مبلغی انتخاب کنید :




×
با چهره اصلی مراسم اپل بیشتر آشنا شوید: کریگ فدریگی
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: با چهره اصلی مراسم اپل بیشتر آشنا شوید: کریگ فدریگی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    با چهره اصلی مراسم اپل بیشتر آشنا شوید: کریگ فدریگی

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    پارسال اسکات فورستال از اپل کنار گذاشته شد، کسی که در افسانه ها آمده "می توانست در هر لحظه ای که بخواهد، هر قسمتی از کدهای iOS را بازنویسی کند!" خیلی ها آن را کنار گذاشتن تفکر جابز دانستند. ولی کسی که مسئولیت های فورستال را پذیرفت، کریگ فدریگی، کم کسی نیست. او ستاره WWDC 2013 بود و گر چه خیلی ها او را کمتر می شناسند اما تیم کوک هر دو سیستم عامل اپل را به دستان پر توانش سپرده و عنوان "مدیر ارشد مهندسی نرم افزار" را روی سینه اش چسبانده.

    این مهندس 44 ساله، باریک و دراز، یک شجره نامه بلند بالا هم دارد. اگر فورستال سابقه کار در Next (شرکتی که جابز بعد از ترک اپل تاسیس کرد) را دارد، فدریگی هم چنین سابقه ای دارد. او هم در 1997 که اپل نکست را خرید، به سیب بزرگ پیوست. ولی با وجود به دست آوردن احترام همکاران به خاطر تمرکز و خوشرویی اش، سال ها در پشت صحنه و در حوزه نرم افزارهای شرکتی باقی ماند که هرگز تمرکز اصلی اپل نبود.

    حالا، شوالیه آبی (هم اشاره به رنگ پیراهنش و هم اشاره به تغییر نامگذاری OS X به سواحل)، توسعه دهندگان، مشتریان، و کسانی که هرگز از او نشنیده بودند را تحت تاثیر قرار داده. آقای فدریگی 8 ماه قبل نقش جدیدش را پذیرفت، زمانی که پا در کفش مدیر ارشد نرم افزارهای موبایل اپل کرد. فورستال نیز مورد تحسین توسعه دهندگان بود ولی به خاطر درگیری های مدیریتی از اپل کنار رفت. از آن روز، فدریگی گروه های نرم افزاری موبایل و مک را هدایت می کند که روح جاری در آیفون، آیپد و مک هستند.

    دوشنبه شب، برای معرفی ویژگی های جدید ماوریکس (مَوریکس) و آی او اس 7این فدریگی بود که روی صحنه آمد. در حالی که نشان تمام عیار iOS 7 را باید رابط کاربری بازطراحی شده آن دانست، ولی جانی آیو -که با تی شرت سفیدش در جایگاه حضار نشسته بود- فقط در قالب یک ویدیوی از پیش ضبط شده جلوی چشم حضار ظاهر شد (کسی آخرین حضور او بر روی صحنه را به خاطر دارد؟) اما آقای فدریگی ستاره صحنه بود.

    باید او را به کوه نوردی تشبیه کرد که مدت ها قبل صعودش را آغاز کرد، ولی در طول مسیر از فورستال فاصله گرفت. هر دو در دهه 1990، ستاره هایی جوان بودند. در نکست، فورستال روی نرم افزارهای مصرف کننده کار می کرد و فدریگی روی پایگاه های داده. در حالی که کریگ شهرتی در زمینه شرکت ها به دست آورد، اسکات خودش را در کنار استیو جابز در جبهه مصرف کننده تثبیت کرد. با پیوستن به اپل، فورستال توانست مسئولیت های اصلی در زمینه طراحی نرم افزار، از جمله رابط کاربری مک را تصاحب کند. در نتیجه فدریگی به سراغ گزینه های کاری دیگر رفت.

    ترک اپل و پیوستن به شرکت نرم افزاری Ariba، که در زمینه برنامه های مدیریت هزینه به کمپانی های مختلف کمک می کرد، او را تا رتبه مدیر ارشد تکنولوژی بالا برد. سپس در سال 2009 به اپل برگشت تا بخش "مهندسی نرم افزاری مک" را هدایت کند و به مرور مسئولیت های اش افزایش یافت. رابطه او با همکار قدیمی اش فورستال، دوستانه تر از سایر مدیران اپل بود، این را افراد نزدیک به هر دو می گویند. اما به گفته خیلی های دیگر، اخلاق و منش آقای فدریگی بیشتر شبیه به مدیر عامل اپل، تیم کوک است و هر دو ترجیح می دهند تصمیمات را به اتفاق آرا بگیرند. این را مقایسه کنید با رفتار فورستال که شبیه به جابز بود.

    در حالی که آقای فورستال هنوز از مصاحبه سر باز می زند، یکی از افرادی که هر دوی این کهنه سربازان نکست را می شناسد گفته: «اسکات و کریگ، هر دو باهوش هستند ولی کریگ با تیم [کوک] هماهنگی بیشتری دارد.» کارمندان اپل می گویند که در ماه های اخیر، مدیریت و رهبری فدریگی عامل اصلی در به نتیجه رساندن نسخه مخصوص توسعه دهندگان، در هر دو سیستم عامل اپل بوده. بخش هایی از iOS 7 از قبل در دست کار بوده اند ولی این او بوده که نقشی کلیدی در عرضه و یکپارچه سازی آنها ایفا کرده.

    او از ماه اکتبر گذشته، به کارمندانش گفته که چگونگی پیشبرد کارها را در نظر خواهد گرفت و از آن موقع، با وجود مجزا ماندن بیشتر بخش ها، ادغام هایی نیز رخ داده. روند تصمیم گیری تحت مدیریت او نیز کمی طولانی تر است زیرا به خرد جمعی اعتقاد دارد. در عوض، او یکی از پاسخگوترین ها در اپل است و اغلب مواقع ایمیل ها را آنی جواب می دهد و خیلی اوقات از حضور در دعوت های اجتماعی طفره می رود و دلیلش را کار عنوان می کند.

    دوشنبه شب بر روی صحنه، او اصلا شبیه مهندس های گیک وار که کسی از حرف های شان سر در نمی آورد، نبود. بلکه روی صحنه جولان می داد و تمام زوایای نرم افزاری جدید از مک گرفته تا سافاری و آی او اس را به نمایش در می آورد. او با حضار هم رابطه خوبی برقرار کرد و در پی تشویق های شان خیلی راحت می گفت که خودش هم ویژگی های جدید نرم افزاری را دوست دارد.

    او به طراحی های قدیمی آی او اس هم تاخت: «ما کاملا از رنگ سبز و چوب [اپلیکیشن گیم سنت] خسته شدیم» و سپس به توضیح ظاهر جدید این اپلیکیشن پرداخت. قبل از آن هم برای اعلام سیستم نامگذاری جدید OS X ضمن یک شوخی جالب با شیر دریایی، گفت: «نمی خواهیم اولین شرکتی باشیم که به خاطر محدود بودن تعداد گربه سانان، نرم افزارمان با تاخیر روبرو می شود.»

    توسعه دهنده ها از عملکرد او روی صحنه حیرت زده اند. یکی از آنها می گوید: «فدریگی در باره تمام چیزهایی که داشت معرفی می کرد جذاب، پر حرارت، و احساساتی عمل کرد. می شد دید که او لحن و شخصیت جدیدی را برای اپل رقم زد.» به نظر می رسد تیم کوک موشک های پرواز اپل را به خوبی کنار هم قرار داده، سلیقه جانی آیو (هر چند هنوز در طراحی آیکون تازه کار است)، دانش و همدلی فدریگی، تجربه ادی کیو و باب منسفیلد؛ آیا اپل جان دوباره ای گرفته؟


    منبع : WSJ - Narenji



    ویرایش توسط Corleone : Thursday 13 June 13 در ساعت 09:28

    2 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •