مبلغی انتخاب کنید :




×
مخالفت اعراب با پسوند”خلیج فارس"
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مخالفت اعراب با پسوند”خلیج فارس"

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    مخالفت اعراب با پسوند”خلیج فارس"

    زمان دریافت خبر: سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۴


    منبع خبر: [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    طبقه بندی: [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    درخواست ثبت پسوندهاي جديد مطابق با فرهنگ و مورد علاقه ايرانيان در راستاي سومين دوره ثبت پسوندهاي اينترنتي جديد در گروه پسوندهاي عمومي به موسسه بين‌المللي آيکان- مرکز مديريت اينترنت- ارائه شد.

    به گزارش مهر، ثبت دامنه‌هاي اينترنتي براي سومين بار است که در تاريخ اينترنت اتفاق مي‌افتد و براين اساس سازمان نظارت بر نامها و ارقام اينترنت (آيکان) به پذيرش پسوندهاي اينترنتي جديد در گروه پسوندهاي عمومي (TOP LEVEL DOMAIN) يا (TLD) اقدام کرده است. اين يک برنامه جهاني است و هر شخص و هر سازماني در جهان مي‌تواند براي دريافت نام TLD درخواست دهد؛ اما موضوعي که از حساسيت ويژه اي براي دولتها برخوردار است نامهاي مورد درخواست درباره اسامي ملي، فرهنگي و مشاهير کشورها است.

    با آغاز پذيرش درخواست‌هاي ثبت پسوندهاي جديد اينترنتي از سوي سازمان مديريت نام‌ها و ارقام اينترنتي – آيکان- که به نوعي مديريت کل اينترنت را در دست دارد همان‌طور که انتظار مي‌رفت، اين اقدام پس از 9 سال وقفه (بعد از اضافه شدن پسوندهايي مانند دات آسيا و…) با استقبال گسترده فعالان اينترنتي در سراسر جهان روبرو شد.

    مهدي عباس نيا- مديرعامل شرکت Asia Green IT System، با اعلام رسمي ارائه پسوندهاي درخواستي و دلايل آنان به موسسه آيکان، بر لزوم حمايت مردمي از ثبت پسوندهاي مربوط به ايران در اينترنت تاکيد کرد و گفت: پسوندهاي دات پارس (.PARS)، دات خليج فارس (.PersianGulf)، دات نوروز (.Nowruz) و دات همراه (.همراه) از جمله پسوندهاي ايراني درخواست شده توسط اين شرکت هستند که هم اکنون در مرحله ارزيابي اوليه قرار دارند.وي گفت: در اين مرحله از ارزيابي، آيکان از کليه ذينفعان اينترنت مي‌خواهد که نظرات خود را در قالب کامنت در وب سايتي که براي همين منظور در نظر گرفته شده ثبت کنند؛ جمع بندي اين نظرات مي‌تواند در تصميم نهايي آيکن براي قبول يا رد درخواست يک پسوند تأثيرگذار باشد.

    عباس نيا خاطرنشان کرد: در اين راستا اعراب از همين فرصت استفاده کردند و مخالفتهايي را در خصوص ثبت پسوند اينترنتي خليج فارس در قالب نظر در سايت آيکان ابزار داشتند. براين اساس ايرانيان هم مي‌توانند نسبت به ثبت نظرات مثبت خود در مورد پسوندهاي ايراني درخواستي اقدام کنند.وي ادامه داد: براي ثبت نظر بايد از طريق آدرس [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] اقدام کرد؛ همچنين اطلاعات کامل درباره نحوه ثبت نام و ثبت نظر، در اين وبسايت از طريق پايگاه اينترنتي [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ] پايگاه اينترنتي رسمي راه اندازي شده براي اين منظور ارائه شده است.

    نظرات ثبت شده در وب سايت آيکن به نام درج کننده نظر نمايش داده شده و با رعايت اصول عمومي مربوط شامل رعايت نکات ادبي، عدم توهين به سايرين و ارائه منطق و دليل براي حمايت و به هر زباني امکان‌پذير است؛ لذا ايرانيان مي‌توانند به زبان فارسي مطالب خود را ارسال کنند.همچنين توجه به اين نکته الزامي است که ثبت نظر براي هر پسوند بايد به صورت جداگانه انجام پذيرد و براي پنل‌هاي مختلف Community Evaluation و Community Objection و Geographic Names (براي خليج فارس) به صورت جداگانه ثبت شود.يکي از ملاک‌هاي آيکان براي انتخاب يک پسوند از ميان دو پسوند پارس و پاريس، ميزان حمايت اعلام شده از سوي جامعه اي ست که آن پسوند براي آن‌ها در نظر گرفته شده است.

    در اين راستا چندي پيش کمپين حمايت از پسوندهاي اينترنتي با نامهاي”دات خليج فارس” و” دات پارس” در راستاي ثبت دامنه‌هاي جديد اينترنتي که از سوي موسسه جهاني نامها و ارقام اينترنتي در حال انجام است، تشکيل شد.

    موضوعات مشابه:

    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند


    * * کوروش بزرگ * *



    2 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •