اندروید 4.1 و 4.2 (جیلی بیلی) روی هم رفته به سهم 28.4 درصدی از ابزارهای این سیستم عامل دست یافتند و اکنون جایگاه دوم را از چنگ بستنی حصیری (4.0) بیرون کشیده اند. در حالی که به نظر می رسد از اکنون برای جایگاه نخست نان زنجبیلی هم دورخیز کرده اند. مثل اینکه کاربران اندروید به آخرین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل علاقه فراوانی نشان داده اند و همه به دنبال ابزارهایی مجهز به آن و یا نصب آن روی دستگاه های شان هستند.
طبق گزارش اخیر گوگل، تعداد دستگاه های فعالی که با جیلی بیلی (اندروید 4.1 و 4.2) کار می کنند در ماه آوریل با رشدی 3.4 درصدی به بیش از 28.4 درصد سهم بازار رسیده است. در حالی که سهم بستنی حصیری (اندروید 4.0) با کاهش 1.8 درصدی، اکنون تنها 27.5 درصد است. البته سرعت رشد جیلی بیلی هنوز به اندازه ای نیست که بتواند بر نان زنجبیلی (اندروید 2.3) فایق آمده و آن را به زیر بکشد. نان زنجبیلی علی رغم سقوط 1.7 درصدی، همچنان با سهم 38.5 درصدی، صدر نشین دنیای ابزارهای اندرویدی است.
این اعداد بر اساس مراجعه کاربران به گوگل پلی استور طی مدت زمان مشخص استخراج شده اند، نشان دهنده رشد سریع و چشم گیر جیلی بیلی نسبت به بقیه نسخه های اندروید هستند. جیلی بیلی در جولای سال گذشته میلادی به بازار عرضه شده است، در حالی که نان زنجبیلی از دسامبر ۲۰۱۰ تا کنون مشغول جولان در بازار است و در پایان ۲۰۱۲ سهمی بیش از ۵۰ درصد بازار را در اختیار داشته. نگاهی به این اعداد از رشد ۱۸۰ درصدی جیلی بیلی از زمان رونمایی خبر می دهد.
بخشی از این رشد را می توان مدیون فروش افسانه ای گلکسی اس سوم دانست که از زمان عرضه در می ۲۰۱۲ تا کنون بیش از ۵۰ میلیون دستگاه فروخته است، و البته پرچمدار بعدی سامسونگ، یعنی گلکسی اس چهارم هم، به همین شکل می تواند داستان را به کلی تغییر دهد.
منبع : Cnet - Narenji
بوک مارک ها