مبلغی انتخاب کنید :




×
[news] آشنایی با مادر اینترنت
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: [news] آشنایی با مادر اینترنت

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    April 2014
    عنوان کاربر
    مدیرانجمن
    شماره عضويت
    120401
    محل سکونت
    کی میگه ما تو ایران "زندگی" می کنیم!!!
    نوشته ها
    1,198
    می پسندم
    1,400
    سپاس از شما
    1,792 بار در 933 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-GalaxyTab-P1000
    موبايل
    Nokia-5320-XpressMusic
    میزان اعتبار کاربر
    9,800 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    5800 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    198

    Light [news] آشنایی با مادر اینترنت



    رادیا جوی پرلمن (Radia Joy Perlman)، متولد ۱۹۵۱ در ایالات ویرجینیا امریکاست. از افراد مختلفی با عنوان پدر اینترنت یاد می‌شود از جمله آنها می توان به وینت کرف (Vint Cerf) و باب کاهن (Bob Kahn) اشاره کرد که پروتکل شناخته شده اینترنت را با عنوان«TCP/IP» ایجاد کردند اما لقب مادر اینترنت به او اختصاص دارد، گرچه که خود او چندان از این لقب خشنود نیست. پرلمن در این باره اینطور می‌گوید: «من این لقب را دوست ندارم زیرا که فکر نمی‌کنم که هیچ فردی استحقاق کسب اعتبار و عنوان برای ابداع اینترنت را داشته باشد، زیرا که افراد بسیاری نقش‌های زیادی را در توسعه بخشیدن به اینترنت اجرا کردند و می‌کنند و همینطور نامیده شدن به عنوان مادر اینترنت عجیب است، زیرا که بر روی جنسیت تاکید می‌کند، من اصلا به جنسیت فکر نمی‌کنم.

    اینکه او به فناوری اطلاعات علاقه‌مند شد،جای تعجبی ندارد زیرا که پدر و مادر او مهندس بودند. پدر او در نیروی دریایی و برای دولت به عنوان تکنیسین رادار خدمت می‌کرد. مادر او نیز برنامه نویس کامپیو‌تر بود که در ارتش کار می کرد.
    کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد خود را در رشته ریاضی به اتمام رساند و دکترای خود را در رشته علوم کامیپو‌تر از دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT) اخذ کرد.


    پرلمن علاقه مندیش به ریاضی و مهندسی را اینگونه شرح می دهد: «من پدر و مادری مسئول و ایمن داشتم که من را متقاعد کردند که اگر کلید خاموش و روشن هر دستگاهی را بیش از حد دستکاری کنم، برق مرا خواهد گرفت؛ بنابراین من یاد گرفتم به اعداد فکر کنم، اعداد چیزی است که شما می‌توانید در موردش فکر کنید، بدون اینکه نگران برق گرفتگی و غیره باشید.»


    زمانی که دانشجوی دانشگاه‌ ‌ام‌آی‌تی بود، فرصت تحقیقاتی‌ای در دوره کار‌شناسی در لابراتوار هوش مصنوعیام‌آی‌تی به او تعلق گرفت. پرلمن با کار کردن زیر نظر سیمور پاپرت (Seymour Papert)، نسخه‌ای کوچک ازLOGO (برنامه نویسی زبان) به نام تورتیس (TORTIS) را توسعه داد.
    پرلمن طراح نرم افزار و مهندس شبکه است. شهرت او به دلیل ابداع پروتکلی بنیادی به نام پروتکل «STP» یا درخت پوشا است، او زمانی که در «شرکت تجهیزات دیجیتال» برای بهره برداری از «پل‌های شبکه» کار می‌کرد، این طرح را به سرانجام رساند. در سال ۱۹۸۵ پرلمن با شرکت تجهیزات دیجیتال که تلاش داشت تا مشکل سهیم کردن فایل‌ها را بین کامپیوتر‌ها حل کند، همکاری کرد. در راستای تحقیقات در این زمینه پرلمن «STP» را به عنوان یک راه حل ایجاد کرد. بعضی افراد آن را با عنوان الگوی ترافیکی برای اینترنت یاد می‌کنند.در حقیقت خلاصه شده «spanning-tree protocol» یا درخت پوشا است؛چون لینک‌های افزونه‌ای را بین گره‌های شبکه یا نقاط شبکه ایجاد می‌کند. این بدین معنی است که یک لینک که شکست خورد، یک بک آپ خواهد داشت. فقط یک لینک است که همیشه در یک زمان فعال است، اما هنگامی که دیتایی مورد نیاز است، آنجاست که «STP» فورا به عنوان پروتکلی استاندارد برای فناوری «پل شبکه» به کار می رود و در اساس این امکان را می‌دهد تا اینترنت شبکه‌های بزرگی را مدیریت کند.


    پرلمن درباره پروتکل ابداعی‌اش می‌گوید: «این الگوریتم واقعا ساده است، من می‌توانم آن را حتی به صورت یک شعر بسرایم.» بنابراین زنی که تلاشهای متعددی در حوزه طراحی شبکه کرده است، می‌تواند یک شاعر هم باشد!
    او تنها به این موفقیت اکتفا نکرد و تلاش های خود را پیگیری و به کارخود ادامه داد، او توانست پروتکل «TRILL» را جایگزین «STP» کند و از این طریق توانست تا امنیت اطلاعات را در اینترنت افزایش دهد.


    او همچنین توانست ارتباطات کودکان با کامپیو‌تر را افزایش دهد و آنان را جذب کامپیو‌تر کند و پیشگام در علاقه مند کردن نوجوانان به برنامه نویسی بود.
    او فقط پنجاه اختراع ثبت شده برای شرکت صاحب نام، سان (SUN)دارد و تا به حال جوایز متعددی به او اعطا شده است که از جمله می توان به جایزه مخترع سال (۲۰۰۴) از طرف انجمن حقوق مالکیت فکری سیلیکون ولی (Silicon Valley) اشاره کرد و همچنین پرلمن تنها کسی است که تا به حال توانسته دو بار در سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۷ توسط مجله مشهور دیتا کامیونیکیشن (Data Communications) به عنوان یکی از ۲۰ فرد تاثیرگذار در زمینه تکنولوژی معرفی شود.
    او در مورد موفقیت‌هایی که کسب کرده و توصیه به افراد برای کسب خودباوری اینگونه متذکر می شود: «برخی آدم‌ها تاثیری که می‌توانند بر روی مسائلی بگذراند را نمی‌گذراند، به این دلیل که به اندازه کافی به خودشان باور ندارند یا اینکه نمی‌دانند که چطور آدم‌ها را وادار کنند تا به آن‌ها گوش فرا دهند.»


    پرلمن همچنین نویسنده کتابی در مورد شبکه سازی و همینطور همکار در نگارش کتابی در مورد موضوع «امنیت شبکه» است. در سالهای اخیر سمت استاد دانشگاه هاروارد و دانشگاه واشنگتن را پذیرفته و همچنین از طرف «موسسه سلطتنی تکنولوژی سوئد» دکترای افتخاری به او اعطا گردیده است.


    آنتونی لاک (Anthony Lauck) رئیس سابق او در شرکت «تجهیزات دیجیتال» خدمت او به اینترنت را اینگونه در یک جمله خلاصه کرده است: «کاربران متوسط اینترنت چیز زیادی در مورد او نمی‌دانند، اما در حقیقت وب گردی مدیون اوست.»


    منابع:
    «[فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]».جهان صنعت، ۲ شهریور ۱۳۹۲
    Bob Brown[فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]. [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ], (2006).
    Tom Foremski .[فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]. Silicon Valley Watcher, (2011).
    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ].Lemelson-MIT, (2007) .

    منبع : توانا تک



    موضوعات مشابه:

    2 کاربر پست shakibamoshiri عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •