مبلغی انتخاب کنید :




×
چرا کنسول های بازی می توانند خریدی خوب باشند؟
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: چرا کنسول های بازی می توانند خریدی خوب باشند؟

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    چرا کنسول های بازی می توانند خریدی خوب باشند؟

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    با به بازار آمدن کنسول های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان این سوال در ذهن دوستداران بازی های رایانه ای مطرح می شود که با توجه به قیمت های نه چندان کم آنها آیا خرید یک کنسول جدید بازی منطقی ست؟ به خصوص که امروزه انواع ابزارهای الکترونیک ما را احاطه کرده اند و مجال نفس کشیدن به جیب مان نمی دهند.

    آیا خرید یک تبلت یا لپتاپ بهتر نیست؛ تازه هنوز هم هیچ چیز جای یک پی سی سرحال با مانیتور بزرگ را نمی گیرد، هم رایانه شماست هم نقش تلویزیون و سینما و پخش کننده موسیقی را برای تان ایفا می کند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به تحلیلی در این باره بپردازیم.


    کل هزینه


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    شاید فکر کنید این که فقط یک کنسول بازی است. آخر آدم عاقل این همه پول بی زبان را خرج اسباب بازی می کند... یک لحظه بیایید درست به قضیه نگاه کنیم: خوب به نظر شما با این پول ها چه وسیله الکترونیک دیگری می شود خرید؟ یک آیپد ۱۶ گیگابایتی یا یک لپتاپ سطح پایین؛ اگر دنبال یک دوربین نیمه آماتور بدون آینه هم باشید که احتمالاً با این قیمت ها چیز درست درمانی دستگیرتان نمی شود.



    تلفن هوشمند هم که دست کمی از باقی ندارد و اگر بخواهید تلفن درخوری تهیه کنید تن تان از قیمت آن به رعشه می افتد. حالا باز هم فکر می کنید کنسول بازی زیادی گران است؟


    طول عمر


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    بله ما هم قبول داریم که نمی شود این قضیه را فقط از بعد قیمت دید و یک بحث مهم دیگر کاربرد و ارزشی ست که یک وسیله برای شما دارد. اگر امسال به جای کنسول های ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ مدل های به روز آنها را تهیه کنید هفت-هشت سالی همراه لحظات خوش شما خواهند بود و به خوبی جواب کارتان را می دهند.



    منظور از اینکه جوابگو هستند این است که اگر به همان مدل های قدیمی نگاه کنید از سال ۸۵ تا حالا حضور دارند و حتی همین الان هم باز وسوسه تان می کنند. حالا تصور کنید اگر ۷ سال پیش یک پی سی مخصوص بازی جمع می کردید تا امسال دنیای گرافیک و پردازنده ها هزار رنگ شده و چون بازی سازها متناسب با آخرین فناوری ها پیش می روند قطعاً رایانه شما از رده خارج شده بود.


    اما چون کنسول های بازی شرایط متفاوت و با تغییرات کمتری دارند لذا سازندگان بازی هم به خورند امکانات سخت افزاری آنها بازی ها را ساخته و عرضه می کنند.


    پویایی


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    یکی از دلایلی که کنسول ها از هفت سال پیش تا حالا سر حال مانده اند این است که شرکت های سازنده با پشتیبانی مدام نرم افزاری در دوره های مختلف آنها را به روز نگهداشته و نواقص شان را رفع و رجوع می نمایند.



    اگر شکل و شمایل کنونی کنسول تان را (از لحاظ نرم افزاری) با آنچه هفت سال پیش داشت مقایسه کنید متوجه می شوید که چقدر تغییر کرده. امکانات جدید، خدمات مختلف استریم ویدیو، پیام رسان و خیلی چیزهای دیگر همگی بهبود یافته اند و کاملاً تر و تازه به نظر می رسند.


    ولی برعکس، ساعت شنیِ عمر رایانه ها از لحظه خرید به کار می افتد (تازه آن هم در صورتی که رایانه قوی و روزآمدی خریده باشید و گرنه که از قبل بخشی از عمر دستگاه تان رفته). البته این در اصل چیز خوبی ست و نشان دهنده پیشرفت سریع سخت افزارها و قدرتمندتر شدن آنهاست اما این مسائل چه دردی از شما را دوا می کند؟


    و این در حالی ست که کسی کاری به دل و روده کنسول ندارد. همه آن را یک گوشه ای می گذارند و سال ها فارغ از مشخصات سخت افزاری از بازی کردن لذت می برند؛ تا روزی روزگاری نسخه جدیدتر کنسول به بازار بیاید و متوجه شوند که بله چیز جدیدتری هم هست. شما بگویید، خرید کدام عقلانی تر است؟


    لذت دوباره بازی کردن


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    بازی ها خیلی خاطره انگیزند، حتی اگر سال ها هم از آنها بگذرر باز هم ارزش دوباره بازی کردن را دارند، خصوصاً بازی های بزرگ و به یاد ماندنی. شما هم هنوز از بازی مورتال کُمبتکنسول سگا لذت می برید؟ هیچ وقت قدیمی نمی شود.



    این چیزی ست که شما در دیگر وسایل الکترونیک نمی بینید، چون روح ندارند و وقتی خاک می گیرند دیگر مرده اند.


    مسئله Wii U


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    چند نمونه کنسول هست که این وسط کار را خراب می کنند. برای خیلی از بازی خوره هاکنسول Sega Dreamcast اولین کنسول بازی قوی بود که بعد از نینتندو ۶۴ و پلی استیشن دامینیشن به بازار آمد. ولی همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه دو سال بعد از عرضه، شرکت سگا تولیدش را متوقف کرد.



    اگر دنبال کنسول جاندار می گردید بهتر است با حواس جمع خرید کنید. مثلاً الان کنسول Wii U از آن شترهاست که معلوم نیست از صحرا به سلامت عبور کنند؛ خصوصاً که سال قبل هم فروش خوبی نداشته و به نظر نمی رسد آورده زیادی برای سازنده اش داشته باشد.


    درست است که شرکت نینتندو از سنتی کارهای گیم محسوب می شود ولی عقل سلیم حکم می کند یا کمی صبر کنید تا وضعیت این کنسول مشخص شود یا به سراغ سونی و مایکروسافت بروید.


    کنسول ها مرده اند؟ا... جاوید باد کنسول بازی


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    امروزه حرف و حدیث درباره لزوم وجود کنسول ها زیاد به گوش می رسد. تبلت ها و تلفن های هوشمند انتخاب های زیادی جلوی مشتریان خود قرار می دهند و الحق که گاهی خیلی وسوسه کننده می شوند.



    بله مسلماً ساکن، ناگزیر از فناست و هرچیز که پیشرفت نکند روزی از بین می رود. اما این قضیه در مورد کنسول های بازی صدق نمی کند. شرکت های سازنده با قدرت به بهبود و به روز کردن سخت افزاری و نرم افزاری آنها مشغولند و با سرمایه گذاری های کلان، تولید محتوا را برای کنسول های خود مقرون به صرفه و سودآور می کنند.


    مطمئن باشید به این زودی ها خبری از جایگزین هم تراز برای کنسول های بازی نخواهد بود. پس می توانید با خیال راحت پولی که از کار در تابستان جمع کرده اید را برای خرید یک کنسول کنار بگذارید تا در وقت فراغت از بازی کردن با آن مشعوف شوید.


    اگر این نوشته شما را هم یاد خاطرات شیرین بازی های قدیمی انداخت علاوه بر بحث درباره موضوع مقاله بد نیست دوستان تان را هم در خاطرات خود شریک کنید.


    منبع : gdgt - narenji






    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •