مبلغی انتخاب کنید :




×
شایعات اپلی: آیپد 5 با وزنی کمتر از 453 گرم، iWatch با نمایشگر 1.5 اینچی OLED
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: شایعات اپلی: آیپد 5 با وزنی کمتر از 453 گرم، iWatch با نمایشگر 1.5 اینچی OLED

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    شایعات اپلی: آیپد 5 با وزنی کمتر از 453 گرم، iWatch با نمایشگر 1.5 اینچی OLED

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    تعقیب و گریز شایعات در دنیای فناوری همیشه ادامه خواهد داشت. وقتی شایعات دور بر می دارند، ما را در جریان مسائل پشت پرده قرار می دهند و البته تا حدی از جذابیت مراسم اصلی می کاهند، ولی چاره چیست؟ باید با آنها ساخت. امشب بعد از مدتی سکوت خبری، نوبت به شنیده های اپلی رسیده.

    آیپد 5 احتمالا اکنون در استودیوی طراحی جانی آیو نیست، بلکه در سونا است! ابتدا سری بزنیم به ویترین فعلی مغازه ها؛ آیپد رتینا وزنی معادل 652 گرم دارد و آیپد مینی تنها 308 گرم است. حالا خبر رسیده که آیپد نسل 5، می تواند چیزی کمتر از 1 پاوند (453 گرم) وزن داشته باشد، یعنی کاهشی یک سومی نسبت به آیپد نسل 4.

    آیپد مینی نیازی به سیستم نور پس زمینه دو تایی ندارد ولی LED های موجود در آیپد رتینا برای نوررسانی به آن همه پیکسل، دو ردیفه، بزرگ و سنگین تعبیه شده اند. گویا مهندسان اپل چاره ای اندیشیده اند و در آیپد نسل 5، تعداد LED های نور رسان به یک ردیف کاهش یافته و بهینه سازی هم شده اند.

    هر چند نمی شود پیش بینی داشت، ولی واقعاً تصور اینکه یک بار دیگر اپل وزن آیپد 9.7 اینچی را به این میزان چشم گیر کاهش دهد، سخت است. برای مثال، تبلت اکسپریا Z سونی با نمایشگر 10.1 اینچی وزنی معادل 495 گرم دارد. آیا این رکورد شکسته خواهد شد؟

    بدون استراحت بین دو نیمه، می رویم سراغ iWatch.

    iWatch می تواند خانواده بعدی از محصولات اپل باشد. شنیده ها حاکی از دمیدن اپل در شیپور تولید آزمایشی توسط فاکسکان -این یار غار و رفیق دیرینه- است. ابتدا برگردیم به قدیم ها. از همان وقت که مردم شروع کردند به بستن آیپاد نانو به مچ های شان، پچ پچ هایی در این زمینه شروع شد. بعد ساعت مچی Pebble آمد، طراحی آیپاد نانو تغییر کرد و شد چیزی شبیه آیپاد تاچ مینی (!) و امروزه، دیگر کسی نمی پرسد "آیا" اپل ساعت هوشمند عرضه خواهد کرد یا خیر، همه می پرسند "چه موقع؟"

    اما OLED از کجا سر و کله اش پیدا شد؟ همه می دانیم که اپل عقد اخوتی با LCD بسته و برای تمام محصولاتش از این فناوری نمایشی استفاده می کند. اما دلیل آن، رنگ های طبیعی تر و نزدیک تر به واقعیت است. مثلا سران اپل می گویند برای کسی که با تلفن هوشمند خود خرید آنلاین می کند، آیفون بهتر است چون رنگ های اجناس را طبیعی تر جلوه می دهد و از این دست صحبت ها. اما مگر با iWatch هم قرار است خرید اینترنتی بشود؟ معلوم است که نه.

    پس در اصل iWatch نیازمند OLED است نه LCD. می پرسید چرا؟ اول به خاطر اینکه فناوری OLED به نور پس زمینه نیاز ندارد بنابراین امکان طراحی یک ساعت باریک را به اپل می دهد. مسئله بعدی عمر باتری است که در مورد دستگاهی مثل iWatch یک اولویت حیاتی و کلیدی به شمار می رود (درست مثل وزن کم برای آیپد مینی). حدس بزنید چه، در مصرف انرژی هم OLED برنده است.

    گفته می شود شرکت تایوانی RiTdisplay که در زمینه تولید LED و AMOLED و OLED تخصص دارد طرف قرارداد شرکت اپل است. حال فقط می ماند قیمت پایین برای iWatch که نیازمند دعای همه است.

    برای آیپد 5 قاعدتا باید تا شهریور صبر کرد و گفته می شود iWatch هم در آذر ماه از راه خواهد رسید. البته دومی را چپ چپ نگاه کنید، شاید اوایل سال 2014 زمان معقول تری برای عضو جدید خانواده سیب نقره ای (آلومینیومی؟) باشد.


    منبع : Todaysiphone - 9to5mac - Narenji




    موضوعات مشابه:

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •