مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسی تخصصی تبلت سری گلکسی نوت 10.1 سامسونگ
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بررسی تخصصی تبلت سری گلکسی نوت 10.1 سامسونگ

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2012
    عنوان کاربر
    كاربر نيمه فعال
    شماره عضويت
    177
    نوشته ها
    977
    می پسندم
    466
    سپاس از شما
    1,171 بار در 603 پست
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    202

    بررسی تخصصی تبلت سری گلکسی نوت 10.1 سامسونگ

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    گلکسی نوت محصولی بود که نام «فبلت» را در میان کاربران به وجود آورد. گجتی که نه تبلت بود و نه تلفن همراه. محصولی که با قلم اش به محبوبیت زیادی در میان کاربران دست پیدا کرد. اما سامسونگ تصمیم گرفت به همراه گلکسی نوت ۲ یک تبلت 10.1 اینچی هم وارد بازار کند. تبلتی که گلکسی نوت 10.1 نام گرفت و مانند برادر ۵ اینچی اش دارای یک قلم بود. سامسونگ می گوید این یکی از بهترین انتخاب ها در میان تبلت های ۱۰ اینچی است و خصوصیات برتر آن سبب جذب افراد زیادی خواهد شد.



    طراحی:



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    اسم این تبلت گلکسی نوت است اما از نظر شکل ظاهری بسیار به گلکسی تب دوم 10.1 شباهت دارد. هر چند محتوای درون شکم این دو تبلت تفاوت های اساسی دارد. نمی توان طراحی بدنه را عالی به حساب آورد و جنس بدنه نیز حس کیفیت را به شما منتقل نمی کند. اما حداقل وزن ۶۰۰ گرمی اش سبب می شود که احساس کنید یک تبلت بزرگ اما سبک را در دست گرفته اید. اسپیکر های تبلت در جلو قرار دارند که به زیبایی آن افزوده و البته سبب می شود صدا را هم با کیفیت بسیار خوبی بشنوید.


    پورت ها و دکمه های تبلت در قسمت بالای آن قرار گرفته اند که شامل دکمه روشن و خاموش، تغییر صدا، ورودی سیم کارت، حافظه میکرو اس دی، پورت مادون قرمز و ورودی هدت ست است. در پایین تبلت تنها پورت شارژر قرار گرفته است. قلم مخصوص تبلت هم درون یک حفره مخصوص در کنار آن قرار میگیرد و طوری ناپدید می شود که اگر تبلت را دست دوست تان بدهید، به احتمال زیاد متوجه آن نخواهد شد.


    نمایشگر


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    رزولوشن 1280 در 800 پیکسل است و شاید برای تبلتی در این سایز عالی به حساب نیاید اما از کیفیت تصویر لذت می برید. یکی مشکلاتی که در نمایشگر مشاهده کردیم کثیف شدن بود! اثر انگشت به راحتی روی آن باقی می ماند و به نظر می رسید تبلت مورد نظر ماه ها است به حمام نرفته. مشکل دیگر نمایشگر، دید کم در آفتاب بود که در این حالت واقعا چیز زیادی از نمایشگر دیده نمی شد.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]
    نمایشگر واقعا سریع کثیف می شود!



    اما در طرف دیگر علاوه بر کیفیت خوب، امکان جدیدی وجود دارد که کار با این نمایشگر را لذت بخش می کند. چیزی که قبلا برای گلکسی اس 3 نیز معرفی شده بود. دوربین جلویی تبلت نگاه شما را دنبال می کند و نمایشگر تا زمانی که به آن نگاه می کنید روشن می ماند. می توانید شب آنقدر روی این تبلت کتاب بخوانید تا به خواب بروید و بعد از آن نمایشگر خود به خود خاموش می شود. سیستم لمسی تبلت هم همانطور که از آن انتظار می رود خوب و دقیق عمل می کند و وقتی قلم را روی اپلیکیشن های ویژه ای مانند S Pen امتحان می کنید متوجه دقت اش می شوید.


    سخت افزار و بازدهی:


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    پردازشگر این تبلت Exynos چهار هسته ای سامسونگ با سرعت 1.4GHz است که هنگام کار به شما نشان می دهد با چه قدرتی کارها را انجام می دهد در اجرای انواع اپلیکیشن ها تقریبا همه چیز خوب و روان اجرا می شود. ۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت هم همراه شما است. ورودی کارت حافظه میکرو اس دی نیز وجود دارد و باطری نیز 7000mAh است. به همراه بلوتوث 4.0، وای-فای و یو اس بی هاست. وزن این تبلت نیز همانطور که گفتیم ۶۰۰ گرم است.



    قلم S







    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]


    چه چیزی گلکسی نوت 10.1 را از دیگر تبلت های ۱۰ اینچی بازار متمایز می کند؟ داشتن قلم. اگر اهل هنر و طراحی باشید قطعا این قلم چشمان شما را به سوی خودش جذب می کند.


    سامسونگ این قلم را چند بار باز طراحی کرده و حالا مانند یک مداد خوش دست در اختیار شما است. وقتی آن را از جای خود خارج می کنید منویی ظاهر می شود و اپلیکیشن های ویژه طراحی با قلم را پیشنهاد می کند.


    قلم تا حدودی مربع شکل طراحی شده تا اگر روی میز قرار گرفت به سادگی به پایین سُر نخورد و گم و گور نشود! ایده هوشمندانه ای بوده. نه؟


    وقتی با آن کار می کند واقعا تحت تاثیر دقت آن قرار می گیرید و تقریبا تجربه ای متفاوت از تمام دستگاه های لمسی که پیش از آن تجربه کرده بودیم، در اختیار قرار می دهد. هر چند در اینجا هم تاخیر در رسم خطوط دیده می شود که البته این دیگر مشکل تمام نمایشگرهای لمسی فعلی موجود است و برای رفع این تاخیر هنوز باید چند سالی صبر کنیم تا قلم های لمسی بدون تاخیر عمل کنند.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    سامسونگ می گوید این قلم می تواند ۱۰۲۴ درجه متفاوت از فشار را حس کند که نسبت به مدل قبلی که فقط ۲۵۶ درجه را شامل می شد، پیشرفت بزرگی است. هنگام طراحی، نمایشگر به خوبی تشخیص می دهد که دست شما برای تکیه روی آن قرار گرفته و مزاحم کار قلم نمی شود. بنابراین می توانید به راحتی تبلت را زیر دستتان قرار دهید و مشغول طراحی شوید.


    البته این به این معنی نیست که بتوانید از این قلم برای یادداشت برداری استفاده کنید. من شخصا استفاده از کیبرد تبلت را برای یادداشت برداری ترجیح می دهم اما وقتی موضوع طراحی و نقاشی پیش می آید این تبلت واقعا حرف های زیادی برای گفتن دارد. شما به راستی می توانید این تبلت را جایگزین استفاده از کاغذ در بسیاری موارد کنید.


    سامسونگ تعدادی اپلیکیشن هم برای استفاده بهینه از قلم در اختیار شما قرار داده است و اگر به دنبال قدرت کامل قلم S هستید باید از آنها استفاده کنید. چرا که در برخی اپلیکیشن های دیگر نتایج راضی کننده نیست و دقت لازم را در اختیار ندارید.



    کنترل از راه دور


    در جلوی این تبلت یک سنسور مادون قرمز قرار گرفته که می تواند کنترل تلویزیون شما را به دست بگیرد. سامسونگ یک اپلیکیشن مخصوص این کار هم به صورت پیشفرض روی تبلت قرار داده که به راحتی تلویزیون شما را شناسایی کرده و می توانید در حالی که روی مبل لَم داده اید و وبگردی می کنید، تلویزیون را هم کنترل کنید.




    تلفن همراه


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    می توانید سیم کارت خودتان را روی این تبلت قرار دهید و از اینترنت آن استفاده کنید. اما این تبلت کار تلفن همراه شما را هم انجام می دهد. البته احتمالا راضی نمی شوید یک تبلت ۱۰ اینچی را به عنوان تلفن استفاده کنید. به هر حال اگر کسی با شما تماس گرفت می توانید از طریق میکروفن و اسپیکرهای خود تبلت پاسخ اش را بدهید.


    خود سامسونگ هم یک هدست مجهز به میکروفن همراه تبلت ارایه کرده. اما تست های ما در هر دو حالت نشان داد که کیفیت صدای ارسالی خوب نیست. شما صدای دوست تان را از آن طرف خط با کیفیتی عالی می شنوید. اما آنها می گویند صدای شما از ته چاه می آید! بنابراین اگر می خواهید از این تبلت به عنوان تلفن هم استفاده کنید باید به فکر یک هدست بلوتوث باشید و روی میکروفن آن حساب باز نکنید.



    سیستم عامل: اندروید 4.0


    دلمان می خواست این تبلت را با اندروید جیلی بیلی ببینیم اما فعلا باید با بستنی حصیری بسازیم. هر چند آپدیت تا چند وقت دیگر از راه می رسد. سیستم عامل کاملا روان و سریع کار می کند و به لطف پردازشگر قدرتمند، اثری از کندی در آن نمی بینید. خوشبختانه به صورت پیشفرض کیبرد فارسی هم روی آن قرار داشت.


    رابط کاربری این تبلت TouchWiz سامسونگ است و کار با آن بسیار ساده است. سامسونگ بهینه سازی های کوچک زیادی را در این سیستم عامل انجام داده تا کاملا برای گلکسی نوت 10.1 آماده شود. شاید به همین دلیل است که باید کمی صبر کرد تا اندروید 4.1 برای آن از راه برسد.



    دو پنجره


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    سامسونگ امکان جالبی به این تبلت اضافه کرده که می توانید دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر اجرا کنید. در این حالت نمایشگر به دو قسمت تقسیم شده و می توانید برای مثال در یک طرف وبگردی کنید و در طرف دیگر به یادداشت برداری بپردازید.


    البته این امکان محدودیت هایی دارد. در واقع این امکان فقط برای چند اپلیکیشن از پیش تعیین شده قابل استفاده است و نمی توانید همه اپلیکیشن ها را در وضعیت «دو پنجره ای» اجرا کنید. پیش از آزمایش این سوال برای ما وجود داشت که آیا این تبلت واقعا می تواند دو اپلکیشن را در کنار هم اجرا کند؟ نتیجه نشان داد که پاسخ مثبت است. می توانید در یک طرف نمایشگر فیلم ببینید و در طرف دیگر نارنجی بخوانید. تبلت تقریبا به خوبی کارش را انجام می دهد.


    دوربین:


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    یک دوربین ۵ مگاپیکسلی روی گلکسی نوت 10.1 پیدا می کنید. نباید از دوربین تبلت ها انتظار زیادی داشته باشید. تصاویر با کیفیت متوسط و نه چندان شفاف هستند. دوربین بیشتر به درد عکس های فوری می خورد که لازم است صحنه ای را ثبت کنید یا می خواهید چیزی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در جلو هم یک دوربین ۱.۹ مگاپیکسلی قرار دارد.



    باطری:


    باطری این تبلت کاملا راضی کننده است. برای پخش ویدیو حدود ۱۰ ساعت کار می کند اما در استفاده روزانه واقعا عالی عمل می کند. شاید بتوان گفت با استفاده متوسط، نیاز به شارژ هر دو روز یک بار خواهد بود و گاهی بیشتر هم برایتان کار می کند.




    نتیجه گیری:




    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    تبلتی بزرگ، با سخت افزار قدرتمند، شکل ظاهری نه چندان زیبا و کارایی های ویژه. این تبلت عموم کاربران را هدف نگرفته و قصد دارد تا محصولی خاص باشد برای افراد خاص. اگر خودتان را جزو این دسته می دانید، می توانید سراغ این محصول متفاوت بروید.


    گلکسی نوت 10.1 در حال حاضر با قیمت ۱۵۵۰۰۰۰ تومان به فروش می رسد.




    منبع : narenji




  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •