مبلغی انتخاب کنید :




×
میدان جنگ بعدی اپل و سامسونگ: زنجیره تامین قطعات
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: میدان جنگ بعدی اپل و سامسونگ: زنجیره تامین قطعات

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    میدان جنگ بعدی اپل و سامسونگ: زنجیره تامین قطعات

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    مدت های مدیدی است که اپل و سامسونگ با یکدیگر بر سر سهم بازار و پتنت ها مبارزه می کنند. اما به نظر می رسد به زودی نبرد جدیدی بر سر زنجیره های تولید هم میان این دو غول تکنولوژی آغاز خواهد شد. سامسونگ به شکل مرسوم، خودش قطعات درونی مورد نیاز برای ساخت محصولاتش را تولید می کرد. اما با توجه به محبوبیت چشمگیر و روزافزون این محصولات، شرکت سامسونگ تحت فشار قرار گرفته و مجبور است در جستجوی کمک هایی از بیرون باشد.

    به گزارش رویترز سامسونگ به تازگی توانسته با برخی از شرکای کلیدی در زنجیره تامین قطعات اپل بر سر تامین برخی محصولات مورد نیاز سامسونگ به توافقاتی برسد. با توجه به نبرد دو شرکت بر سر خطوط تولید، حضور سامسونگ در این میان، می تواند هزینه های تامین قطعات را برای اپل بالا برده و حتی با ایجاد کسری در برخی مواقع باعث از هم گسیختگی برنامه های تولید محصولات آینده این شرکت شود.

    لی سان-تای تحلیلگر NH Investment & Securities می گوید: «دور بعدی نبرد پسا-پتنتی برای آنها بر سر شرکت های تامین قطعات خواهد بود. کسی برنده است که بتواند به کاراترین شرکت های تولید قطعات در حجم بالا دست یابد. و این کلید اصلی است... و این توضیح می دهد که چرا سامسونگ بیش از هر زمان دیگری در حال خرید قطعات است.»

    سامسونگ اکنون برای خرید قطعات و اجزاء اضافی به سمت شرکت هایی چون کوالکام، شارپ، توشیبا و سونی گرایش پیدا کرده است، شرکت هایی که هرکدام برخی قسمت های آیفون اپل را تامین می کنند. سامسونگ به خوبی می داند تکیه کردن بر یک شرکت برای تامین قطعات می تواند با بروز دردسرهایی چون کسری تولید یا دیگر مشکلات زنجیره تولید، باعث تاخیر در تولید محصول نهایی گردد. لذا تلاش می کند ضمن توزیع سنگینی این بار، ریسک را به حداقل برساند.

    سونگ جونگ-هو تحلیلگر KDB Daewoo Securities می گوید: «استفاده از تامین کننده قطعات واحد با خطرات عدیده ای همراه است. باید به خاطر داشت که سامسونگ تنها به خاطر کاهش اتکای کامل و یکطرفه خود به سامسونگ دیسپلی! در سری نام آور گلکسی اس همراه با نمایشگر OLED از LCD هم بهره برده است.»

    به نظر می رسد سامسونگ از حرکات اپل در بازار اسمارت فون درس های خوبی گرفته و با دقت فراوان و حساب شده جلو می رود. حتما به خاطر دارید در گذشته تقریبا تمام اتکای اپل در بخش پردازنده های ابزارهای موبایل به سامسونگ بود. همین باعث شد این شرکت علی رغم درگیری های قضایی و انتشار خبرهای فراوان در خصوص کاهش رابطه اقتصادی با این شرکت، هنوز موفق به کنار گذاشتن کامل سامسونگ از چرخه تامین قطعات خود نشده باشد.



    منبع : BGR - Narenji



    ویرایش توسط Corleone : Saturday 18 May 13 در ساعت 19:27

    2 کاربر پست Mojtaba عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •