مبلغی انتخاب کنید :




×
حشره های رباتیک هوشمند، در آینده ای نه چندان دور
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: حشره های رباتیک هوشمند، در آینده ای نه چندان دور

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    508

    حشره های رباتیک هوشمند، در آینده ای نه چندان دور

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    در پروژه RoboBees که دانشگاه هاروارد اجرای آن را بر عهده دارد، الآن چند ماهی هست که نمونه های اولیه حشرات رباتیک در حال پروازند و گام بعدی این است که آنها را به "مغز" مجهز کنند.

    این حشرات رباتیک، به اندازه نصف یک گیره کاغذ بزرگی دارند و وزن شان کمتر از یک دهم گرم است و اینکه می توانند پرواز کنند، خود به تنهایی یکی از شگفتی های مهندسی است، به خصوص با این اندازه ریزه میزه. دقیقا به خاطر همین ابعاد کوچک، گنجاندن بخش های بعدی در آنها، چالش های بزرگتری را پیش روی مهندسین قرار خواهد داد.

    بنا به متنی که هاروارد در این رابطه منتشر کرده: «بخش های بعدی پروژه، شامل یکپارچه سازی دستاوردهای گروه های مختلف تحقیقاتی است که بر روی مغز، شبیه سازی رفتار کلونی حشرات، منبع انرژی و بقیه اجزا کار کرده اند. کار تا زمانی که این حشرات رباتیک به طور کامل خودکار و بی سیم، قادر به فعالیت باشند ادامه می یابد.»

    نگران نباشید چون چالش های مهندسی زیادی پیش رو هست و به این زودی ها چنین حشراتی دور و بر شما نخواهند پلکید، ولی بعید نیست که زیر نظر داشتن امنیت شهرها در آینده، به دست کلونی هایی از این حشرات رباتیک سپرده شود.

    چالش های فعلی عبارت هستند از ساختن مغزهایی که برای تامین انرژی به منبع بیرونی نیاز نداشته باشند، و ساخت یک باتری بسیار بسیار کوچک برای تامین انرژی یک حشره بی سیم، که هیچ کدام کار آسانی نیست.

    در بخش ساخت مغز پردازشی این حشره، پژوهشگران هاروارد تنها نیستند و تیم هایی از دانشگاه های ساسکس و شفیلد در بریتانیا، بر روی پروژه ای به نام Green Brain کار می کنند که می تواند حشراتی شبیه پروژه RoboBees را بدون دخالت خارجی یعنی از طریق رایانش کلونی، یا با داده های خارجی و از طریق رایانش موازی که نتایج آن توسط سنسورهای روی حشره دریافت می شود، کنترل کند.

    در اصل با وجود فعالیت تیم های موازی، چالش ها به میزان پیشرفته بودن مغزی که برای اداره حشره مورد نیاز است، بستگی دارد. مثلا برنامه این است که پروژه Green Brain بر روی یک سوپرکامپیوتر اجرا شود و از طریقه گیرنده های روی حشره، با آن ارتباط برقرار و دستورات ارسال شود.

    حتی اگر هم امکان قرار دادن یک پردازنده گرافیکی در داخل حشره می بود، احتمال اینکه باتری مناسب برای در حال پرواز نگه داشتن و انجام کارهای پردازشی در داخل آن ساخته شود، کم بود بنابراین این امکان وجود دارد که برای صرفه جویی در مصرف انرژی، سر انجام از رایانش در کلونی حشرات استفاده شود، که چیزی است شبیه رایانش توزیع شده و به هر چه ساده تر ساختن حشرات کمک می کند.

    منبع : Gigaom - Narenji








    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •