مبلغی انتخاب کنید :




×
واقعه ای ایرانی که امروز در دنیا صدا کرد!
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: واقعه ای ایرانی که امروز در دنیا صدا کرد!

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    واقعه ای ایرانی که امروز در دنیا صدا کرد!

    زمان دریافت خبر: دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۶


    منبع خبر: [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    طبقه بندی: [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    اعلام فیلتر شدن سایت جستجوگر «گوگل» و سرویس پست الکترونیکی آن، «جیمیل» که بنا به اعلام مقامات رسمی، در واکنش به فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام انجام شده، واکنش های متعددی را در داخل و خارج از کشور برانگیخته است. رسانه های خارجی امروز به طور گسترده این موضوع را پوشش داده اند.


    به گزارش «تابناک»، در پی اعلام دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه کشور مبنی بر فیلتر شدن سایت جستجوگر «گوگل» و سرویس پست الکترونیکی آن، سرویس «جی میل» از شب گذشته تاکنون از دسترس خارج شده؛ هرچند دسترسی به سایت گوگل همچنان امکان پذیر است.


    با این حال، صرف اعلام این خبر بازتاب بسیار گسترده ای در سطح فضای مجاری و در میان رسانه ها و مطبوعات خارجی داشته است. واکنش هایی که عموماً بر خلاف اعلام رسمی، این اقدام را با ایجاد سرویس «اینترنت ملی» در ایران مرتبط دانسته اند.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    خبرگزاری «رویترز» با انتشار این خبر و با اشاره به گمانه زنی های پیشین درباره راه اندازی اینترنت ملی، نوشته ایران قصد دارد شهروندان این کشور را به یک شبکه اینترنت داخلی متصل کند که بنا به اعلام رسمی، تلاشی برای ارتقای امنیت سایبری است. با این حال این خبرگزاری مدعی است از دید ایرانیان، این اقدام می تواند به مثابه ایجاد محدودیت در دسترسی به شبکه جهانی تلقی شود. این خبرگزاری همچنین به بیان پیشینه ای از فیلترینگ در ایران و مصادیق سایت های فیلتر شده پرداخته است.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    روزنامه «هافینگتون پست» مطلب خود را با اشاره به دلیل رسمی اعلام شده درباره فیلترینگ گوگل آغاز کرده و نوشته این اقدام واکنشی به ساخت فیلم موهن به پیامبر اسلام معرفی شده است. هافینگتون پست همچنین با اشاره به تهدیدات سایبری انجام شده علیه ایران، به ویژه ویروس های «استاکس نت» و «فلیم»، به موضوع تلاش ایران برای امنیت سایبری نیز اشاره کرده؛ اما در نهایت این روزنامه نیز به آنچه «تهدیدهای موجود درباره ایجاد اینترنت داخلی» دانسته، پرداخته است.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    روزنامه «گاردین» نیز در مطلب خود به اظهارات عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه اشاره کرده که گفته بود فیلترینگ گوگل و جی میل، در پی درخواست های مکرر مردمی مبنی بر فیلتر شدن آن ها انجام پذیرفته است. این روزنامه اشاره کرده که بر طبق گزارش ها، سایت گوگل همچنان در ایران قابل دسترسی است، اما جی میل از دسترس خارج شده است. گاردین نیز به همزمانی این اقدام با بالا گرفتن مباحث در خصوص ایجاد اینترنت ملی در ایران اشاره کرده است.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    روزنامه هندی «تایمز هند»، «هندوستان تایمز» و «هندو» نیز به این خبر پرداخته اند. تایمز هند خبر رویترز را بازنشر کرده و مواردی را نیز به آن افزوده است. اما روزنامه هندو ضمن اشاره به اعتراض ها به ساخت فیلم علیه پیامیر اسلام، از احتمال تحریم مراسم اسکار از سوی ایران در اعتراض به این امر نیز خبر داده است. هندو ادامه دسترسی به برخی سرویس های گوگل را به این دلیل دانسته که هنوز برخی از خدمات دهندگان اینترنت در ایران، محدودیت های جدید را اعمال نکرده اند.


    شبکه خبری «الجزیره»، شبکه خبری «بی. بی. سی»، سایت خبری «اروپای جدید» و شماری از وبسایت های تخصصی رایانه و نرم افزار، از جمله «Computer Business Review» از جمله دیگر رسانه هایی هستند از نیمه شب گذشته و پس از اعلام فیلترینگ گوگل تاکنون، گزارش هایی را در این رابطه منتشر کرده اند.


    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    2 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •