مبلغی انتخاب کنید :




×
از 2002 تا 2013 با اپل؛ نگاهی به بنرهای WWDC
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: از 2002 تا 2013 با اپل؛ نگاهی به بنرهای WWDC

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    از 2002 تا 2013 با اپل؛ نگاهی به بنرهای WWDC

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    هر سال هزاران نفر از توسعه دهندگان اپل به سانفرانسیسکو می روند تا در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان این شرکت موسوم به WWDC شرکت کنند. در طول سال های گذشته این رویداد میزبان برخی از بزرگترین تغییرات در اپل مانند معرفی آیفون، مک پرو، مهاجرت به معماری پردازنده های اینتل، معرفی نسخه های مختلف Mac OS X و iOS بوده.

    رویدادی که زمانی دست کم گرفته می شود، حالا بلیت های آن ظرف 2 دقیقه فروش رفته و انتظارات زیادی هم از اپل در رابطه با آن می رود. شاید همین بهانه ای باشد برای یک مرور تصویری نوستالژیک.

    این شما و این نگاهی اجمالی به WWDC از 2002 تا 2013، در کنار توضیحات مختصر پیرامون تغییرات هر سال.


    2002

    اپل در این سال از OS X 10. 2 با نام Jaguar و QuickTime 6 رونمایی کرد و یک مراسم ترحیم صوری هم برای OS 9 برگزار گردید تا توسعه دهندگان بدانند که دیگر گسترش آن ادامه نخواهد یافت.
    2003

    اپل پاور مک G5 را رونمایی کرد و نسخه پیش نمایش OS X 10.3 با نام Panther را به توسعه دهنده ها نشان داد. در کنار اینها سافاری 1.0، آیفوتو، آیمووی، آی دی وی دی، و آیچت هم سر و کله شان نمایان شد. به هر کدام از حضار نیز یک وبکم iSight تقدیم گردید.
    2004

    OS X 10.4 ملقب به Tiger بزرگترین داستان کنفرانس این سال بود. البته به همراه مقادیر زیادی بذله نویسی خطاب به مایکروسافت که می توانید روی بنرها، نمونه شان را ببینید. اپل در این رویداد نمایشگرهای جدید، و همچنین آیتونز 4.9 همراه با پشتیبانی بومی از پادکست ها را رونمایی کرد.
    2005

    بزرگترین غافلگیری در این سال، نه OS X 10.5 ملقب به Leopard بلکه اعلام خبر مهاجرت اپل به پردازنده های اینتل بود. یک حرکت بزرگ و اساسی که حتی بیل گیتس هم آن را جدی خواند. همچنین در این مراسم اعلام شد که آیپاد 75% سهم بازار را به خود اختصاص داده.
    2006

    پاور مک G5 بازنشسته شد تا مک پروی باشکوه جای اش را بگیرد. پشتیبانی کامل از برنامه های 64 بیتی، تایم ماشین، بوت کمپ، فرانت راو، و چند بهبود و تغییر دیگر همراه با مک او اس Leopard به صحنه آمدند. آن سال، شوخی با ویندوز ویستا به کمک دیالوگ مشهور آرنولد شوارتزنگر در فیلم نابودگر 2، روی بنرها درج شد: Hasta La Vista, Vista (یعنی "بعداً می بینمت، ویستا.")
    2007

    اپل 5 ماه قبل از این مراسم یعنی در ژانویه 2007، آیفون را معرفی کرده بود و بنابراین همه توسعه دهنده ها انتظار داشتند که یک SDK برای ساخت اپلیکیشن ها هم معرفی شود. با این حال، اپل چنین کاری نکرد و در عوض پشتیبانی از توسعه اپلیکیشن های تحت وب برای اجرا در سافاری را اعلام کرد.
    2008

    یک سال بعد از گفتن اینکه "به شما توسعه دهندگان گرامی اجازه ساخت اپلیکیشن برای آیفون را نخواهیم داد" اپل در کنار معرفی آیفون 3G، به ارائه SDK آیفون نیز پرداخت تا توسعه دهنده ها خوشحال شوند و البته پول به جیب همه سرازیر! همچنین سرویس ابری MobileMe به عنوان جایگزینی برای Mac. معرفی گردید.
    2009

    معرفی آیفون 3GS در کنار iOS 3 و رونمایی از نسخه های جدید مک پرو در مراسم این سال رخ داد...
    2010

    این اولین سالی بود که اپل یک جشن واقعی برای اپلیکیشن های آیفون برگزار کرد. همه جا تصاویر بزرگ و کوچکی که تعداد دانلود اپلیکیشن ها (آن موقع 4 میلیارد) را نشان می داد، به چشم می آمد. البته که بزرگترین اتفاق این مراسم معرفی آیفون 4 زیبا بود. Facetime نیز در همین رویداد رونمایی شد.
    2011

    بلیت های مراسم در 12 ساعت به فروش رسید، اپل OS X 10.7 با نام Lion را معرفی کرد، همچنین iOS 5 و iCloud به عنوان جایگزینی برای MobileMe را. این آخرین نطق استیو جابز برای اپل نیز بود.
    2012

    بلیت های این مراسم در 2 ساعت تمام شد. رونمایی از مک بوک پرو رتینا در کنار مک بوک ایرهای جدید، جزو غافلگیری های اپل برای همه ما بود. iOS 6 هم که با قابلیت های جدید برای سیری، یکپارچگی با فیسبوک، و معرفی اپلیکیشن های پسبوک و اپل مپس از راه رسید. این آخرین حضور اسکات فورستال در WWDC بود.
    2013

    و حالا می رسیم به رویداد فردا شب که بلیت های آن ظرف 2 دقیقه به فروش رسیدند. یکی از وسواس هایی که از قدیم به جانی آیو نسبت داده اند "تلاش برای باریک کردن هر چه بیشتر محصولات" است. هر چند آیپد نسل 3 و 4 به خاطر فراهم نبودن تکنولوژی های مناسب، در این میان وقفه انداختند ولی امسال از در و دیوار دارد نشانه هایی از باریک شدن می بارد.

    گفته شده که مدل جدید مک بوک پرو رتینا با استفاده از هاسول، باریک تر از قبل خواهد شد که احتمال معرفی آن در رویداد فردا هست. آیپد نسل 5 هم باریک تر خواهد شد ولی بعید است فردا معرفی شود -مگر اینکه اپل بخواهد روند به روز رسانی 6 ماهه را جدی پی بگیرد.

    اما آیا کسی فکرش را می کرد که جانی آیو، استاد کار با اتم ها در سه بعد، حالا در کار با الکترون ها در دو بعد هم روی به همین رویه باریک سازی بیاورد؟ یا شاید همه همین طور فکر می کردید!

    انتظار داریم فردا شب در نطق اصلی کنفرانس، iOS 7 و OS X 10.9 معرفی شوند، آن هم با طراحی جدید و مینیمالی که از آیو سراغ داریم. بنرها که به وضوح دارند دو چیز را نشان می دهند: طراحی مسطح، عناصر بصری باریک، و رنگ های شاداب. شاید بعدها از این مراسم، به شروع رسمی دوران آیو یاد کنیم.




    موضوعات مشابه:

    2 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •