مبلغی انتخاب کنید :




×
بررسي تخصصي گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 5
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 5

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    June 2014
    عنوان کاربر
    عضو انجمن
    شماره عضويت
    137422
    نوشته ها
    10
    می پسندم
    0
    سپاس از شما
    12 بار در 9 پست
    كشور
    Aaland
    موبايل
    Acer-IconiaTab-A500
    موبايل
    Acer-IconiaTab-A500
    اپراتور
    Albania
    میزان اعتبار کاربر
    0 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    0 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    0

    گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 5

    هر بار که شمارة بعد از حرف S در گروه Samsung Galaxy بالاتر میرود، جهان خود را برای مجموعه ای از دستاوردهای اعجاب آور آماده میکند. خط تولید آن در برابر iPhone قد علم کرده است و Android را به بالاترین سطح ممکن برده است. ماه گذشته آخرین نسخه آن بیرون آمد و عدد 5 در پی اثبات ارزش‌های این گوشی است.
    بروز رسانی ها در همه جنبه ها انجام شده اند: تراشه سریع‌تر ، صفحه نمایش بزرگ‌تر، دو سنسور جالب توجه جدید (کنترلگر ضربان قلب و اسکن اثر انگشت)، و یک دوربین کاملاً بهبود یافته در بالا. موضوع طراحی نیز در S5 دست‌کاری شده است و نوعی پردازش جدید برای آن به کار رفته است، و حتی بهتر از چیزی شده است که در Galaxy Note 3 داشت و بسیار درخور توجه بود.
    ضبط ویدئو با 4K انجام می‌شود و باطری بهتر شده است- و این فهرست همچنان ادامه دارد. ما تلاش کرده‌ایم که Galaxy S5 را به صورت زیر خلاصه کنیم:
    ویژگی‌های کلیدی:

    • GSM/GPRS/EDGE چهار باند؛ 3G چهار باند به همراه HSPA; LTE
    • صفحه نمایش لمسی 5.1" 16M-color 1080p Super AMOLED؛ کف حالت Adobe RGB
    • Android OS v4.4 KitKat با TouchWiz UI
    • تراشه 2.5 GHz Krait 400 CPU, Adreno 330 GPU; Qualcomm Snapdragon 801چهار هسته ای
    • 2GB RAM
    • دوربین 16 MP ISOCELL با اتوفوکوس تشخیص فاز، سنسور 1/2.6" 16:9 به همراه فلش LED
    • ضبط ویدئو 2160p در 30fps، 1080p در 60fps، و 720p در 120fps
    • دوربین جلو 2 MP، ضبط ویدئو 1080p
    • تقویت کننده دانلودWi-Fi a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct and DLNA,
    • GPS با A-GPS, GLONASS
    • 16GB/32GB حافظه داخلی
    • اسلات کارت microSD
    • گواهی‌نامه IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و غبار
    • اسکن اثر انگشت با پشتیبانی از پرداخت‌های PayPal و حالت دسترسی اختصاصی
    • پورت microUSB 3.0 با میزبان USB و MHL 2.0، انطباقی پذیری Backwards با microUSB 2.0
    • Bluetooth v4.0
    • NFC
    • پورت IR برای عملکرد کنترل از راه دور
    • جای فیش استاندارد 3.5 mm
    • شتاب سنج و سنسور مجاورت
    • کنترل ضربان قلب
    • سنساره حالت IR برای حرکات هوایی
    • حرکات هوشمند: توقف هوشمند، ایست هوشمند
    • از میان بردن نویز به صورت فعال با یک میکروفون اختصاصی
    • باطری 2,800mAh

    معایب اصلی:

    • عدم وجود OIS و یا کلید اختصاصی دوربین
    • اسپیکر منفرد قرار گرفته در عقب
    • پشتیبانی ضعیف از کدک ویدئو

    این فهرستی است که در هر بخش می‌تواند گسترش پیدا کند، اما تجربه به ما نشان داده است که هر گوشی هوشمند چیزی بیش از مجموعه قطعات آن است. هنگامی که شما در حال کار با یک دستگاه برتر مانند Galaxy S5 هستید، همواره خواهان طراحی بهینه و نرم‌افزاری فوق‌العاده می‌پاشید.
    این دستگاه به شما کمک می‌کند که کارهای خود را به‌راحتی انجام دهید و مهارت‌هایی دارد که شاید در این سطح نیز در جای دیگری یافت نشوند. Samsung Galaxy S5 نامی است که تضمین کننده توجه بالا و ویژگی‌های جامع و فراوانی می‌باشد که هر کسی دوست دارد آن‌ها را امتحان کند. اما پرسشی که در اینجا مطرح است آن است که آیا این ویژگی‌ها می‌توانند شما را قانع کنند که پول ارزشمند خود را برای آن‌ها بپردازید یا خیر.
    آیا دوربین بزرگ‌تر جدید و اتوفوکوس تشخیص حالت نوین به کار گرفته شده، تفاوتی با نسل قبل ایجاد کرده‌اند؟ آیا باطری بزرگتر می‌تواند پاسخ‌گوی صفحه بزرگ‌تر و سرعت بالاتر پردازشگر باشد؟ و اینکه آیا پردازش به‌کارگرفته شده در سطح خارجی جلوه خوبی را به گوشی در میان افراد می‌بخشد علامت سنباده این پرسش‌ها در اینجا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند؛ و طبق معمول ما ابتدا به بررسی ظاهر فیزیکی دستگاه می‌پردازیم.
    صادقانه باید بگوییم که عکس‌هایی که ابتدا از این گوشی در روزنامه‌ها دیدیم، شاهکار نبودند. ما کاملاً چرم مصنوعی به‌کارگرفته شده در قسمت پشت Galaxy Note 3 را دوست داشتیم و انتظار داشتیم که Galaxy S5 نیز از آن بهره ببرد. جالب آنکه آخرین گوشی Samsung از نظر ظاهری از فبلت نیز بهتر به نظر می‌رسد. قسمت سوراخ دار پشتی به‌خودی‌خود بسیار جلوه می‌کند و در نوع خود نوین است، و یک کاراکتر را به گوشی می‌افزاید که برای دستگاهی که انتظار می‌رود در بازار بهترین باشد، بسیار مهم است.
    Samsung انتقادات زیادی را در سال‌های گذشته در مورد طراحی نه‌چندان جذاب خود دریافت کرده بود، اما مسلماً از نیمه دوم سال قبل، مسائل زیادی تغییر کرده‌اند و Galaxy S5 کاملاً تأییدی است بر این مسئله . کره‌ای‌ها یک درپوش را روی پورت microUSB 3.0 گذاشتند تا سوراخ بزرگ آن را بپوشانند- سوراخی که اثر زیادی روی جلوه دستگاه گذاشته بود.
    کیفیت ساخت فوق‌العاده است-علی‌رغم در اختیار داشتن یک درپوش پشتی قابل جداسازی، اما Samsung Galaxy S5 کاملاً مستحکم به نظر می‌رسد و هیچ سروصدای اضافی از باکس آن خارج نمی‌شود. همچنین گواهی‌نامه IP67 نیز باعث نشده است که دستگاه حس پلاستیکی به شما بدهد؛ و در نتیجه، نمره بالایی به دستگاه اختصاص می‌یابد.
    تنها مشکل در اینجا آن است که طرح جدید و مواد انتخابی نمی‌توانند سطح چسبندگی Galaxy Note 3 را به شما بدهند. Samsung Galaxy S5 به‌راحتی در دست جای می‌گیرد اما نسبت به فبلت اشاره شده، کمی لغزنده تر است.
    کنترلگر ها
    در نگاه اول، طرح کنترلگر های Samsung Galaxy S5 چندان متفاوت از Galaxy S4 نیست. کلید منوی مطرح شده با یک دکمه سوییچ وظایف اختصاصی در سمت چپ کلید home جایگزین شده است - تنها تفاوت همین است.
    با این حال، چند مورد جدی مشاهده می‌شوند که هدف آن‌ها ارتقای نقاط فروش کلیدی برای این گوشی هوشمند بوده است. مورد اول سنسور از اثر انگشت است که در دکمه home قرار دارد- درست همانند iPhone 5. بااین‌حال طریقه عملکرد آن کمی متفاوت و نزدیک به راهکار مورد استفاده در HTC One Max است- شما باید انگشت خود را روی کلید بلغزانید و نه اینکه آن را روی آن قرار دهید.
    از نظر ما عملکرد Apple سریع‌تر و عقلانی تر بود، هرچند که برخی از کاربران با مشکلاتی از نظر دقت کارکرد مواجه شده بودند. دقت Galaxy S5 در این زمینه فوق‌العاده به نظر می‌رسد، هرچند که ما زمان کافی برای تصمیم‌گیری در خصوص عملکرد طولانی‌مدت آن نداشتیم.
    تا سه انگشت را می‌توان برای باز کردن قفل و تأیید پرداخت از طریق برنامة کاربردی PayPal مورد استفاده قرار داد. در زمان انتشار این گوشی، شما تنها می‌توانید این فعالیت را در 26 بازار انجام دهید-که شامل ایالات متحده، انگلستان، ایرلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک ، هلند، لوکزامبورگ، اسپانیا، پرتغال، استرالیا، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد، سوییس، لهستان، ترکیه، برزیل، آرژانتین، مکزیک، روسیه، استرالیا، سنگاپور و هنگ‌کنگ می‌باشند.
    شما می‌توانید همچنین از اثر انگشت خود برای خدمات سامسونگ نیز استفاده کنید، اما هنوز پشتیبانی برای پرداخت‌های خدمات گوگل اضافه نشده است.
    یکی از ویژگی‌های جالب توجه سنسور اثر انگشت، حالت اختصاصی ویژه آن است که به شما امکان می‌دهد از محتویات قرار گرفته در دستگاه خود محافظت کنید، و آن ها را تنها در صورتی قابل دسترسی نمایید که با اثر انگشت باز شده باشند. این بدان معناست که شما می‌توانید به راحتی گوشی خود را در اختیار دوستان، همکاران و فرزندان خود قرار دهید بدون آنکه نگران از دست رفتن اطلاعات مهم خود باشید.
    ابتکار جالب دیگر Samsung Galaxy S5 نرخ ضربان قلب است که در پشت فلش LED در قسمت پشت گوشی قرار گرفته است. برای استفاده از آن شما باید گوشی را به حالت معمولی بگیرید و یکی از انگشتان خود را روی سنسور قرار دهید و آن را برای چند ثانیه ثابت نگه دارید. این سنسور در اغلب موارد خوب عمل می‌کند، هرچند که گاهی نتوانست هیچ پالسی دریافت کند.
    ضربان سنج در برنامة کاربردی S Health قرار دارد و هدف آن کمک به تنظیم شرایط فیزیکی شماست. نکته اصلی، محل قرارگیری سنسور به این حقیقت که شما باید انگشت خود را کاملاً ثابت نگه دارید می‌باشد؛ زیرا این مسائل باعث می‌شوند که شما نتوانید از آن در طی ورزش استفاده کنید، و در خارج از شرایط ورزشی نیز شاید چندان انگیزه‌ای برای استفاده از آن وجود نداشته باشد.
    شاید سامسونگ از آن برای تبلیغ محصول جدید خود Gear استفاده کرده باشد، که باز هم ضربان قلب را کنترل می‌کند اما به روشی بسیار ساده‌تر. با این حال روی Galaxy S5 از نظر ما نمی‌توان چندان کاربردهای زیادی برای آن یافت.
    بروز رسانی آخر Galaxy S5 مربوط است به پورت microUSB 3.0. سامسونگ تنها تولیدکننده است که در حال حاضر به نسخه سوم رو آورده است، و این سومین دستگاه این کمپانی است که از آن استفاده می‌کند-پس از فبلت Note 3 و تبلت Note Pro 12.2. نسخه microUSB 3.0 می‌تواند انتقال سریع‌تر داده‌ها را امکان‌پذیر ساخت و در عین حال انطباق پذیری معکوس داشته باشد تا شما بتوانید و هنگامی که سرعت چندان مهم نیست، از کابل‌های قدیمی خود نیز استفاده کنید. همچنین میزبان USB برای TV-out از طریق MHL نیز وجود دارد.
    نکتة منفی در اینجا آن است که پورت جدید بسیار بزرگ‌تر است، و پین های بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارد، و یک حفره را روی سطح دستگاه پدید می‌آورد. Samsung از طریق قرار دادن یک پوشش محافظ روی آن، مشکل را برطرف کرده است هرچند که دسترسی به آن سخت‌تر شده است. این حقیقت که این گوشی هوشمند باید گواهی‌نامه IP67 را دریافت می‌کرد، در تضمین استفاده از این روکش اهمیت زیادی داشته است.
    نمایشگر فوق‌العاده‌ای که بهتر نیز شده است
    در نگاه اول، به نظر می‌رسد که Samsung Galaxy S5 اولین دستگاه سامسونگ است که بروز رسانی یه عمده‌ای روی صفحه نمایش آن انجام نشده است. یک صفحه نمایش 5.1" Super AMOLED با رزولوشن و 1080p و تراکم 432ppi تا حد زیادی همانند پانل 5" 1080p Super AMOLED مورد استفاده در Galaxy S4 به نظر می‌رسد.
    اما این تنها نیمی از داستان است- درحالی‌که صفحه Galaxy S5 دارای وضوحی برابر با دستگاه قبلی است (شما نمی‌توانید از این نظر تفاوتی بین آن‌ها مشاهده کنید)، اما پانل آن کاملاً از نو طراحی شده است. روشنایی آن بالاتر و نور پس‌زمینه پربازده تر هستند و انعکاس پذیری کمتری در آن مشاهده می‌شود، بدان معنا که کنتراست آن حتی در صورت وجود منابع نور خارجی نیز بالاتر است.
    نمایش رنگ‌ها نیز مورد بازبینی قرار گرفته است و در اینجا حالت Cinema می‌تواند رنگ‌هایی زنده را به شما بدهد که در هیچ یک از گوشی‌های هوشمند دیگر مشاهده نمی‌شود. توجه داشته باشید که Galaxy S4 حتی نمی‌توانست به نسخة جدیدتر نزدیک شود، اما Galaxy S5 باعث می‌شود استدلالاتی ‌مانند « LCD رنگ‌های طبیعی‌تری را نشان می‌دهد» کاملاً پوچ باشند. همچنین، همانند حالت معمول، اگر شما بخواهید عکس‌هایتان به جای دقت بالا دارای وضوح بیشتری باشند، می‌توانید از رنگ‌های اشباع شده تر استفاده کنید.
    این بدان معناست که سامسونگ یک نمایشگر فوق‌العاده را گرفته است و آن را به بهترین نمایشگر بازار تبدیل کرده است. درست است که برخلاف اغلب رقبا این کمپانی هنوز از یک ماتریس PenTile بهره می‌گیرد و نه یک ماتریس RGB متداول، اما پیکربندی الماسی معرفی شده در سال گذشته اطمینان حاصل می‌کند که با در اختیار داشتن تراکم پیکسل بالاتر از 400ppi هیچ نقصی در تصویر مشاهده نشود. شما تنها می‌توانید این تفاوت‌ها را در صورتی مشاهده کنید که دو پانل را در کنار هم بگذارید و از نزدیک‌ترین فاصله ممکن به آن‌ها نگاه کنید- کاری که به‌ندرت انجام می‌شود. آزمایش ما تأیید دیگری بود مبنی بر افزایش روشنایی پانل جدید. نکته تعجب‌آور آنکه قابلیت خوانایی در زیر نور آفتاب، که البته فوق‌العاده بود، تنها کمی بهتر از چیزی بود که در Galaxy S4 مشاهده کرده بودیم. ما انتظار داشتیم که قابلیت‌های آن به حداکثر نمره ممکن نزدیک شوند اما Galaxy S5 کمی از آن پایین‌تر قرار گرفت.
    عمر باطری
    صفحه نمایش Galaxy S5 چندان بزرگ از نسل گذشته خود نیست ((5.1″ vs. 5″، اما روشن‌تر است. تراشه Snapdragon 801 نسبت به Snapdragon 600 مورد استفاده در سال گذشته، عملکرد پر بازده تری دارد، اما نگرانی ما آن است که این مسائل باعث افزایش مصرف توان شود. آیا باتری‌ بزرگ‌تر به کار گرفته شده (2,800mAh در نسل جدید در مقابل 2,600mAh در نسل قبلی) می‌تواند این موضوع را جبران کند؟
    سامسونگ یک حالت جدید صرفه‌جویی توان Ultra Power Saving را اضافه کرده است که اغلب کارکردها را غیر فعال می‌سازد و یک صفحه ساده سیاه و سفید را به شما نمایش می‌دهد. با این حال این موارد در خارج از دامنة آزمایش طول عمر باطری ما قرار می‌گیرند، زیرا آن‌ها قابلیت‌های گوشی را به شدت کاهش می‌دهند و عموماً تنها برای استفاده‌های اضطراری هستند.
    با این حال، همان طور که مشخص است، Galaxy نیازی به این حیله‌گری ها برای ارائه یک طول عمر باطری مناسب نداشته است- این گوشی دارای زمان درخور توجه 72 ساعت بود که با فاصله زیاد، نسل قبل خود را شکست می‌دهد. در آزمون‌های منفرد، دستگاه جدید سامسونگ توانست Galaxy S4 را با زمان سه ساعت مکالمه و دو ساعت مرورگر وب بیشتر شکست دهد، اما از نظر نمایش ویدئو، یک ساعت ضعیف‌تر بود. با این حال، توجه به اینکه صفحه نمایش تا 50% روشن‌تر شده است، این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ بازدهی آن را تا حد زیادی بالا برده است.
    معیارهای ساختگی
    Samsung Galaxy S5 مبتنی است بر تراشه Qualcomm Snapdragon 801 (MSM8974AC). در اینجا باید به شفاف‌سازی را ارائه کنیم زیرا همه تراشه‌های 801 ساخته شده، یکسان نیستند. MSM8974 در حقیقت تراشه مبنای Snapdragon 800 است، در حالی که MSM8974AB دارای سرعت بالاتر از GPU می‌باشد و برچسب Snapdragon 801 را به خود گرفته است.
    MSM8974AC یک مرحله فراتر رفته است و دارای سرعت بالاتر CPU نیز می‌باشد. نکته مورد توجه دیگر آن که در نرم‌افزار KitKat، Samsung تشخیص معیار و overclocking را برداشته است، و در نتیجه اگر Galaxy S5 نمیتواند Galaxy Note 3 را شکست دهد، بدان دلیل است که در حال نشان دادن بازدهی واقعی خود است.
    جالب است که معیار Benchmark Pi تفاوت زیادی را بین S4 و S5 به ما نشان نمی‌دهد. ما تصور می‌کنیم که این بدان دلیل است که معیار ما قدیمی است، چرا که Linpack و Geekbench 3 بهسازی‌های قابل توجهی را نشان می‌دهند. به طور خاص، Geekbench میتواند Galaxy S5 را در صدر قرار دهد، در حالی که Linpack آن را در سطح دستگاه‌های Snapdragon 800 نشان می‌دهد.
    معیارهای ترکیبی- Quadrant و AnTuTu 4 - نشان‌دهنده اطمینان بیشتری به Galaxy S5 هستند. Quadrant برتری قابل توجهی را به دستگاه جدید سامسونگ نسبت به رقیب S800 آن نشان می‌دهد، و تقریباً همانند HTC One (M8) است.
    در خصوص معیارهای خارج از صفحه، سرعت بالای Adreno 330 جدید آن را به صدر می‌برد، اما رزولوشن صفحه باید مد نظر قرار گیرد.
    دستگاه‌های دارای رزولوشن پایین (حدود 720p )، مانند Xperia Z1 Compact و iPhone 5s در بالا قرار می‌گیرند، اما در سطح 1080p، تنها رقیب Galaxy S5 میتواند HTC One (M8) در دسته GFXBench باشد. Epic Citadel آن را کمی پایین‌تر قرار می‌دهد، هرچند که این میزان در حدود دو در صد است.
    سامسونگ همچنین مرورگر Android را نیز مورد دست‌کاری قرارداده است، و این موضوع به‌روشنی در معیارهای وب مشخص است. Samsung Galaxy S5 با Apple iPhone 5s دست به گریبان است. دستگاه‌های Apple از مدت‌ها پیش استانداردی را در عملکرد وب تعریف کرده‌اند، اما رزولوشن صفحه آن‌ها نقش مهمی را در BrowserMark 2 ایفا می‌کند و Galaxy S5 صفحات وب را با یک رزولوشن حدود دو برابر نمایش می‌دهد.
    به ترتیب آیا تراشه جدید را می‌توان بهتر از تراشه Galaxy S4 دانست؟ در حقیقت باید گفت که Galaxy S5 در همه حوزه‌ها سریعتر از نظر قبلی خود است. عملکرد آن در بازی ها تغییر شگرفی را نشان می‌دهد-دستگاه جدید دارای مزایای قابل توجهی نسبت به نسل قبلی است، که همگی امکان استفاده از بازی‌های پیشرفته‌تری را فراهم می‌کنند. به‌طورکلی، بازدهی نیز تقویت شده است، هرچند که شما نمی‌توانید آن را در کاربردهای روزمره متوجه شوید. با این حال اگر شما دو برنامه سنگین‌تر داشته باشید، می‌بینید که Galaxy S5 آن‌ها را به‌راحتی در حالت «چند پنجره‌ای» بدون لحظه‌ای تأخیر باز می‌کند.
    دوربین بهینه‌سازی شده 16MP
    Samsung Galaxy S5 دارای یک دوربین 16MP است و در حال حاضر تنها گوشی است که از یک سنسور ISOCELL استفاده می‌نماید. این سنسور دارای اندازه 1/2.6" است. برای مقایسه باید گفت که سنسور Lumia 1520 / 929 Icon دارای اندازه 1/2.5" و Sony Xperia Z2 دارای اندازه 1/2.3" هستند.
    نکته مثبت دیگر آن که این یک سنسور 16:9 است و در نتیجه عکس‌های همان صفحه از کل سنسور استفاده می‌کنند، در حالی که دوربین Galaxy S4 در حدود 4MP را به دلیل cropping از دست می‌دهد. اتوفوکوس تشخیص فاز امکان قفل زوم بسیار سریع را فراهم می‌کند و بنا بر آزمایشات ما سریع‌تر و دقیق‌تر از HTC One و iPhone 5s است.
    اینترفیس آن دارای طراحی تا حدی متفاوت است و به اینترفیس های کاربری کلاسیک دوربین‌ها نزدیک‌تر است. ستونی از میان بر‌ها در سمت چپ مشاهده می‌شوند و دو ستون میانی، قابل گزینش (سفارشی کردن) هستند. همه تنظیمات در شبکه‌ای از میان گروه‌ها جمع‌آوری شده‌اند تا شما بتوانید به راحتی به همه چیز دست پیدا کنید.
    دکمه Mode نیز ساده‌سازی شده است، این تنها یک فهرست کابل پیمایش در پایین است. چندین آپشن در Shot & more گنجانده شده‌اند- Best photo، Best face، Drama shot، Eraser و Panning shot. یک حالت جدی به کار گرفته شده، حالت Virtual tour shot است که مشابه پاناروما می‌باشد اما شما می‌توانید در آن به جلو بروید، به چپ یا راست بروید و در کل کمی جابه‌جا شوید. نتیجه آن، یک حالت انیمیشن از حرکت دوربین است، گوشی حتی می‌تواند نقشه‌ای را براساس مسیر حرکت شما ایجاد کند. حالت‌های بیشتر را نیز می‌توانید دانلود کنید. فوکوس (زوم) گزینشی یک حالت جدید جالب توجه دیگر است که دو عکس را می‌گیرد و آن‌ها را پردازش می‌کند به گونه‌ای که شما می‌توانید یک close-up را عکس‌برداری کنید و پس زمینه را محو کنید یا بالعکس. آپشن سوم در زوم، «همه چیز» است. در اینجا مشخص می‌کنید که این آپشن ها چگونه کار کنند. پردازش فوق‌العاده نیست، اما نکته مثبت آن است که این حالت بسیار سریع عمل می‌کند.
    خلاصه ای در مورد Virtual tour و Selective focus- آن‌ها می‌توانند یک فایل منفرد JPG را ایجاد کنند که به‌راحتی قابل اشتراک گذاری است. در هنگام مشاهده، آن‌ها به صورت یک عکس منفرد به نظر می‌رسند، اما شما باید یک ابزار انطباق پذیر با Galaxy داشته باشید تا کارکردهای مضاعف را مشاهده کنید. در نتیجه، اندازه این فایل‌ها نیز بسیار بزرگ است.
    ما دوست داشتیم سامسونگ یک آپشن را برای «صادر کردند» virtual tours به صورت ویدئو فراهم می‌کرد تا اشتراک گذاری آن‌ها آسان‌تر شود.
    کیفیت عکس
    ما یک آزمایش عکس‌برداری را با استفاده از Samsung Galaxy S5 و بسیاری از گوشی‌های دیگر انجام دادیم. از نظر کیفیت عکس‌های ثابت، ما آن را در برابر LG G Pro 2، Nokia Lumia 1520 و Sony Xperia Z1 Compact آزمایش کردیم.
    ما از crop های 100% بهره گرفتیم و پس از آن‌ها شما می‌توانید عکس‌های دارای رزولوشن کامل را مشاهده کنید.
    Crop اول مربوط به بافت خارجی یک ساختمان بود. Samsung Galaxy S5 اکثر بخش‌های بافت را گرفت، هرچند که وضوح آن را بیش از حد زیاد کرد. Nokia Lumia 1520 در مرتبه دوم قرار می‌گرفت و جزئیات زیاد و حداقل پردازش را به دست می‌داد. LG G Pro 2 نیز عملکرد خوبی داشت. عکس Sony Xperia Z1 Compact دارای نویز بالایی بود، که نباید آن را با جزییات اشتباه گرفت. هر یک از این گوشی ها در مورد تعادل رنگ سفید (white balance) راه خود را میروند.
    Crop دوم روی جزییات راه دور تأکید می‌کند و Galaxy S5 دراین‌میان باز هم در رأس قرار می‌گیرد- عکس یک سند مکتوب و عکس شاخ و برگ‌ها کاملاً واضح به نظر می‌رسند، اما رنگ‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند و باز هم می‌توان نظر را مشاهده کرد. در اینجا، LG G Pro 2 نسبت به Nokia جزئیات بیشتر را نمایش می‌داد. باز هم دوربین Sony نویز زیادی دارد، اما این بار از نظر جزییات بهتر عمل کرد، و تقریباً از این جنبه با Galaxy S5 همخوانی داشت.
    ما تمایل داشتیم بدانیم چگونه به کارگیری نسبت تصاویر 16:9 بر میدان دید دوربین Galaxy S5 اثرگذار بوده است. این میدان دید همانند Xperia Z1 Compact است، هرچند که دارای یک مزیت عمودی است. در صورتی که شما از یک حالت 16:9 (مانند Superior auto)استفاده نکنید، هر دو آن‌ها یکسان هستند.
    ما همچنین بررسی کردیم که این گوشی‌ها در نور کم چگونه عمل می‌کنند. تکنولوژی ISOCELL برای کاهش نویز در تاریکی به کار گرفته شده است، پس ببینیم که کارکرد آن در برابر Lumia 1520 و حالت Superior auto در Xperia Z1 Compact چگونه است.
    دسته اول از عکس‌ها بدون فلش گرفته شدند. در اینجا سنسور بزرگتر دوربین Nokia دارای مزایای زیادی است و به کاهش نویز از میزان بالای ISO (640) کمک کند. پایدار سازی نوری عکس به باز ماندن طولانی‌مدت تر شاتر کمک می‌نماید (1/24s). Samsung Galaxy S5 در اینجا نیز کارکرد خوبی را با سرعت بالاتر شاتر (1/33s) و مقدار پایین تر ISO (320) دارد. عدم وجود OIS باعث کاهش زمان نوردهی می‌شود. این مسئله به LG G Pro 2 (که در مورد آن به سرعت شاتر(1/16s) و ISO (200) امیدوار بودیم) کمکی نکرد. با توجه به این مسئله، Sony Xperia Z1 Compact عملکرد ضعیفتر پیشین خود (1/16s, ISO 64) را جبران کند. ما فلش را فعال کردیم و یک‌سری عکس های جدید گرفتیم. فلش به Galaxy S5 امکانات تنظیمات ISO را در صورت مشابه شاتر نصف کند، و این موضوع جزئیات بیشتر را به ما داد. فلش های توانمند تر Lumia 1520 و LG G Pro 2 منجربه بهسازی قابل توجه آن‌ها شد به طوری که Nokia در این زمینه در صدر قرار گرفت. فلش ضعیف Sony Xperia Z1 Compact چندان کاری برای آن نکرد.
    در اینجا عکس‌های Galaxy S5 برای راحتی کار در یک جا جمع شده اند.
    Samsung Galaxy S5 دارای HDR نیز می‌باشد. تکنولوژی ISOCELL باعث افزایش دامنه دینامیک می‌شود، اما حالت اختصاصی همه چیز را بیشتر به جلو می‌برد. Samsung از بهترین HDR ها سود می‌برد و S5 نیز از این قاعده مستثنی نیست.
    این گوشی می‌تواند جزئیات را در نور و سایه افزایش دهد و به راحتی مصنوعاتی ‌مانند «شبه ها» را از میان ببرد. اثر آن برای ذائقه ما بیش از حد قوی است (HDR همیشه کنتراست را کاهش می‌دهد)، اما به‌طور کلی کارکرد خوبی دارد.
    Galaxy همچنین می‌تواند پاناروماهای دارای رزولوشن بسیار بالایی را بگیرد. Samsung Galaxy S5 از عکس‌های 60MP استفاده می‌کند و سطح جزئیات آن خیره کننده است. سطح مرزی عکس‌ها نیز بسیار دقیق است.
    به‌طور خلاصه، دوربین Galaxy S5 از همه جنبه‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند. عکس‌های گرفته شده در روز دارای سطح جزئیات درخوری هستند، در حالی که پردازش کمی بیش از حد است، اما شما آن را نمی‌بینید مگر آن که عکس‌ها را در حالت 100% مشاهده کنید.
    برای عکس‌های گرفته شده در شرایط کم نور، Galaxy S5 یک سطح میانی دارد؛ آن را نمی‌توان به خوبی Lumia 1520 دانست اما عکس‌های بسیار مناسبی را می‌توان با آن گرفت.
    در نهایت، باید گفت که حالت‌های اضافی مورد استفاده، کارکرد خوبی با HDR و panoramaی دارای رزولوشن بالا دارند.
    مقایسه کیفیت عکس
    دوربین Galaxy S5 عکس‌های فوق‌العاده‌ای را با دوربین 16MP خود می‌گیرد- برای مقایسه دستگاه‌های مورد آزمایش، روی لینک مربوطه کلیک کنید.
    کیفیت فوق‌العاده ویدئو
    Samsung Galaxy S5 قادر است ویدئو های 2160p را در 30fps (در این حالت، برخی از ویژگی‌ها غیرفعال هستند)، 1080p در 30fps و 60fps بگیرد. همچنین یک حالت اسلوموشن 120fps نیز در 720p وجود دارد. ویدئو ها به صورت فایل‌های MP4 ذخیره می‌شوند و نرخ بیت آن‌ها بسته به حالت فیلم‌برداری، متفاوت است. ویدئو های 1080p @ 30fps همچنان در 17Mpbs گرفته می‌شوند، حالت 60fps تا 28Mbps بالا می‌رود، درحالی‌که ویدئو های 2160p در رقم فوق العاده 48Mbps قرار دارند. این به معنای افزایش حجم یک ویدئو کوتاه 30 ثانیه‌ای تا 180MB می‌باشد-اگر می‌خواهید ویدئو خود را بعدأ به اشتراک بگذارید، مراقب این مسئله باشید.
    در هر حالت، صدا بصورت استریو در 128Kbps و با نرخ نمونه‌گیری 48kHz ضبط می‌شود. دوربین ویدئو همانند دوربین عکس‌برداری، دارای حالت‌های تخیلی نیست، اما dual shot در دسترس است و می‌توانید ویدئو هایی با محدودیت زمانی بگیرید. ویدئو های دارای محدودیت زمانی می‌توانند تا 8x سریع شوند، به طوری که رزولوشن و سرعت فریم در 1080p @ 30fps باقی می‌مانند (محدودیت زمانی در حقیقت نیازمند توان پردازش کمتری نسبت به ویدئو معمولی است).
    Touch focus پیش از ضبط ویدئو و در طی آن در دسترس است و شما می‌توانید در صورتی که بخواهید به continuous autofocus نیز بازگردید. همچنین یک زوم دیجیتال نیز تا 4x در دسترس خواهد بود و کیفیت حتی در سطوح بالا نیز بسیار خوب است.
    گرفتن ویدئو با Samsung Galaxy S5 سطح جزئیات بسیار مناسبی را به شما می‌دهد، بخصوص اگر شما در 2160p فیلم‌برداری کنید. سطح نویز پایین است، دقت سنگ‌ها بالا است و رگه هایی نیز از پردازش متعاقب مشاهده می‌شود (برخلاف دوربین عکس‌برداری).
    همین مسئله برای حالت ویدئو 1080p نیز وجود دارد-روشن است که شما سطح جزئیات مشابهی را نمی‌گیرید، اما اندازه فایل بسیار کوچک خواهد بود و انطباق پذیری بهتر (بسیاری از کامپیوترها نمی‌توانند 2160p را حتی به خوبی اجرا کنند- بخصوص اگر آن را در قالب Flash قرار دهید) به ما القا می‌کند که این حالت بیش از همه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ما Xperia Z1 Compact را با Galaxy Note 3 تعویض کردیم و cropهایی از ویدئوهای 2160p را گرفتیم – بجز Lumia 1520 که تنها با کیفیت 1080p فیلم‌برداری می‌کند.
    در اینجا Galaxy S5 کاملاً در جلوی Galaxy Note 3 قرار می‌گیرد. سطح جزئیات یکسان است، و برتری تا حدی با S5 می‌باشد. اما در حقیقت، تفاوت بیشتر است زیرا Galaxy S5 دارای میدان دید بزرگ‌تر است.
    میدان دید LG G Pro 2 کمی بهتر از Note 3 است اما عکس آن کمی نرم بنظر می‌رسد.
    کلام آخر
    Samsung Galaxy S5 نظرات را در همان زمان انتشار به خود جلب کرد- این مسئله برای دستگاهی با این همه مشخصات برتر، طبیعی است.
    پرسش آن است که آیا این دستگاه توانسته است منتقدین را قانع کند یا آنکه صرفاً یک مد جدید است؟
    مطمئناً ما با کسانی که طراحی آن را زشت و غیر خلاقانه می‌نامند، موافق نیستیم. برعکس این زیباترین Galaxy S است که و حال وجود داشته است و چیزی است که متفاوت از همه موارد دیگر در بازار به نظر می‌رسد. به هر ترتیب این مسئله به سلیقة شما بستگی دارد و ممکن است همه از چرم سوراخ دار به‌کارگرفته شده در پشت کاملاً راضی نباشند، اما هیچ کس نخواهد گفت که کیفیت این دستگاه از حداکثر استاندارد پایین‌تر است.
    حالا می‌خواهی نگاهی داشته باشیم به بروز رسانی های Galaxy S5. از آنجا که ظاهر چیزی بود که باز عقب افتادن Galaxy S4 می‌شد، سبک جدید به کار گرفته شده به‌تنهایی تفاوت‌هایی را پدید می‌آورد. اما دستگاه جدید به همین‌جا ختم نمی‌شود- شما همچنین می‌توانید از یک تراشه جدید Snapdragon 801 بهره ببرید تا دوباره آنرا در رأس همه گوشه‌های بازار ببینید.
    به علاوه مهارت‌های بهتری نیز در آن مشاهده می‌شود و ضبط ویدئو و 4K را در اختیار شما می‌گذارد که باعث می‌شود Galaxy S5 پیشگام گوشی های عکاسی در بازار شود. اسکن اثر انگشت، هرچند که در حال حاضر مزایای آن در جهان واقعی محدود است، اما بسیار خوب انجام می‌شود و تنها زمانی کاربرد بیشتری خواهد یافت که سازندگان و بازارهای بیشتری از آن استفاده کنند. سپس می‌رسیم به گواهی‌نامه IP67، که باعث می‌شود شما از خیس شدن گوشی جدیدتان ‌چنان نهراسید. این یکی از ویژگی‌های است که مطمئناً هنوز به آن نیاز ندارید، اما در برخی از شرایط بسیار کاربردی است.
    نرم‌افزار نیز یک مرحله به جلو رفته است، و TouchWiz هم‌اکنون بسیار بهتر از همیشه کار می‌کند. این بار ویژگی‌های جدید فراوانی مشاهده نمی‌شوند و سامسونگ بیشتر روی بهسازی انواع قدیمی و ارائه چند خلاقیت تمرکز کرده است.
    حالت Kids تنها واکنشی است به رقابت امروز، اما نمی‌توان منکر سودمندی آن شد، در حالی که حالت اختصاصی می‌تواند یک جنبه کاملاً نوین را به سنسور اثر انگشت بدهد. به هر ترتیب مهمتر از همه آنکه جریان کاری اینترفیس کاربری تا حد زیادی ساده‌تر شده است.
    مسلماً جنبه‌هایی از Galaxy S5 وجود دارند که در جنبه منفی مقیاس قرار می‌گیرند. کنترلگر نرخ ضربان قلب، هر چند که خوب کار می‌کند، اما ظاهراً روی یک ساعت هوشمند Gear بهتر از یک گوشی هوشمند کار خواهد گرفت. همچنین، عدم وجود کلید مناسب شاتر شاید مشکل بزرگی با توجه به دوربین فوق‌العاده گوشی باشد. همچنین ، در آخر، دو رقیب مستقیم S5 از اسپیکرهای جلو نیز استفاده میکنند، و در نتیجه، اسپیکر منفرد Samsung نمیتواند آنرا در رقابت پیروز نماید.
    با توجه به همه این موارد، Galaxy S5 کاملاً آماده است که پا جای پای نسل قبل خود بگذارد. هرچند که این اولین گوشی هوشمند Galaxy S است که یک بروز رسانی چند مرتبه ای را از نظر نمایشگر نسبت به نسل قبلی خود ندارد، اما در هر زمینه دیگری برتر از S4 است. و بنظر نمی رسد که بالاتر رفتن از 1080p فشار زیادی را روی باطری و GPU آورده باشد.
    با توجه به این موضوع، نگاهی خواهیم داشت به این که Galaxy S5 در مقایسه با رقبای اصلی خود چگونه سر برمی‌آورد.
    مطمئناً HTC One (M8) اولین نامی است که به ذهن می‌آید؛ این آخرین گوشی است که رسمأ به بازار معرفی شده است. در آن از یک بدنه تمام آلومینیومی منحصربه‌فرد استفاده شده است که شاید بتوان آن را زیباترین قاب بازار دانست، با این حال دوربین Duo آن ما را ناامید می‌کند، زیرا حداکثر آن را در سطح متوسط می یابیم. اسپیکرهای استریو در One (M8) بهتر از دو رقیب هستند، اما بسته نرم‌افزاری Sense 6.0 از نظر انعطاف‌پذیری و کارکرد نمی‌تواند به TouchWiz برسد.
    Sony Xperia Z2 نام بزرگ دیگر در فهرست است. این گوشی همراه با Galaxy S5 در MWC در ماه گذشته معرفی شد. نسل دوم Xperia یکی از زیباترین بدنه‌های به‌کارگرفته شده در این صنعت را دارد، و البته این بار از دو اسپیکر استریو استفاده می‌شود، هرچند که گوشه‌های آن همچنان بیش از حد بزرگ است. در هر زمینه دیگری می‌توان آن‌ها را تقریباً برابر دانست، اما بسته‌های نرم‌افزاری آن‌ها کاملاً متفاوت است.
    هرچند که Xperia Z2 از یک Android فانتزی تر استفاده می‌کند و تمایل دارد برنامه‌های کاربردی را به جای ویژگی‌های اینترفیس کاربری اضافه کند، TouchWiz به طور کامل مملو از گزینه‌های مضاعف اختصاصی می‌باشد. اینکه کدام روش بهتر است، کاملاً بستگی به ذائقه شما دارد.
    LG G2 هم‌اکنون شش ماه است که در بازار وجود دارد، و این حقیقت که همچنان در میدان رقابت ظاهر می‌شود، می‌توان نشانگر خوب بودن آن باشد. با استفاده از یک تراشه و دوربین ضعیف‌تر، G2 یک دستگاه Android خالص است و این مورد، به واسطه قیمت پایین‌تر آن، ارزشمندی زیادی را به آن در این بخش از بازار می‌دهد. دیگر نمی‌توان آن را بهترین دانست، هرچند که چیزی از ویژگی‌های اختصاصی کم ندارد.
    Galaxy S5 یک غول گوشی های هوشمند است و سامسونگ دارای منابع ظاهراً نامحدودی برای بازاریابی آن است. اگر در این فصل این گوشی از نظر فروش اول نشود و رکورد نسل‌های گذشته خود را نشکند ، بسیار تعجب‌آور خواهد بود.

    به طور خلاصه، این یک تجربه پنج ستاره کامل است. شاید اختلاف آن با نسل گذشته آن‌طور که انتظار می‌رفت بالا نباشد، امان این گوشی چیزی است که رقبا باید با آن کنار بیایند. عنوان «بهترین گوشی هوشمند» چیزی است که شاید سامسونگ در حال از دست دادن آن بود، اما سامسونگ این تردی.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    2 کاربر پست hossein2015 عزیز را پسندیده اند .



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •