مبلغی انتخاب کنید :




×
اولترابوک‌ها: مهمترین مشکلات 7 محصول موجود در بازار
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: اولترابوک‌ها: مهمترین مشکلات 7 محصول موجود در بازار

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2012
    عنوان کاربر
    كاربر نيمه فعال
    شماره عضويت
    177
    نوشته ها
    977
    می پسندم
    466
    سپاس از شما
    1,171 بار در 603 پست
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    202

    اولترابوک‌ها: مهمترین مشکلات 7 محصول موجود در بازار

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    صاحبان اولترابوک‌ها با مشکلات فنی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، از عمر باتری کم گرفته تا رزولوشن پایین نمایشگر و صدای ضعیف بلندگوها. در این مقاله به هفت اولترابوک موجود در بازار می‌پردازیم، با مهمترین ایرادات آنها از نظر صاحبان‌شان و متخصصین آشنا می‌شویم و راه‌حل‌های احتمالی برای برخی از مشکلات کلیدی آنها را بیان می‌کنیم.

    هدف این مقاله این نیست که مشکلات دارندگان اولترابوک‌ها را رفع کند. بلکه با ترجمه این مطلب قصد یادآوری این نکته را داریم که حتی محصولات کمپانی‌های بزرگ و معروف هم می‌توانند مشکلات مهمی داشته باشند. پس بهتر است فقط به تبلیغات آنها و یا شنیده‌های پراکنده خود اتکا نکرده و تجربیات کاربران را هم مد نظر قرار دهید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.




    Asus Zenbook Prime




    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    توضیح خلاصه: ذن‌بوک پرایم از ایسوس، یک رقیب شایسته برای مک‌بوک ایر است و دلایل زیادی برای این حرف وجود دارد؛ این محصول، اولترابوکی با تجربه کاربری کم‌نقص و نیز امکانات متعددی است که یک کاربر از دستگاه خود انتظار دارد. درصد شکایت کاربران از این اولترابوک را در بالا می‌بینید.


    با وجود نکات مثبت، این محصول توسط خیلی از مصرف‌کنندگان نادیده گرفته خواهد شد و این بر می‌گردد به یک ایراد کلیدی؛ «ترک پد.» پرایم مسلماً برای آنهایی که کار تایپ و نویسندگی زیادی انجام می‌دهند گزینه خوبی نیست، همین‌طور برای کسانی که ساعات زیادی از ترک پد دستگاه خود استفاده می‌کنند.


    علاوه بر حساسیت زیاد، این ترک پد گاهی ناپایدار و ناجور عمل می‌کند و تجربه‌ای در حد عالی را برای کاربران رقم نمی‌زند. اگر یک نویسنده یا بلاگر هستید و از اولترابوک خود برای تولید محتوا استفاده می‌کنید، منتظر پریدن ناگهان نشانگر از یک جا به جای دیگر، و عدم انتخاب متن بعد از سعی برای این کار، و حتی تغییرات اشتباهی در آن باشید. <



    راه حل: برای کاربرانی که می‌خواهند مشکلات ترک پد پرایم را بر طرف کنند دو راه حل هست:


    - دریافت درایورهای جداگانه برنامه‌ها برای بهبود قابلیت‌های ترک پد
    - شخصی‌سازی نرم‌افزار ارائه شده توسط ایسوس به منظور بهینه کردن ترک پد بر اساس موارد استفاده خود



    بعد از نصب دو مورد فوق، شما می‌توانید این ویژگی‌ها را بر روی ترک پد خود بهینه کنید:


    - انتخاب اندازه منقطه لمسی
    - تعیین منطقه‌ای از ترک پد که باید بیشترین حساسیت را داشته باشد
    - تعداد انگشت قابل شناسایی برای اجرای دستورات
    - تنظیمات مختلف برای تعداد انگشت‌های مورد استفاده (مثلاً لغزاندن یک انگشتی می‌تواند کاربردی متفاوت از لغزاندن چند انگشتی داشته باشد)



    Apple Macbook Air

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    توضیح خلاصه: بیشترین شکایات کاربران از این محصول را در بالا می‌بینید. اپل به طور سالانه مک‌بوک ایر را بهبود بخشیده. این محصولی است که بر اساس جمله قصار "بر دار و استفاده کن" ساخته شده ولی در عین سادگی زیبایی ظاهری آن هم در رتبه بالایی قرار می‌گیرد.


    در کل این محصول یک دستگاه خوب با ایرادات جزئی است. تجربه کار با آن ساده است و به واسطه قابلیت ایفای وظایف چندگانه بدون افت سرعت، خیلی سخت است که بتوان یک دستگاه مصرفی کامل‌تر از آن در این کلاس پیدا کرد.


    البته نباید از نظر دور داشت که افرادی با بودجه‌های پایین نمی‌توانند از پس خرید این اولتربوک گران بر آیند و در عین حال تردیدهایی نیز در باره اینکه کارایی دستگاه به قیمتش می‌ارزد وجود دارد.


    با وجود این تمجیدها، باید از مشکلات این دستگاه نیز سخن گفت تا مصرف‌کنندگان با چشم باز پول خود را خرج کنند. البته برخی از این ایرادها در سایر اولترابوک‌ها هم دیده می‌شود. مثلاً حافظه کم یکی از ایرادات تمام اولترابوک‌ها است ولی ایرادهای اختصاصی مک‌بوک ایر را می‌توان این موارد بر شمرد: خاموش شدن به خاطر گرمای داخلی زیاد، کیفیت نه چندان خوب بلندگوها، و سخت بودن تعمیر دستگاه.


    راه حل: مثل همه لپ‌تاپ‌های کوچک، گفتن کلمه "بازی" درِ گوش مک‌بوک ایر کار خطایی است. البته اپل در این مورد گام‌های بسیار خوبی برداشته ولی مشکل در جای دیگری، یعنی خاموش شدن به خاطر گرمای داخلی، خود را نشان می‌دهد و شکایت‌های زیادی از این بابت شده.



    اگر این دستگاه به طور اجباری خاموش شد و شما مدام با مشکل گرمای داخلی مواجه شدید، این گام‌ها را بردارید:


    - مطمئن شوید که هواکش‌ها مسدود نشده‌اند
    - روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید
    - استفاده از مک‌بوک ایر در بیرون یا زیر نور آفتاب را کم کنید
    - وقتی شارژ باتری به 100٪ رسید حتی الامکان آن را زود از برق بکشید




    Lenovo Thinkpad X1 Carbon

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    توضیح خلاصه: این محصول که در ابتدا برای کاربران حرفه‌ای و محیط کار ساخته شده بود دستگاهی است که تلاشی ستودنی برای ساختش صرف شده. کیبورد آن عالی است، بازخورد کلیدها فوق‌العاده است و به ندرت به سر انگشت کاربر فشار می‌آورد. فاصله مناسب میان کلیدها باعث می‌شود نوشتن ایمیل و متن مانند نسیم، نرم و خوشایند باشد. این، جایی بوده که کمپانی می‌خواسته بهترین کیفیت را به کاربران ارائه کند.


    ولی متأسفانه این تجربه کار عالی، به خاطر باتری ضعیف در چارچوب زمان محدود شده. این برای کاربرانی که در سفر روی اولترابوک خود حساب می‌کنند نکته‌ای بسیار منفی است. تاچ پد دستگاه هم دچار مشکلاتی مشابه ذن‌بوک پرایم است.


    راه حل: ضمن اینکه بهتر است همیشه شارژر را همراه خود داشته باشید، می‌توانید برای بهبود بخشیدن عمر باتری این کارها را انجام دهید:


    - کاهش روشنایی صفحه نمایش
    - کاهش رزولوشن
    - عدم استفاده از سیستم عامل در وضعیت مولتی‌تسکینگ و باز نگه نداشتن برنامه‌ها به طور همزمان


    مورد آخر بیش از آنچه به نظر می‌رسد مهم است، ضمن اینکه این اولترابوک وقتی در حالت چندوظیفگی از آن کار می‌کشید خیلی کند می‌شود. البته برای کاربران محیط‌های شغلی این مشکل زیاد بزرگی نیست، زیرا اکثراً در آن واحد فقط از یک برنامه استفاده می‌کنند ولی برای کسانی که مجبور به استفاده همزمان از چند برنامه هستند، این یک مشکل بزرگ است.



    Dell XPS 14z


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    توضیح خلاصه: بگذارید بحث را با مهمترین مشکلی که البته در شکایات کاربران جایی ندارد آغاز کنیم. با اینکه تنها 6 ماه از عرضه این محصول می‌گذرد کمپانی دل اعلام کرده که تولید این مدل را متوقف و مدل جدیدی ارائه نخواهد کرد. این تصمیم، نشانگر دو مورد است؛ اول اینکه سود این مدل برای دل کافی نبوده؛ و دوم اینکه پشتیبانی از آن در آینده به صورت پراکنده صورت خواهد گرفت.


    ضمن اینکه به نظر می‌رسد مشکل اندازه این دستگاه، دل را بر آن داشته باشد تا به فکر طراحی و ساخت یک مدل بسیار نازک‌تر بیافتد؛ XPS 14z برای خانواده اولترابوک‌ها بیش از حد عضلانی است.


    از عدم پشتیبانی مناسب در آینده که بگذریم، می‌رسیم به مشکل کارت وایرلس، کیفیت پایین نمایشگر در مقایسه با رقبا، و گرم شدن سریع که به ری‌استارت منجر می‌شود. این دستگاه یکی از منفورترین‌ها در بین کاربران است.


    راه حل: برای رفع مشکل وایرلس می‌توانید به بخش پشتیبانی سایت دل مراجعه و با انتخاب دستگاه درایورهای لازم را دانلود کنید. اما چنانچه از شکل گرم شدن دستگاه در رنج هستید، اینها راه‌های مناسب برای شما هستند:


    - فن‌های داخل دستگاه را تعویض کنید
    - یک پد خنک‌کننده با کابل USB بخرید




    Acer Aspire Timeline Ultra M5



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    توضیح خلاصه: این اولترابوک برای بازی‌خورها ساخته شده. اگر دنبال خرید یک کامپیوتر قابل حمل هستید که بتواند لذت بازی‌ها را هم به شما بدهد، اولترابوک ایسر در صدر فهرست جای می‌گیرد.


    متأسفانه کیفیت صفحه نمایش، جای زیادی برای گلایه باقی گذاشته. همین‌طور، صدای بلند فن و تمایل عجیب دستگاه به گرم شدن! این مورد برای بازی‌خورهایی که ساعات طولانی از کامپیوتر خود کار می‌کشند مشکل‌ساز خواهد شد. و در ضمن اینکه فراموش نکنید کیفیت نمایشگر یکی از بزرگترین لذت‌های انجام بازی را از شما دریغ می‌کند.


    در عین حال، کیفیت و عملکرد گرافیک این اولترابوک عالی است و هر چیزی را که از آن بخواهید برای شما اجرا می‌کند. البته باز کیفیت بد نمایشگر، باعث می‌شود نتوانید به کیفیت خوب گرافیک پی ببرید.


    این، یک لپ‌تاپ خوب است ولی در خارج از محدوده بازی کردن حرفی برتر از رقبا برای گفتن ندارد. بنابراین اگر وقت زیادی را به بازی اختصاص نمی‌دهید به فکر اولترابوک دیگری باشید. بازی‌خورها هم بدانند که قیمت این لپ‌تاپ در کنار توانایی‌هایش واقعاً وسوسه‌کننده است.


    راه حل: متأسفانه کیفیت پایین نمایشگر مشکلی نیست که بتوان به راحتی آن را رفع کرد. گرم شد دستگاه هم که ممکن است وسط بازی کردن برای شما مشکل‌ساز شود، راه‌حل‌هایی مشابه با سایر لپ‌تاپ‌ها دارد.



    Vizio Thin+Light

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    توضیح خلاصه: این اولترابوک اولین محصول کمپانی Vizio است که در صنعت تولید تلویزیون برای خودش غولی به شمار می‌رود و حالا آمده تا در بازار اولترابوک‌ها هم گرد و خاکی به پا کند. همان‌طور که انتظار می‌رود، نمایشگر این محصول در نوع خود یک برلیان درخشان است که از Vizio انتظاری جز این نمی‌رفت.


    با این حال برخی ایرادات کلیدی در این دستگاه وجود دارد که نشانگر نیاز این کمپانی به کسب تجربه بیشتر است. باتری ضعیف دستگاه باعث می‌شود نتوانید از مانیتور زیبای آن لذت کافی را ببرید و در عین حال کیبورد عجیب آن شما را به دردسر خواهد انداخت.


    عدم وجود نور پس زمینه برای کیبورد به معنای سخت‌تر شدن تایپ در تاریکی است و البته بازخورد کلیدها هم کمی عجیب است که شاید به مرور زمان به آن عادت کنید. در کل این لپ‌تاپ یک تلاش اولیه خوب برای ورود به عرصه‌ای جدید به شمار می‌رود.


    راه حل: برای بهبود عمر باتری راه‌حل‌ها در تمام لپ‌تاپ‌ها مشابه هم هستند؛ کاهش رزولوشن و کاهش روشنایی نمایشگر به این مورد کمک می‌کند و در ضمن، بهتر است از انجام بازی‌های طولانی با رزولوشن بالا خودداری شود.



    Lenovo IdeaPad

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    توضیح خلاصه: این لپ‌تاپ با دو اشکال اصلی در مورد وای-فای روبرو است که کاربران استفاده کننده از اینترنت باید از آن آگاه باشند. مورد اول سرعت وای-فای است که بین «کُند» و «عذاب‌آور» در نوسان است. با توجه به تعداد بالای گزارش‌های رسیده که به این مورد اشاره دارند، به نظر نمی‌رسد مشکل ناشی از مودم کاربران باشد.


    مورد دوم عدم امکان دسترسی به اینترنت در فواصل دور از مودم است. کاربران نهایت فاصله را 2.5 متر ذکر کرده‌اند که خیلی کم است.


    مشکل بعدی عمر باتری است و البته باید به کیفیت پایین نوار دور نمایشگر نیز اشاره کرد. سایر موارد شکایت‌آمیز را هم در تصویر ملاحظه می‌کنید.


    راه حل: هر چند لنوو به طور عمومی اعلام کرده که از مشکل باتری آگاه است ولی اشاره‌ای به اینکه مشکل سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری نکرده. بنابراین اگر با این لپ‌تاپ مشکل دارید، می‌توانید سری به بخش پشتیبانی سایت لنوو بزنید و درایورهای جدید را دانلود کنید. هر چند نمی‌شود مطمئن بود که مشکل را رفع کنند.


    همان‌طور که در سطر‌های بالا مشاهده کردید، خانواده اولترابوک‌ها هنوز دچار مشکلات زیادی هستند. بنابراین موقع خرید یکی از آنها، به مشخصات معمولی اکتفا نکنید و تا جای ممکن از تجارب کاربران هر اولترابوک استفاده بجویید.


    منبع : cnet fixya narenji



    کاربر مقابل پست C0D3R عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •