مبلغی انتخاب کنید :




×
8 نکته کلیدی در هنگام خرید تبلت
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: 8 نکته کلیدی در هنگام خرید تبلت

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    March 2014
    عنوان کاربر
    عضو انجمن
    شماره عضويت
    66651
    نوشته ها
    1
    می پسندم
    0
    سپاس از شما :
    4 بار در 1 پست
    كشور
    Austria
    موبايل
    Apple
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Australia
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    0

    8 نکته کلیدی در هنگام خرید تبلت

    انتخاب رايانه‌هاي لوحه‌اي (tablet) و تلفن‌هاي همراه هوشمند (smartphone) براي خريد با اين تنوع بي‌حد و حصر كار چندان ساده‌اي نيست. با توجه به اين همه مدل و سيستم عامل (OS) اندرويد و iOS رايانه لوحه‌اي، ما در اينجا قصد داريم هشت نكته كليدي مهم را جهت راهنمايي شما براي تصميم‌گيري صحيح در انتخاب خريد رايانه‌هاي لوحه‌اي يا تلفن‌هاي همراه هوشمند تبلتي شرح دهيم:


    1ـ بزرگي صفحه نمايش
    اندازه صفحه نمايش يكي از مهم‌ترين نكته‌هايي است كه بايد در انتخاب تبلت‌ها در نظر داشته باشيد. البته بزرگي صفحه نمايش رايانه لوحه‌اي دقيقا به نياز و علاقه شخصي و اين كه تا چه حد مي‌خواهيد قابل حمل باشد، بستگي دارد. اندازه صفحه نمايش 7‌/‌9 اينچ مشخصه رايانه لوحه‌اي شركت اپل، آيپد (iPad) است. گزينه كوچك‌تر ديگر هفت اينچي است كه امروز خيلي طرفدار دارد و تبلت‌هاي Streak7 شركت دل و PlayBook شركت بلك بري از نمونه‌هاي آن است. تبلت‌ها در اندازه‌هاي ديگري چون 9‌/‌8، 1‌/‌10 و موبايل ـ تبلت‌ها در اندازه‌هايي حدود پنج اينچ زياد است. در بين تلفن‌هاي همراه هوشمند صفحه نمايش چهار اينچي اندازه استانداردي است، اما آنها از نظر كيفيت بسيار متنوعند. امروزه بسياري از تلفن‌هاي همراه هوشمند مانند Galaxy S2 صفحه نمايش‌هاي AMOLED دارند كه رنگ‌هاي واقعا زنده‌شان هنگام پخش و استريم محتواي رسانه‌اي (media) بخوبي نمود دارد.
    تبلت‌, گلكسي تب, رايانه‌هاي لوحه‌اي


    2ـ سيستم عاملي تبلت
    انواع گوناگوني از سيستم‌هاي عامل (زمينه نرم‌افزاري كه تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه هوشمند بر آن به كار مي‌پردازند) براي تبلت‌ها وجود دارد. يكي از محبوب‌ترين آنها iOs گزينه اپل است كه در آيفون (iPhone) و آيپد يافت مي‌شود. بيشتر تبلت‌هاي سال 2012 با OS اندرويد نگارش 4 (بستني حصيري) شخصي‌سازي شده براساس OS گوگل كه در تلفن‌هاي همراه كاربرد دارد، مي‌تازد. بقيه سيستم‌هاي عامل‌ رايانه‌هاي لوحه‌اي سال 2011 توسط HP و بلك بري پديد آمده و توسعه يافتند. اكنون ويندوز 8 و 7 كه شما را قادر مي‌سازد برنامه‌هاي رايانه‌هاي PC را روي رايانه‌هاي لوحه‌اي اجرا كنيد، نيز خاستگاه بسياري از تبلت‌هاست. در بين تلفن‌هاي همراه هوشمند Windows Phone 7 يكي از سيستم عامل‌هاي كاملا پيشرو و يكي از بهترين آنهاست. آيفون و تلفن‌هاي دستي اندرويدي نيز انتخاب‌هاي مناسبي به شمار مي‌رود.

    تبلت‌, گلكسي تب, رايانه‌هاي لوحه‌اي




    3ـ ميزان ظرفيت فضاي ذخيره داده تبلت
    مقدار ظرفيت فضاي ذخيره داده‌اي كه شما براي يك رايانه لوحه‌اي نياز داريد، بستگي مستقيم به مورد كاربري تبلت شما دارد. در مجموع يك فضاي ذخيره داده 16 گيگابايتي براي يك رايانه لوحه‌اي كاملا كافي به نظر مي‌رسد و شما مي‌توانيد انبوهي از موزيك‌ها و عكس‌ها را در آن جاي دهيد؛ اما در مورد ويدئوي HD و برنامه‌هاي كاربردي پر حجم قضيه فرق كرده و نياز به حافظه به مراتب بزرگ‌تري داريد. در صورتي كه به ذخيره مقدار زيادي عكس و ويدئو نياز نداشته باشيد، حافظه‌هايي كمتر از اين مقدار نيز كافي به نظر مي‌رسد. محصولات اپل فاقد درگاه كارت‌خوان هستند، اما بسياري تبلت‌هاي ديگر در بازار داراي شكاف‌هاي كارت‌هاي ميكرو SD يا ميكرو SDHC جهت توسعه فضاي ذخيره داده موجود سيستم هستند.

    تبلت‌, گلكسي تب, رايانه‌هاي لوحه‌اي




    4ـ نياز واقعي به 3G
    همه رايانه‌هاي لوحه‌اي از Wi-Fi پشتيباني به عمل مي‌آورند، بنابراين قادريد آنها را به صورت بي‌سيم به شبكه خانگي واي ـ فاي خود متصل سازيد. برخي از تبلت‌ها نيز دو نوع اتصال‌پذيري بي‌سيم و3G را با هم مورد پشتيباني قرار مي‌دهد و در نتيجه علاوه بر واي ـ فاي شما مي‌توانيد سيمكارتي را كه اينترنت موبايلش فعال شده درون آنها قرار دهيد و در حال حركت از اينترنت استفاده كنيد. معمولا سرويس 3G گران‌تر از خدمات معمولي اينترنت موبايل است.
    تبلت‌, گلكسي تب, رايانه‌هاي لوحه‌اي




    5- تعداد برنامه نرم افزاري كاربردي قابل انطباق
    فروشگاه Apple App Store با بيش از 300 هزار برنامه كاربردي، فعلا در بين فروشگاه‌هاي App از بيشترين تعداد برنامه برخوردار بوده و همه با دستگاه‌هاي آيپد و آيفون قابل استفاده است؛ اما تعداد 65 هزار از اين برنامه‌ها مخصوص اين دو وسيله طراحي و برنامه نويسي شده‌اند. در مورد اندرويد، بيش از 250 هزار برنامه نيازهاي اساسي اين دستگاه‌ها را پوشش مي‌دهد. سيستم‌هاي عامل‌ ديگر نيز فروشگاه‌هاي Apps خاص خود را دارند كه در مقايسه با دو فروشگاه ذكر شده، بسيار كوچك‌تر است. به هر حال شما بايد تبلتي را انتخاب كنيد كه براي همه كارايي‌هاي آن، برنامه كاربردي در دسترس باشد.

    تبلت‌, گلكسي تب, رايانه‌هاي لوحه‌اي




    6ـ وزن و ضخامت تبلت
    آيپد 2 با وزن و ضخامت كم به ترتيب 601 گرمي و 8‌/‌8 ميليمتري خود كه لاغرترين تبلت شناخته شده، سر و صداي زيادي برپا كرده است. اما در اين ميان تبلت‌هاي ديگري هم هست كه از اين دو نظر اسم و رسمي كسب كرده‌اند. رايانه لوحه‌اي پلي بوك بلك بري 7‌/‌9 ميلي‌متر ضخامت داشته و فقط 400 گرم وزن دارد و گلكسي تب (Galaxy Tab) 1‌/‌10 اينچي سامسونگ نيز با 9‌/‌10 ميليمتر ضخامت و وزن 599 گرم نيز اسمش سر زبان‌هاست. نقطه مقابل همه آنها زوم موتورولا (MotorolaXoom) سنگين وزن 730 گرمي است. لاغري و سبك وزني در تلفن‌هاي همراه هوشمند يكي از محاسني است كه از همه بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد. بدنه فلزي اغلب بر وزن وسايل مي‌افزايد، اما از سوي ديگر احساس استحكام و كيفيت بيشتري را منتقل مي‌سازد. همه اين مسائل وقتي بخوبي حس مي‌شود كه بخواهيد رايانه لوحه‌اي‌تان را داخل كيف خود حمل كنيد، بنابر اين پيش از خريد آنها، وزنشان را بخوبي سبك سنگين كنيد.

    تبلت‌, گلكسي تب, رايانه‌هاي لوحه‌اي




    7ـ دوربين
    امروزه بيشتر تبلت‌ها و همه تلفن‌هاي همراه هوشمند مجهز به دوربين هستند كه امكان ثبت لحظه‌ها را به صورت تصاوير ثابت و متحرك براي شما فراهم مي‌كند. بيشتر تبلت‌ها دوربيني روي خود در بالاي صفحه نمايش دارند و اين به معناي آن است كه شما مي‌توانيد برنامه‌هايي چون Skype را براي چت تصويري با آنها به كار ببريد. تلفن‌هاي همراه هوشمند به دوربين‌هايي چنان با كيفيت مجهزند كه مي‌توانيد عكس‌هايي حرفه‌اي با آنها بگيريد.

    تبلت‌, گلكسي تب, رايانه‌هاي لوحه‌اي




    8 ـ‌ اتصال به تلويزيون
    در بسياري از تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه فوق پيشرفته، امكان اتصال به تلويزيون و صفحه نمايش از طريق كابل HDMI فراهم شده است. اين نكته در مواردي كه مي‌خواهيد محتواي رسانه‌اي دستگاه خود را در صفحه‌اي بزرگ براي خانواده و دوستان به نمايش بگذاريد مزيتي فوق‌العاده عالي محسوب مي‌شود. البته براي اين منظور تبلت‌هايي مانند زوم موتورولا با خروجي HDMI در اندازه كامل مناسب‌تر است.

    4 کاربر پست sheyda94 عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •