مبلغی انتخاب کنید :




×
مسدود شدن خدمات گوگل و ضرر بزرگ شرکت های ایرانی
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مسدود شدن خدمات گوگل و ضرر بزرگ شرکت های ایرانی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2012
    عنوان کاربر
    كاربر نيمه فعال
    شماره عضويت
    177
    نوشته ها
    977
    می پسندم
    466
    سپاس از شما
    1,171 بار در 603 پست
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    202

    مسدود شدن خدمات گوگل و ضرر بزرگ شرکت های ایرانی

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    در پی مسدود شدن سرویس گوگل در ایران از شرکت‌های فعال اینترنتی ایران آماری از جزئیات یکی از فعالیت‌های خود یعنی [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] ارایه میکنم تا موارد ذکر شده در آن مطلب را تأیید کرده باشم.

    بازار اندروید در مدت یک سال و نیمی که از راه‌اندازی‌اش می‌گذرد بیش از ۲۰۰ هزار حساب کاربری ثبت و تأیید شده در سیستم خود دارد. با وجود عدم تمایل ما به دریافت اطلاعات شخصی کاربران و اختیاری بودن این موضوع، ارائه برخی خدمات مانند صدور صورت حساب و مدیریت حساب کاربری بدون دریافت نشانی و ارسال و دریافت ایمیل غیرممکن بوده است.

    بازار اندروید به ارائه خدمات جایگزین Play Store شرکت گوگل می‌پردازد که در این مورد به علت سیاست‌های دولت آمریکا یا شرکت گوگل (و یا هردو) بر روی کاربران ایرانی مسدود شده. این مجموعه در کنار بیش از ۱۰۰ برنامه‌نویس ایرانی موفق شده رونق ویژه‌ای به استفاده از تکنولوژی و تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در ایران ببخشد و فرصتی را نیز برای تولید و کارآفرینی داخلی ایجاد کند.

    پس از انتشار خبر مسدود شدن خدمات جی‌میل از سوی کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، تصمیم گرفتیم تا آماری در مورد کاربران فعال بازار منتشر کنیم تا بلکه مشت نمونه خروار شود و میزان آسیبی که شرکت‌های فعال در صنعت IT متحمل می‌شوند برای خوانندگان محسوس شود.

    بر اساس این آمار حدود ۴۲ درصد کاربران بازار از جی‌میل و تنها «چهار دهم درصد» آنها از ایمیل‌های تحت دامنه‌های ir. استفاده می‌کنند.

    با این اوصاف ما در کوتاه مدت (در واقع یک شبه) ۴۲ درصد از مشتریان بالقوه و بالفعل خود را از دست می‌دهیم و در صورت وقوع چنین حادثه‌ای برای دیگر خدمات‌دهندگان بین‌المللی (مثلاً یاهو) این میزان تا بیش از ۹۹ درصد قابل افزایش است و مسلماً چنین خسارتی به یک زمان طولانی برای جبران نیاز دارد که احتمالاً تحمل آن از توان ما و بسیاری دیگر از شرکت‌های ایرانی خارج خواهد بود.

    شاید زمانی شرکتی ایرانی خدمات مناسب و جایگزین جی‌میل و یاهومیل را ارائه کند که دیگر شرکت‌هایی مثل ما وجود نداشته باشند و کارکنان آنها همچون گذشتگان (روزبه پورنادر، سروش رادپور، بهداد اسفهبد و بسیاری دیگر) با قطع امید از کار کردن در ایران مشغول به کار در گوگل و فیس‌بوک شده باشند. اگر بار دیگر در نسلی دیگر چنین شود دیگر نمی‌توان برای مدتی طولانی انتظار رقابت‌پذیری، تولید و خدمات‌رسانی داخلی در عرصه اینترنت داشت.


    منبع : narenji






  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •