مبلغی انتخاب کنید :




×
نگاهی به پشت صحنه طراحی آیکون های iOS 7؛ کار هنوز ادامه دارد؟
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: نگاهی به پشت صحنه طراحی آیکون های iOS 7؛ کار هنوز ادامه دارد؟

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    نگاهی به پشت صحنه طراحی آیکون های iOS 7؛ کار هنوز ادامه دارد؟

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    خرد جمعی، عجب عبارت جذابی! ولی شاید نه مناسب برای همه حوزه ها. در اصل اگر استفاده از آن در زمینه هایی مثل مهندسی نرم افزار یا سخت افزار مناسب باشد، دلیلی ندارد فکر کنیم در زمینه های حساسی مثل طراحی -که بحث سلیقه یکپارچه در آن از اهمیت زیادی برخوردار است- هم جواب می دهد.

    اگر پوشش زنده WWDC 2013 یا خبرهای بعد از آن را دنبال کرده باشید می دانید که آیکون های صفحه خانگی iOS 7، خیلی زود تبدیل به مرکز توجه و مباحثه شده اند. طراحی آنها قطعاً فاصله ای زیاد با آیکون های سنگین iOS 6 دارد و یک پی رنگ جوان پسند و روشن تر در سرتاسر نسخه جدید آی او اس جاری است.

    در حقیقت، طراحی ها آنقدر فرق کرده که ممکن است شما شک کنید که کار همان تیم طراحی iOS 6 باشد. حق هم دارید، چون نیست. صحبت هایی که در نشست های توسعه دهندگان انجام شده، تصویر بهتری از آنچه در ماه های قبل در اپل گذشته به دست می دهد.

    اول از همه اینکه طراحی بسیاری از آیکون های جدید، در ابتدا توسط "اعضای تیم بازاریابی و ارتباطات اپل" انجام شده، نه تیم های طراحی اپلیکیشن ها. شنیده ها حکایت دارد که رییس بخش طراحی، جانی آیو، اعضای "تیم طراحی چاپی و اینترنتی دپارتمان بازاریابی" را به صحنه آورده تا ظاهر و رنگ آمیزی آیکون برنامه های اصلی را انتخاب کنند.

    در ادامه طرح های کشیده شده، به تیم های طراحی اپلیکیشن ها داده شده که با استفاده از آن طرح ها و رنگ آمیزی ها، کار طراحی محیط داخلی اپلیکیشن ها را هم صورت داده اند.

    یک شنیده دیگر این است که ارتباط مستقیمی بین تیم های مختلف مثل mail و سافاری نبوده و اینکه تیم های چندگانه در داخل هر گروه، با طراحی های مختلف مشغول رقابت با هم بوده اند که در نتیجه ناسازگاری هایی در طراحی آیکون ها رخ داده. البته این تناقض ها احتمالا در هفته های آینده رفع خواهد شد.

    روند کار به نظر واضح است. اپل نیاز به این داشته که به لحاظ ذهنی و سبکی، یک باره از زبان طراحی قبلی دل بکند، در نتیجه آیو خون تازه ای در رگ های تیم طراحی جاری کرده تا این اتفاق راحت تر جلو رود.

    میوه چنین تصمیم و مدیریتی، یک مجموعه کاملاً متفاوت از آیکون ها برای iOS 7 بوده. گرچه طراحی داخلی اپلیکیشن ها هم مهم است، ولی آیکون های iOS 7 اولین خاطره را در ذهن ثبت می کنند و در نتیجه اهمیت دو چندانی دارند. مهم این است که آنها جوان شده اند و سرشار از رنگ های با انرژی. دیگر خبری از فضای سنگین و پیر قبلی نیست. (پس شکستن الگوی قبلی موفقیت آمیز بوده، حالا باید یک الگوی موفق و جذاب جایگزین آن شود.)

    همچنین شنیده شده که آنچه از iOS 7 در مراسم دیدیم در اصل یک نمایش نیمه تمام است. کار بر روی طراحی و توسعه آن ادامه دارد و آنچه دیدیم، قطعا "پروژه ای در دست اجرا" است. به عنوان مثال، برخی از نسخه های iOS که توسط معرفی کنندگان در حاشیه کنفرانس استفاده شده اند، از آنچه به عنوان نسخه بتا به بیرون آمده، پیشرفته تر هستند.

    بنابراین از بین جنبه های مختلف iOS 7، هم اکنون طراحی آیکون ها و سایر موارد دیداری، در حال تغییرات پیاپی هستند و هنوز پالایش و بحث درباره شان جریان دارد. مثلا ممکن است قفل صفحه و فلش رو به بالای آن با تغییراتی مواجه شود، -و مواردی از این دست.

    همچنین به نظر می رسد که تغییرات در مرحله بتای iOS 7 بسیار بیشتر از نسخه های قبلی این پلتفرم باشند. مثلا اگر iOS 6 در این مرحله 15% تغییر کرده و نهایی شده بود، این درصد برای iOS 7 دو یا سه برابر خواهد بود -که بیشترشان هم تغییرات ظاهری اند.

    کلید موفقیت این است که حالا جانی آیو تصمیم بگیرد پس از شکستن الگوی قدیمی طراحی نرم افزار، کار را به آدم های خبره ای بسپارد که می توانند شامل طراحان جدید این شرکت (اعضای سابق Color Inc که توسط اپل خریده شده) باشند تا با تجربه و درک بالا در رابطه با اهمیت اثر متقابل طراحان بر یکدیگر، کار به مسیر درست هدایت شود. پیوند بین افراد جدید و تازه نفس، و همدلی با کاربران می تواند باعث شود که طراحی جدید اپل در دنیای امروز هم به موفقیت دست یابد.

    (تصاویر مقایسه ای بین آیکون های iOS 6 و iOS 7 را در ادامه مطلب از دست ندهید.)


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    ویرایش توسط Corleone : Thursday 13 June 13 در ساعت 23:20

    2 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •