان در مواردی که به پریز برق دسترسی ندارید، مدت زمان بیشتری به زندگی کامپیوتری خود ادامه خواهید داد! و در این میان بیش از همه باید مراقب نمایشگر لپ تاپ تان باشید. زیرا این بخش، مرکز اصلی اتلاف نیروی باتری بیچاره لپ تاپ ها است.


    اگر شما هم با مشکل باتری لپ تاپ دست و پنجه نرم می کنید، پیشنهاد می کنم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.



    ۱- روشنایی نمایشگر را کاهش دهید


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    بزرگترین قاتل باتری در هر ابزار الکترونیک قابل حمل امروزی (لپ تاپ، اسمارت فون یا تبلت)‌ صفحه نمایش آن است. کاهش روشنایی نمایشگر یک راه ساده برای افزایش دوام شارژ و استفاده بهینه از آن است، و به شکل محسوسی زمان کار باتری لپ تاپ تان را افزایش می دهد.


    در یک لپ تاپ عادی، معمولا با نگه داشتن کلید فانکشن (Fn) صفحه کلید و فشردن کلیدهایی که علامت خورشید یا لامپ را روی خود دارند، می توانید این کار را انجام دهید. هر چه میزان روشنایی نمایشگر را کمتر کنید، مدت زمان بیشتری می توانید با نیروی باتری، لپ تاپ تان را روشن نگه دارید.


    علاوه بر این می توانید برای تنظیم سریع روشنایی تصویر از پنجره Windows Mobility Center بهره ببرید. در ویندوز 7 برای باز کردن آن تنها کافی است کلیدهای ویندوز و X را بفشارید. در ویندوز 8 با باز کردن کنترل پنل و زدن دکمه های میانبر ویندز و X، به جای آن به منوی «مدیریت نیروی کاربر» دست پیدا می کنید.


    ۲- نمایشگر را به گونه ای تنظیم کنید که به صورت خودکار خاموش شود



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    هنگامی که برای چند دقیقه از لپ تاپ تان دور می شوید، نمایشگر آن همچنان روشن، و مشغول هدر دادن انرژی باتری خواهد بود. می توانید تنظیمات نیروی بسیار سخت گیرانه تری را اجرا کنید تا لپ تاپ تان هنگام بلا استفاده ماندن به سرعت نور صفحه را کم کرده و سپس آن را خاموش کند.


    پنجره Power Options را از درون کنترل پنل باز کرده و آن را به گونه ای تنظیم کنید که نمایشگر در مدت زمان کوتاهی پس از عدم استفاده از دستگاه، کم نور و خاموش گردد. البته هرگاه که بخواهید کارتان را از سر بگیرید، بدون هیچ تاخیری و تنها با فشردن یکی از دکمه های صفحه کلید یا حرکت دادن موس، نمایشگر بیدار و آماده به کار خواهد شد.


    با این کلک ساده، می توانید نیروی بیشتری ذخیره کنید. صفحه نمایش در تمام مدت انجام کارهای شما هیچگاه خاموش نخواهد شد و تنها پس از مدت زمان معینی بیکاری، تیره می شود. اینگونه است که این تنظیمات تقریبا هیچ وقت برای تان دردسری نخواهد داشت و مزاحمتان نمی شوند.


    برنامه های پخش فیلم امروزی هم می توانند به صورت خودکار به نمایشگر اعلام کنند که در مدت کار آنها، روشن بماند و نور کم یا خاموش نشود. لذا می توانید بدون دردسر به تماشای ویدیوها بنشینید و لازم نیست دائما موس را تکان دهید تا صفحه تیره نشود، یا اینکه هنگام فیلم دیدن تنظیمات نیرو را تغییر دهید.


    ۳- بلوتوث و دیگر سخت افزارهای بدون استفاده را غیرفعال کنید


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    لپ تاپ شما به احتمال فراوان دارای یک ابزار گیرنده-فرستنده بلوتوث است و ممکن است پورت اینفرارد (IR)‌ هم روی آن باشد. تمامی ابزارهای این چنینی به محض فعال شدن، شروع به بلعیدن شارژ باتری می کنند و البته هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، با غیرفعال کردن شان می توان باتری را نجات داد. برای غیرفعال کردن بلوتوث در اغلب لپ تاپ ها تنها کافی است از کلیدهای میانبر Fn و دکمه دارای علامت بلوتوث استفاده کنید.


    اگر از وای فای استفاده نمی کنید، غیرفعال کردن آن هم می تواند کمک بزرگی به حفظ نیروی باتری باشد. برای مثال اگر در هواپیما مشغول کار با لپ تاپ هستید و وای فای کاربردی برای تان ندارد، بهتر است آن را خاموش کرده و کمی نیروی بیشتر ذخیره کنید.


    برای خاموش کردن وای فای می توانید از همان شیوه معمول کلید فانکشن (Fn) و دکمه مرتبط با وای فای روی صفحه کلید استفاده کنید. یا اینکه از صفحه network connections در کنترل پنل، آداپتور وای فای را کاملا غیرفعال نمایید.


    ۴- طرح مدیریت نیروی لپ تاپ تان را کمی دستکاری کنید


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    ویندوز طرح های مدیریت نیرو یا Power Plan مختلفی را ارائه می کند که به شما اجازه می دهند سریع و راحت میان تنظیمات مختلف مدیریت نیروی لپ تاپ جابجا شوید. برای مثال شما می توانید اغلب اوقات کامپیوترتان را روی حالت Balanced تنظیم کنید و تنها هنگامی که به مقداری انرژی بیشتر نیاز دارید، حالت Power saver را انتخاب کنید. البته هر یک از این طرح ها و حالت ها به صورت جداگانه قابل شخصی سازی هستند. در پنجره Power Options کنترل پنل می توانید طرح های مختلف مدیریت انرژی را مشاهده کنید.


    برای اصلاح گزینه های نیروی پیشرفته، بر روی لینک Change plan settings کلیک کنید و در بخش پایین پنجره ای که باز می شود، گزینه Change advanced power settings را انتخاب نمایید.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    در اینجا می توانید تنظیمات متنوعی را تغییر دهید. این می تواند شامل تنظیماتی باشد که هارد دیسک لپ تاپ بسیار سریع تر خاموش شود یا اینکه به کامپیوتر می گوید هنگام داغ شدن پردازنده، به جای روشن کردن فن، فرکانس پردازش را پایین بیاورد. هر دوی این انتخاب ها باعث ذخیره انرژی بیشتر می شوند.


    اگر شما هنگام نیاز به عمر باتری بیشتر، گزینه Power saver را انتخاب کنید، معمولا تنظیمات پیش فرض آن کاملا بهینه و مناسب هستند. اما می توانید با انجام تغییراتی در برخی قسمت ها، سختگیری های بسیار بیشتری را هم اعمال کنید تا شارژ بیشتری برای تان باقی بماند.


    ۵- از مشکل گشای نیرو (Power Troubleshooter) در ویندوز استفاده کنید

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    ویندوز 7 و 8 دارای ابزار عیب یابی و رفع نقص برای بخش مدیریت نیرو هستند که می تواند سیستم شما را اسکن کرده و دلایل عمومی خالی شدن باتری را کشف کند؛ و آنگاه این مشکلات را برطرف نماید. برای استفاده از این ابزار، پنجره Troubleshooting ویندوز را از درون کنترل پنل باز کنید. اگر آن را نیافتید، از باکس جستجو کمک بگیرید.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    در پنجره Troubleshooting، گزینه View All را انتخاب کنید. سپس برنامه رفع اشکال مربوط به Power را یافته و اجرا کنید.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    پنجره جدیدی باز می شود تا ویندوز به دنبال مشکلات معمول و راه حل خودکار آنها بگردد. این شیوه ای سریع برای کنترل تنظیمات لپ تاپ است تا از بهینه بودن آنها مطمئن شویم٬ و البته نیازی هم به سرو کله زدن با پنجره های تنظیمات و گزینه های گوناگون و پیچیده نداشته باشیم.


    ۶- تعداد برنامه های اجرا شونده در شروع ویندوز را کم و از نرم افزارهای سبک تری استفاده کنید



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    برای حفظ نیروی بیشتر، کاری کنید که کامپیوترتان به طور معمول کار کمتری انجام دهد:


    * از اپلیکیشن های محافظ صفحه نمایش استفاده نکنید. در نمایشگرهای مدرن امروزی این برنامه ها غیرضروری اند و تنها فایده شان خالی کردن باتری لپ تاپ است. هیچ چیزی مفیدتر از خاموش کردن نمایشگر هنگام بیکاری نیست.


    * در پس زمینه سیستم عامل برنامه های کمتری در حال اجرا داشته باشید. به صورت دوره ای نوار ابزار ویندوز را بازرسی کرده و به دنبال برنامه هایی باشید که نیاز چندانی به آنها ندارید. آنگاه این اپلیکیشن ها را حذف کرده یا آنها را غیرفعال کنید، تا به صورت خودکار هنگام بالا آمدن ویندوز لود نشده و در نوار ابزار قرار نگیرند.


    *‌میزان کارکرد پردازنده را کاهش دهید. اگر از برنامه های سنگینی استفاده کنید که پردازنده لپ تاپ تان مجبور شود برای انجام کارهای فراوان دائما در حال فعالیت باشد، آنگاه نیروی بیشتری مصرف کرده و سریعتر باتری را خالی می کند. پس تا حد امکان برنامه های کمتری در پس زمینه اجرا کرده و سعی کنید برای انجام کارهای تان، اپلیکیشن هایی را انتخاب کنید که منابع سیستمی کمتری را مصرف می کنند.


    * از پر کردن رم و استفاده حداکثری از آن پرهیز کنید. اگر کامپیوتر شما احساس کند که رم پر است و نیاز به حافظه بیشتری پیدا کند، مجبور است مقداری از اطلاعات درون رم را به یک فایل درون هارد دیسک انتقال دهد. و این گونه است که استفاده بیشتر از هارد دیسک می تواند باعث اتمام سریعتر باتری شود.


    البته این موضوع در لپ تاپ های امروزی با مقادیر بالای رم، موضوع چندان مهمی قلمداد نمی شود. اگر رم لپ تاپ تان پر شده، سعی کنید مقداری از آن را خالی کنید. برای این کار بهتر است برخی برنامه های اضافی را بسته یا به عنوان راه حل اساسی، به دنبال ارتقاء رم دستگاه تان باشید.


    هر چه لپ تاپ شما کار کمتری انجام دهد، انرژی بیشتری برای ذخیره خواهد داشت. درتسک منیجر ویندوز می توانید اطلاعات بیشتری درباره میزان مصرف رم و پردازنده بیابید.


    ۷- Hibernate بهتر از Sleep


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    هنگامی که لپ تاپ تان وارد حالت اسلیپ می شود، هنوز مجبور است مقداری از شارژ باتری را صرف زنده نگه داشتن رم و حفظ وضعیت سیستم در حافظه نماید. این گونه قادر خواهد بود ظرف چند ثانیه بیدار شده و آماده کار گردد. اما وقتی لپ تاپ تان را هایبرنت می کنید، وضعیت کلی سیستم درون هارد دیسک ذخیره و دستگاه خاموش می شود. لذا تقریبا هیچ انرژی اضافه ای مصرف نمی گردد.


    اگر قصد دارید برای چند ساعت از لپ تاپ استفاده نکنید، به جای استفاده از گزینه اسلیپ، آن را در حالت هایبرنت قرار دهید تا نیروی باتری بیشتری را برای کارهای تان ذخیره نمایید. البته حالت اسلیپ هم انرژی چندانی مصرف نمی کند، اما می توان گفت که وضعیت هایبرنت به اندازه یک کامپیوتر خاموش مصرف انرژی دارد.


    و آخرین نکته هم اینکه اگر مدت زمان زیادی از عمر لپ تاپ تان می گذرد و ظرفیت باتری آن به میزان زیادی کاهش یافته، اما فعلا توانایی ارتقاء آن و خرید یک لپ تاپ جدید را ندارید؛ بهتر است به فکر یک باتری نو باشید. با این کار عمر باتری تان به یک باره و به طور چشم گیری افزایش خواهد یافت. لذا مدت زمان بیشتری از همراهی لپ تاپ تان بدون مزاحمت پریز برق بهره مند خواهید شد.


    منبع : Howtogeek - Narenji





    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    2 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •