مبلغی انتخاب کنید :




×
چگونه از مکانی بی آب جان سالم به در ببریم
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: چگونه از مکانی بی آب جان سالم به در ببریم

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    چگونه از مکانی بی آب جان سالم به در ببریم

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    تا به حال شده در دشت کویر گیر بیفتید و آب قمقمه تان هم رو به پایان باشد؟ اگر چنین شده و اکنون این مطلب را می خوانید، خیلی خوش شانس بوده اید. اما اگر چنین شرایطی را تجربه نکرده اید حتماً به ادامه مطلب بروید که چند راه کار آزموده برای تان داریم تا درصورت گرفتار آمدن در این وضع، بتوانید از آن زنده بیرون بیایید و داستانش را با افتخار برای دوستان تان تعریف کنید.


    ۱- به خود انگیزه دهید


    می توان بی آب زنده ماند اما نه برای طولانی مدت. یک انسان متوسط (از هر نظر) می تواند ۳ تا ۵ روز بدون حتی جرعه ای آب دوام بیاورد. اما از دست دادن آب مشکلات دیگری را به همراه می آورد که افزون بر مشکل اصلی می شود؛ سرگیجه، بی حالی و افزایش سرعت ضربان قلب از آن جمله اند. پس باید هرچه سریع تر به آب دسترسی پیدا کنید اما قبل از هر چیز این «امید» است که شما را به مقصود می رساند.


    ۲- بی جهت تقلا نکنید تا کمتر عرق کنید


    قبل از اینکه شروع به جستجوی آب کنید مطمئن شوید چه می کنید و چیزی که در پی آن می روید سراب نیست. وقتی آبی نیست که وارد بدن کنید پس باید بیشتر مراقب از دست نرفتن آب موجود در بدن خود باشید. اگر فکر نمی کنید در آن حوالی خبری از آب باشد سعی کنید از تحرک تان بکاهید تا سرعت روند از دست رفتن آب کاهش یابد. این طوری ممکن است مدت بیشتر دوام بیاورید و نیروهای امدادی شما را پیدا کنند.


    ۳- بروید دنبال حیوانات


    حیوانات یا رد آنها را دنبال کنید، شاید به یخچال برف یا جایی که در آن آب باشد منتهی شود. اگر به تکه های یخ ذوب نشده رسیدید یک باره آن را وارد دهان نکنید؛ یخ باعث کاهش دمای بدن و بالطبع افزایش تعریق می شود. اول یخ را ذوب کرده و بعد از آن استفاده کنید.


    ۴- موز هم به کار می آید


    اگر در جنگل گرفتار شده اید در پی درخت موز باشید. با کمک یک چاقو (بدون چاقو که به ماجراجویی در جنگل نرفته اید؟ رفته اید؟!) درخت موز می تواند برای شما بدل به یک چشمه آب شود. قسمت بالایی آن را ببرید و ساقه را به سمت یک کاسه خم کنید. ریشه این درخت مایعات را به تنه می رساند و کاسه شما با آب پر می شود.


    ۵- گرانِش را فراموش نکنید


    در صحرا پیدا کردن آب سخت تر است اما اگر خوش شانس باشید ممکن است گرانش به کمک تان بیاید. آب از تپه ها به پایین جاری می شود، پس روی تپه حرکت کنید تا نشانی از آب در دره یا شکافی بیابید. اگر این روش جواب نداد -و از قضا کاردی با خود به همراه داشتید- کاکتوسی را بشکافید و رطوبت درون آن را با فشار خارج کنید. البته قرار دادن مغز ساقه در دهان و فشار دادن آن برای خارج شدن رطوبت هم می تواند یک راه باشد؛ ولی مراقب باشید که خود ساقه را نخورید.


    ۶- حواس تان کجاست شما یک گیک هستید: تلفن هوشمند


    اول از همه، یعنی قبل از اینکه به محل های صعب العبور قدم بگذارید نقشه آنجا را حتماً در تلفن خود ذخیره کنید. مناطق حیاتی مثل چشمه ها را حتماً علامت بزنید. حالا با داشتن نقشه و قطب نمای تعبیه شده در تلفن خود فقط یک چیز را کم دارید، اینکه بتوانید از این دو استفاده کنید. پس حتماً نقشه خوانی و استفاده از قطب نما را یاد بگیرید که در این گونه مواقع در نمانید.

    با این روش ها قاعدتاً باید بتوانید آنقدر آب در بدن تان نگه دارید که خود را به یک آبادی برسانید. بعد از اینکه حال تان سر جا آمد نوشابه ای باز کنید و داستان رشادت های خود را در بخش نظرها برای دوستان تان تعریف کنید.

    منبع : Mentalfloss - Narenji







    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    4 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •