مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي بررسی تخصصي گوشي Sony Xperia ZR
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بررسی تخصصي گوشي Sony Xperia ZR

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    508

    بررسی تخصصي گوشي Sony Xperia ZR

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    در سال های اخیر تقریبا رسم بر این شده است که کمپانی ها پس از معرفی پرچمدارانشان، دو مدل دیگر مشابه با آن را به بازار عرضه می کنند. مدل اول که به اصطلاح مدل Mini نامیده می شود، طراحی و سخت افزار پرچمدار را در دستگاهی ارازان تر در اختیار مشتری می گذارد و مدل دوم نیز پرچمدار را در ابعادی غول آسا عرضه می کند.

    اکسپریا Z‍R را به نوعی می توان همان Xperia Z mini دانست. دستگاهی که همان قدرت سخت افزاری اکسپریا زد را در بدنه ای پلاستیکی و صفحه نمایشی کوچک تر ارائه می کند. اگر می خواهید با این محصول بیشتر آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


    طراحی
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    سونی پس از معرفی Xperia Z سعی کرد تا طراحی آن را در محصولات دیگرش هم ارائه دهد. در میان تمام این محصولات، اکسپریا ZR شاید بیشترین شباهت را به پرچمدار معروف سونی داشته باشد. نمای جلوی دستگاه دقیقا مشابه اکسپریا زد است و طراحی اطراف بدنه نیز، از روی زد الگو برداری شده است. شاید مهمترین تفاوت ZR جنس به کار رفته در بدنه آن باشد. سونی برای اینکه هزینه ها را پایین بیاورد و محصولی ارزان تر از اکسپریا زد را عرضه کند، تصمیم گرفته تا در این مدل پلاستیک را جایگزین بدنه تمام شیشه پرچمدارش کند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    در سمت راست اکسپریا ZR دکمه Power، دکمه های به هم پیوسته کنترل صدا و دکمه فیزیکی دوربین را می بینید. دکمه های کنترل صدا بر خلاف اکثر دستگاه های موجود در بازار، در قسمت بالایی قرار نگرفته اند و جایی پایین تر از دکمه Power برای آن ها در نظر گرفته شده است. که این موضوع، دسترسی به آن ها را کمی سخت می کند. دکمه فیزیکی دوربین نیز یکی از دوست داشتنی ترین قابلیت هایی است که سونی در اکسپریا زد آر قرار داده. همان طور که در بررسی های قبلی محصولات سونی نیز بارها به این موضوع اشاره کردیم، برای دستگاهی مقاوم در برابر آب، داشتن دکمه فیزیکی دوربین بدین معناست که کاربر می تواند از طریق آن، به آسانی در زیر آب به عکاسی بپردازد؛ قابلیتی که ZR آن را با خود به همراه می آورد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    قسمت فوقانی محلی است که جک ۳.۵ میلیمتری هدفون در آن واقع شده و محفظه آن نیز توسط کاوری پوشانده شده است. در سمت چپ هم درپوش دیگری قرار دارد که در زیر آن پورت Micro USB جا خوش کرده است. کمی پایین تر از این پورت، می توان جایگاه اتصال به داک مخصوص سونی را نیز پیدا کرد. اما در پشت دستگاه، دوربین و فلش LED در بالا قرار دارند و اسپیکر نیز در پایین جا گرفته است.

    بر خلاف اکسپریا زد که از باتری قابل تعویض برخوردار نبود، در ZR شما می توانید با باز کردن درب پلاستیکی پشت دستگاه، باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر در ساعت این مدل را مشاهده کنید. با در آوردن باتری، در بالای محفظه آن درگاه های ورود میکرو سیم و کارت حافظه جانبی نیز دیده می شود.


    ابعاد اکسپریا زد آر برابر ۱۰.۵ × ۶۷.۳ × ۱۳۱.۳ میلیمتر است که در واقع حدود ۸ میلیمتر از اکسپریا زد کوتاه تر و بالغ بر ۲ میلیمتر، نسبت به آن ضخامت بیشتری دارد. وزن این دستگاه ۱۳۸ گرم است که در مقایسه با وزن ۱۴۶ گرمی اکسپریا زد، سبک تر محسوب می شود.


    سخت افزار




    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    سونی در این مدل، از پردازنده Snapdragon ساخت شرکت کؤالکام استفاده کرده است. این پردازنده چهار هسته ای بر روی فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز تنظیم شده و از معماری Krait بهره می برد. پردازش گرافیکی دستگاه به Adreno 320 واگذار شده و در نهایت وظیفه پشتیبانی از این مجموعه توسط یک رم ۲ گیگابایت انجام می شود.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    مشخصات ذکر شده دقیقا همان سخت افزاری است که در اکسپریا زد نیز شاهد آن بودیم. ZR در واقعیت، اندروید را به روانی هرچه تمام تر اجرا می کند، هرچند که در بعضی بخش ها همچون باز کردن اپلیکیشن دوربین، وقفه هایی را از خود بروز می دهد. که البته این موضوع بیشتر یک مشکل نرم افزاری به نظر می رسد و احتمالا در آپدیت های بعدی برطرف خواهد شد.


    اکسپریا زد آر تنها در یک مدل با حافظه داخلی ۸ گیگابایت ارائه می شود که از آن میزان نیز تنها 4.6 گیگابایت در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. البته شما همواره می توانید از کارت حافظه ای تا ۳۲ گیگابایت، برای افزایش فضای دستگاه خود استفاده نمایید.


    از دیگر امکانات سخت افزاری اکسپریا زد آر، می توان به گیرنده رادیو، NFC، خروج تلویزیون از طریق تکنولوژی MHL در پورت USB و ... اشاره کرد. در این قسمت جا دارد اشاره کنیم که این دستگاه بر خلاف اکسپریا زد از ویژگی USB On-the-go پشتیبانی نمی کند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    سونی تجهیز محصولات خود به قابلیت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را در ZR نیز ادامه داده است. جالب است بدانید که استاندارد مقاومت این دستگاه به IP58 ارتقا پیدا کرده است و متعاقب آن، در مقایسه با اکسپریا زد، شاهد سر سختی بیشتری از این مدل در برابر آب و گرد و غبار هستیم. طبق ادعای سونی، ZR می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد.



    نمایشگر



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    اکسپریا زد آر از یک صفحه نمایش ۴.۵۵ اینچی برخوردار است که با تراکم پیکسل ۳۲۳ ppi، کیفیتی برابر با ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل را ارائه می دهد.


    وضوح و دقت نمایش این صفحه در حد بسیار بالایی قرار دارد، اما اگر بخواهیم آن را با صفحات نمایش برتر بازار مقایسه کنیم، باید به ضعف در قسمت میزان کنتراست رنگ ها و از آن مهم تر زاویه دید پایین، اشاره کنیم.


    سونی مانند همیشه از موتور پردازش تصاویر Bravia Engine 2 در این محصول استفاده کرده است. با فعال کردن این موتور، تصاویر با کنتراست بیشتر و رنگ های گرم تری نمایش داده می شوند. اما این اتفاق تنها در اپلیکیشن های Album و Video که اختصاصی سونی است، رخ می دهد. حال این سوال مطرح می شود که چرا سونی نباید صفحات نمایش خود را به صورت پیش فرض با چنین ویژگی هایی ارائه کند و در عوض سعی می کند تا با ترفند های نرم افزاری، ذهن کاربر را فریب دهد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    سونی در این نمایشگر از پنل OptiContrast بهره برده است. در این پنل در واقع فضای خالی بین لایه های صفحه نمایش حذف شده و در اثر آن، تصاویر شفاف تر نمایش داده می شوند. از دیگر مزایای این پنل، انعکاس نور پایین آن است که باعث می شود در زیر نور مستقیم خورشید، راحت تر از دستگاه خود استفاده نمایید. در آخر باید اشاره کنیم که این نمایشگر توسط شیشه ضد خش محافظت می شود و می تواند تا ۱۰ لمس همزمان را پشتیبانی کند.



    دوربین



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    این دستگاه از یک دوربین ۱۳.۱ مگاپیکسلی برخوردار است که می تواند تصاویری با کیفیت ۳۰۹۶ × ۴۱۲۸ پیکسل را ثبت نماید. سرعت فیلمبرداری این دوربین ۳۰ فریم در ثانیه، و کیفیت ویدیو های آن نیز 1080p است.


    اگر به خاصر داشته باشید، هنگام بررسی اکسپریا زد و یا مقایسه آن با گلکسی اس۴، به این نکته اشاره کرده بودیم که سونی می توانست دوربین بهتری را برای پرچمدارش در نظر بگیرد. در ZR، اگرچه بر روی کاغذ شاهد همان مشخصاتی هستیم که پیش از این در اکسپریا زد به کار رفته بود، اما با مشاهده تصاویر به نظر می رسد که سونی اقداماتی را در جهت بهبود کیفیت انجام داده است.


    اکنون یکی از مهمترین ضعف های دوربین اکسپریا زد، یعنی گرما و کنتراست پایین رنگ ها در تصاویر، بر طرف شده و میزان ثبت جزییات نیز بهبود یافته است.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    سونی از تکنولوژی معروف Exmor RS خود نیز در این دوربین استفاده کرده است. این تکنولوژی هنگامی که منبع نور در پشت شما قرار دارد، با تنظیماتی که انجام می دهد، از سیاه شدن سوژه های عکاسی جلوگیری می کند و علاوه بر آن در محیط های کم نور هم، بیشترین میزان نور را از محیط جذب می کند و از نویز تصاویر می کاهد.

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    نرم افزار


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    اکسپریا زد آر به صورت پیش فرض با اندروید ۴.‍۱ عرضه می شود و بر خلاف اکسپریا زد که به تازگی آپدیت ۴.۲.۲ را دریافت کرده، هنوز خبری مبنی بر به روز رسانی آن شنیده نشده است.


    مانند همیشه، رابط کاربری ساده سونی بر روی سیستم عامل این دستگاه نیز نصب شده است. سادگی این رابط کاربری و امکانات کم آن نسبت به رقبا، شاید برای بسیاری از کاربران حوصله سر بر باشد، اما از سوی دیگر اجرای روان تر اندروید را با خود به همراه می آورد و شرایطی را برای سونی فراهم می سازد، تا به روز رسانی های اندروید را با فاصله زمانی کمتری به دست مشتریانش برساند.



    باتری




    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    اکسپریا زد آر، از یک باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر در ساعت برخوردار است. طبق ادعای سونی این باتری تا ۱۳ ساعت مکالمه را در شبکه 3G در اختیار کاربر می گذارد و زمان آماده باش آن نیز زمانی در حدود ۵۲۰ ساعت است. ما نیز در بررسی های خود عملکرد این باتری را بسیار مطلوب دیدیم، به نحوی که در شرایط استفاده نه چندان سبک، توانستیم تا انتهای روز دوم، شارژ را در اختیار داشته باشیم.



    جمع بندی


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    اکسپریا زد آر، از لحاظ سخت افزاری همان قدرت اکسپریا زد را دارد، با این تفاوت که از صفحه نمایش کوچکتری برخوردار است. از بارز ترین ویژگی های این مدل می توان به داشتن دکمه فیزیکی دوربین اشاره کرد که قطعا نیازی کلیدی برای عاشقان عکاسی در زیر آب محسوب می شود.


    سونی مشخصا با استفاده از بدنه پلاستیکی در این دستگاه، می خواسته دستگاهی قدرتمند، اما کم هزینه تر را نسبت به پرچمدارش ارئه دهد. اما نکته جالب قضیه اینجاست که این قضیه در بازار ایران رعایت نمی شود.


    در حال حاضر اکسپریا زد آر قیمتی تقریبا برابر با اکسپریا زد دارد و می توان آن را با حدود قیمت ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان در بازار ایران پیدا کرد. البته پیش بینی می شود، اختلاف قیمت معقول آن با اکسپریا زد، به مرور زمان در بازار ایران نیز به وجود بیاید. کاربران می توانند این دستگاه را در رنگ های مشکی، سفید، صورتی و سبز تهیه نمایند.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]




    منبع : Phonearena - Stuffchip - Narenji



    موضوعات مشابه:

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •